Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Saxenda laihdutuslääkkeestä?

Vierailija
25.03.2019 |

Ja juu, toiset onnistuu laihduttamaan ihan tahdonvoimalla itse, mutta toiset ei vaan pysty joten tässä ketjussa ei puhuta siitä, vaan siihen voi halutessa avata ihan oman ketjun.

Mutta asiaan. Lääkäri määräsi minulle Saxenda nimistä lääkettä ja tilasin sen nyt apteekkiin. Lääkehoito ei tietenkään ole se ykkösvalinta laihdutuksessakaan ja kaikkiin liittyy riskejä. Kiinnostaisi onko täällä kenelläkään kokemusta tästä lääkkeestä, tuliko sivuoireita, tai tippuiko edes paino (toki ymmärsin, että lääke on painon puduttamisen tueksi, kevyemmän ruokavalion ohella).

Kommentit (831)

Vierailija
221/831 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vielä alhaisimmalla annostuksella, mutta tosi tarkkaan saa katsoa päivän syömiset, että tulee syötyä tarpeeksi. Mulle tulee paha olo, jos en syö. Jos edellisenä päivänä ei ole syönyt, niin aamulla on tosi kurja olo. Että vähän pakko on tällä lääkityksellä mun ainakin syödä säännöllisesti, tai saa kärsiä. :DDD

Ja yhtenä iltana söin suklaata puoli levyä, niin aamulla on silloinkin kurja olo. Tää on tällänen lääke, joka rankaisee.

Vierailija
222/831 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohivoileipä päivittelee: Aloitin 1.4. ja en ole pitänyt kiirettä. Alkupaino 98, nyt on 7 kiloa lähtenyt 2 kk aikana. Annos on nyt vasta 2.4:ssä. Pidän hidasta vauhtia kun ikää on ja toivon että rasva palaa eikä lihakset. Profeelin proteiinirahkat mansikka ja vadelma ovat nyt olleet apuna melkein päivittäin proteiinin saannissa. Myös profeelin suklaa mousse on hyvää. Rasvatonta piimää menee myös reilusti. Mansikoita ja mustikoita usein. Tsemppiä kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/831 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tänään reseptin ja aloitan pian. Tulen kertomaan kokemuksia. 163cm ja 97kg.

Olisi kiva kuulla kuinka sujuu? Meillä melkein sama lähtötilanne.

162cm/98kg.

Vierailija
224/831 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama kuukausi takana ja sivuoireena uupumus. Kestänyt nyt pari viikkoa. Ei meinaa jaksaisi edes kättä nostaa.. Töissä olen sinnitellyt mutta tuskaa on. Annos 1,2 enkä uskalla nostaa. Onko kokemuksia meneekö uupumus ohi kun kroppa tottuu lääkkeeseen?

Mulla meni. Muista juoda myös ja syödä säännöllisesti pitkin päivää. Muuten voi verensokeri päästä liian alas ja se heikottaa ja uuvuttaa.

Vierailija
225/831 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkö teilläkin piikin päähän aina minitippa lääkettä piston jälkeen? Mulla on joka kerta, vaikka pidän sen 6 sek ihossa. Piikitänkö itseäni jotenkin väärin?

Vierailija
226/831 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkö teilläkin piikin päähän aina minitippa lääkettä piston jälkeen? Mulla on joka kerta, vaikka pidän sen 6 sek ihossa. Piikitänkö itseäni jotenkin väärin?

Jää

Vierailija
227/831 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Saxendaa maksimiannoksella 8 kuukautta. Paino tippui alussa 3 kuukauden aikana 20 kg. Aloitin sauvakävelyn ja samalla painonpudotus pysähtyi kuin seinään, koska liikunta toi aivan hillittömän näläntunteen. Jatkoin silti sinnikkäästi kuntoilua ja Saxendan pistämistä. Nyt kuukauden päivät olen ollut taas ilman näläntunnetta. Viiden viimeisen kuukauden aikana painoni on pysynyt samana, mutta olen kiinteytynyt siten, että istuva farkkukokoni on pienentynyt kaksi vaatekokoa, joka vastaa 20 painonpudotuskiloa.

Saxenda siis minun kohdallani muuttaa tehokkaasti rasvan lihaksiksi ilman näläntunnetta. 8 kuukautta Saxenda-hoidossa on vähentänyt päiväkulutustani 2500 kilokalorista 1700 kilokaloriin, pienentänyt massaa 20 kg ja vatekokoni on mennyt alaspäin 4 pykälää: koosta 54 kokoon 46.

Vierailija
228/831 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin Ozempicin noin kaksi viikkoa sitten. Olen se 163/97. Ozempiciin päädyttiin kun se on halvempi, enkä kuitenkaan olisi saanut Saxendaan korvattavuutta. Paino on nyt tippunut kolme kiloa, mutta viimeiset neljä päivää jumittanut samassa. Nälkä vaivaa ja mielitekojakin on, mutta olen silti pysynyt kaidalla tiellä enkä ole pahemmin sortunut. Kerran santsasin ruokaa ja kerran söin yhden keksin, mikä on kyllä vähän, kun viimeiset kuukaudet olen syönyt keksipaketin tai pari päivässä.

Sivuvaikutuksena oli muutaman päivän aivan järkyttävä kutina ja hirveät vatsakrampit, mutta menivät ohi. Pitää miettiä lääkärin kanssa miten annosta nostetaan, etteivät tulisi uusiksi. Jatkan sinnikkäästi kun olen niin sitoutunut tähän.

Vierailija
229/831 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jvfrh76 kirjoitti:

Olen käyttänyt Saxendaa maksimiannoksella 8 kuukautta. Paino tippui alussa 3 kuukauden aikana 20 kg. Aloitin sauvakävelyn ja samalla painonpudotus pysähtyi kuin seinään, koska liikunta toi aivan hillittömän näläntunteen. Jatkoin silti sinnikkäästi kuntoilua ja Saxendan pistämistä. Nyt kuukauden päivät olen ollut taas ilman näläntunnetta. Viiden viimeisen kuukauden aikana painoni on pysynyt samana, mutta olen kiinteytynyt siten, että istuva farkkukokoni on pienentynyt kaksi vaatekokoa, joka vastaa 20 painonpudotuskiloa.

Saxenda siis minun kohdallani muuttaa tehokkaasti rasvan lihaksiksi ilman näläntunnetta. 8 kuukautta Saxenda-hoidossa on vähentänyt päiväkulutustani 2500 kilokalorista 1700 kilokaloriin, pienentänyt massaa 20 kg ja vatekokoni on mennyt alaspäin 4 pykälää: koosta 54 kokoon 46.

Mikä toi muuttaa rasvan lihakseksi - juttu on, sehän ei ole fysiologisesti edes mahdollista.

Vierailija
230/831 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko marssineet vain omalle lääkäriasemalle ja saaneet esim. terveyskeskuksen lääkäriltä reseptejä näihin vai onko monimutkaisempi prosessi näiden laihdutuslääkkeiden aloitus? Vaatiiko esim. ravitsemusneuvojalla käyntiä? 

Vierailija
231/831 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jvfrh76 kirjoitti:

Mikä toi muuttaa rasvan lihakseksi - juttu on, sehän ei ole fysiologisesti edes mahdollista.

Huutelen sivusta. Henkilö tarkoittaa varmaan sitä, että hänellä on paino pudonnut eli rasvakudoksen määrä on pienentynyt. Samalla hän on kuntoillut ahkerasti, jolloin lihasmassa on kasvanut. (Ilman kuntoilua ei tietenkään lihasmassa olisi lisääntynyt.) Ja kyllä, keho pystyy muuttamaan energiavarastoja eli rasvaa lihaskudokseksi.

Terveisin biokemisti

Vierailija
232/831 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jvfrh76 kirjoitti:

Huutelen sivusta. Henkilö tarkoittaa varmaan sitä, että hänellä on paino pudonnut eli rasvakudoksen määrä on pienentynyt. Samalla hän on kuntoillut ahkerasti, jolloin lihasmassa on kasvanut. (Ilman kuntoilua ei tietenkään lihasmassa olisi lisääntynyt.) Ja kyllä, keho pystyy muuttamaan energiavarastoja eli rasvaa lihaskudokseksi.

Terveisin biokemisti

Biokemisti lisää. Jos tarkoitit kysyä siitä, että aikuisella rasvasolut muuttuisivat lihassoluiksi, niin ei, sitä ei tapahdu, olet oikeassa. Rasvasolun sisällä oleva rasvapallonen pienenee ja solu kutistuu. Energia rasvapalleroisesta muunnetaan ja käytetään jo olemassa olevan lihassolun kasvattamiseen.

Vierailija
233/831 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohivoileipä kirjoitti:

Lohivoileipä päivittelee: Aloitin 1.4. ja en ole pitänyt kiirettä. Alkupaino 98, nyt on 7 kiloa lähtenyt 2 kk aikana. Annos on nyt vasta 2.4:ssä. Pidän hidasta vauhtia kun ikää on ja toivon että rasva palaa eikä lihakset. Profeelin proteiinirahkat mansikka ja vadelma ovat nyt olleet apuna melkein päivittäin proteiinin saannissa. Myös profeelin suklaa mousse on hyvää. Rasvatonta piimää menee myös reilusti. Mansikoita ja mustikoita usein. Tsemppiä kaikille!

Juhlaviikonloppu takana, järjestin juhlat ja tuetysti itsekin söin kakkuja ja piirakoita, vielä 2 päivää juhlien jälkeenkin. Tähän mahtui myös pari pulloa kuoharia. Tulos se että paino pudonnut nyt 8 kg ja normaalia elämää voi viettää. Ruokaa menee toki vähän kun ei vaan ole nälkä. Jo huomaa kuinka kaikki kumartelu ja liikkuminenkin alkaa olla helpompaa.

Vierailija
234/831 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jvfrh76 kirjoitti:

Terveisin biokemisti

Biokemisti lisää. Jos tarkoitit kysyä siitä, että aikuisella rasvasolut muuttuisivat lihassoluiksi, niin ei, sitä ei tapahdu, olet oikeassa. Rasvasolun sisällä oleva rasvapallonen pienenee ja solu kutistuu. Energia rasvapalleroisesta muunnetaan ja käytetään jo olemassa olevan lihassolun kasvattamiseen.

Sitähän minäkin, IFAn tarkkaan lukenut.

Vierailija
235/831 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin Ozempicin noin kaksi viikkoa sitten. Olen se 163/97. Ozempiciin päädyttiin kun se on halvempi, enkä kuitenkaan olisi saanut Saxendaan korvattavuutta. Paino on nyt tippunut kolme kiloa, mutta viimeiset neljä päivää jumittanut samassa. Nälkä vaivaa ja mielitekojakin on, mutta olen silti pysynyt kaidalla tiellä enkä ole pahemmin sortunut. Kerran santsasin ruokaa ja kerran söin yhden keksin, mikä on kyllä vähän, kun viimeiset kuukaudet olen syönyt keksipaketin tai pari päivässä.

Sivuvaikutuksena oli muutaman päivän aivan järkyttävä kutina ja hirveät vatsakrampit, mutta menivät ohi. Pitää miettiä lääkärin kanssa miten annosta nostetaan, etteivät tulisi uusiksi. Jatkan sinnikkäästi kun olen niin sitoutunut tähän.

Paljonko Ozempic maksaa?

Vierailija
236/831 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta saxenda lääkkeelle 183 josta kela korvaa 40% eli laatikolle jää noin 110 kannattaa odottaa kelan päätös

237/831 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas viikko alkaa, nyt annos 1,8. Harmittaa, etten alussa mitannut vyötärönympärystä, kun tuntuu, että senttejä olisi lähtenyt. Paino on pudonnut parisen kiloa, mutta tuntuu, että enemmän olisi mennyt.

Toiveikas olo, eipä ole tehnyt mieli mussuttaa mitään, annoskokokin pysyy paremmin hallussa. On pitänyt pari kertaa jättää syöminen kesken, kun on tullut niin täysi olo kesken ruokailun.

Ykköstyypin diabeetikkona verensokerit pysyneet paremmin hallussa, paljon vähemmän on pitänyt insuliinia pistellä monesta syystä (lääkkeiden yhteisvaikutus, syömisen vähentyminen).

Kun kuulin, että tämä lääke vaikuttaa nimenomaan kylläisyyden tunteeseen, kiinnostuin todella paljon. Samalla olen jättänyt sokerittomat (energia)juomat pois, kun olen jostain kuullut niidenkin kenties vaikuttavan suolistohormoneihin.

Ylipainoa olisi 26 kiloa. Pitkä matka on vielä edessä, jospa tämä antaisi pitkään kaivattua lisäboostia laihtumiseen ja painonhallintaan.

Vierailija
238/831 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt nostanu annoksen 1,8 ja näläntunne ja mieliteot on palanneet! Meneekö ne taas pois kun nostaa annosta? Ihan ihmeellistä. Alussa ne katosi, nyt tuli takaisin. 😩

Vierailija
239/831 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maalta kirjoitti:

Hinta saxenda lääkkeelle 183 josta kela korvaa 40% eli laatikolle jää noin 110 kannattaa odottaa kelan päätös

Onko laatikko kuukauden annos?

Vierailija
240/831 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-4,4 kg/3,5 kk. Hidasta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän