Kannabis & psykoosi
https://yle.fi/uutiset/3-10697675
Kannabiksen päivittäiskäyttö kolminkertaistaa psykoosiriskin. Usein kuulee sanottavan, että ei johdu kannabiksesta ja olisivat sairastuneet muutenkin. Pitääkö siis ajatella niin päin, että psykoosialttiit ihmiset käyttävät kannabista muita todennäköisemmin, eli se ei ole ihan tervepäisen hommaa?
Kommentit (944)
Kannabis on oikein mukava päivän piriste ja kahvin palanpainike.
Jos joku asia on varma, niin se, että ihmisillä lyö täysi tiededenialismi päälle alkoholin haitoista puhuttaessa. "Ei aiheuta syöpää, ei muistisairauksia, hyvänä vaan pitää ihon ja vatsakin pyöristyy kauniisti". Pahempi inttäminen jopa kuin koronarokotteita vastustavilla, heitä kyllä syytellään tiedevastaisiksi, mutta kun sanoo että alkoholi aiheuttaa syöpää... " ei ei ei ole todisteita tutkimus on britanniasta minä juon vaan lasin punkkua päivässä mummokin eli 100v ja naapuri poltti tupakkaa ja kuoli 98v".
Vierailija kirjoitti:
Jos joku asia on varma, niin se, että ihmisillä lyö täysi tiededenialismi päälle alkoholin haitoista puhuttaessa. "Ei aiheuta syöpää, ei muistisairauksia, hyvänä vaan pitää ihon ja vatsakin pyöristyy kauniisti". Pahempi inttäminen jopa kuin koronarokotteita vastustavilla, heitä kyllä syytellään tiedevastaisiksi, mutta kun sanoo että alkoholi aiheuttaa syöpää... " ei ei ei ole todisteita tutkimus on britanniasta minä juon vaan lasin punkkua päivässä mummokin eli 100v ja naapuri poltti tupakkaa ja kuoli 98v".
Ainoa laillinen päihde niin ei siitä halua ajatella kuinka monin tavoin se on haitallista. Sillä saa vetää laillisesti pään täyteen niin se on aivan sama mitä se aiheuttaa. Faktat on sivuseikka kun pitää saada pää sekaisin.
Vaikea sanoa pelkän nettikäytöksen perusteella missä se vika on. Se kyllä kertoo pakkomielteestä kun jokaiseen kannabikseen liittyvään keskusteluun heittää käyrät alapää jutut. Itse en osallistu jos aihe ei miellytä. Jotkut katsoo että se on oikeutus liputtaa keskustelu aiheettomaksi kun aihe ei miellytä.
Se on monta kertaa pahempaa kun meidän poliitikot ei osaa keskustella kannabiksesta. Ensimmäiseen kansalaisaloitteeseen siitä lisäsivät kaikki huumeet mukaan. Ei piip oikeesti voi olla noin vaikeaa. Se signaalikin saatiin jo ulkomailta että siitä poliitikkojen on ihan turha olla huolissaan. Selittäkööt miten suomalainen on niin erilainen kuin vaikka saksalainen tai jenkki.