Onko kukaan ikinä ruokakaupassa vienyt jotain ostoskoristasi? Esim punnittuja hedelmiä
En yhtään osannut ajatella että näinkin voisi käydä, mutta ostoskoristani tänään joku ohikävelijä nappasi punnitun omenapussin mukaan! Halusiko hän säästää punnitsemisen vaivan, vai mikä oli tarkoituksena? Siinä tilanteessa tietysti vähän ärsytti hakea uudet omenat, mutta nyt tuo lähinnä naurattaa, että ottaa vaan toisen ostoskorista omaansa :D
Kommentit (439)
Olen ollut tilanteessa, jossa joku mukula pyöritteli ostamaani vesimelonia vasten kassahihnan liikettä. Olikin niin varmasti tosi hauskaa, kun meloni pyöri aikansa hihnalla. Sitten nappasin kersan alas siitä pakkaustasolta. Nätisti ja satuttamatta tottakai, mutta kakara parkaisi ja juoksi mamman helmoihin. Sanoin vain, että pakkaustasolle ei kiipeillä, kun voi pikku näppöset jäädä vaikka hihnan väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran kassalla vanhempi nainen otti maksamani maitopurkin omaan kassiinsa. Kassakuitista sitten selvisi, ettei hän ollut ostanut ko. tuotetta. Kyseessä oli ilmeisesti muistisairas henkilö.
Siis joku muori pakkasi kamoja, ja sitten tuli jo jonkun toisen maitopurkki, ja latasi tämänkin kassiin, niin tästä päädyttiin siihen, että henkilö oli ilmeisesti muistisairas?
Maksamani viittaa tarinan kertojaan ja hänen tölkkiinsä. Mitä siellä koulussa opetetaan aidinkielentunneilla?
Aivan, näin sanottiin. Mites sun mielestä mun kommentti on ristiriidassa tämän kanssa?
Kiitos kysymästä, mutta nyt meni vähän ohi tämä brassailuyritys. Aika paljonkin, tai ehkä kuitenkin vasta yliopistossa, sillä olen suomen kielen opettaja. Mut pistä sä ne ä:t siihen äidinkieleen noin ensi alkuun.
Hauskaa, että tämä tapaus on aiheuttanut keskustelua. Muistisairauden epäilyyn päädyin, koska rouvan käytös asiaa selvitellessä viittasi siihen. En ala asiaa tämän enempää avaamaan.
Mä on vienyt joskus joltain kokonaisen kärryn. Kassalla sitten jossain vaiheessa alkanut ihmettelemään, kun kärryssä on osa ihan outoja ostoksia.
Olen siis epähuomiossa jostain kesken kauppaa jättänyt oman kärryn ja ottanut vahingossa tilalle toisen jo puoliksi täynnä olevan kärryn asiaa huomaamatta ja jatkanut tyytyväisenä ostoksia. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran kassalla vanhempi nainen otti maksamani maitopurkin omaan kassiinsa. Kassakuitista sitten selvisi, ettei hän ollut ostanut ko. tuotetta. Kyseessä oli ilmeisesti muistisairas henkilö.
Siis joku muori pakkasi kamoja, ja sitten tuli jo jonkun toisen maitopurkki, ja latasi tämänkin kassiin, niin tästä päädyttiin siihen, että henkilö oli ilmeisesti muistisairas?
Maksamani viittaa tarinan kertojaan ja hänen tölkkiinsä. Mitä siellä koulussa opetetaan aidinkielentunneilla?
Ehkä tuossa viitattiin siihen muistisairausepäilyyn? Kun voihan sitä kuka tahansa vahingossa pakata toisenkin ihmisen tavaran jos se sopivasti siihen kassan päätyyn ilmestyy ja itse on omissa ajatuksissaan. Ei erehtyminen muistisairautta vaadi.
Vierailija kirjoitti:
Olin kaupassa isojen ostosten kanssa ja aloin latoa ostoksia hihnalle.
Eteeni kiilasi n.13 vuotias poika ja lätkäisi karkkipussin ja ”seuraava asiakas” kapulan ostoksieni eteen.
