Jos vielä +kolmekymppisenä on kaupankassa
Niin onko silloin totaalisesti epäonnistunut elämässään?
Miten on te vanhemmat kaupankassa?
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellistä työtä tekeviä, jotka elättävät itse itsensä. Mitä hiton pahaa siinä on?
Kassahenkilön iällä ei todellakaan ole väliä.Eihän kukaan ole väittänytkään, että se olisi paha tai vahingoittaisi mitenkään muita ihmisiä. Vaan että onko se eräänlainen merkki epäonnistumisesta ihmisen elämässä? Miksi jumittautui kaupankassaksi.
Opiskelijat erikseen koska he tulevat ja menevät.Ei ole merkki epäonnistumisesta. Miksi olisi? Onko tämä jotenkin vaikea asia ymmärtää?
On merkki epäonnistumisesta. Tietenkin on. Ikävä, että sinulle on vaikeaa tätä ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on onnistunut erittäin hyvin, jos saa pidettyä itsensä töissä. Koska työ miehen ja naisen tiellä pitää ja elämässä kiinni.
Ennemmin työtön kuin kaupankassalla töissä yli 25-vuotiaana.
No siinä mielessä kyllä, että valkkaan aina jonkun nuoren tytön jonka kassalle menen.
T. M51
Ei ole mitään vikaa. Vika on niissä ketkä arvostelevat, mutta ei missään nimessä sinussa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä
Esimerkiksi romani- ja musliminaisten työllisyys Suomesa kummasti paranisi mikäli heille kelpaisi kaupankassan hommat K- tai S-marketissa aivan tavallisissa työasuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on onnistunut erittäin hyvin, jos saa pidettyä itsensä töissä. Koska työ miehen ja naisen tiellä pitää ja elämässä kiinni.
Jep, nyt on hyvän ja kunnollisen orjan puhetta.
Mitä v itun kuuta sinä taivaalta odottelet tipahtamaan eteesi? Olet ihan täysin heittiö ilman töitä. Turha sontakikkare.
Oletko harkinnut jotain lääkitystä tuohon agressioosi?
Ei minulla ole aggressioita. Minä vain en pidä kaltaisistasi h uoranpaskoista. Jos kaupankassaa pitää halveksia, niin mikä sinä itse sitten olet? Aivan. H uoranpaskaa.
Universumin mittakaavassa sillä ei tuon taivaallista eroa onko tällä pikkupallolla pyörivistä bakteereista joku töissä kaupan kassana vai supermallina New Yorkissa, tai kansanedustajana. Jokainen voi nyt rauhassa miettiä sitä omaa "tärkeää" työtänsä ja mahtavaa kunnianhimoansa.
Ja ei, en ole kaupan kassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orjille ei makseta palkkaa, kaupan henkilökunnalle maksetaan.
Elätit käyttävät muiden rahoja tekemättä mitään.
EriSe nyt olikin vain lähiten kuvaava ilmuisu, höhlä. Kyllähän se on matalapalkka- ala ja työvuorot saattavat olla mitä sattuu. Pahimmassa tapauksessa nollasopimus tai joku tarvittaessa kutsuttava.
Kyllä siinä herran kukkaro lihoo mukavasti. Sen sijaan työntejät saavat pientä taskurahaa työhön käyttämästään ajasta.
Haittaako se sinua jotenkin? Ei sinne kassalle kukaan pakota töihin. Älä turhaan vaivaa päätäsi muiden työpaikoilla.Yrittäisit itsekin jotain muutakin kuin kielikuvia. Taitaa v.tuttaa, kun ei pääse mihinkään. Kouluttaudu vaikka herraksi, höhlä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä v itun kuuta sinä taivaalta odottelet tipahtamaan eteesi? Olet ihan täysin heittiö ilman töitä. Turha sontakikkare.
Ei minulla ole aggressioita. Minä vain en pidä kaltaisistasi h uoranpaskoista. Jos kaupankassaa pitää halveksia, niin mikä sinä itse sitten olet? Aivan. H uoranpaskaa.
Ei ole häpea hakea apua ongelmiinsa, kun sitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellistä työtä tekeviä, jotka elättävät itse itsensä. Mitä hiton pahaa siinä on?
Kassahenkilön iällä ei todellakaan ole väliä.Eihän kukaan ole väittänytkään, että se olisi paha tai vahingoittaisi mitenkään muita ihmisiä. Vaan että onko se eräänlainen merkki epäonnistumisesta ihmisen elämässä? Miksi jumittautui kaupankassaksi.
