Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Saxenda laihdutuslääkkeestä?

Vierailija
25.03.2019 |

Ja juu, toiset onnistuu laihduttamaan ihan tahdonvoimalla itse, mutta toiset ei vaan pysty joten tässä ketjussa ei puhuta siitä, vaan siihen voi halutessa avata ihan oman ketjun.

Mutta asiaan. Lääkäri määräsi minulle Saxenda nimistä lääkettä ja tilasin sen nyt apteekkiin. Lääkehoito ei tietenkään ole se ykkösvalinta laihdutuksessakaan ja kaikkiin liittyy riskejä. Kiinnostaisi onko täällä kenelläkään kokemusta tästä lääkkeestä, tuliko sivuoireita, tai tippuiko edes paino (toki ymmärsin, että lääke on painon puduttamisen tueksi, kevyemmän ruokavalion ohella).

Kommentit (831)

Vierailija
201/831 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AaVee kirjoitti:

Sain reseptin, mutta alkoi pelottaa jutut monen päivän huimauksesta ja unettomuudesta. Itselläni on unettomuustaustaa, enkä haluaisi ottaa mitään riskiä joutumisesta taas siihen tilaan. Ovatko em. oireet lääkkeen yleisiä vai suht harvinaisia haittavaikutuksia? Ehkä kuitenkin melko harvinaisia tämän ketjun perusteella? Olisi ihana saada apua painonpudotukseen, mutta ehkä mietin vielä, uskallanko kuuria aloittaa

Aloitin vasta, eikä ainakaan unettomuus ole vaivannut, vaikka aina olenkin ollut hyvä nukkumaan. Huimaus saattaa tulla vähäisestä syömisestä, ainakin itse näin päättelin. Kuurista sen verran, että kyse on pikemminkin pitkästä elämäntaparemontista, ei mistään nopsasta kuurista.

Vierailija
202/831 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan voiko korvattavuuden saada jos on jo todettu kakkostyypin diabetes?

Uniapnea on ja astma sekä verenpainelääkitys ja kolesterolilääkitys. BMI riittävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/831 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AaVee kirjoitti:

Sain reseptin, mutta alkoi pelottaa jutut monen päivän huimauksesta ja unettomuudesta. Itselläni on unettomuustaustaa, enkä haluaisi ottaa mitään riskiä joutumisesta taas siihen tilaan. Ovatko em. oireet lääkkeen yleisiä vai suht harvinaisia haittavaikutuksia? Ehkä kuitenkin melko harvinaisia tämän ketjun perusteella? Olisi ihana saada apua painonpudotukseen, mutta ehkä mietin vielä, uskallanko kuuria aloittaa

Aloitin vasta, eikä ainakaan unettomuus ole vaivannut, vaikka aina olenkin ollut hyvä nukkumaan. Huimaus saattaa tulla vähäisestä syömisestä, ainakin itse näin päättelin. Kuurista sen verran, että kyse on pikemminkin pitkästä elämäntaparemontista, ei mistään nopsasta kuurista.

Tarkoitin lääkekuuria. :) Sillä lääkekuurihan se on, vaikka kestäisi kaksi vuotta. Päätin yrittää vielä ilman lääkkeen tuomaa apua itse 3 kk, ja jos painoa ei tipu tuossa ajassa 5 kiloa, aloitan lääkkeen. Huolestuttaa sen mahdolliset sivuvaikutukset lyhyellä ja pidemmällä aikavälillä.

Vierailija
204/831 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin Saxendan toissa päivänä. Hinta on n. 180 + piikit täytyy ostaa erikseen ellei ole insuliinihoitoinen diabeetikko. Työterveyslääkäriltä pyysin kun BMI on yli 30. Lääkärin mukaan vallakumouksellinen edistys lihavuuden hoitoon. Kela-korvattavuus pitäisi saada, sillä lihavuus luokitellaan sairaudeksi.

Ensimmäisestä piikistä lähtien ruokahalu katosi, vähän etoo, mut vähän koitan jotain syödä.

Vanha viestiketju, mut päivitimpä kokemuksia 😊.

Vierailija
205/831 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyslääkärini mukaan korvattavuuden saa, jos on diabetes.

Vierailija
206/831 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan voiko korvattavuuden saada jos on jo todettu kakkostyypin diabetes?

Uniapnea on ja astma sekä verenpainelääkitys ja kolesterolilääkitys. BMI riittävä.

Saa

Vierailija
207/831 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saxenda 2022 kirjoitti:

Aloitin Saxendan toissa päivänä. Hinta on n. 180 + piikit täytyy ostaa erikseen ellei ole insuliinihoitoinen diabeetikko. Työterveyslääkäriltä pyysin kun BMI on yli 30. Lääkärin mukaan vallakumouksellinen edistys lihavuuden hoitoon. Kela-korvattavuus pitäisi saada, sillä lihavuus luokitellaan sairaudeksi.

Ensimmäisestä piikistä lähtien ruokahalu katosi, vähän etoo, mut vähän koitan jotain syödä.

No ei todellakaan pidä yhteiskunnan osallistua läskien hoitoon, koska itse olet itsesi siihen kuntoon hommannut. Syö vähemmän, liiku enemmän niin et tarvitse mitään poppakonsteja.

Vierailija
208/831 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saxenda 2022 kirjoitti:

No ei todellakaan pidä yhteiskunnan osallistua läskien hoitoon, koska itse olet itsesi siihen kuntoon hommannut. Syö vähemmän, liiku enemmän niin et tarvitse mitään poppakonsteja.

Eikä urheilijoiden polvileikkauksiin. Viddu pistää vihaksi kun entiselle työkaverillekin tehty 12 polvileikkausta. Olis miettinyt ennenkin meni palloo potkimaan.

Vierailija
209/831 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilijoilla vakuutukset nuita varten.

Ja ylipaino on merkittävin syy tekonivel leikkauksiin.

Vierailija
210/831 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saxenda 2022 kirjoitti:

Eikä urheilijoiden polvileikkauksiin. Viddu pistää vihaksi kun entiselle työkaverillekin tehty 12 polvileikkausta. Olis miettinyt ennenkin meni palloo potkimaan.

Kyllä mä mieluummin osallistun urheilijoiden vammojen hoitoon kun ne edes yrittävät pitää itsestään huolta liikkumalla.

Vierailija
211/831 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic on ollut käytössä nyt 13 kk. Sinä aikana paino on pudonnut 81-> 67 kiloon, verensokeri (paasto) 7.3-> 5.5 :een, kokonaiskolesteroli 5.5 -> 3.8:aan ja verenpaine 146/100 -> 124/72:een. Vanhat, 20 v. sitten käyttämäni vaatteet mahtuvat päälle, mutta olen kyllä ostanut uusia, pienempiä vaatteita. Olo on kaikin puolin kevyempi. Välipaloja ei tee mieli tai niitä tulee syödyksi vain vähän ( 2-3 palaa suklaata/pv). Yöunet ovat pidentyneet, mutta nukahtaminen on vähän vaikeampaa. Alussa oli ummetusta, mutta se taisi liittyä lievään kilpirauhasen vajaatoimintaan. Alussa vaivasi myös närästys tai siis ruoka nousi vatsasta takaisin ruokatorveen. Siihen tunteeseen heräsi yöllä. Auttoi, kun nostin sängyn yläpäätä. On mainio lääke, josta olen toistaiseksi valmis maksamaan tuon kovan hinnan. Korvattavuutta en ole hakenut, kun painoa olisi pitänyt olla vielä enemmän.

Vierailija
212/831 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saxenda 2022 kirjoitti:

Mitä jos keskittyisit vaan niihin omiin mielenterveysongelmiisi. Mitä täältä haet? Varsinainen asiantuntija oikein.

Vierailija
213/831 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saxenda 2022 kirjoitti:

Kyllä mä mieluummin osallistun urheilijoiden vammojen hoitoon kun ne edes yrittävät pitää itsestään huolta liikkumalla.

Katso vaan ettet olisi pelkkä kuluerä itse.

Vierailija
214/831 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saxenda 2022 kirjoitti:

Työterveyslääkärini mukaan korvattavuuden saa, jos on diabetes.

Niin minunkin mutta sain kelasta hylätyn päätöksen siksi että minulla on diabetes. Ja kakkosdiabetes on.

Vierailija
215/831 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään reseptin ja aloitan pian. Tulen kertomaan kokemuksia. 163cm ja 97kg.

Vierailija
216/831 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt aloittanut uudestaan tosi miniannoksilla, eka yks naksaus, sit kaks jne. Nyt kolmen viikon päästä aloituksesta mulla on vasta neljä naksausta, mutta nyt ei ole ollut mitään sivuoireita. Toivottavasti onnistuu tällä konstilla! Ruokahalu on pikkuisen vähentynyt. Ei ole töiden jälkeen sellainen hirveä sudennälkä kuin aiemmin ja illalla ei ole mässäyshimoja niin paljon ainakaan. Nostan annosta hiljalleen.

Tyhmää ettei lääkäri tai apteekissa osattu tätä neuvoa.

Vierailija
217/831 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimi pikku annostuksella, mutta hiuksia lähtee kovasti.

Vierailija
218/831 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt aloittanut uudestaan tosi miniannoksilla, eka yks naksaus, sit kaks jne. Nyt kolmen viikon päästä aloituksesta mulla on vasta neljä naksausta, mutta nyt ei ole ollut mitään sivuoireita. Toivottavasti onnistuu tällä konstilla! Ruokahalu on pikkuisen vähentynyt. Ei ole töiden jälkeen sellainen hirveä sudennälkä kuin aiemmin ja illalla ei ole mässäyshimoja niin paljon ainakaan. Nostan annosta hiljalleen.

Ihana kuulla ja tsemppiä!

Vierailija
219/831 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten oot muuttanut elintapoja nyt sitten?

Vierailija
220/831 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin toimi pikku annostuksella, mutta hiuksia lähtee kovasti.

Apua... Onko muilla ollu tätä oiretta? Mulla lähtee jo muutenkin. :/