Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan ikinä ruokakaupassa vienyt jotain ostoskoristasi? Esim punnittuja hedelmiä

Vierailija
10.04.2019 |

En yhtään osannut ajatella että näinkin voisi käydä, mutta ostoskoristani tänään joku ohikävelijä nappasi punnitun omenapussin mukaan! Halusiko hän säästää punnitsemisen vaivan, vai mikä oli tarkoituksena? Siinä tilanteessa tietysti vähän ärsytti hakea uudet omenat, mutta nyt tuo lähinnä naurattaa, että ottaa vaan toisen ostoskorista omaansa :D

Kommentit (439)

Vierailija
241/439 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi todella hyvä, että kaupat kieltäisivät lapsien kiipeämisen siihen päätyyn ja joka kerta käskettäisiin ottaa lapset alas kun siihen kiipeäisivät. Jos ei uskota, ei myydä tuotteita näille vanhemmille tai menkööt vartijan koppiin miettimään. Ja ihan jokaikinen kauppa, jotta nämä järjen jättiläiset eivät sitten voi julistaa, miten he eivät enää tähän kauppaan tule vaan menevät muualle.

Ja itselläni on lapsia, enkä anna heidän kiipeillä noissa päädyissä, vaikka oma äitini antoi minun kiipeillä niissä. Antoi minun myös olla kengät jalassa ostoskärryissä, mitä en myöskään tee. Joko lapset kävelevät, istuvat kärryjen istuimessa tai otetaan autokärryt. Miten niin monille on niin vaikeaa noudattaa yksinkertaisia kehotuksia, jotka helpottavat kaikkien elämää?

Minä tunnen tällaisen äidin, hän antaa kaikessa periksi lapsille. Ei jaksa kasvattaa näitä, vaan antaa periksi jotta pääsee helpommalla. Sanoo aina että ei vaan jaksa, helpommalla pääsee kun antaa tehdä mitä tahtovat. Ei ajattele lainkaan pidemmällä tähtäimellä, ainoastaan sitä tilannetta ja sen rankkuutta. Minä kasvatan lapsiani pidemmällä tähtäimellä, vaikka nyt on rankkaa ja ei jaksaisi, ajattelen että mieluummin rankkaan pari päivää-pari vuotta riippuen mikä vaihe menossa, kuin rankkaa seuraavat 40 vuotta kasvatuksen puutteen takia.

Sori ohis, mutta en tosiaan ymmärrä näitä "en kiellä/komenna kun en jaksa, pääsen näin helpommalla"- tyyppejä kun tuo ei edes toimi! Se lapsi on ihan koko ajan riskaamassa, vinkumassa ja vaatimassa kun tietää että saa periksi kuitenkin.

Silloin kun on selkeät rajat ja pelisäännöt niin asioista ei tarvitse yleensä vääntää kuin kerta-pari (jos sitäkään) ja elämä on ihan hitokseen paljon helpompaa kuin näillä vinkuvinkukitikiti-perheillä joissa lapset vie vanhempia 6-0.

Niin ja ihan omakin tarina, tää on tosin kirppikseltä. Löysin kahdesta eri pöydästä samaa sarjaa verhoja ja kun olin pitkään katsellut tuota kuosia niin innolla sitten otin kärryyn kaiken löytämäni että saan pikku kotiini kaikkiin ikkunoihin samanlaiset kivat verhot (lapsen ikkunassa toki erilaiset, ei ihan ole sama maku:D) No ei mennyt kuin hetki kun olin yhtä pöytää tutkimassa niin joku nainen oli sen mun kärryni kimpussa ja nosteli niitä verhoja siihen päällimmäiseksi ja kaverilleen näytti kanssa että kato, just näitä mä olen pitkään etsinyt, kiva kun nyt löytyi. Siinä sitten hämmentyneenä totesin kys. rouvalle että anteeksi mutta hän penkoo siinä minun kärryäni että pahoittelut mutta ne verhot on minun löytöni ja tulossa mun kotini ikkunoihin. Rouvahan hermostui ihan kunnolla ja heitti vaan toisen verhosetin omaan kärryynsä että hän ottaa kyllä sen ja mulle pitää riittää kyllä vaan se toinen setti. Nappasin vaan ne verhot takaisin ja lähdin kassalle päin ja jätin naisen mesomaan kaverilleen törkeistä tyypeistä jotka omii kaiken itselleen :)

Hienosti toimit!

Olisipa minulla pokkaa joskus toimia kaltaisellasi tavalla, jos joskus kohdalleni tulee tuollainen tilanne:)

Vierailija
242/439 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelen lukeneeni joskus, että kun asiakas on ottanut alkoholijuomat haltuunsa kaupassa ennen klo 21, hänelle voidaan ne myydä vaikka klo olisi jo yli 21.

Kaupoissahan on klo. 21 jälkeen peitetty alkoholijuomat jotenkin tai estetty niiden haltuunotto. Näin valvovat tuota myynnin aikarajaa.

Eihän tuossa ole mitään logiikkaa. Kun alkoholit menevät lukkojen taakse klo 21.00, niin ei kenelläkään ole edes mitään mahdollisuutta saada käsiinsä sen jälkeen mitään alkoa sisältävää???

Eivät mene lukkojen taakse läheskään kaikissa kaupoissa.

Menkää muualle jankkaamaan noista oluistanne. Kuinka juoppo täytyy olla, ettei voi odottaa seuraavaan päivään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/439 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koristekivin koristellut mustat neulehanskat. 2 kertaa samassa Oulun Raksilan Citymarketissa on ostoskärryistä viety mun mustat neulehanskat. Ilmoitin asiasta asiakaspalveluun, mutta kumpiakaan hanskoja ei ole löytynyt eikä kuulunut takaisin.

Nykyään tungen hanskani käsilaukkuuni turvaan aina kun astun kyseiseen kauppaan.

Vierailija
244/439 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viimeisen pienleipomon  herkkuleivän hyllystä ja laitoin sen koriini. Jätin korin lattialle hakiessani jotain toista tuotetta viereiseltä käytävältä. Leipä vietiin sillä välin :-(

Olen itse vienyt vahingossa jonkun toisen henkilön koko korin. Olin jättänyt oman korini lattialle etsiessäni jotain tuotetta ja poiminut sitten väärän korin mukaan. Vasta kassalla huomasin, kun korista löytyi inhoamani Edam-juusto.

Vierailija
245/439 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta minä olen joskus meinannut viedä jonkun toisen ostoskärryt kun ovat olleet siinä omieni vieressä.

Toinen tapaus ei liity kauppaan mutta on vähän samantyylinen kuitenkin.

Odotin vuoroani linja-autoasema vessaan. Kun vuoroni tuli, joku mummeli alkoi huutamaan ja syyttämään minua että yritän viedä häneltä rahaa. Kyseessä siis vessa jonka ovi aukeaa kolikolla ja monet päästävät seuraavan asiakkaan samalla rahalla. Vaan ei tämä mummo.

Vierailija
246/439 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidiltä on pöllitty lompakko kärryissä olleesta suljetusta kassista. 

Vierailija
247/439 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain viimeisen pienleipomon  herkkuleivän hyllystä ja laitoin sen koriini. Jätin korin lattialle hakiessani jotain toista tuotetta viereiseltä käytävältä. Leipä vietiin sillä välin :-(

Olen itse vienyt vahingossa jonkun toisen henkilön koko korin. Olin jättänyt oman korini lattialle etsiessäni jotain tuotetta ja poiminut sitten väärän korin mukaan. Vasta kassalla huomasin, kun korista löytyi inhoamani Edam-juusto.

Voi ei, olisin niin nolona jos olisin ottanut toisen korin :D Mitä teit? Maksoitko ostokset vai lähditkö etsimään korin ”omistajaa”?

Vierailija
248/439 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, olisin niin nolona jos olisin ottanut toisen korin :D Mitä teit? Maksoitko ostokset vai lähditkö etsimään korin ”omistajaa”?

Palasin korin kanssa siihen välikköön, josta sen otin ja jätin korin siihen. Oma korini löytyi niiltä main. Ilman Edma-juustoa :-)

Vierailija
249/439 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta kerran joku ukko yritti viedä koko kärryt. Katsoi suu auki, kun otin omani pois. Erehtyikö kärryistä?

Tietysti erehtyi.

Minä tulin kerran kaupasta talvipimeässä ja istuin autoon kuskin paikalle ja ihmettelin että miksi vieras poika istuu autossani.

Sanaakaan sanomatta nousin autosta ja menin omalle autolleni.

Et sentään piereskellyt?

Vierailija
250/439 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole huomannut että näin olisi tapahtunut mutta nyt aloin miettiä olisiko ollut tällaisen yrityksestä joskus kyse. Joku tyyppi on pari kertaa mennyt jotenkin omituisen läheltä kärryä, tekorennon oloisesti, olen katsonut että mikäs homma tää on. Sama tyyppi kerran sekoili kassalla jotain mistä en tiedä mitä tapahtui, tämän ketjun luettua tuli mieleen että jospa yritti jotain, monenlaista kun näkyy olevan liikkeellä.

Vierailija
251/439 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korista ja kärryistä ei ole tavaraa pöllitty, mutta kassapäädystä on kun olen ne ensin maksanut! Yhden kerran ostin 5€ maksavan valkoisen peruslakanan (olen köyhä työtön ja tuote oli cittarissa plussatarjouksessa) ja vieressä tavaroitaan pakkaava mummeli oli napannut lakanan matkaansa. Pääsin kotia huomasin lakanan kadonneen, kuitin mukaan olin sen kumminkin maksanut. En muista pakkasinko tuotteen kassiini vai en. Ostin silloin aika paljon tavaraa. Kävin kaupassa kyselemässä josko olisi kassalle unohtunut, ei ollut. Katosi kuin tuhka tuuleen. No jouduin ostamaan uuden samanlaisen lakanan, kyllä ketutti. Toisella kerralla viikonlopun namit katosi jälleen kassapäädystä. Kuitin mukaan olin niistä kumminkin maksanut. Näiden tapahtumien jälkeen olen toteuttanut seuraavaa strategiaa: kaikki helposti mukan lähtevä tavarat (alko, karkit, hyvät tarjoustuotteet) laitan hihnalle viimeiseksi jotta pystyn pitämään niitä helpommin silmällä (ja usein vieressä pakkaava on jo siihen mennessä pakannut tavaransa ja mennyt menojaan kun ne tulet vasta kassan läpi). Mutta joskus tämäkään ei toimi kun takana tuleva on siirtänyt tuotteitani omalle puolelleen (erityisesti alko). Tällöin en sentään maksa tuotteita. Huomaan vaan kotona että tuote ei tullut mukaan ja kuitissa sitä ei ole veloitettu. Mutta tämäkin ketuttaa niin että voisi haljeta. Käyn kaupassa ostoslistan kanssa ja kaikki ostokset on tarkalleen harkittuja. 

Ainiin kerran sitten kävi niin että lapsi oli itsekseen ostoksilla minua ennen.  Kovasti tyttö vilkuili jonossa minua ja ihmettelin että mitähän tämäkin tarkoittaa (tuli fiilis että jotain erikoista on meneillään). Kassatäti sanoi että sinulta puuttuu 2€ (lapsi halusi ostaa jotain todella kalliita keksejä) kun lapsi tarjosi maksua. Lapsi sitten mitään sanomatta jäi kassalle minua töllöttämään ja ikäänkuin vaati katseellaan että maksaisin sen ylijäämän osan kekseistä! Minulle tuli sellainen tunne että tämä on harjoiteltu rutiini! Ihan vaan sen takia koska tämä tyttö osasi heti ratkaista ongelman niin että kyllähän muut/takana tulevat aikuiset maksavat hänen ostoksensa. Jos olisin itse lapsena joutunut tuohon tilanteeseen niin olisin varmasti lähtenyt hakemaan kaupasta halvempia keksejä. Sillä 3€ mitä lapsella oli, olisi jo saanut jo jonkinlaisia keksejä. No minä en sanonut mitään, ja odotin ihan rauhassa miten tilanne ratkeaa. No kassalle jäi ne keksit ja lapsi meni menojaan kun tajusi että minusta ei ole hänen keksiensä maksajaksi.     

Vierailija
252/439 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta vietiin uusia perunoita kärryistä viime kesänä. Ärsyttää aivan saatanasti vieläkin. Olin ottanut loput kotimaiset uudet perunat melkein tyhjästä laarista, käynyt nappaamaassa toisesta hyllystä merisuolalla maustettua voita ja tilliä ja olin ihan fiiliksissä kuinka pääsen kohta mättämään noita ihanuuksia ääntä kohti.

Keräilin hyvillä mielin loputkin ostokset, mutta yhtäkkiä huomasin että perunapussi oli kadonnut kärryistäni.

Jos olisin saanut varkaan kiinni niin olisin repinyt perunapussin vaikka tämän kuolon kankeista käsistä.

Vierailija
253/439 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran hirveessä kiireessä olin ostoksilla, käänsin selkäni hetkeksi, niin kärry (puolillaan ruokaa) hävisi.Täysi mysteeri :DD

Vierailija
254/439 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on viety kärryt ja mun kärryihin on laitettu jonkun toisen ostoksia. Olenpa joskus "syyllistynyt" itsekin vastaavaan. Kukaan ei loukkaantunut tai kärsinyt korjaamatonta vahinkoa, pahoiteltiin puolin ja toisin hymyjen kera. Elämä jatkuu.

Kassalla saa olla tarkkana kenen kassiin ostokset päätyy. Toiset ei vielä aikuisiälläkään näytä erottavan omaa ja toisen omaa. Kassalinjan päässä keikkuvat (kiinnostaako ketään ettei siihen tasolle saisi nousta kun ei se kestä?) kakrut vievät hyvin äkkiä hihnalta kaikki jadet, karkit ja lelut. Vanhemmat ei tietenkään sano useimmiten yhtään mitään. Pari kertaa oon joutunut ärähtämään. 

Vierailija
255/439 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin tässä olleeni hiukan hölmö.

Ostin kauppareisuulla viikonlopulle pussi karkkia. Kotona ei pussia löytynyt mistään ja voin vannoa, että hihnalle ei jäänyt mitään.

Ei tullut tätä ennen edes mieleen, että joku olisi voinut sen kaikista ostoksista napata mukaansa. No, jatkossa tiedän.

Vierailija
256/439 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta kerran kärryihini oli ilmestynyt ylimääräisiä mausteita. Vasta kassan jälkeen ostoksia pakatessani tajusin, että nää ei kuulu mulle. Myyjä tarkisti kuitista, että kyllä, olivat minun ostosteni joukossa.

Ite oon myös kerran ollut vähällä laittaa hedelmäni väärään koriin.

Vierailija
257/439 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan yleensä jonkun kärryt kun ne sopivasti on valvomatta.

Ei tarvitse itse keräillä ja aikaa säästyy.

Vierailija
258/439 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun kärryistä ole (tiedettävästi) mitään vienyt, mutta useamman kerran olen nähnyt kun eläkeläiset käyttäytyy huonosti: varastaa, etuilee, tukkii käytävän..

Useampi punnitsee esim. perunat ja sen jälkeen lappaa pussin täyteen. Voihan kyseessä olla ne legendaariset ”pienet eläkkeet” mutta perunakilo ei paljoa maksa, eli se todellinen ”säästö” on jotain 40sentin luokkaa.

Yksi vanhempi nainen söi banaanin kaupassa ja jätti kuoret hyllyyn, sama nainen nähtiin myös juomassa pillimehu ja jättävän sen hyllyyn. Jos heikottaa ja pitää jotain saada tokikin ne pitää myös maksaa? Tämä ei maksanut, jatkoi vain eteenpäin.

Eilen huomasin että uusin villitys eläkeläisille on muovipussien varastaminen itsepalvelukassoilta. Eli aluksi otetaan kaikki ostokset ja yritetään saada ne pysymään siinä pöydällä, maksetaan ja sitten vasta pakataan.

Jännä kuinka mä en ole nähnyt kuin muutaman kerran jonkun nuoremman aiheuttavan häiriötä, mutta näitä eläkeläisiä näkee joka kerta tekemässä jotain kiellettyä..

Vierailija
259/439 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokunen aika kävi niin, että kassalla edellä ollut asiakas pakkasi pari litraa minun maksamiani maitoja mukaansa. Huomasin asian ja sain uudet maidot kaupan piikkiin, edellinen asiakas kun oli jo mennyt menojaan.

Mulle on käynyt samoin! Joku vanha mies pakkasi mun pari litraa maitoa omaan kassiin! Huomasin vasta kun olin omia ostoksia pakkaamassa. Sain tilalle haettua uudet. oon muutenkin tarkkana kassoilla nykyään, että kukaan ei pakkaa mun ostoksia omaan kassiin...

Vierailija
260/439 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen, mutta olen kaupassa töissä ja huomasin että joltain oli unohtunut kurkku yhdelle tasolle (ei siis lähelläkään pakkaustasoja). Aikani sitä kurkkua tarkkailin, että hakisin sen jossain sopivassa välissä kun kassalta ehtisin. Useat ihmiset käveli ohi, mutta eräs vanhempi rouva käveli sitten ostostensa kanssa kohti ulko-ovea ja huomasi kurkun, nappasi käteensä ja jatkoi kävelyään. Huomasin tämän ja huudahdin että anteeksi, kurkku jäi toiselta asiakkaalta. Kiltisti ja nöyränä tuli tuomaan sen minulle "Aijaa, oho" -sanojen saattelemana. :D

Puutun aina epäkohtiin jos vain satun näkemään. Pari kertaa asiakas on avannut esim. pillimehun ja juonut sen kaupan sisällä, olen sanonut että muistathan maksaa sen myös. Joiltakin kun se maksaminen "unohtuu". Ymmärrän sellaiset tilanteet, että on sairautena vaikka diabetes ja verensokeri on saatava kohdilleen nyt eikä kohta, mutta esim. vanhemmat jotka antavat lastensa maistella karkkeja saa niskavillat pystyyn!