Mies haluaa nähdä vain viikonloppuisin.
Olen "seurustellut" lähemmäs puolivuotta miehen kanssa joka tuntuu ensimmäistä kertaa elämässä oikeasti siltä oikealta. Olen yli 40v.
Ongelma on se että hän tekee vuorotyötä ja on introvertti.
Näemme max 2 kertaa viikossa, yleensä vain kerran. Lapsivapaat viikonloput olemme kokonaisuudessaan viettäneet yhdessä koko alkuvuoden.
Ongelma on se etten pysty ihastumaan koska näemme niin harvoin. Itse haluaisin nukkua viikolla edes yhden yön toisen vieressä niinäkin viikkoina kun olemme viikonlopun kokonaan yhdessä.
Tuntuu että menen aina ekoille treffeille koska en pysty ylläpitämään tunnetta kun max 2-3päivää!
Ymmärtääkö joku mistä puhun?
Kaikki on muuten kunnossa, matkoja tms. Varattu pitkälle syksyyn ja muutenkin puhuttu tästäkin asiasta. Miestä ei tämä häiritse, hänen on saatava rauhoittua yksin työpäivän jälkeen. Pelkään että katkasen kohta suhteen koska ärsyttää tuo "alusta" aloittaminen. :(
Kun ollaan välillä oltu 4 päivääkin yhdessä olen aivan ihastunut/rakastunur mutta kaikki tosiaan haihtuu ja sitten alkaa ottaa päähän.
Kommentit (172)
Minulla on vahva hylkäämistrauma. Viiden vuoden suhde oli helppo saattaa päätökseen toisen muttettua eri paikkakunnalle työharjoittelun vuoksi, mutta se ei ollutkaan hyvä suhde vaan suhde, joka olisi pitänyt osata lopettaa aiemmin.
Sen sijaan on useita henkilöitä, joihin minulla on sementtinen tunneside vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen ilman kontaktia tai suhteellisen vähällä näkemisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä kerrot, että osaat olla myös yksinäsi. Kuitenkin valitat, ettei varmaan parempaa saa ? Mikä ihmeen pakko on ylipäätään olla missään suhteessa ? Mies haluaa toisella tavalla ja sinä toisella, miksi ihmeessä ylipäätään sitten olet suhteessa joka hiertää. Kerrot olevasi älykäs, mutta tunneäly sinulta näköjään puuttuu.
Osaan olla yksinäni koska olen vuosia välillä ollutkin, silti olisi mukavampaa että olisi parisuhde. Olen ehkä liiankin itsenäinen joka heijastuu myös tähän ongelmaan. Muissa asioissa olen valmis mihin tahansa kompromissiin. Ap
Mulle ei nyt aukea tämä. Olet mielestäsi "ehkä liiankin itsenäinen, joka heijastuu tähän ongelmaan" - että miehesi kaipaa sinua enemmän sitä omaa, itsenäistä aikaa?
Mulla ei käynyt niin, että tunteet olisivat laimenneet niinä päivinä kun ei tavattu, mutta olin ärsyyntynyt. Minä selvästi kaipaan sellaista suhdetta, missä ollaan oikeasti yhdessä eikä vain nähdä silloin tällöin, eikä ole ihan tarkkaa varmuutta milloin seuraavaksi nähdään. Erottiin, mikä oli oikea päätös. Nyt minulla on mies, joka kaipaa ja haluaa yhdessäoloa ja läheisyyttä yhtä paljon kuin minä. Nyt on hyvä:)
Teidän tarpeenne eivät kohtaa ? Mitä osaa et ymmärrä kuviosta ?
Miehellä on siis tarve saada olla yksi, sinulla on tarve olla yhdessä enemmän. Sinä olet sintä mieltä, että miehen pitää joustaa omista tarpeistaan sinun tarpeidesi hyväksi. Lyhyesti tämä on se, mitä sinä haluat, eli haluat että toinen muuttuu. Ymmärrät varmaan itsenäisenä ihmisenä sen, että sinä et voi vaatia toista muuttumaan, sinä voit muuttaa vain itseäsi ja katsantokantaasi. Jos se ei onnistu, niin etsi hyvä ihminen rinnallesi henkilö, jonka tarpeet kohtaavat omiesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ja ikää oli?
Yli 40v?
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on siis tarve saada olla yksi, sinulla on tarve olla yhdessä enemmän. Sinä olet sintä mieltä, että miehen pitää joustaa omista tarpeistaan sinun tarpeidesi hyväksi. Lyhyesti tämä on se, mitä sinä haluat, eli haluat että toinen muuttuu. Ymmärrät varmaan itsenäisenä ihmisenä sen, että sinä et voi vaatia toista muuttumaan, sinä voit muuttaa vain itseäsi ja katsantokantaasi. Jos se ei onnistu, niin etsi hyvä ihminen rinnallesi henkilö, jonka tarpeet kohtaavat omiesi kanssa.
Olen kirjoittanut useaan kertaan että ymmärrän miestä mutta mitä ihmettä teen itseni kanssa! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjoittanut useaan kertaan että ymmärrän miestä mutta mitä ihmettä teen itseni kanssa! Ap
Ei sun tarvitse muuttua. Eroat miehestä ja etsit sellaisen miehen, joka haluaa elää samanlaista elämää kuin sinä. Kyllä sellaisia miehiä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy itseltäsi yksi yksinkertainen kysymys: Kykenenkö olemaan onnellinen miehen kassa, jonka tarve olla yksin on suuri. Me emme voi sitä päättää sinun puolestasi, vaan ihan itse sen tiedät ja päätät. Jos vastaus on ei, niin oman itsesi takia suuntaa katseesi eteenpäin ilman tätä miestä.
Ja olen puhut tästä miehelle joka tiedostaa asian muttei aivan ymmärrä miten voimakkaasti tähän reagoin.
Hän on lempeä ja voimakastahtoinen yhtäaikaa. Kuuntelee minua ja ottaa kaikeassa minut huomioon. Mitään epämääräisestä tyypistä ei ole kyse.
En vaan osaa enkä pysty relaamaan vaikka kuinka yritän. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja olen puhut tästä miehelle joka tiedostaa asian muttei aivan ymmärrä miten voimakkaasti tähän reagoin.
Hän on lempeä ja voimakastahtoinen yhtäaikaa. Kuuntelee minua ja ottaa kaikeassa minut huomioon. Mitään epämääräisestä tyypistä ei ole kyse.
En vaan osaa enkä pysty relaamaan vaikka kuinka yritän. Ap
Miten itse näet tällaisen suhteen jatkon? Sinä voit huonosti koko ajan, sekö parantuu sillä, että mies on muuten täydellinen ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy itseltäsi yksi yksinkertainen kysymys: Kykenenkö olemaan onnellinen miehen kassa, jonka tarve olla yksin on suuri. Me emme voi sitä päättää sinun puolestasi, vaan ihan itse sen tiedät ja päätät. Jos vastaus on ei, niin oman itsesi takia suuntaa katseesi eteenpäin ilman tätä miestä.
Esitän näitä kysymyksiä itselleni jatkuvasti.
Pitäis jatkaa eteenpäin mutta kun ei millään raaskis koska kaikki toimii ja hänen kanssaan on parempi olla kuin kenenkään muun kanssa aiemmin. Ap
No voin huonosti tyyliin joka suhteessa ettei tämä vaihtamalla parane. Yksin vois olla mutta niinku sanotaan: yksinäisyys saman reijän nakertaa! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esitän näitä kysymyksiä itselleni jatkuvasti.
Pitäis jatkaa eteenpäin mutta kun ei millään raaskis koska kaikki toimii ja hänen kanssaan on parempi olla kuin kenenkään muun kanssa aiemmin. Ap
Tiedän tunteen. Olen siis tuo, joka aiemmin kirjoitti eronneensa miehestä ja nytten löytänyt uuden vielä paremman. Meillä oli on/offia puoli vuotta ennenkuin päätimme, että tämä on nyt oikeasti tässä. Ei mikään ero ole helppo. Sulla saattaa mennä kauankin aikaa eron miettimisestä sen toteutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin miestä. Sinun sepustuksista ja ajatuksenjuoksusta taas en oikein ota tolkkua.
Kakkosnaisetkin ovat aina hyviä ymmärtämään toisten miehiä. ;D
Mitäpä jos kertoisit miehelle nyt asian niin kuin se on. Kerro sekin että mietit jopa eroamista asian takia?
Onko mies valmis tulemaan yhtään vastaan? Millaisena hän näkee teidän tulevaisuuden?
En ole ikinä ymmärtänyt miksi pitää olla mielummin parisuhteessa, jossa toinen ei ole onnellinen, kuin yksin. Onko se jonkin sortin läheisriippuvuutta ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan selkeesti viettää arkipäivät vaimonsa ja lastensa kanssa ja sulle jää viikonloput ja muut vapaat.
Mutta kun ei vietä, ei ole vainoa! Luitko aloituksen.
Itse olen kuin tämä mies. En jaksaisi töiden jälkeen väsyneenä tavata.
En minäkään naisena jaksaisi näin tukahduttavaa suhdetta.Todennäköisesti tapailisin vaan ne lapsivapaat viikonloput.Ap ssa laastarin vikaa,rasittava vaatimuksineen mielestäni.Kohta varmaan raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos kertoisit miehelle nyt asian niin kuin se on. Kerro sekin että mietit jopa eroamista asian takia?
Onko mies valmis tulemaan yhtään vastaan? Millaisena hän näkee teidän tulevaisuuden?
Näin mun pitää tehdä ja siis olen jo asiaa hänelle avannutkin.
Mietityttää uskallanko kuitenkaan sanoa että olen eroakin miettinyt asian takia. Kuulostaa ihan mun omasta mielestänikin tyhmältä ja jyrkältä. Ap
Mulle tuli samanlaisia fiiliksiä kun tapailin yhtä miestä, joka vaikutti ihan okolta. Aina tapaamisten välillä tunteet laantuivat ja jäi ihme ja ahdistunut olo, ja saattoi kulua viikkojakin ennen kuin nähtiin seuraavan kerran. Se olikin vain kehon oma tapa kertoa, että juttu ei tule toimimaan. Kun seurustelu vakiintui, niin homma paheni entisestään ja tajusin että ne väljähtyneet tunteet olivatkin varomerkkejä joita ei nähnyt pinnan alle vielä alussa. Mies olikin sadistinen, jätti yksin, mykkäkoulutti ja katoili säännöllisesti.