Kannabis & psykoosi
https://yle.fi/uutiset/3-10697675
Kannabiksen päivittäiskäyttö kolminkertaistaa psykoosiriskin. Usein kuulee sanottavan, että ei johdu kannabiksesta ja olisivat sairastuneet muutenkin. Pitääkö siis ajatella niin päin, että psykoosialttiit ihmiset käyttävät kannabista muita todennäköisemmin, eli se ei ole ihan tervepäisen hommaa?
Kommentit (944)
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on parempi?
Kannabis laillistetaan ja verotulot siirtyvät valtiolle? Näin saadaan myös puhdasta kukkaa markkinoille.
Jatketaan tätä linjaa ja tulot menee rikollisille ja rikollisjärjestöille ja lisäks paskaa budia menee myyntiin jonka laadusta ei tiedetä yhtään mitään.
Luuletko että pimeät markkinat hiljenevät tuon myötä? Älä unta nää.
Nuoret hyvienkin perheiden penskat kokeilee ihan mitä vaan millä saa pään sekaisin. Eurolla saa katukaupassa nappulaa alaikäinen. Stadin kouluissa valtava huumeongelma ja sitä myötä monia lastensuojeluun liittyviä ongelmia.
Ainoa hyväksyttävä kannabistuotteiden laillistaminen on niiden lääkekäyttö. Tämä on minun mielipiteeni joka kannan suurta huolta lasten ja nuorten tulevaisuudesta kun läheltä seuraa sitä ahdistusten ja ongelmien määrää mikä on kasvanut viime vuosina valtavasti.
Ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on parempi?
Kannabis laillistetaan ja verotulot siirtyvät valtiolle? Näin saadaan myös puhdasta kukkaa markkinoille.
Jatketaan tätä linjaa ja tulot menee rikollisille ja rikollisjärjestöille ja lisäks paskaa budia menee myyntiin jonka laadusta ei tiedetä yhtään mitään.
Nuoret hyvienkin perheiden penskat kokeilee ihan mitä vaan millä saa pään sekaisin. Eurolla saa katukaupassa nappulaa alaikäinen. Stadin kouluissa valtava huumeongelma ja sitä myötä monia lastensuojeluun liittyviä ongelmia.
Ainoa hyväksyttävä kannabistuotteiden laillistaminen on niiden lääkekäyttö. Tämä on minun mielipiteeni joka kannan suurta huolta lasten ja nuorten tulevaisuudesta kun läheltä seuraa sitä ahdistusten ja ongelmien määrää mikä on kasvanut viime vuosina valtavasti.
Ope
Hei ope! Suomessa on n. miljoona kannabiksen käyttäjää, kyllä nämäkin käyttäjät mielummin hakisivat puhdasta tuotetta kahvilasta ja kaupasta kun noilta diilereiltä missä riskit on moninkertaiset tulla vaikka hakatuksi ja ryöstetyksi. Laillistamisella tyhjentyy rikollisten taskut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on parempi?
Ope
Hei ope! Suomessa on n. miljoona kannabiksen käyttäjää, kyllä nämäkin käyttäjät mielummin hakisivat puhdasta tuotetta kahvilasta ja kaupasta kun noilta diilereiltä missä riskit on moninkertaiset tulla vaikka hakatuksi ja ryöstetyksi. Laillistamisella tyhjentyy rikollisten taskut.
Sulla se tilastotiede hanskassa. 🤣
Itse tunnen monta psykoosiin mennyttä, ja joka ikinen heistä on ollut kannabiksen suurkuluttaja.
"Ainoa hyväksyttävä kannabistuotteiden laillistaminen on niiden lääkekäyttö. Tämä on minun mielipiteeni joka kannan suurta huolta lasten ja nuorten tulevaisuudesta kun läheltä seuraa sitä ahdistusten ja ongelmien määrää mikä on kasvanut viime vuosina valtavasti.
Ope"
Lastensuojelun resurssit jo loppuneet, jotain olisi tehtävä ja pian!
Toinen ope
Mites ne työssäkäyvät käyttäjät joilta ei lähde homma lapasesta ja ei viina maistu? Kielletään nyt huvit heiltäkin.
Ihan sama mitä te täällä lässytätte se tulee laillistumaan myös Suomessa vaikka viiveellä. Katsokaa vaikka ympärillenne, Saksakin laillisti jo ja kohta Ruotsi ja Norjakin alkaa toimimaan..
Oon polttanut nyt 9 vuotta päivittäin kannabista ja mitään ahdistuneisuutta ja masentuneisuutta ei ole ilmennyt. Missäs mun psykoosit viipyy? Töihinkin jaksan herätä joka aamu ja illat vedän treenejä junnuille.
