Kokemuksia Saxenda laihdutuslääkkeestä?
Ja juu, toiset onnistuu laihduttamaan ihan tahdonvoimalla itse, mutta toiset ei vaan pysty joten tässä ketjussa ei puhuta siitä, vaan siihen voi halutessa avata ihan oman ketjun.
Mutta asiaan. Lääkäri määräsi minulle Saxenda nimistä lääkettä ja tilasin sen nyt apteekkiin. Lääkehoito ei tietenkään ole se ykkösvalinta laihdutuksessakaan ja kaikkiin liittyy riskejä. Kiinnostaisi onko täällä kenelläkään kokemusta tästä lääkkeestä, tuliko sivuoireita, tai tippuiko edes paino (toki ymmärsin, että lääke on painon puduttamisen tueksi, kevyemmän ruokavalion ohella).
Kommentit (831)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä annostuksella olette huomanneet muutosta ruokahalussa? Itsellä nyt 1,8. Ehkä hiukan on ruokahalu vähentynyt, muttei paljoa.
Mulla vaikutti heti jo sillä 0,6:lla ja jo ekana päivänä, mutta jouduin lopettamaan hirveän pahoinvoinnin takia neljän päivän kuluttua. Kerroin tuossa aiemmin kokemuksestani. Oli hirveää.
Nyt on lopettamisesta kulunut puolitoista viikkoa ja heikottaa ja huimaa vieläkin.
Oisko auttanut jos koittaisi 0.1 ja seuraavana päivänä 0.2 jne.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä annostuksella olette huomanneet muutosta ruokahalussa? Itsellä nyt 1,8. Ehkä hiukan on ruokahalu vähentynyt, muttei paljoa.
Mulla vaikutti heti jo sillä 0,6:lla ja jo ekana päivänä, mutta jouduin lopettamaan hirveän pahoinvoinnin takia neljän päivän kuluttua. Kerroin tuossa aiemmin kokemuksestani. Oli hirveää.
Nyt on lopettamisesta kulunut puolitoista viikkoa ja heikottaa ja huimaa vieläkin.
Naksuttelen itse silleen et 1 naksaus tai 2 lisää päivässä kun kerran niinkin tehoo ja riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kynässähän pienin annos on 0.6. Ei sen pienempää saa, ellei vedä piikkiä irti ihosta ja paina osaa hukkaan, mutta sitten on mahdotonta tietää, minkä kokoisen annoksen saa.
On tosi epähygieenistä keskeyttää painaminen ennen kuin koko annos on mennyt. Sillä saa parhaimmillaan kontaminoitua koko kynällisen lääkettä.
Onko täällä ketään kommentoimassa, viisastelevien ääliöiden lisäksi, kuka olisi käyttänyt oikeasti menestyksellä esim puoli vuotta ja/aiemmin joku kysyi eroa saxendan ja victozan eroa tehossa - ei kiinnosta lukea näitä söin lohileivän tai että eilen aloitin ja nyt huimaa.. konkreettisista oikeista painonpudotushyödyistä olisi kiva kuulla. Onko täällä aikuisia??
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ketään kommentoimassa, viisastelevien ääliöiden lisäksi, kuka olisi käyttänyt oikeasti menestyksellä esim puoli vuotta ja/aiemmin joku kysyi eroa saxendan ja victozan eroa tehossa - ei kiinnosta lukea näitä söin lohileivän tai että eilen aloitin ja nyt huimaa.. konkreettisista oikeista painonpudotushyödyistä olisi kiva kuulla. Onko täällä aikuisia??
Sinä et ainakaan ole. Rumasti kommentoit toisten viestejä. Mikä sinä olet sanomaan täällä mitä muut saa kommentoida? KVG
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös yksi ilmoittautuu mukaan tähän Saxenda-porukkaan. Tänään sain reseptin ja aloitin samantien. Saan Kela-korvauksen. Lääkäri kirjoitti lausunnon, mutta Kelallahan menee käsittelyssä aikaa niin en jäänyt sitä odottelemaan. Haen sitten tästä satsista takautuvan korvauksen.
Kiva oli lukea kokemuksia tästä lääkkeestä. Itsellä, kuten muillakin niin pitkä taistelu ylipainon kanssa. Mulla painoindeksi jotain 46 luokkaa. Verenpainelääkitys löytyy ja sokerirasituksessa oli 2h arvon vähän yli rajan. Kolesteroli myös hieman koholla.
Toivon että saat korvaukset.
Kela hylkää n. puolet nuista lääkekorvaus-hakemuksista. Mutta tuohon siis kuuluu kaikenlaisten lääkkeiden korvausten hakemiset.
Sain korvaukset ja tuon kirjoittaessa tiesin saavani, koska kaikki kriteerit täyttyi. Ei se Kela silloin hylkää mitään hakemuksia kun täyttää heidän määrittelemät tietyt kriteerit mitkä määrää korvattavuuden. Aika kauan vaan kesti tuon päätöksen tulemisessa. Piti tulla noin kolmessa viikossa, mutta viitisen viikkoa meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kynässähän pienin annos on 0.6. Ei sen pienempää saa, ellei vedä piikkiä irti ihosta ja paina osaa hukkaan, mutta sitten on mahdotonta tietää, minkä kokoisen annoksen saa.
On tosi epähygieenistä keskeyttää painaminen ennen kuin koko annos on mennyt. Sillä saa parhaimmillaan kontaminoitua koko kynällisen lääkettä.
Kyllä saa. 10 naksautusta kynässä et tulee 0.6 ja 5 naksautuksella tulee 0.3.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, uusi liittyy tähän ryhmään. Sain kanssa tänään reseptin. Aloittelen viikolla 8, kun olen käynyt opastuksessa.
Kuukausi tänään täyteen. Kiloakaan ei ole tippunut. Eipä yllätä.
Miksi ei? Millainen lähtötilanne? Miten kuukausi meni? Tuliko oireita? Vähenikö ruokahalu? Mihin aikaan päivästä pistit?
Koska minuun ei yleensä mikään tehoo muutenkaan. Bmi varmaan 55 ellei enemmän eli varaa on. