Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Saxenda laihdutuslääkkeestä?

Vierailija
25.03.2019 |

Ja juu, toiset onnistuu laihduttamaan ihan tahdonvoimalla itse, mutta toiset ei vaan pysty joten tässä ketjussa ei puhuta siitä, vaan siihen voi halutessa avata ihan oman ketjun.

Mutta asiaan. Lääkäri määräsi minulle Saxenda nimistä lääkettä ja tilasin sen nyt apteekkiin. Lääkehoito ei tietenkään ole se ykkösvalinta laihdutuksessakaan ja kaikkiin liittyy riskejä. Kiinnostaisi onko täällä kenelläkään kokemusta tästä lääkkeestä, tuliko sivuoireita, tai tippuiko edes paino (toki ymmärsin, että lääke on painon puduttamisen tueksi, kevyemmän ruokavalion ohella).

Kommentit (826)

Vierailija
1/826 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke pitää itse piikittää ihon alle, siinä on aika iso kynnys ylitettäväksi. Mysimba on tablettimuodossa, mutta moni saa siitä sivuoireita ja toisiin ei tehoa, joten vaihtoehdot on kyllä vähissä.

Vierailija
2/826 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toi saxenda toimii?

Minulla käytössä mysimba ja hyvin on hillinnyt ruokahalua ja mielitekoja. Kallista lystiä ja olen miettinyt että joudunko syömään lääkettä loppuelämäni. Epäreilua että toisilla on ylivirittynyt ruokahalu. Jos sen saa lääkkeellä korjattua niin minusta kyse on siinä kohtaa jo jostain aivojen häiriöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/826 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saxendassa on ilmeisesti samaa vaikuttavaa ainetta kuin diabeteslääkkeissä? Saxenda on taitaa olla viel kalliimpaa kuin mysimba, olikohan 280€ pahimmillaan kuukauden annos, mut aloitetaan pienillä annoksilla.

Tässä lääkkeen potilasohje:

https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=20429&i=NOVO+NORDISK_SAXENDA

Vierailija
4/826 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kokeillut myös Mysimbaa, siitä tuli niin hermostunut ja äksy olo ja lisäksi suu oli tuskaisen kuiva, niin oli pakko lopettaa.

Vierailija
5/826 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt Saxendaa. Aloitin elokuun lopussa ja käytin sitä marraskuun loppuun, paino putosi 16kiloa. Sen jälkeen pidin tauon jonka aikana laihduin 3,5kg. Nyt olen käyttänyt sitä neljäviikkoa ja paino on pudonnut 3,5kg. Saxendaa lääkäri suositteli minulle jo viimekeväänä kun se oli tulossa markkinoille, sillä oli saavutettu hyviä tuloksia ihmisillä joilla oli sokeriaineenvaihdunta häiriöitä. Minä en ole koskaan ollut mitenkään isoruokainen ja minun syömisellä ei pitäisi lääkärin mukaan olla ylipainoa. Minulla PCO joka lääkärin mukaan altistaa sokeriaineenvaihdunta häiriöille, joten lääkettä päätettiin koittaa. Olen syönnyt normaalisti, mutta koska lääke vaikuttaa ruokahalua heikentävästi annoskoko on pienentynyt selkeästi.

Olen myös huomannut että se on vaikuttanut pysyvästi aineenvaihduntaan, koska en esimerkiksi tauon aikana lihonnut yhtään vaikka olimme lomalla ja söin normaalia enemmän ja tavallisesti olisi tullut ilman muuta pari kiloa. Eli saldo on nyt-23kg, energiaa on hurjasti olo loistava. Nyt alkaa pikkuhiljaa olla tavoite että saan painon tasaantumaan ja pysymään paikalla. Vaatekoko on pienentynyt kahdeksan kokoa ja liikunta on alkanut tuntumaan kivalta (viime kesänä kilometrin kävelylenkkiä ei voinut tehdä ilman kipulääkkeitä). Tsemppiä kaikille :) !!

Vierailija
6/826 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla nro 5:n kokemus. Itselläni kokeiltu Mysimbaa, ei vaikuttanut yhtään mitään. Lääkkeen lopettamisesta sen sijaan tuli ikäviä vieroitusoireita. 

Nyt vielä mietin, uskaltaisiko tuota Saxendaa yrittää, tai mahtaako lääkäri edes sitä minulle määrätä. Mun ongelma kun ei ole varsinaisesti aineenvaihduntahäiriö vaan ahmimishäiriö. Mysimban piti siihen olla ns. täsmälääke, kun siinä on muihinkin addiktioihin lääkkeeksi käytettävää ainetta + mielialalääkettä, vaan ei vaikuttanut mitään mulla.

