Mies haluaa nähdä vain viikonloppuisin.
Olen "seurustellut" lähemmäs puolivuotta miehen kanssa joka tuntuu ensimmäistä kertaa elämässä oikeasti siltä oikealta. Olen yli 40v.
Ongelma on se että hän tekee vuorotyötä ja on introvertti.
Näemme max 2 kertaa viikossa, yleensä vain kerran. Lapsivapaat viikonloput olemme kokonaisuudessaan viettäneet yhdessä koko alkuvuoden.
Ongelma on se etten pysty ihastumaan koska näemme niin harvoin. Itse haluaisin nukkua viikolla edes yhden yön toisen vieressä niinäkin viikkoina kun olemme viikonlopun kokonaan yhdessä.
Tuntuu että menen aina ekoille treffeille koska en pysty ylläpitämään tunnetta kun max 2-3päivää!
Ymmärtääkö joku mistä puhun?
Kaikki on muuten kunnossa, matkoja tms. Varattu pitkälle syksyyn ja muutenkin puhuttu tästäkin asiasta. Miestä ei tämä häiritse, hänen on saatava rauhoittua yksin työpäivän jälkeen. Pelkään että katkasen kohta suhteen koska ärsyttää tuo "alusta" aloittaminen. :(
Kun ollaan välillä oltu 4 päivääkin yhdessä olen aivan ihastunut/rakastunur mutta kaikki tosiaan haihtuu ja sitten alkaa ottaa päähän.
Kommentit (172)
Aikamoinen ultimatum, "jos et muutu haluamani kaltaiseksi, erotaan". Ehkä teidän on parempi erota joka tapauksessa, ette halua samoja asioita. Myös introverttina takertuva kumppani kolmella lapsella kuulostaa painajaiselta, ohis.
Vierailija kirjoitti:
Niin ne on löysässä, tiedän.
Ne vahvistuvat joka kerta kun nähdään ja sitten lässähtävät.
En itsekkään halua joka päivä nähdä mutta 5-7 päivää on myrkkyä, silloin en tunne enää mitään. Ap
Silloin et ole ylipäänsä kypsä suhteeseen. Suhteisiin tulee viikon taukoja ja pitempiäkin työmatkojen, lomamatkojen, sukulaisten tarpeiden ja monien muiden syiden takia. Jos viiden päivän eron jälkeen ei enää tunne mitään toista kohtaan, niin on joko täysin epäkypsä seurusteluun tai ei ainakaan ole rakastunut kyseiseen ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoinen ultimatum, "jos et muutu haluamani kaltaiseksi, erotaan". Ehkä teidän on parempi erota joka tapauksessa, ette halua samoja asioita. Myös introverttina takertuva kumppani kolmella lapsella kuulostaa painajaiselta, ohis.
Huom, kaksi lapsistani on aikuisia ja miehelläni on saman ikäinen poika kuin minulla.
Toinen huom. Haluan muuttaa itsenäni enkä toista koska tiedostan ongelmani ja pidän reagointiani järjettömänä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos kertoisit miehelle nyt asian niin kuin se on. Kerro sekin että mietit jopa eroamista asian takia?
Onko mies valmis tulemaan yhtään vastaan? Millaisena hän näkee teidän tulevaisuuden?
Näin mun pitää tehdä ja siis olen jo asiaa hänelle avannutkin.
Mietityttää uskallanko kuitenkaan sanoa että olen eroakin miettinyt asian takia. Kuulostaa ihan mun omasta mielestänikin tyhmältä ja jyrkältä. Ap
Sitähän se vähän onkin, tyhmää ja jyrkkää. Mutta ehkä silti totta? Haluat kai kuitenkin rehellisen suhteen?
