Palstahullujen kokoontumisajot! Kuka on legendaarisin palstahullu?
Tuli tuosta monistajahullu-keskustelusta mieleen, että keitä kaikkia palstahulluja muistatte? Kuka on mielestäsi legendaarisin palstahullu ja miksi?
Kommentit (343)
Vierailija kirjoitti:
Onko joku niin oikeasti hullu että yrittää politiikkona tän palstan kautta pintaan, heh! Ei epätoivosempaa ehkä ole tullut vastaan.
No kyllä ne (te?) munkin mielestä hulluja on, mutta kyllä täällä todella läpinäkyvästi ja ehkä vähän hienovaraisemminkin yritetään vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Laatikkoleukoja ihaileva 12121212121
-Ja hänen ihailijansa jotka kutsuvat häntä mestariksi. Nämä ovat kuin joku uskonlahko.
-Suomalaisia naisia vihaava pissa-kakka-pierumies, pitää välillä taukoa kirjoittelusta, mutta aktivoituu suosikkiaiheitaan käsittelevissä ketjuissa.
-Sekalainen joukko naisvihaajia jotka kirjoittavat väkivaltafantasioitaan kaikkiin naisia käsitteleviin ketjuihin
-Miesvihahullu. Jokainen yhdenkin miehen arvostelua sisältävä ketju on hänelle "miesvihar*nkkausta" tai jotain vastaavaa
Aika ajoin kolostaan esiin ryömivä ”naurattaa, kun jotkut *jotain*”-aloittaja. Yrittää provosoida esim.pienirintaisia, hoitoalalla olevia, tietyllälailla asuvia/sisustavia... mutta joka tapauksessa aina häntä naurattaa...
Joskus esiintyi myös se ”mikä on p**kavammainen tekosyysi olla tekemättä jotain”-aloittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääni psykomammalle, onko kukaan muu epäillyt että kivikissa on hänen toinen tulemisensa?
Ammattivalittaja on kyllä mun henkkoht suosikki.
Miksi ammattivalittaja on suosikkisi?
Hänellä on (/oli, koska nyt on jo niin tunnettu, ja elämäntilanne loppuunkaluttu) todella taidokas tyyli saada ihmiset vastaamaan ja yrittämään ravistella itseään. Se ääretön passiivisuus ja ratkaisujen välttely ja kiertely on jo taidetta...on jotenkin koukuttavaa yrittää keksiä joku vastaus, joka pakottaisi hänet ottamaan itseään niskasta kiinni, tai edes myöntämään että voisi tehdä niin.
Psykomamma oli kuitenkin legendaarisempi. Harva voi olla niin kauan niin systemaattisesri niin vihainen (siksikin epäilen että kivikissa on sama tyyppi).
Entä kun ammattivalittaja on jo yrittänyt kaikkea mutta mikään ei onnistu. Ei saa töitä eikä ammattia. Onko silloin hauskaa kiusata syrjäytynyttä ja elämäänsä kyllästynyttä ihmistä?
Vierailija kirjoitti:
Silppu/Kiukkuinen/Kaikki mitä rakastan
Oliko tällä vielä muita nimiä?
Ainakin Petra P -nimimerkillä on esiintynyt tällä palstalla. Aikaisempia blogeja on paljon, mutta niiden käyttäjänimellä ei ole rekisteröitynyt tänne. Blogeja on ollut esim. Musa mamma, Se elämä, Lauran pieni suuri perhe, Perhe elämää isän silmin jne. Moni hänen juttujaan seurannut on löytänyt tyypin oikean FB-profiilin ja sen kautta hänen oikean nimensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä äänestän sitä salaliitto-Jehova-vapaamuurarihullua, joka riehuu jokaisessa kadonneen nuoren naisen ketjussa. Raskas, niin raskas.
Pitäisikö kuule sun vältellä kadonneista kertovia juttuja jos et tajua että aihe on raskas? Jos ahdistaa niin terkkarille....ei mitään ahdistavaa kannata netistä selata.
Ai, sä tulit tännekin.
Kiitos kysymästä, ei mun tarvitse netissä erityisesti vältellä mitään ahdistuksen takia, osaan kyllä suodattaa materiaalia ja käsitellä mahdollista ahdistustani, jos johonkin erityisen hirveään törmään. Tietysti kadonneiden kohtalot ovat ahdistavia, näinhän jokainen normaali ihminen varmaankin kokee.
Neuvoja netinkäyttöönhän mä en tosin kysynyt, se on ihan hallinnassa, toisin kuin joillakin. Sanoin vaan, että raskasta seurattavaa sun harhat. Ei nekään varmaankaan ketään haittaisi, jos et tukkisi jokaista kadonneen nuoren naisen ketjua täyteen niillä. Mutta sulla on pakkomielle, eikä millekään muulle silloin saa jättää tilaa.
En tiedä kenelle keskustelet, mutta kuulostaa vakavalta noi sun vainoharhasi. Jos tosiaan ajattelit keskutella kevyitä rikosasioissa niin älä ilman toista kaveria huoneessa tee niin. ne ovat hyvin pelottavaa katsottavaa ja luettavaa. Ihan neuvona vaan ja ne tulevat uniisikin usein, jos otat noin henkilökohtaisestikin ne vielä. Kun keskustellaan kokonaan kadonneista on luultavaa että mikään entinen ei ole toiminut ja ihmiset tuovat UUSIA pointteja esille. Luulen, että psyykesi ei kestä sitä.
Ahdistuksesi leviää aina palstalle saakka. Siirry hyvä kaveri keveämpiä ketjuja seuraamaan.
Kohdistamisharhasi on ilmeinen kun väität vain yhden olevan kiinnostunut ko. jutuista, se on jo senlaatuista harhaa että tarviit ehkä apuja?
Tähän saakka olin vähän fifti-siksti, että onkohan sulla joku oikea liittolainen, mutta ei, kyllä se olet tosiaan vain sinä sivupersooninesi. Voimia.
Kun ihminen alkaa keskustella pakkomielteenä tällaisella palstalla "sä" ja "sinä" niin ehkä on aika omaisten huolestua viettääkö palstalla liikaa aikaa, etenkin jos alkaa vainoaa jotakuta systemaattisemmin. Tiedä vaikka oikeasti alkaa toimimaan oikeassakin elämässä juuri noin. Mene hyvä kaveri kuule nyt hakemaan itsellesi apua ja pian. Tuo ei hyvin pääty, ellet saa apuja.
Muistaako muuten joku sen yhden palstahullun, jota kutsuttiin vain palstahulluksi? Kirjoitteli täällä jokunen vuosi sitten joistain naapureistaan ja ilmeisesti exästään, jonka nimi oli Petri ja sitten tämän exän nykyisestä. Tästä viimeiseksi mainitusta kirjoitteli ihan koko nimelläkin, enää en sitä muista. Ne avaukset olivat aivan kunnollista hulluttelua, kirjoitteli sekä näille vainoamilleen ihmisille että heidän nimissään. Oli sekavuuden lisäksi helppo tunnistaa siitä, että ei käyttänyt välimerkkien jälkeen välilyöntiä.
Varsinaiset ja vaaralliset palstahullut erottaa siitä, että takertuvat toiseen kirjoittajaan, kuin täit tervaan ja jauhavat trollaten juttua siitä toisesta, jolla mielipide ja käyvät vielä sitä mielipidettä rajoittaen kimppuun, ihan kuin omistaisivat ainoan oikean totuuden. Ne tietävät että jatkaessaan riittävän kauan koko ketju poistuu. Moden pitää vaan bannata toisen kimppuun käyvä pois.
Keski-ikähullu (nytkin joku otsikko).
Joku esittelee eritteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääni psykomammalle, onko kukaan muu epäillyt että kivikissa on hänen toinen tulemisensa?
Hänellä on (/oli, koska nyt on jo niin tunnettu, ja elämäntilanne loppuunkaluttu) todella taidokas tyyli saada ihmiset vastaamaan ja yrittämään ravistella itseään. Se ääretön passiivisuus ja ratkaisujen välttely ja kiertely on jo taidetta...on jotenkin koukuttavaa yrittää keksiä joku vastaus, joka pakottaisi hänet ottamaan itseään niskasta kiinni, tai edes myöntämään että voisi tehdä niin.
Psykomamma oli kuitenkin legendaarisempi. Harva voi olla niin kauan niin systemaattisesri niin vihainen (siksikin epäilen että kivikissa on sama tyyppi).
Mä en pidä samana tyyppinä. Psykiksellähän diagnosoitiin kaksisuuntainen ja muistaakseni epävakaa persoonallisuus. Hän oli kyllä todella vihainen, mutta myös ilkikurinen, ihan erilainen kuin KKÄ. Kivikissa on paljon sairaampi ja syvemmällä siinä persoonallisuushäriössä. Psykiksellähän tapahtui sellainen iso romahdus ja hän lopetti kirjoittamisen tänne (ainakin ns. tunnistettavasti). Hän kirjoitti sen jälkeen muutaman blogikirjoituksen, jotka eivät vaikuta ollenkaan sairailta, tai siis sillä tavalla, että hänen todellisuutensa olisi jollain tavoin vääristynyt.
Toivon, että Psykiksellä menee paremmin. Hän ei ollut mikään tyhmä muija, mutta todella ongelmainen hän oli. Mietin häntä aika usein, pelkään, että hän ei ole enää hengissä.
Joku jossain vaiheessa taisi myös epäillä Psykomammaa ja Ikistä samaksi henkilöksi. Joskin psykiksen kirjoitustyyli oli erilainen, joten itse en tähän usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en pidä samana tyyppinä. Psykiksellähän diagnosoitiin kaksisuuntainen ja muistaakseni epävakaa persoonallisuus. Hän oli kyllä todella vihainen, mutta myös ilkikurinen, ihan erilainen kuin KKÄ. Kivikissa on paljon sairaampi ja syvemmällä siinä persoonallisuushäriössä. Psykiksellähän tapahtui sellainen iso romahdus ja hän lopetti kirjoittamisen tänne (ainakin ns. tunnistettavasti). Hän kirjoitti sen jälkeen muutaman blogikirjoituksen, jotka eivät vaikuta ollenkaan sairailta, tai siis sillä tavalla, että hänen todellisuutensa olisi jollain tavoin vääristynyt.
Toivon, että Psykiksellä menee paremmin. Hän ei ollut mikään tyhmä muija, mutta todella ongelmainen hän oli. Mietin häntä aika usein, pelkään, että hän ei ole enää hengissä.
Joku jossain vaiheessa taisi myös epäillä Psykomammaa ja Ikistä samaksi henkilöksi. Joskin psykiksen kirjoitustyyli oli erilainen, joten itse en tähän usko.
Tyylit ovat näillä palstahulluilla identtisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla identtisiä? Minusta heissä ei kyllä ole mitään samaa.
Vierailija kirjoitti:
Tasoarvo- teoria hullu. Jysähtänyt täysin Laasasen lumoihin. Saattaa olla sama joka käyttää sanoja "kehopositiivinen" ja miettii hikipäässä markkina-arvoaan ja sen nostamista. Epäilen samaksi joka mystifioi asioita astral TV- tasolle. Ilmeisesti nuori, mutta voi olla aikuinenkin jolla kehitysviivästymä.
Itse antaisin ääneni tälle. Oikeasti niin saman vanhan virren veisuuta, ettei tosikaan.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Legendojen seuraan pyrkii tarmokkaasti se hullu, joka aloittaa monta ketjua päivässä kysymyksellä, ja viestikentässä on joko kolme kysymysmerkkiä tai joku "niin?"
Trollaileva ikäero-hullu tuolla lasten ikäeroa käsittelevässä pitkässä ketjussa. Viesti- ja sivukaupalla jankkausta täysin asiallisiin, hänestä eriäviin mielipiteisiin haukkuen karkeasti toisia keskustelijoita.
Tämä palstahullu saattaa tietysti olla samaan aikaan myös jotain muuta.
Kun näin otsikon, ekana tuli mieleen just Jennihullu ja Saara Aalto -hullu. Kertoo että viihdyn aika paljon julkkisketjuissa, monia edellä lueteltuja hulluja en edes tiennyt!
Stellaa "Notes on a life"- ja poikaystäväänsä Jarskia koskevissa ketjuissa on joku, joka salamannopeasti tietää milloin ja kunka monta kertaa jostain asiasta on blogissa tai instagramissa mainittu. Joskus jää miettimään, onko kyseessä vain innokas fani vai patologisempi pakkomielteinen.
En tiedä, onko varsinainen palstahullu, mutta HEL-NYC on jäänyt itselleni mieleen. Se väittely muiden kommentoijien kanssa oli aluksi viihdyttävää, mutta jossain vaiheessa siitä kai tuli helnycille itselleen viihdettä vakavampaa ja itselleni paha mieli, josko vastakommenteilla olin lisännyt hänen ahdistustaan. Että jos se ei hänen puoleltaan ollutkaan harmitonta ajankulua leikkiä roolileikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla identtisiä? Minusta heissä ei kyllä ole mitään samaa.
Jankuttava, pakonomainen ja mustavalkoinen tapa ajatella. Aihepiirit muistuttavat toisiaan.