Jos vielä +kolmekymppisenä on kaupankassa
Niin onko silloin totaalisesti epäonnistunut elämässään?
Miten on te vanhemmat kaupankassa?
Kommentit (211)
Isompi epäonnistuminen on olla vanhanakin vielä työtön. Arvostan sitä että tekee jotain työtä ja elättää itsensä. Ei kaikki voi olla johtajiakaan.
Mikä vika kaupankassana olossa on? Palkkaa siitäkin maksetaan.
Itse olin hyvä palkkaisessa hommassa, irtisanoin itseni ja nyt olen kahvilassa töissä. Siitä olen unelmoinut vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ehkä vähän nöyryyttävää
Koska kaikki siinä kassalla asiovat ovat rikkaita pankkiireja, ministereitä ja lääkäreitä...?
Haloo.
Varsinkin, kun kaikki miespuoliset asiakkaat haluavat kuitenkin mennä niitten nuorien tyttöjen kassoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se on epäonnistumista. Rehellistä työtä se on. Palkka on vain usein niin huono, että vaikea tulla toimeen.
Tunnen erään ison tavaratalon johtajan, joka kertoi, että työvuorolistoja laadittaessa hän ottaa huomioon, onko naisella paremmin tienaava mies. Sinkuille laitetaan enemmän tunteja, jotta palkka riittäisi elämiseen.Ei mielekästä työtä, huonoilla työajoilla sekä palkalla. Ehkäpä siksi?
Jonkun mielestä mielekästä, vaihtelevat työajat mukavia ja palkka parempi kuin monella muulla. Arvostan työssäkäyviä ihmisiä, oli ammatti mikä tahansa.
Kaupan kassoja erityisesti, koska heitä tarvitsen ammattiryhmistä eniten, useamman kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellistä työtä tekeviä, jotka elättävät itse itsensä. Mitä hiton pahaa siinä on?
Kassahenkilön iällä ei todellakaan ole väliä.Eihän kukaan ole väittänytkään, että se olisi paha tai vahingoittaisi mitenkään muita ihmisiä. Vaan että onko se eräänlainen merkki epäonnistumisesta ihmisen elämässä? Miksi jumittautui kaupankassaksi.
Opiskelijat erikseen koska he tulevat ja menevät.
Ehkä siksi, että pitää työstään.
Ei ole epäonnistumisen merkki.
Työtön esim. opettaja on pikemminkin epäonnistunut.
Minusta on onnistunut erittäin hyvin, jos saa pidettyä itsensä töissä. Koska työ miehen ja naisen tiellä pitää ja elämässä kiinni.
Minä tunnen yhden eläkeläisen, joka oli koko ikänsä töissä kaupassa (myös kassalla). Ei kuulema yhtenäkään aamuna harmittanut (=v-tuttanut) mennä töihin, eikä olisi halunnut mitään muuta työtä. Harrastuksille oli aikaa, koska pääsi töistä alkuillasta, palkka oli OK, eikä töitä tarvinnut tuoda kotiin. Hyvät työsuhde-edut, mukavat työkaverit jne.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on onnistunut erittäin hyvin, jos saa pidettyä itsensä töissä. Koska työ miehen ja naisen tiellä pitää ja elämässä kiinni.
Jep, nyt on hyvän ja kunnollisen orjan puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Aivan totta. Näille itsensä ylentäjille valkenee vielä totuus.
Onnellisuus tulee pienistä asioista, kuten ulkona lentävistä perhosista.
Sinccis
Hyttysistä, ampiaisista ja mäkäräisistä kans.
Ei ole, etenkään jos on tyytyväinen elämäänsä. Enemmän on mun mielestä epäonnistunut jos käyttää aikaansa muiden ihmisten luokitteluun epäonnistuneiksi heidän palkkatasonsa tms. perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orjille ei makseta palkkaa, kaupan henkilökunnalle maksetaan.
Elätit käyttävät muiden rahoja tekemättä mitään.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vain sitten vapaudesta nauttimaan. Teltta vain metsään ja jokamiehen oikeudella marjoja suuhun. On se kumma kun tuollainen "orjan osa" mieluimmin valitaan joo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä v itun kuuta sinä taivaalta odottelet tipahtamaan eteesi? Olet ihan täysin heittiö ilman töitä. Turha sontakikkare.
Itselleni on tärkeää, että työstä saa tarpeeksi palkkaa ja se ei tule kotiin. Silloin koen, että en ole epäonnistunut. Olisipa työni mitä tahansa. Työtitteli ei merkitse sitä että on onnistunut tai epäonnistunut. Jos se jollekin merkitsee sitä, niin aika säälittävää taitaa oma elämä olla, jos muulla ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orjille ei makseta palkkaa, kaupan henkilökunnalle maksetaan.
Elätit käyttävät muiden rahoja tekemättä mitään.
Eri
Se nyt olikin vain lähiten kuvaava ilmuisu, höhlä. Kyllähän se on matalapalkka- ala ja työvuorot saattavat olla mitä sattuu. Pahimmassa tapauksessa nollasopimus tai joku tarvittaessa kutsuttava.
Kyllä siinä herran kukkaro lihoo mukavasti. Sen sijaan työntejät saavat pientä taskurahaa työhön käyttämästään ajasta.
Itse nauran paskaisesti tradenomimuijille, jolta en ole saanut pillua ja työskentelevät Prisman kassalla. Muahhahha. Trademuijat oli aikanaan hyvin ylimielistä sakkia, nyt ovat tajunneet paikkansa työelämässä.
t: DI
Kyllä sitä on itseasiassa vähän vaikea ymmärtää. Sinun mielestäsi siis ei ole.
Kiitos kattavista perusteluista.