Opiskelijat erikseen koska he tulevat ja menevät.Ei ole merkki epäonnistumisesta. Miksi olisi? Onko tämä jotenkin vaikea asia ymmärtää?
On merkki epäonnistumisesta. Tietenkin on. Ikävä, että sinulle on vaikeaa tätä ymmärtää.
Onneksi olkoon, olet varmaan jo äidinmaidossa varmaan imenyt ihanan tavan arvottaa muita ihmisiä. Onnea vaan siihen hetkeen kun jonain aamuna se vieressä kuorsaava puoliso (jos olet vajavaisilla empatiakyvyilläsi puolison onnistunut hankkimaan) ei tunnukaan enää riittävän kunnianhimoiselta, nuorekkaalta ja jännältä.
Olen ollut kaupassa töissä monta kymmentä vuotta, en tosin kassalla mutta ihan myymässä. Olen yksi Suomen älykkäimmistä ja fiksuimmista henkilöistä, joten en ymmärrä, miten kassatyö tai vastaava olisi jotenkin luusereiden hommaa. Se on helppoa, siistiä ja siinä saa olla ihmisten kanssa tekemisissä. Ei ole hirveää vastuuta eikä hankalia päätöksiä tehtävänä. Työt jäävät töihin eikä niitä tarvi miettiä kotona. Siihen kun lisää vielä kivat työkaverit, niin suorastaan mukavaahan se on.
Miksi ihmeessä haluaisin äheltämään johonkin ahtaaseen uraputkeen, jossa saisin stressiä ja vatsahaavan? Venyvät työajat, kova kilpailu, kireät esimiehet, jatkuva paremman tuoton paine, ylimieliset asiakkaat, armottomat yt:t. Palkka toki olisi parempi, mutta rahalla ei voi ostaa leppoisaa elämää eikä mielenrauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin työtön kuin kaupankassalla töissä yli 25-vuotiaana.
Kerjäläisyys on todella hyvä vaihtoehto.
Meen aina nätin likan kassalle k*lli kovana. Vanhat tädit ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan ei kovin pajon kunnianhimoa löydy tai sitten taitoja...
Hyvä ystäväni oli kaupan kassa yli 20 vuotta. On kyllä todella taitava monessakin asiassa, esim. asiakaspalvelijana hän on aivan uskomattoman hyvä. Tulee toimeen ihan kaikenlaisten ihmisten kanssa. Hän vaihtoi alaa terveyssyistä, muuten olisi varmaan vieläkin kassalla. Nyt hyödyntää ihmistuntemustaan muulla tavoin.
Minä en kyllä ymmärrä miten mikään työ voisi olla jotenkin noloa tai sitä pitäisi hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki ole pyrkyreitä joiden tavoite elämässä on edetä uralla mahdollisimman korkealle. Joillekin riittää ok työpaikka ja palkka millä tulee toimeen.
Jos ahkerasti opiskelleet, taitavat ja lahjakkaat ihmiset on sinun mielestä pyrkyreitä, niin mikä sinä olet omalla logiikallasi? Laiskuri/luuseri?
Suomessa on jo riittävästi tätä kulttuuria että en viitsi en jaksa, yhteiskunnan pitää ilmaiseksi minulle antaa, ottaa pois rikkailta pyrkyreiltä ja antaa meille jotka ei viitsitä eikä jakseta??
Vierailija kirjoitti:
Itse nauran paskaisesti tradenomimuijille, jolta en ole saanut pillua ja työskentelevät Prisman kassalla. Muahhahha. Trademuijat oli aikanaan hyvin ylimielistä sakkia, nyt ovat tajunneet paikkansa työelämässä.
t: DI
Ap:lla on sama ongelma. Ei kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Miten se on epäonnistumista. Rehellistä työtä se on. Palkka on vain usein niin huono, että vaikea tulla toimeen.
Tunnen erään ison tavaratalon johtajan, joka kertoi, että työvuorolistoja laadittaessa hän ottaa huomioon, onko naisella paremmin tienaava mies. Sinkuille laitetaan enemmän tunteja, jotta palkka riittäisi elämiseen.
Ilahduttavaa kuulla, että sinkut saa jotain etuja.
Muuttuuko naispuolinen kassahenkilö sitten vanhemmiten kassatytöstä kassatädiksi?