Tuijotin vaan suu auki enkä ehtinyt sanoa mitään, kun jämäkkä myyjä komensi pojan jonon hännille. Poika totteli ja meni.
Kerran Ikeassa itsepalvelukassoilla jonottajien eteen kiilasi aikuinen mies ihan pokkana.
Onneksi tässäkin myyjä käski menemään jonon hännille. Mies alkoi huutaa, että aina täällä on kamala jono ja hänellä on kamala kiire lentokentälle.
Kuka lähtee ennen lentoa Ikeaan? 😅
Viime hetken tuliaisia? ;)
Mulla on selkä leikattu niin monta kertaa epäonnistuneesti, että olen jo vuosia ollut invaliidi ja sen takia kovissa tuskissa.
Eli siksi olen kovin kiitollinen, jos joltain saan tyhjät kärryt pyydettyä ettei tarvitse raahautua puolta kilsaa marketin perukoille niitä hakemaan.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Mulla on selkä leikattu niin monta kertaa epäonnistuneesti, että olen jo vuosia ollut invaliidi ja sen takia kovissa tuskissa.
Eli siksi olen kovin kiitollinen, jos joltain saan tyhjät kärryt pyydettyä ettei tarvitse raahautua puolta kilsaa marketin perukoille niitä hakemaan.
Sehän onkin ero, että pyytääkö kauniisti vai vaatiiko. Kun vien omia kärryjä pois, joskus tarjoan niitä siihen tulevalle, jos ei ole rahaa niissä
Joulutorilla ulkomailla oli yhdellä myyjällä aivan upeita itse tehtyjä kynttilöitä ja ostin niitä pari tuliaisiksi. Kun olin valinnut ne ja aloin maksaa joku nainen tuli vaatimaan multa niistä toista, kun se oli ainoa sellainen ja hänen lapsensa oli tykännyt siitä ja hän oli luvannut ostaa lapselle yhden jutun minkä lapsi haluaa. Koetti jopa repiä sitä mun kädestä. Myyjä käski sen naisen lähteä ja sanoi, että olisi ostanut sen silloin kun aluksi kojun luona kävi, se meni jo.
Tämä ei ollut ruokakaupassa mutta huvitti minua suuresti. Tiedätte varmasti ne lapset makuuneissa/marketeissa jotka käyvät vanhempien luvalla kähmimässä ja maistelemassa irtokarkkeja?
No olin eräässä irtotavaraa myyvässä kemppari-kaupassa, kun näin kun joku ekaluokkalaisen ikäinen lapsi työnsi kätensä kylpykuulia sisältävään astiaan, nappasi muutaman ja tunki ne suuhunsa.
Tästä tietysti seurasi itku ja hampaiden kiristys kun lapsi räki itkien vaaleanpunaista vaahtoa kaupan lattialle ja äiti raivosi vuoroin lapselleen ja vuoroin myyjälle. Kun äiti oli raivoamassa lapselleen niin lapsi huusi itkuisena äidilleen " Sä oot ite sanonut että voidaan maistaa jos kukaan ei nää!".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, kerran Prismassa kello oli jotakuinkin 20.55 ja ainoa kassatyöntekijä hidasteli. Minulla oli jaloissani kori, jossa oli muiden ostosten lisäksi sixpakki siideriä. Joku parikymppinen heppu ryntäsi siitä, otti sen sixpackin ja sanoi "sori mun on pakko ottaa nää tästä että kerkeän" ja kiilasi eteeni. :D No, sama se minulle oli, oli sen verran janoisen oloinen kaveri että tarpeeseen meni.
Tosin jos kauppa menee kiinni klo 21, eikö kaikki jonossaolevat saa ostaa alkonsa vaikka kello olis yli?
Muistaisin lukeneeni jostain, että jos ehtii jonoon alkojen kanssa ennen klo 21, silloin saa vielä ne ostaa ja muistaisin, että kassan jopa pitää ne myydä vielä silloin, varmaksi en silti mene sanomaan tällä muistilla. Se on sitten eri asia, miten vahditaan kuka oli jo jonossa ennen klo21, kenelle pidettiin paikkaa ja päteekö se jne.
Ei tarvi olla edes jonossa. Ne alkoholihyllyt pistetään ritilöillä kiinni kello 21, eli jos on se alkoholi kärryssä vaikka kello 21:30 nii se myydään, koska se on sieltä hyllystä otettu ennen kello 21.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran ostin ostokseni ja sitten alkoi tulla takana tulevan ostoksia. Pakatessani sitten harmittelin, että eikö takanani tullut myhäilevä nainen voinut laittaa kapulaa kun näki että minä sen unohdin. Hyvä etten sanonut että tuliko hyvä mieli.
Sitten muistin että olin itse laittanut sen kapulan 100% varmasti, ja kassa oli itse ottanut sen ajatuksissaan pois ja jatkoi ostosten laittamista piikkiini.
Mies.
Eniten tässä ihmetyttää se takana oleva joka ei saanut sanottua että hei ne on minun ostoksia..
Jotkut on röyhkeitä ja toivoo, että pääsee näin halvemmalla. Mun ostosten joukkoon oli kerran työnnetty pieni karkkipussi ja huomasin sen vasta maksettuani, kun tavaraa oli sen verran paljon ja mullakin oli karkkia yms. lapseni synttäreitä varten eli en kiinnittänyt ennen pakkaamista huomiota, että oli 1 pussi liikaa. Jonosta mun takaa joku äiti lapsineen ilmoitti, että se on meidän pussi ja jätä se vaan siihen. En jättänyt. Ja se ei ollut mennyt vahingossa, kun sen jälkeenkin oli vielä mun ostoksia eli se oli piilotettu sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, kerran Prismassa kello oli jotakuinkin 20.55 ja ainoa kassatyöntekijä hidasteli. Minulla oli jaloissani kori, jossa oli muiden ostosten lisäksi sixpakki siideriä. Joku parikymppinen heppu ryntäsi siitä, otti sen sixpackin ja sanoi "sori mun on pakko ottaa nää tästä että kerkeän" ja kiilasi eteeni. :D No, sama se minulle oli, oli sen verran janoisen oloinen kaveri että tarpeeseen meni.
Tosin jos kauppa menee kiinni klo 21, eikö kaikki jonossaolevat saa ostaa alkonsa vaikka kello olis yli?
Muistaisin lukeneeni jostain, että jos ehtii jonoon alkojen kanssa ennen klo 21, silloin saa vielä ne ostaa ja muistaisin, että kassan jopa pitää ne myydä vielä silloin, varmaksi en silti mene sanomaan tällä muistilla. Se on sitten eri asia, miten vahditaan kuka oli jo jonossa ennen klo21, kenelle pidettiin paikkaa ja päteekö se jne.
Ei tarvi olla edes jonossa. Ne alkoholihyllyt pistetään ritilöillä kiinni kello 21, eli jos on se alkoholi kärryssä vaikka kello 21:30 nii se myydään, koska se on sieltä hyllystä otettu ennen kello 21.
Tässäkin ketjussa on monesti sanottu, että joka kaupassa ne alkoholit eivät ole minkään esteiden takana. Itse tulin kerran reissusta kotiin ja menin sitä ennen kauppaan että saisin aamupalaa ja samalla ostelin ruokia ja pari siideriä. Kassalla vasta huomasin, että paljokohan se kello on! Juuri kohdallani kello löi 9 ja sain siiderit. Keskustasta tullessa ja jatkobussia odotellessa päätimme mieheni kanssa käydä toisessa kaupassa, kun jotkut tuotteet olivat kotona lopussa ja aikaa 15 min. Olimme kassoilla klo 21.15 kun huomautin miehelle, että eihän hän saa olutta ostaa, kun kello on jo niin paljon. Oluet otettiin koriin jo reilusti klo 21 jälkeen, eikä siellä mitään esteitä ollut. Näin Helsingissä, kahdessa eri ketjun liikkeissä.