Kertokaa joku viisas opettaja täällä miksi nykyinen malli on sitten parempi? On edelleen laitonta hallussapito.
- Nyt jos nuori aikuinen jää kiinni yhdestä jointista sille tulee H merkintä joka muuten takaa sen että kunnon töihin ei ole enää asiaa, onko tämä malli opettajan mielestä nyt hyvä? Tämä nuori aikuinen saattaa syrjäytyä loppuiäksi ikävän merkinnän vuoksi.
- Kaikki kannabiksesta tuleva myyntitulo menee yksittäisille kasvattajille sekä koti- ja ulkomaalaisille rikosjärjestöille. Myyntihinta on korkeampi kuin tupakalla ja alkoholilla joten voit vaan kuvitella kuinka hyvin näissä bisneksissä rikastuu.
- Mitä hyötyä on rangaista käyttäjiä?
Vierailija kirjoitti:
Oon polttanut nyt 9 vuotta päivittäin kannabista ja mitään ahdistuneisuutta ja masentuneisuutta ei ole ilmennyt. Missäs mun psykoosit viipyy? Töihinkin jaksan herätä joka aamu ja illat vedän treenejä junnuille.
Oot sit tosi cool mielestäsi. Ei kaikki mene ikinä psykoosiin.
Mun naapuri vetää pilveä ja koko rappu haisee. Aika saamaton junnu. Hitaalla toimii kaikessa mutta mitä välii, sosialisti-Suomi elättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot sit tosi cool mielestäsi. Ei kaikki mene ikinä psykoosiin.
Mun naapuri vetää pilveä ja koko rappu haisee. Aika saamaton junnu. Hitaalla toimii kaikessa mutta mitä välii, sosialisti-Suomi elättää.
Kukin taplaa tyylillään, ei sitä tarvii koko ajan vetää.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan ajatellut, minkä vuoksi tarvitset päihteitä? Itsetutkiskelu ja terapia olisi paikallaan joka ikisellä päihteidenkäyttäjällä, olipa kyseessä sitten ruoho, Karhu tai heroiini. Elämä on helpompaa, kun ei tarvitse päihtyä paetakseen.
Vierailija kirjoitti:
Pystyt varmaan koska tahansa olemaan muutaman viikon ilmankin? Miksi et edes kokeile sit?
Pimeiltä markkinoilta saa edelleen ruohoa maissa joissa canu laillista.
Kaverin psykoosi jäi päälle, ei koskaan parantunut työkykyiseksi pössyteltyään monta vuotta. Uskon että kannabis sekoitti aivokemiat ja laukkasi skitsofrenian. Nykyään surullinen eläkeläinen iso arsenaali lääkitystä että jotenkin pysyy kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin psykoosi jäi päälle, ei koskaan parantunut työkykyiseksi pössyteltyään monta vuotta. Uskon että kannabis sekoitti aivokemiat ja laukkasi skitsofrenian. Nykyään surullinen eläkeläinen iso arsenaali lääkitystä että jotenkin pysyy kasassa.
Veljen kaverilla sama. Ettei vaan sama týppi. Asuu Treella.
Psykoosi on totta kannabiksen käyttäjillä! Usein alkoholi myös liittyy siihen...ruoan ahmimisen lisäksi. Toistan vielä...kannabis, jointti, pössyttely ei todellakaan ole turvallista jos ihminen polttaa esim. joka päivä. Hän kuka väittää että on parempi kuin alkoholi...ei tunnista ollenkaan pössyttelyn haittoja. Näitä kahta ei voi verrata toisiinsa. Alkoholi varmasti tappaa. Pössyttely voi viedä omaan maailmaan, minne kukaan ei pääse. Ottakaa tuo kannabisksen käyttö myös vakavasti...älkää vertailko mihinkään.
Psykoosi on totta kannabiksen käyttäjillä! Usein alkoholi myös liittyy siihen...ruoan ahmimisen lisäksi. Toistan vielä...kannabis, jointti, pössyttely ei todellakaan ole turvallista jos ihminen polttaa esim. joka päivä. Hän kuka väittää että on parempi kuin alkoholi...ei tunnista ollenkaan pössyttelyn haittoja. Näitä kahta ei voi verrata toisiinsa. Alkoholi varmasti tappaa. Pössyttely voi viedä omaan maailmaan, minne kukaan ei pääse. Ottakaa tuo kannabisksen käyttö myös vakavasti...älkää vertailko mihinkään.
Keskivertokuluttaja vaihtais mäyriksen pariin sätkään kerta viikkoon, niin ois kait se parempi niin.
Tuntuu että vastustajat ajattelee että samantien puoli suomea alkas vetään aamusta iltaan savuja kauhkoon joka ikinen poäivä.