Kokemuksia Saxenda laihdutuslääkkeestä?
Ja juu, toiset onnistuu laihduttamaan ihan tahdonvoimalla itse, mutta toiset ei vaan pysty joten tässä ketjussa ei puhuta siitä, vaan siihen voi halutessa avata ihan oman ketjun.
Mutta asiaan. Lääkäri määräsi minulle Saxenda nimistä lääkettä ja tilasin sen nyt apteekkiin. Lääkehoito ei tietenkään ole se ykkösvalinta laihdutuksessakaan ja kaikkiin liittyy riskejä. Kiinnostaisi onko täällä kenelläkään kokemusta tästä lääkkeestä, tuliko sivuoireita, tai tippuiko edes paino (toki ymmärsin, että lääke on painon puduttamisen tueksi, kevyemmän ruokavalion ohella).
Kommentit (831)
aina nousi takaisin ja ylikin kirjoitti:
Varokaa kaikkia laihdutuslääkkeitä ja muita sellaisia. Itse olin niiden suurkuluttaja , kokeillen kaikki mahdolliset tavat, ja sairastuin kilpparivajeeseen ja syöpään. Terveellinen ruoka ja sopiva liikunta riittää ihmisen elämään. Kaikki ketodietit ja myrkyt vie hautaan ennen aikaisesti.
Ja varmaan lääkäri diagnoosia tehdessään sanoi että nämä taudithan sulla johtuu siitä, että olet käyttänyt laihdutuslääkkeitä? Muuten vuodatuksesi on täyttä soopaa.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa nämä ihralöllykät, jotka yrittää epätoivoisesti laihduttaa XD
Voiko ihminen enää alemmas vajota, jos viettää vappua vuoden jokaikisenä päivänä?
Voi vajota, esim sellaisella että jää levy päälle.
Miten helposti tuon oikeasti saa? Mulla on nyt huomenna lääkäri aiheesta. Bmi 28 ja valittivat siitä sekä hieman koholla olevasta verenpaineesta, johon ei kuitenkaan mitään lääkitystä määrätty.
Muutenkin ärsyttää, kun alunperin kävin lääkärissä sappivaivojen vuoksi, punnitsi ja otti verenpaineet, mutta ei sanonut mitään. Myöhemmin sain lukea kannasta, että Bmi 28 ja lievästi koholla oleva verenpaine.
Soitin sitten itse ja sanoin, että jotain apua kyllä tarttis. Lihosin 20kg noin 10 vuotta sitten, kun lopetin tupakan polton. Siitä asti olen yrittänyt laihtua, mutta en onnistu.
Ruokavalio on terveellinen ja syön nälkään, mutta kun nälkä vaan on liian iso nykyään. Liikuntaa harrastan 5-7 h viikossa, että siitä ei ole kyse.
Ihmeellistä kun on niin vaikeaa, toivottavasti saan tuon lääkkeen ja se auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku, jolla on tullut Saxendasta tosi pahat sivuoireet, pystynyt aloittamaan käytön myöhemmin? Lääkäri sanoi mulle, että odotat vähän aikaa että olo on taas normaali ja sitten kokeilet uudestaan. Mutta mulla tuli ihan hirveän huono olo ja pelottaa alkaa uudelleen.
Mulla tuli Saxendasta tosi voimakkaat haitat, mutta Ozempic on sopinut paljon paremmin. Eli auttaisiko lääkkeen vaihto?
[/quote]
Mulle kyllä teroitettiin apteekissa, että on tärkeää painaa kaikki naksautukset ja sen jälkeen pitää piikkiåä ihossa se 6 sekuntia nimenomaan siksi, että koko annos tulee varmasti ulos eikä tule kontaminaatiota.[/quote]
Mulle ei painotettu mitään kontaminaatiota. Painotettiin kyllä piikin vaihtoa joka kerta. Itse asiassa sain vinkin naksauksista lääkäriltä. Naksuttelut ensin, haluttu määrä ja sitten aine ihon alle yhdellä painasulla. Toki pitää pitää se piikki ihossa 6 sekuntia ettei aine pursua iholle. Aina ei kynäkään lopu tasan, niin mitä sitä ainetta hukkaan heittäisi. Ja portaittain annoksen nostelu voi auttaa juuri heitä, joilla aine tehoaa liikaa, alkaa etoa, voi pahoin tai ei voisi syödä mitään. Sekin huippaa ja tekee huonoa jos ei mitään saa alas. Painettava ruiskaus tulee ulos ja kynä ei ime mitään putkiloonsa tietenkään takaisin.
Bmi 28 kirjoitti:
Miten helposti tuon oikeasti saa? Mulla on nyt huomenna lääkäri aiheesta. Bmi 28 ja valittivat siitä sekä hieman koholla olevasta verenpaineesta, johon ei kuitenkaan mitään lääkitystä määrätty.
Muutenkin ärsyttää, kun alunperin kävin lääkärissä sappivaivojen vuoksi, punnitsi ja otti verenpaineet, mutta ei sanonut mitään. Myöhemmin sain lukea kannasta, että Bmi 28 ja lievästi koholla oleva verenpaine. Soitin sitten itse ja sanoin, että jotain apua kyllä tarttis. Lihosin 20kg noin 10 vuotta sitten, kun lopetin tupakan polton. Siitä asti olen yrittänyt laihtua, mutta en onnistu.
Ruokavalio on terveellinen ja syön nälkään, mutta kun nälkä vaan on liian iso nykyään. Liikuntaa harrastan 5-7 h viikossa, että siitä ei ole kyse.
Kyllä sen voi saada mutta ei välttämättä kelakorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku, jolla on tullut Saxendasta tosi pahat sivuoireet, pystynyt aloittamaan käytön myöhemmin? Lääkäri sanoi mulle, että odotat vähän aikaa että olo on taas normaali ja sitten kokeilet uudestaan. Mutta mulla tuli ihan hirveän huono olo ja pelottaa alkaa uudelleen.
Mulla tuli Saxendasta tosi voimakkaat haitat, mutta Ozempic on sopinut paljon paremmin. Eli auttaisiko lääkkeen vaihto?
Kiitos!! Pitää puhua lääkärin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Bmi 28 kirjoitti:
Muutenkin ärsyttää, kun alunperin kävin lääkärissä sappivaivojen vuoksi, punnitsi ja otti verenpaineet, mutta ei sanonut mitään. Myöhemmin sain lukea kannasta, että Bmi 28 ja lievästi koholla oleva verenpaine. Soitin sitten itse ja sanoin, että jotain apua kyllä tarttis. Lihosin 20kg noin 10 vuotta sitten, kun lopetin tupakan polton. Siitä asti olen yrittänyt laihtua, mutta en onnistu.
Tosi harva sen korvauksen saa muutenkaan. Parisataa kuussa ei ole ylitsepääsemättömän kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bmi 28 kirjoitti:
Tosi harva sen korvauksen saa muutenkaan. Parisataa kuussa ei ole ylitsepääsemättömän kallis.
Joo ei mua kans se raha niin haittaa, on varaa maksaa omasta pussista, mutta kiva olis saada jotain apua, kun en kerran itse ole onnistunut muuten. Ja itsestä tuntuu, että just se olis paras apu, kun ei olisi niin kova ruokahalu. Siitähän se on kiinni.
Bmi 28 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bmi 28 kirjoitti:
Joo ei mua kans se raha niin haittaa, on varaa maksaa omasta pussista, mutta kiva olis saada jotain apua, kun en kerran itse ole onnistunut muuten. Ja itsestä tuntuu, että just se olis paras apu, kun ei olisi niin kova ruokahalu. Siitähän se on kiinni.
Oon ihan samaa mieltä. Mulla on koko ajan nälkä! Ja jos rahankäyttöä miettii, niin se parisataa voi mennä ruokaan ja herkkuihin. Jos nälkä on pienempi, niin tuleehan siinä säästöä. :D
Ja toisaalta, onko yhteiskunnan velvollisuus maksaa terveille aikuisille laihdutuslääkkeitä? Korvauksia sitten niille, joilla paino on aito terveysongelma.
Vierailija kirjoitti:
Bmi 28 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bmi 28 kirjoitti:
Oon ihan samaa mieltä. Mulla on koko ajan nälkä! Ja jos rahankäyttöä miettii, niin se parisataa voi mennä ruokaan ja herkkuihin. Jos nälkä on pienempi, niin tuleehan siinä säästöä. :D
Ja toisaalta, onko yhteiskunnan velvollisuus maksaa terveille aikuisille laihdutuslääkkeitä? Korvauksia sitten niille, joilla paino on aito terveysongelma.
Kyllä muutenkin sairauksien hoitoon käytettäviin lääkkeisiin saadaan korvausta. Miksi tähän ei saisi saada? Ei näitä ihan kevyillä perusteilla annetakaan. Tietyt määrätyt kriteerit pitää täyttyä, että ylipäätään lääkäri kirjoittaa reseptin ja sitten jos vielä Kela-korvauksen meinaa saada niin siihen on olemassa myös omat kriteerinsä.
Tämmöinen lääke jos auttaa laihduttamisessa, niin se yleensä näkyy myös esim. veri- ja maksa-arvoissa, jotka taas tulevaisuudessa tulee vähentämään ko. ihmisen terveydenhuollon tarvetta. Eikö silloin kannata satsata tähän, jos ihmisellä on itsellään halua muuttaa elintapojaan, mutta ei pysty siihen ilman lääkkeen tukea? Tämmöistä lääkettä kun lähdetään kokeilemaan on silloin niin sanotusti kokeiltu jo kaikki muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
136 kirjoitti:
Fat Secret on kätevä. Yllätyin että normi hillomunkissa on vain 220 kaloria kun maxituplassa on 384 kaloria ja täytelakupussissa 250g on 960 kaloria.
Kerran viikossa voi vähän herkutella, eli vappu ei pariin skumppaan ja munkkiin kaadu.
Tähän kuuhunkin on mahtunut yksi kunnon hampurilainen ulkona syöden. Mistään ei siis tarvitse jäädä paitsi. Ei tarvitse kotona kököttää.Huono ajattelutapa jos ulkona olo=syödään jotain .
Parempi olla ilman herkkuja kuin pikkuhiljaa lipsua enemmän ja enemmän, muutama viikko niin ei tee ees mieli sokerista höttöä.Nimenomaan päinvastoin. Juuri tuo ehdoton asenne johtaa lopulta siihen, että repsahtaa, ja kun on kerran repsahtanut niin ei millään ole enää väliä. Ei kukaan kuitenkaan koko loppuelämäänsä ole ilman herkkuja. Ja miksi pitäisikään`? Kyllä elämästä saa nauttia.
On paljon parempi sallia itselleen herkkuhetkiä ja opetella siihen, että ne ei mene mässäilyksi. 80-20-sääntö on paras ohje ruokailuun. Esim jos muuten viikolla syö hyvin terveellisesti, voi vaikka lauantaina vähän herkutella.
Nimenomaan näin! Ei mitään ehdottomia kieltoja vaan uudenlaiset ajattelumallit. Herkut voi kuulua elämään jos niistä tykkää. Määrä ratkaisee ja siihen auttaa tämä lääke :)
Mulle tulee tästä tosi kummallinen olo vatsaan. Miten nopeesti teillä meni sivuoireet ohi ja menikö kaikki?
Vierailija kirjoitti:
136 kirjoitti:
Fat Secret on kätevä. Yllätyin että normi hillomunkissa on vain 220 kaloria kun maxituplassa on 384 kaloria ja täytelakupussissa 250g on 960 kaloria.
Kerran viikossa voi vähän herkutella, eli vappu ei pariin skumppaan ja munkkiin kaadu.
Tähän kuuhunkin on mahtunut yksi kunnon hampurilainen ulkona syöden. Mistään ei siis tarvitse jäädä paitsi. Ei tarvitse kotona kököttää.Huono ajattelutapa jos ulkona olo=syödään jotain .
Parempi olla ilman herkkuja kuin pikkuhiljaa lipsua enemmän ja enemmän, muutama viikko niin ei tee ees mieli sokerista höttöä.
Kuule jos oon ulkona konsertissa ja siellä menee 8h matkoineen, niin tottakai on syötävä. Ihan niin kuin muutkin tekee. Ihan normaalia elämää.
Laihduttaja 75 kirjoitti:
Onko kellään tarvetta Saxenda kynille 5kpl ja neuloille 99kpl?
Onko nämä vielä?
Sain reseptin, mutta alkoi pelottaa jutut monen päivän huimauksesta ja unettomuudesta. Itselläni on unettomuustaustaa, enkä haluaisi ottaa mitään riskiä joutumisesta taas siihen tilaan. Ovatko em. oireet lääkkeen yleisiä vai suht harvinaisia haittavaikutuksia? Ehkä kuitenkin melko harvinaisia tämän ketjun perusteella? Olisi ihana saada apua painonpudotukseen, mutta ehkä mietin vielä, uskallanko kuuria aloittaa
Nimenomaan päinvastoin. Juuri tuo ehdoton asenne johtaa lopulta siihen, että repsahtaa, ja kun on kerran repsahtanut niin ei millään ole enää väliä. Ei kukaan kuitenkaan koko loppuelämäänsä ole ilman herkkuja. Ja miksi pitäisikään`? Kyllä elämästä saa nauttia.
On paljon parempi sallia itselleen herkkuhetkiä ja opetella siihen, että ne ei mene mässäilyksi. 80-20-sääntö on paras ohje ruokailuun. Esim jos muuten viikolla syö hyvin terveellisesti, voi vaikka lauantaina vähän herkutella.