Mutta kyllä ottaa päähän että aloitin 4 vuotta sitten laihduttamaan painosta 72 kg, kohti nuoruuden 5:llä alkavia painoja, ja nyt painan 106 kg, vaikka olen suurimman osan ajasta dieetannut. Cambridge kuurilla vaan puhkesi ahmimishäiriö ja sen jälkeen laihdutukset on vuorotelleet holtittomien ahmimiskausien kanssa.

Vierailija
7/826 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kysyisin Mysimban käyttäjältä, että mitä vieroitusoireita siitä sait? Itsellä alkoi maanantaina neljäs viikko sen käyttöä ja annostus 2+2...tiistain oksensin ja vaikka lopetin lääkkeen, niin ripulia keskiviikkona ja torstaina pää kipeä ja hartioita poltti sekä huimasi. Niskat ei pitäisi olla jumissa, koska käyn hierojalla kahden viikon välein.

Vierailija
8/826 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 6,

minulla on myös ahmimishäiriö, mutta Saxenda auttoi viemällä ruokahalun. Ei tee mieli syödä, saati sitten ahmia. On käyttäjiä joille lääke ei tehoa ja onhan tuo kova hinta kun aloituspakettiin menee yli 300e eikä rahoja takaisin saa. En uskonut että auttaisi minua, kun esim. Mysimbasta en saanut kuin sivuoireita (hermostunutta oloa, sydämen läpätystä). Niin epätoivoinen olin, että otin sen 300 euron riskin ja mulle se luojan kiitos auttoi. Hieman oli huonoa oloa alussa, vähän samanlainen kuin alkuraskaudessa, mutta en oksentanut tai mitään sellaista vaan oli sellainen vetämätön olo.

Jos olisi kaveri joka saisi myös reseptin, voisi ostaa paketin puoliksi (tai, no ei sitä oikein puoliksi voi ostaa kun sisältää 5 kynää, mutta kuitenkin), eikä rahojen menetys olisi niin paha.

Vierailija
9/826 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mukava lukea onnistumisista :) . Itse myös käynyt pitkän tien ylipainon ja siihen liittyvien ongelmien kanssa ja lääkärit ovat lähinnä ignooranneet ja vähätelleet. Kuka teille on määrännyt lääkkeen? Kaipaisin hyviä suosituksia esim. yksityisistä. Jos joku uskaltaisi suositella, niin voisin laittaa s.postin, jos ei halua nimeä tähän näkyviin.

Vierailija
10/826 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saxenda kuulostaa hyvältä, haluaisin ruokahalun ihan olemattomiin niin ois niin paljon helpompaa tää homma. Mysimba ei varmaan mulle sopis, sillä käytän samaa ainetta sisältävää lääkettä masennukseen. 

Mutta miten teillä on varaa noihin lääkkeisiin, jos kuukausi maksaa 300e? Musta on ihan väärin, ettei tuosta saa mitään Kelakorvausta, jos ylipainoa on sairaalloisesti. 

Vierailija
11/826 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko saxenda noin kallista!

Inneksi minulla auttaa mysimba jota sitäkin pidän kalliina.

Pelottaa koko ajan että se vedetään markkinoilta jostain syystä.

Alkuvuodesta aloitin, muistaakseni helmikuussa.

Nyt painoa tippunut 11 kiloa. 20 kiloa vielä jäljellä ja varsinaista ylipainoa 17 kiloa.

Itsellä ei ollut mitään sivuoireita alussa.

Nyt huomaan että aamuisin on lievää pahoinvointia, juuri sellaista pientä alkuraskauden pahoinvointia. En ole oksentanut kuitenkaan ja syöminen ja juominen auttaa siihen. Pitäisi varmaan ottaa lääke aamupalan yhteydessä kuten suositellaankin.

Lievää väsymystä on myös hetki lääkkeen oton jälkeen muttei sitä huomaa kuin silloin jos on paikoillaan, esim istuu sohvalla. Olen kotiäiti niin joskus otankin puolen tunnin unet kun lapsi nukkuu päikkärit.

Nuo sivuoireet ei häiritse mitenkään ja lääke auttaa muuten hyvin.

Minulla myös taipumusta ahmimiseen mutta kertaakaan ei ole tullut ylilyöntiä lääkkeen aikana! Ei tulisi mieleenkään syödä liikaa! Välillä syön jotain herkkua muttei mene överiksi ja esim pätkis riittää tai muutama karkki.

Pääsiäisenä esim söin yhden suklaamunan.

Vappuna tuli syötyä melkein kolme munkkirinkilää mutten sitten hirveästi muuta syönytkään kun ei tehnyt mieli.

Miten tuo saxenda muuten toimii? Kuinka usein pistetään ja kauanko vaikutus kestää?

Olen ajatellut että itselläni on varmaan tuo sokeriaineenvaihdunnan häiriö. Syön niin vähän että sen mukaan olisi pitänyt laihtua enemmän. Kokemusta siis laihduttamisesta on aiemminkin ja isoista painonpudotuksista.

Ajattelen että tuo korjaantuu kun paino tippuu vai onko näin?

Vierailija
12/826 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ylipainoa pitää olla, että tuota saa?

Vierailija
13/826 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi pitää olla yli 30 että lääkkeen saa. Eikä lääke maksa tuota 300 alussa kun annokset pienempiä. Meniskö ehkä puolet paketista ekana kuukautena. Ja mä oon säästänyt ruokalaskuissa, ei tuu tehtyä kaupassa heräteostoksiakaan kun ei oikein mitään tee mieli.

Mä oon käyttänyt nyt kuukauden, paino tippunut reilu 4kg. Sivuoireita ei pahemmin ole ollut, tosin olen nostanut annosta yli puolet hitaammin kuin pitäisi, aina yksi lääkekynän "naksaus" kerrallaan. Pistokohdan valkkaan niin ettei satu. Huomaa heti jos on pistämässä hermon kohdalle, mut kun siirtää neulaa vähän niin voi löytää liki tunnottoman paikan.

Vierailija
14/826 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tarjottiiin Saxendaa, mutta en pysty irrottamaan tuollaista rahasummaa kuussa lääkkeisiin. Mysimbaa kokeilin aikaisemmin, mutta sain siitä todella pahoja oireita. Pahimpina ehkä mielettömän raivokohtaukset, joita saattoi tulla ihan pienimmästä asiasta. Normaalisti olen hyvin rauhallinen. Pelottava lääke.

Onko kukaan kuullut siitä uudesta markkinoille tulevasta lääkkeestä, jota pistetään vain kerran viikossa? En tiedä nimeä, yritin googlata tietoa, mutta ei napannut.

Vierailija
15/826 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon piikittänyt Saxendaa jo reilun kuukauden. Annosta en vaan ole kauheasti nostanut, kun sivuoireita alkoi tulemaan reippaasti kun nostin ohjeiden mukaan annoksen 1,2:n. Ihan älytön väsymys ja todella huono olo. Siirryin samantien takaisin 0,6:n ja aloin nostamaan annosta yhden naksauksen joka toinen päivä. Nyt annos on ollut 1,2 jo pidempään eikä sivuoireita juuri ole. Jos mielihaluja alkaa tulla ja ruokahalu nousemaan, niin nostan taas annosta.  Painoa on tippunut 4,5kg, ei siis kauhea vauhti kun ekalla viikolla lähti jo 2kg nestettä, mutta minulle riittää kunhan suunta on laskeva. Niin ja vasta toka kynä alkaa nyt olla lopuillaan, joten tällä tahdilla paketti kestää varmaan kolmatta kuukautta.

Vierailija
16/826 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäsköhän munkin kokeilla tota kun Mysimba ei auta? Mulla juuri aineenvaihduntahäiriö kun on vajis.

Vierailija
17/826 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Saxendassa ja Victozassa mitään eroa? Minulla Victoza 3mg annostuksella ei auttanut yhtään, joten kannattaako edes kokeilla Saxendaa?

Mysimbaa en uskalla edes harkita, sillä niin moni puhuu ahdistuksesta sivuoireena. Olen herkkä ahdistukselle/paniikkihäiriöön muutenkin, joten en voi ottaa sitä riskiä.

Vierailija
18/826 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

halpa lääkehän tuo on. Muutama satkuhan menee ahmijoilla ruokaan kuukaudessa, siis ylimääräiseen ruokaan.

Vierailija
19/826 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tällä viikolla. Aloitusannos on 0.6 ja huomaan jo siitä, että en jaksa syödä niin kuin ennen. Tulee ihan hirmu ähky ja täysinäinen olo. Kaikki mieliteot on hävinneet. Vähän väsymystä ja röhtäilyä ollut. Lääkäri määräsi, koska en laihdu 1500-1700 kcal ruokavaliolla ja pitää pudottaa 1000 kcal/pv, että kroppa reagoi mitenkään ja paino putoaa. Niin pientä kalorimäärää en pysty pitämään, koska nälkää vaivaa 24/7. On muutama sairaus, jotka jumittaa painoa. Voin kertoa jatkossa täällä, miten sujuu.

Vierailija
20/826 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kuukausi takana ja sivuoireena uupumus. Kestänyt nyt pari viikkoa. Ei meinaa jaksaisi edes kättä nostaa.. Töissä olen sinnitellyt mutta tuskaa on. Annos 1,2 enkä uskalla nostaa. Onko kokemuksia meneekö uupumus ohi kun kroppa tottuu lääkkeeseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän