Jos vielä +kolmekymppisenä on kaupankassa
Niin onko silloin totaalisesti epäonnistunut elämässään?
Miten on te vanhemmat kaupankassa?
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Jonkunlaisesta luonneviasta kielii jos tulee mieleen arvottaa tuollaisilla perusteilla rehellisiä, työssäkäyviä ihmisiä, joiden työ ei vahingoita ketään.
Sehän oli vaan kysymys
Miten se on epäonnistumista. Rehellistä työtä se on. Palkka on vain usein niin huono, että vaikea tulla toimeen.
Tunnen erään ison tavaratalon johtajan, joka kertoi, että työvuorolistoja laadittaessa hän ottaa huomioon, onko naisella paremmin tienaava mies. Sinkuille laitetaan enemmän tunteja, jotta palkka riittäisi elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miten se on epäonnistumista. Rehellistä työtä se on. Palkka on vain usein niin huono, että vaikea tulla toimeen.
Tunnen erään ison tavaratalon johtajan, joka kertoi, että työvuorolistoja laadittaessa hän ottaa huomioon, onko naisella paremmin tienaava mies. Sinkuille laitetaan enemmän tunteja, jotta palkka riittäisi elämiseen.
Ei mielekästä työtä, huonoilla työajoilla sekä palkalla. Ehkäpä siksi?
Pikkukaupan kassa on usein kauppias itse.
Pikkukaupoissa joissa on se 1-6 työntekijää, voi sillä kassalla olla muitakin tehtäviä kuin pelkkä kassalla jöhnääminen.
Mutta käsitän kyllä että tässä tarkoitettiin suurten markettien kassoja, joista yhä suureneva osa on nuorta väkeä. Jos saa kunnolla työtunteja (vähintään 30h/vko) niin ei se nyt homma pahimmasta päästä ole.
Varsinkin k-kaupassa se kaupan kassa saattaa olla miljonääri (kauppias), joten ei siinä hommassa aina huonosti mene.
Aika yksipuolinen näkemys, että se mitä teet työksesi jotenkin kertoisi sinusta kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin k-kaupassa se kaupan kassa saattaa olla miljonääri (kauppias), joten ei siinä hommassa aina huonosti mene.
Kyllä. Tarkoitin nimenomaan niitä vanhempia työntekijöitä. Etpä tainnut itsekään keksiä siitä mitään hyvää sanottavaa ja siksi aloit puhumaan miljonääri kauppiaasti, jolla tietysti onkin ihan eri asema kuin työntekijällä.
No iän muuta tulee lisä ja mahdollisesti joku muukin titteli. Kyllä siitä palkkaa maksetaan. https://www.menaiset.fi/artikkeli/tyo-ja-raha/tiina-46-tienaa-lahikaupa…
No ei todellakaan. Sama se mikä työ tai koúlutus. Lopputulos on aina orja.
Rehellistä työtä tekeviä, jotka elättävät itse itsensä. Mitä hiton pahaa siinä on?
Kassahenkilön iällä ei todellakaan ole väliä.
Ei kai työtön maisterikaaan ole kovin hyvin elämässään onnistunut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tarkoitin nimenomaan niitä vanhempia työntekijöitä. Etpä tainnut itsekään keksiä siitä mitään hyvää sanottavaa ja siksi aloit puhumaan miljonääri kauppiaasti, jolla tietysti onkin ihan eri asema kuin työntekijällä.
Tottahan tämäkin mutta ainakin keskolla on sellainen strategia että entistä enemmän kokeneita myyjiä ohjataan kauppiaiksi jotta heitä on riittävästi ja toisaalta näin he saavat edetä urallaan. Kaikki eivät tietenkään halua mutta mahdollisuus on annettu.
Vierailija kirjoitti:
Rehellistä työtä tekeviä, jotka elättävät itse itsensä. Mitä hiton pahaa siinä on?
Kassahenkilön iällä ei todellakaan ole väliä.
Eihän kukaan ole väittänytkään, että se olisi paha tai vahingoittaisi mitenkään muita ihmisiä. Vaan että onko se eräänlainen merkki epäonnistumisesta ihmisen elämässä? Miksi jumittautui kaupankassaksi.
Opiskelijat erikseen koska he tulevat ja menevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassahenkilön iällä ei todellakaan ole väliä.Eihän kukaan ole väittänytkään, että se olisi paha tai vahingoittaisi mitenkään muita ihmisiä. Vaan että onko se eräänlainen merkki epäonnistumisesta ihmisen elämässä? Miksi jumittautui kaupankassaksi.
Opiskelijat erikseen koska he tulevat ja menevät.
Ei ole merkki epäonnistumisesta. Miksi olisi? Onko tämä jotenkin vaikea asia ymmärtää?
Työ kuin työ. Riippuu ihan siitä, mikä on ollut tavoite elämässä. Jos tavoite on ollut tulla vaikka lääkäriksi tai menestyneeksi taidemaalariksi, ja päätynyt kassalle, niin voihan siitä tulla epäonnistunut olo. Mutta jos elämässä on mielekästä sisältöä ja on tyytyväinen elämäänsä, niin kassan työ ei tee ihmisestä epäonnistunutta. Joku voi tietoisestikin valita ko. työn mieluummin, kuin jonkun stressaavan johtajantyön. Pääasia kai se on, että on töitä.
Mä olen tänä vuonna 30-vuotias kaupan työntekijä, en kylläkään kassa. Aiemmin oon työskennellyt erilaisissa vaate- ja design-liikkeissä.
Tämä ei todellakaan ole alani, enkä näe tulevaisuuttani tuolla, mutta kaikesta etsinnästä ja hakemisesta huolimatta en ole onnistunut saamaan oman alani töitä.
Sitten taas kun haluaisin vakituisen maanantaista-perjantaihin päivätyön, niin se jo sulkee useiden paikkojen ovia. Mulla ei vaan pää kestä vuorotöitä ja niissä sekoilua.
Sitä paitsi voivathan ne opiskelijatkin päätyä sinne kaupan kassalle myöhemmin uudestaan, jos eivät työllisty omalla alallaan.
Ei kaikki ole kunnianhimoisia tai uraohjuksia. Toisille riittää että on vakituinen työpaikka, joka ei rasita liikaa ja muuten mukavat työolot.
Mukava kuulla, että tunnet niin.