Tietty ensin sun pitää olla varma siitä että nykyinen suhde ei riitä sulle, tuossa on kuitenkin riski että mies ei olekaan valmis joustamaan. Mutta jos kerran tosissasi eroa mietit tuon takia, niin kai miehelläkin on oikeus se tietää? Kiristysmielessä tai kokeilumielessä ei erokorttia kannata vilautella eli päätä ensin itse mitä haluat ja mihin olet valmis tyytymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekkään halua joka päivä nähdä mutta 5-7 päivää on myrkkyä, silloin en tunne enää mitään. ApSilloin et ole ylipäänsä kypsä suhteeseen. Suhteisiin tulee viikon taukoja ja pitempiäkin työmatkojen, lomamatkojen, sukulaisten tarpeiden ja monien muiden syiden takia. Jos viiden päivän eron jälkeen ei enää tunne mitään toista kohtaan, niin on joko täysin epäkypsä seurusteluun tai ei ainakaan ole rakastunut kyseiseen ihmiseen.
Tuonne jo laitoinkin että kun suhde on vakiintunut näillä ei ole mitään merkitystä. Nämä päivien tauota estää mua näin alkuvaiheessa pitämästä tunnetta yllä.
Totta kai mä nyt lapsianikin rakastan vaikka olisivat viikon etelässä isänsä kanssa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos kertoisit miehelle nyt asian niin kuin se on. Kerro sekin että mietit jopa eroamista asian takia?
Onko mies valmis tulemaan yhtään vastaan? Millaisena hän näkee teidän tulevaisuuden?
Mietityttää uskallanko kuitenkaan sanoa että olen eroakin miettinyt asian takia. Kuulostaa ihan mun omasta mielestänikin tyhmältä ja jyrkältä. ApSitähän se vähän onkin, tyhmää ja jyrkkää. Mutta ehkä silti totta? Haluat kai kuitenkin rehellisen suhteen?
Tietty ensin sun pitää olla varma siitä että nykyinen suhde ei riitä sulle, tuossa on kuitenkin riski että mies ei olekaan valmis joustamaan. Mutta jos kerran tosissasi eroa mietit tuon takia, niin kai miehelläkin on oikeus se tietää? Kiristysmielessä tai kokeilumielessä ei erokorttia kannata vilautella eli päätä ensin itse mitä haluat ja mihin olet valmis tyytymään.
En halua alkaa kiristämään enkä esittelemään jyrkkiä erokortteja, ei ole sellainen kovin aikuismaista toimintaa. Siksi huutelenkin täällä ja koitan ratkaista ongelmaani. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekkään halua joka päivä nähdä mutta 5-7 päivää on myrkkyä, silloin en tunne enää mitään. ApSilloin et ole ylipäänsä kypsä suhteeseen. Suhteisiin tulee viikon taukoja ja pitempiäkin työmatkojen, lomamatkojen, sukulaisten tarpeiden ja monien muiden syiden takia. Jos viiden päivän eron jälkeen ei enää tunne mitään toista kohtaan, niin on joko täysin epäkypsä seurusteluun tai ei ainakaan ole rakastunut kyseiseen ihmiseen.
Olen samaa mieltä ettei kyse ole rakkaudesta. Omituista, että tunteet laimenevat, jos ei näe toista vähän väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä ettei kyse ole rakkaudesta. Omituista, että tunteet laimenevat, jos ei näe toista vähän väliä.
Rakkaudesta nyt ei voi puolen vuoden jälkeen puhua muutenkaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaudesta nyt ei voi puolen vuoden jälkeen puhua muutenkaan. Ap
Eikö alkuvaiheessa kuuluisi ikävöidä toista, eikä tunteiden lässähtää heti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietityttää uskallanko kuitenkaan sanoa että olen eroakin miettinyt asian takia. Kuulostaa ihan mun omasta mielestänikin tyhmältä ja jyrkältä. ApSitähän se vähän onkin, tyhmää ja jyrkkää. Mutta ehkä silti totta? Haluat kai kuitenkin rehellisen suhteen?
En halua alkaa kiristämään enkä esittelemään jyrkkiä erokortteja, ei ole sellainen kovin aikuismaista toimintaa. Siksi huutelenkin täällä ja koitan ratkaista ongelmaani. Ap
Niin, no sinun se on itse ratkaistava. Tai sinun ja miehen. Kukaan muuhan ei voi asiaa selvittää. Mutta itse sinun on päätettävä mikä on sinulle riittävästi - ja miehen kanssa sovittava asiat niin ettei suhde ole hänelle liikaa. Itse ainakin pyrin suhteessa siihen että kaikesta voi puhua suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, no sinun se on itse ratkaistava. Tai sinun ja miehen. Kukaan muuhan ei voi asiaa selvittää. Mutta itse sinun on päätettävä mikä on sinulle riittävästi - ja miehen kanssa sovittava asiat niin ettei suhde ole hänelle liikaa. Itse ainakin pyrin suhteessa siihen että kaikesta voi puhua suoraan.
Näin pitää minun tai meidän pitää tehdä. Joskus on vaan hyvä saada uusia näkökulmia hankaliin asioihin, siksi kirjoitin.
Omiin tunteisiin/tuntemuksiin vaikuttaminen on kyllä todella hankalaa vaikka ongelman tiedostaakin.
Mulla on ollut sama ongelma eri muodoissa tyyliin jokaisessa suhteessani.
En uskalla ihastua/rakastua koska pelkään että toinen katoaa. Ja viimeistään katoaakin jos alan näitä yksityskohtaisesti hänelle kertoa. Ap
Olen samanlaisessa suhteessa. Meille tämä sopii vallan mainiosti.
Jokainen haluaa ja tarvitsee, itselleen sopivaa suhdetta. Jospa alat vielä pitämään suhteestasi juuri tuollaisena. Miehesi tarvitsee enemmän omaa aikaa/tilaa kuin sinä. Ei siinä tarvitse olla mitään sen kummempaa. Katso rauhassa onko tuo sinulle sopiva muoto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika. Ei varmaan tarkoitettu, että uhkaillaan/kiristetään. Puhutaan rehellisyydestä. "Olen miettinyt tätä asiaa, kuten tiedät, enkä tarkoita että olen sinua tämän takia näillä puheilla jättämässä, mutta rehellisesti sanottuna olen sitäkin asiaa miettinyt, mutta mieluummin etsisin tässä asiassa kompromissin, joka tyydyttää molempia." Ei niin, että sinä pyörität tätä asiaa tuskastuneena päässäsi, jos kerran oikeastikin olet sitä eroamista ja yksin matkan jatkamista miettinyt - vaan annat miehellekin mahdollisuuden olla tilanteen tasalla. Olet myös sanonut, ettei mies ole ymmärtänyt, kuinka paljon asia sinuun vaikuttaa. Sanoita asia sitten niin, että hän ymmärtää. Mieluummin, kuin sitten vaan pamautat, että "en voi jatkaa näin", ja toinen jää tyhjän päälle, kun ei ole ymmärtänyt, kuinka tärkeästä asiasta on kyse. SITTEN, jos kumpikaan ei voi tulla enempää vastaan, voitte sopia esim. siitä eroamisesta. Se on aikuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sullahan tunteet löysässä on, jos ne parissa päivässä ehtii haihtua. Mulla on päin vastoin, että jos koko ajan olen yhdessä toisen kanssa, niin hommasta menee maku äkkiä. Muutaman päivän ero vain piristää ja jälleennäkeminen on taas kiva, kun on ehtinyt vähän kaivata.
Mä valitettavasti ymmärrän aloittajaa. Tuo tauon pitäminen on normaalia pidemmässä suhteessa, mutta alkuhuuma ehtii vähän tyssätä kun ei ole varmuutta koska näkee seuraavan kerran. Tähän myös perustuu se että ihastuksista pääsee eroon kun ei tapaa liian usein tai lainkaan.
No siis, seuraavana viikonloppuna. Ja sitten taas seuraavana viikonloppuna. Sitten seuraavana viikonloppuna. Ja siinä välissä aina toisinaan myös keskiviikkoisin. Ei tässä nyt puhuta mistään muukalaislegioonalaisesta kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen samanlaisessa suhteessa. Meille tämä sopii vallan mainiosti.
Jokainen haluaa ja tarvitsee, itselleen sopivaa suhdetta. Jospa alat vielä pitämään suhteestasi juuri tuollaisena. Miehesi tarvitsee enemmän omaa aikaa/tilaa kuin sinä. Ei siinä tarvitse olla mitään sen kummempaa. Katso rauhassa onko tuo sinulle sopiva muoto.
Näin yritän tehdä. En usko että miehen kohdalla on kyse mistään kummemmasta. Suunnittelee koko ajan kaikkea vähintään puolen vuoden päähän. Jotenkin pitäisi saada järki omaan päähän koska missään nimessä en halua vuosiin muuttaa yhteen tms. Mutta vaikeaa on. Ap
Sinä ilmeisesti elät suhteen alkuhuumaa, joka laimenee ajan myötä. Sinun mielestäsi alkuhuumassa pitäisi olla huomattavasti enemmän kanssakäymistä kuin on nyt. Itsekin sanoit, että kun suhde on vakiintunut tuo ei enää haittaisi. Miehesi ei ole samanlainen kuin sinä, toisinsanoen ei joko koe ollenkaan samanlaista huumaa kuin sinä, tai on sitten vain niin perustavanlaatuiseti erilainen. Keskustele nyt kunnolla sen miehen kanssa ja käytte läpi omat odotuksenne ja toiveenne. Jos ne eivät natsaa niin sitten ei. Ei toisessa ihmisessä väkisin kannata roikkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika. Ei varmaan tarkoitettu, että uhkaillaan/kiristetään. Puhutaan rehellisyydestä. "Olen miettinyt tätä asiaa, kuten tiedät, enkä tarkoita että olen sinua tämän takia näillä puheilla jättämässä, mutta rehellisesti sanottuna olen sitäkin asiaa miettinyt, mutta mieluummin etsisin tässä asiassa kompromissin, joka tyydyttää molempia." Ei niin, että sinä pyörität tätä asiaa tuskastuneena päässäsi, jos kerran oikeastikin olet sitä eroamista ja yksin matkan jatkamista miettinyt - vaan annat miehellekin mahdollisuuden olla tilanteen tasalla. Olet myös sanonut, ettei mies ole ymmärtänyt, kuinka paljon asia sinuun vaikuttaa. Sanoita asia sitten niin, että hän ymmärtää. Mieluummin, kuin sitten vaan pamautat, että "en voi jatkaa näin", ja toinen jää tyhjän päälle, kun ei ole ymmärtänyt, kuinka tärkeästä asiasta on kyse. SITTEN, jos kumpikaan ei voi tulla enempää vastaan, voitte sopia esim. siitä eroamisesta. Se on aikuista.
Ymmärsin mitä tarkoitit. Juurikin vaan sanoin ettei ole tarkoitustakaan alkaa uhkailemaan tms. Ap
Tuntuu että miehen alkuhuuma meni jo (Siis olotila vakiintunut, ei sillä lailla että olisi lähdössä ainakaan puheiden perusteella.)
Mä en taas saa tätä menoa koko alkuhuumaa edes "käyntiin". 😁 Alkaa jo naurattaa koko keskustelu.
Olen kyllä niin tuhoon tuomittu traumojeni takia. Ap
Onko mieleesi ollenkaan tullut, että on hyvin mahdollista, että miehesikin on jostain syystä vain varovainen ? Ei halua nähäd useammin, kun miettii jos kuitenkin sitten toinen ei enää miellytäkään niin paljoa ? Kuinka paljon ylipäätään olette keskustellut nimenomaan teistä kahdesta ?
Olen hyvin onnellinen kun olen hänen kanssaan, onneton kun olemme erossa.
Musta tää on plussan puolella kuitenkin. Ap