Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Saxenda laihdutuslääkkeestä?

Vierailija
25.03.2019 |

Ja juu, toiset onnistuu laihduttamaan ihan tahdonvoimalla itse, mutta toiset ei vaan pysty joten tässä ketjussa ei puhuta siitä, vaan siihen voi halutessa avata ihan oman ketjun.

Mutta asiaan. Lääkäri määräsi minulle Saxenda nimistä lääkettä ja tilasin sen nyt apteekkiin. Lääkehoito ei tietenkään ole se ykkösvalinta laihdutuksessakaan ja kaikkiin liittyy riskejä. Kiinnostaisi onko täällä kenelläkään kokemusta tästä lääkkeestä, tuliko sivuoireita, tai tippuiko edes paino (toki ymmärsin, että lääke on painon puduttamisen tueksi, kevyemmän ruokavalion ohella).

Kommentit (867)

Vierailija
861/867 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitan saxendan tällä viikolla. Tavoitteena siis tiputtaa paino 10-15kg. 15-20 olisi ihanne. Mutta eikait mitään ongelmia. Olisikohan tavoite saavutettu jo 6kk. Voisiko uskaltaa toivoa.

Mulla meni -13 kg vuosi. 

Vierailija
862/867 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt 11 kk. takana saxendan kanssa -28 kg.

Nyt olisi tarkoitus lopettaa mutta olen kuullut usealta taholta, että paino alkaa nousta muutaman päivän jälkeen lopetuksesta. Pitääkö paikkansa ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/867 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt 11 kk. takana saxendan kanssa -28 kg.

Nyt olisi tarkoitus lopettaa mutta olen kuullut usealta taholta, että paino alkaa nousta muutaman päivän jälkeen lopetuksesta. Pitääkö paikkansa ?

Sun kannattaa varmaan lääkärin kanssa puhua miten lopettaminen/ylläpito. Sehän se vaikein homma aina on..

Vierailija
864/867 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilkastuttaako tää aineenvaihduntaa? Poistaako turvotusta

Mulla ainakin maha on pikemminkin turvoksissa vaivojen takia. Mut oon aika alussa vielä.. 

Vierailija
865/867 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt Saxendaa nyt 1v 5kk ja painoa on pudonnut -25kg. Ensimmäisen 10kg pudotuksen jälkeen vasta innostuin liikkumaan elämäni ensimmäistä kertaa ja liikun nyt 2-3 viikossa aktiivisesti. Nyt huomaan, että painon lasku on melko lailla pysähtynyt, mutta suunta on kuitenkin enemmin alaspäin, kuin nousussa. Liikunta on tuonut hyvänolontunteen, joka jää varmasti elämääni. Koko ruokavalioni on mennyt uusiksi, koska lääke on vaikuttanut mielitekoihini ja jostakin syystä näen ruoan aivan erilaisena nykyään. Vatsa täyttyy helpommin ja näläntunne pysyy pidempään poissa. Nesteen juomisen kanssa on ollut koko ajan vähän haastetta, sillä juominenkin täyttää vatsaa ja siksi se on jäänyt entistä pienemmälle. Kaikki kriittiset veriarvoni ovat asettuneet painonpudotuksen myötä hyviin viitearvoihin ja tunnen oloni elämäni ensimmäistä kertaa hyväksi. Nyt kun saisi vielä innostuttua sellaisesta liikunnan muodosta, joka erityisesti kiinteyttäisi keskivartaloa. Minun kohdallani siis Saxenda on ollut oikein toimiva apu elämäntapamuutoksessa, johon myös itse olen halunnut ehdottomasti kantaa oman toimintani korren kekoon. Pelkkä lääke ei ole pysyvä ratkaisu. Tsemppiä kaikille samojen asioiden kanssa taisteleville. Positiivista kohti :)

Ukko91
866/867 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 132 kg/182 cm 35 v. Mies. Tavoite paino 95 kg. 

Kovaa masennusta vastaan taistelen samalla.

Vierailija
867/867 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se lähtee sujumaan, rauhallisesti päivä kerrallaan. Paljon tsemppiä sinulle! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme