Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?
Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.
Kommentit (3731)
Olen töissä vanhusten hoitolaitoksella ja kun yksi asukkaistamme kuoli, jonkun aikaa iltavuoroissa kuului ääniä. Kolahduksia, ovien paukahtelua yms kävin ihan tarkistamassa liikkuuko joku asukas käytävillä - ei jälkeäkään. En ollut ainoa joka säikähteli ääniä. Loppuivat parin kk:n aikana. Ajateltiin vanhuksen käyneen kolistelemassa ennen kuin siirtyi eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tapahtunut kaikenlaista, mutta se jäi mieleeni, kun äitin kertoi, että isäni osti aina käytettyjä autoja ja oli kuullut yhdessä autossa usein, miten nainen kirkuu takaluukussa. Äitini ei kuullut mitään, mutta isäni oli kuulemma usein oikein pysäyttänyt auton ja käynyt kurkkaamassa, ettei siellä tavaraluukussa ole tosiaan ketään. Asia vaivasi niin paljon, että isäni oli myynyt lopulta auton pois sen vuoksi. Oudon asiasta tekee, että äitini ei kuullut mitään, että siellä ei mikään autonosa kirskunut tai vastaavaa. Isäni ei myöskään ollut mikään taikauskoinen tai tällaista.
Ehkä isäsi yritti näin kiertotietä pitkin kertoa rikoksesta jonka oli joskus aiemmin tehnyt. Asia on painanut hänen mieltään ja on yrittänyt ehkä helpottaa oloaan, mutta ei sitten uskaltanut myöntää tekemäänsä rikosta.
Hänhän tekee töitä käytettyjen autojen kanssa. Sai käsiinsä auton, joka on ollut rikosväline, johon on jäänyt siepatun, ehkä myös surmatun naisen jälki, jonka hän aistii. Koska hän tuntee autot ja on herkkä niiden vioille, on herkkyytensä kautta aistinut tämänkin "vian" autossa.
Itse olen herkkä ilmapiireille paikoissa. Esim. jo lapsena olin sellainen. Mielessäni mietin usein, mistä johtui kun kotimaisemissani kesäisin kuljimme ns. metsätietä kotoani järvenrantapaikkaamme (muutama kilometri) niin tien varressa oli eräs kohta, joka kiinnosti ja tuntui aina oudon jännittävältä, jopa pelottavalta. Ei ollut ollenkaan tuon metsän synkin kohta vaan oikeastaan valoisin. Kaunista lehtometsää. Kun isompana pyöräilin tuon reitin yksin, olin aina helpottunut päästyäni ohi tuosta kohdasta. Aivan lähellä (50-100 m) oli jäljellä vanhan rakennuksen kivijalkaa. Siinä kasvoi humalaa (ennen kuului puutarhan hyötykasveihin).
Ei ehkä yliluonnollista, mutta ihmettelin. Lomamatkalla seurueen kanssa poikkesimme kellariravintolaan erääseen vanhaan rakennukseen. Heti alas kävellessä haistoin vähän epämiellyttävän hajun, joka toi mieleen homeen. Kukaan muu seurueesta ei haistanut sisäilmassa mitään, minä haistoin sen koko sen ajan, jonka vietimme kyseisessä paikassa.
Noin kuukausi sitten olin isäni luona. Heräsimme 23.43 aikaan siihen, kun ovikelloa soitettiin, ja oveen koputettiin. Isäni meni katsomaan ovisilmästä, rappukäytävä oli pimeä. Avasi oven, ei mitään ääniä. Menin parvekkeelle katsomaan pihaa, hiljaista..
Tulikohan edesmennyt äitini tervehtimään? On myös tv menny itse päälle, ja herätyskello soinut.
Vanhusten hoivakodissa töissä ollessa:
Juuri edesmenneen mamman huoneen ovi lukossa. Yöllä kierrolla se oli raollaan.
Erään herran tv mennyt päälle, joka vrk aikaisemmin edesmennyt.
Yöllä vappuilmapallot pamahtelee itsekseen.
Edesmenneen hälytyskello kilkattanut. Ovet aukee itsekseen, yms. Eikä edes vanha hoivakoti
Mä joskus nuorempana rukoilin illalla "hyvää tuuria" yhden asian suhteen. Keskellä yötä heräsin kun päässäni oli jotakuinkin sanat: "Ei ole olemassa tuuria, vaan armossa me kuljemme". Ajatus ikäänkuin herätti minut. Kieli oli vielä sellaista vanhahtavaa, en muista tarkalleen. Tuli vahva tunne, että kaikki hyvä elämässä saadaan armosta.
Joskus sain unihalvauksen ja kuulin aavemaista kirkunaa kämpässäni, enkä pystynyt liikkumaan. Kun rukoilin mielessäni, se loppui.
Näin työkaverini kävelevän edelläni työpaikalle. Ajattelin. Ok. Eipä olla nähtykään vähään aikaan. Tuli vain hieman karmiva fiilis, kun minulle kerrottiin hänen menehtyneen viikkoja aiemmin. 718
Mä saan etiäisiä ym arvaan asiat ennalta tai miten se sanotaan. En usko, että tämä on yliluonnollista, ihminen ei vaan osaa sitä vielä tieteellisesti todistaa.
Esim. Pelastin koirani, oli ulkona juoksunarussa kiinni ja makasi maassa ottamassa aurinkoa. Mulle tuli outo fiilis, että se on haettava äkkiä sisään sieltä. Äiti vielä kielsi, että ei saa hakea, koska juuri äsken oli sen ulos päästänyt. Tunne kuitenkin voimistui ja menin juoksujalkaa hakemaan koiran. Kun päästin ovelle, kuului takaa kauhea ryminä ja iso pihakoivu oli kaatunut juuri siihen, missä koira oli maannut.
Joskus kiireisenä työaamuna tuli tunne, että mummon luo on mentävä käymään, vaikka myöhästyinkin töistä sen vuoksi. Kun pääsin perille, mummo oli kaatunut eikä päässyt ylös ja itki, että "sinä olet enkeli! Minä rukoilin, että tulisit ja nyt sinä tulit!"
Näitä on monia, mutta tuossa varmaan isoimmat.
Mummoni sekä veljeni lähtönsä hetkellä kävivät lohduttamassa kuin jonkinlaisena energiakenttänä . Asuivat kaukana . Sen jälkeen olen pitänyt kaikkea mahdollisena . Ehkäpä ihmiseltä puuttuu aisteja . Ei ole koiran vainua, ei linnun suunnistusvaistoakaan , vaikka olisi kuinka viisas ja oppinut .
Asuin aikoinaan yksityiseltä vuokratussa asunnossa ok-talossa johon oli tehty huoneistoja. Naapureille oli ok, että poltin ikkunassa. Kerran heräsin johonkin klo 5 aamulla ja päätin mennä keittiön ikkunaan tupakalle nyt, kun kerran olin hereillä. Oli muistaakseni alkusyksy. Olin pää ulkona ikkunasta kun kuulin jotenkin mekaanisen, ilkeän miehen naurun "hah hah". Meni muutama sekunti ja uudestaan "hah hah". Oudointa oli naurun kylmä mekaanisuus ja se että se tuntui kuuluvan niin läheltä että olisin voinut luulla naurajan seisovan ikkunani alla. Ja siinä ikkunan alla oli vain lyhyt nurmi, ei mitään puskaa tms missä joku olisi jostain syystä voinut kykkiä. Vasemmalle olivat muutama ulko-ovelle johtava porras ja oikealla taas harva, matala puuaita jonka takana jonkinsortin autovuokraamo. Olin lisäksi koko talossa yksin, kun toisen huoneiston pariskunta oli lähtenyt reppureissaamaan ja kolmas huoneisto odotti uutta vuokralaista. Hämilläni suljin ikkunan ja menin takaisin sänkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Uskis piti turpansa kiinni uskostaan täydet 2 minuuttia!
Etenkin kummituksiin uskovat.
Vierailija kirjoitti:
Olen unessa nähnyt kesäpäivän jossa oli hautajaiset ja rauhallisesti tätä ihmistä hyvästeltiin. Seuraavana päivänä tuli suruviesti.
Minä nukuin yläkerrassa kun isä a.mpui itsensä alakerrassa
En herännyt
Aamulla ruumis oli viety pois.
Äiti kertoi mitä oli tapahtunut
En itkenyt edes hautajaisissa
Olin 14 vuotias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen unessa nähnyt kesäpäivän jossa oli hautajaiset ja rauhallisesti tätä ihmistä hyvästeltiin. Seuraavana päivänä tuli suruviesti.
Minä nukuin yläkerrassa kun isä a.mpui itsensä alakerrassa
En herännyt
Aamulla ruumis oli viety pois.
Äiti kertoi mitä oli tapahtunut
En itkenyt edes hautajaisissa
Olin 14 vuotias
Heräsin eräänä yönä kummalliseen tunteeseen, kuin "rakkauden" tuuli olisi pyyhkäissyt lävitseni. Aamulla sain tiedon, että isäni oli kuollut juuri sinä yönä.
Heräsin metallisen kynttilälyhdyn räminään. Lyhty oli lennähtänyt lattialle ilman, että sitä olisi kukaan sinne mitenkään toimittanut. Asun yksin. Kerroin tapauksesta sisarelleni, joka kysyi onko tällaista tapahtunut ennenkin. Vaistosin, että minua pidettiin hulluna.
Neea kirjoitti:
Kannattaa valita uskoa Jeesuksen kautta Jumalaannja antaa nämä lahjat Hänen ohjauksessa käytettäväksi niin paras tulos tulee sekä sulle että sun läheisille. Ite en pelais voimien kanssa ilma Jumalaa koska ihmisillä ei ole tarpeeksi viisautta ja ymmärrystä siihen. Raamatusta löytyy kaikki se kuinka ihminen voi nähdä enne unia kun Jumala antaa semmoisen, kuinka ihminen voi parantaa toisen kun Jumalan voima saa ilmestyä ihmisen kautta ja parantaa, kuinka monia erilaisia armolahjoja on ja miten niitä käytetään Jumalan ohjauksessa ja tahtomalla tavalla oikeissa paikoissa ja oikeina aikoina niin että Jumalan nimi tulee kirkastetuksi ja kunnioitetuksi.
Onko mun itsarin tehnyt isä H.elvetissä?
Vastaa kun tiedät noin paljon...
Neea kirjoitti:
Kannattaa valita uskoa Jeesuksen kautta Jumalaannja antaa nämä lahjat Hänen ohjauksessa käytettäväksi niin paras tulos tulee sekä sulle että sun läheisille. Ite en pelais voimien kanssa ilma Jumalaa koska ihmisillä ei ole tarpeeksi viisautta ja ymmärrystä siihen. Raamatusta löytyy kaikki se kuinka ihminen voi nähdä enne unia kun Jumala antaa semmoisen, kuinka ihminen voi parantaa toisen kun Jumalan voima saa ilmestyä ihmisen kautta ja parantaa, kuinka monia erilaisia armolahjoja on ja miten niitä käytetään Jumalan ohjauksessa ja tahtomalla tavalla oikeissa paikoissa ja oikeina aikoina niin että Jumalan nimi tulee kirkastetuksi ja kunnioitetuksi.
Missä minun rakkauden tuuleni oli?
Isä on nyt h.elve tissä
Lestadiolaiset kertoivat sen minulle.
Aikoinaan kun olin pieni eräänä päivänä meidän keittiössä tuoksui todella voimakas naisten hajuvesi, kukaan talossa ei käyttänyt hajuvesiä ja tuoksu oli todella voimakkaana juuri yhdessä kohtaa keittiötä ja siinä kohtaa tuntui myös viileältä. Tuoksu leijui siinä hetken kunnes se lopulta katosi. Uskon että se oli henkiolento.
Teininä poikaystäväni lähti perheensä kanssa mumminsa hautajaisiin ja jäin yksin heidän taloonsa. Kun istuin sohvalla niin sekä keittiön että poikaystäväni vanhempien makuuhuoneen ikkunoihin koputettiin kolme kertaa todella kovaa. Pelästyin ja aluksi en uskaltanut edes liikahtaa, kun lopulta menin takaovesta katsomaan pihalle maa oli silloin paksun lumen peitossa eikä pihalla tai ikkunoiden alla ollut minkäänlaisia jalanjälkiä tai merkkejä että kukaan olisi ollut lähelläkään taloa. Mietin silloin käviköhän mummo ilmoittamassa itsestään.
Tämän jälkeen muutama vuosi myöhemmin kun meidän perheen koira kuoli niin heräsin samaan kolmeen kovaan koputukseen yöllä jotka koputettiin makuuhuoneeni ikkunaan. Me asuttiin 6.ssa kerroksessa kerrostalossa.
Minulla on myös numerosarja joka seuraa minua elämässäni kokoajan, sama numerosarja liittyy aina johonki mitä teen, olkoon se uuden asunnon osoite, kellonaika, lääkärihuoneen numero, kuolinpäivät, rekisterikilvet jne.. tiedän että se on joku toisen maailman merkki minulle jonka kautta minulle kommunikoidaan.
Olen nykyään yli 5-kymppinen mies ja teinivuosieni aikana tapahtui muutama hieman pelottavakin juttu:
Olin varmaan n. 16-vuotias ja seurakuntanuori. Pari tyttöä samaisesta porukasta oli "pelannut" spiritismiä ja he kertoivat pimeänä talvi-iltana jännittäviä kokemuksiaan minulle ja seurassani olleelle tytölle. Kuuntelimme pitkään näitä juttuja, kunnes päätimme lähteä kotia kohti, joka oli reilun kilometrin päässä. Kävelimme valaistua kävelytietä pitkin kerraten kuulemaamme ja huomasimme jonkin matkan päässä yhden valoista olevan pimeänä. Vaikka meitä oli kaksi, olimme molemmat jotenkin hermostuneita ja varmaan hieman peloissammekin. En muista kumpiko kysyi: "rukoillaanko?". Seurakuntanuoria kun olimme, aloitimme Isä Meidän -rukouksen juuri tuon pimeän lampun kohdalla, kun se samalla hetkellä syttyi täyteen valoon. Loppumatka meni juosten ja olimme entistä enemmän kauhuissamme.
Muutamia vuosia myöhemmin ollessani jo armeijassa, kävelin yksin rautatieasemalta kasarmille, jonne sinnekin vei valaistu kävelytie. En muista tarkkaan oliko joku valoista pimeänä ja syttyi saavuttuani sen kohdalle, vai sammuiko joku valo kohdallani. Tätä tapahtui muutamia eri kertoja. Jännä juttu silti.
Myös kasarmin pesuhuoneessa tapahtui kerran jotain outoa. Avasin vesihanan pestäkseni käteni, mutta vettä ei tullutkaan. Viereisestä hanasta sen sijaan alkoi tulla itsekseen vettä suurella paineella ja hetken kuluttua vielä sen viereisestäkin. Tämä voi selittyä jollain paineongelmalla, mutta noiden valojen syttymisten ja sammumisten (kohdalla ollessani) lisäksi tällainenkin tuntui omituiselta.
Muistan lukeneeni, että teinivuosina, puberteetin aikana tällaisten ilmiöiden esiintyminen olisi aika yleistäkin. Olin armeija-aikana vielä melko lapsenomainen, eli laskettakoon minut vielä silloin murrosiän vaikutuksen piiriin.
Myöhemmin aikuisiällä en ole enää kokenut mitään outoa. Paitsi yhden enneunen 90-luvulta: rattijuoppo ajoi kotikadullamme katua reunustavan lehmuksen nurin, Näin unessa, että siihen oli istutettu uusi, muita hieman korkeampi puu. Parin viikon kuluttua siihen uusi puu ilmestyikin. Siinä se seisoi, hieman korkeampana kuin muut.
Yliluonnollinen poliittinen sensuuri on armottoman kovaa vauva palstalla. Ottakaa nyt järki käteen.
Tässä viimeksi sensuroidut täysin asialliset keskusteluketjut:
https://www.vauva.fi/comment/reply/4158669
https://www.vauva.fi/keskustelu/4155679/kansalaisaloitteet#comment-4911…
https://www.vauva.fi/keskustelu/4030720/onko-maski-hapea