Multa ei ole viety mitään, mutta olen muutaman kerran oikein kiireessä kaupassa ottanut katseen välttäessä toisen korista maitoa ja banaaneja, kun muuten olisi pitänyt lähteä hakee toiselta puolen kauppaa kiireessä.
Hirveä määrä avohoitopotilaita on vapaalla jalalla näiden juttujen perusteella. Mulle ei ole ikinä ennen tullut mieleenkään, että joku pöllisi jotain toisen korista - kun ollaan siis vielä kaupassa.
Ja suuri osa näistä kähveltäjistä näyttäisi olevan mummoja. Miksihän?
Vierailija kirjoitti:
Multa ei ole viety mitään, mutta olen muutaman kerran oikein kiireessä kaupassa ottanut katseen välttäessä toisen korista maitoa ja banaaneja, kun muuten olisi pitänyt lähteä hakee toiselta puolen kauppaa kiireessä.
Okei, kiire taas syynä. Hoksaatko että viet toisilta energiaa vaikket varsinaisesti mitään varastakaan? Aiheutat kanssaihmiselle turhaa vaivaa, hämmennystä ja ehkä mielipahaa.
Vierailija kirjoitti:
Muistelen lukeneeni joskus, että kun asiakas on ottanut alkoholijuomat haltuunsa kaupassa ennen klo 21, hänelle voidaan ne myydä vaikka klo olisi jo yli 21.
Kaupoissahan on klo. 21 jälkeen peitetty alkoholijuomat jotenkin tai estetty niiden haltuunotto. Näin valvovat tuota myynnin aikarajaa.
Ei meidän lähikaupassa (sale) ainakaan peitetä alkoholijuomia klo 21 jälkeen. 🤔
Pudistelen vain epäuskoisena päätäni lukiessani näitä kommentteja. Voiko noin röyhkeitä, juntteja ihmisiä todella löytyä näin paljon?! Mikä saa ihmisen ajattelemaan että on missään muotoa ok ottaa toisen korista/kärryistä tavaraa?!
Sori nyt vaan, mutta melkein vielä näitä ostosvarkaita enemmän mua ärsyttää nämä ihmiset, joilta on pöllitty, mutta eivät saa sanotuksi mitään. Sillä selityksellä että "noo, en kuitenkaan olisi tehnyt sillä mitään" tai "olihan mulla kotona lisää" tai "kaipa se sitten meni sillä parempaan tarpeeseen". Toisin sanoen sallitte tuollaisen törkeän käytöksen? Vaikka kotona olisikin lisää esim. niitä pöllittyjä keksejä, ei ihmisten silti saa antaa käyttäytyä miten vain!
Olen itse parikymppinen, ujo nainen joka on usein arka antamaan mielipidettään kuuluville - mutta annas olla, kun kohtaan kuvaamanne kaltaisia k*sipäitä. Omiakin ostoksiani on yritetty sorkkia ja minua on etuiltu jonossa, kai ne ihmiset ovat luulleet, etten uskaltaisi huomauttaa mitään. Ja minähän huomautan terävästi, aina. Käy hermoille, kun itse yrittää olla kohtelias ja huomioonottava, ja sitten on tällaisia ihmisiä. Eipä heillekään sitten mitenkään ystävällinen tarvitse olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran ostin ostokseni ja sitten alkoi tulla takana tulevan ostoksia. Pakatessani sitten harmittelin, että eikö takanani tullut myhäilevä nainen voinut laittaa kapulaa kun näki että minä sen unohdin. Hyvä etten sanonut että tuliko hyvä mieli.
Sitten muistin että olin itse laittanut sen kapulan 100% varmasti, ja kassa oli itse ottanut sen ajatuksissaan pois ja jatkoi ostosten laittamista piikkiini.
Mies.
Eniten tässä ihmetyttää se takana oleva joka ei saanut sanottua että hei ne on minun ostoksia..
Oletko koskaan kuullut ujoista ihmisistä?
Huomaa ettet ole koskaan ostanut tai käsitellyt kortsuja. Tämä stoorisi ei nyt yksinkertaisesti toimi.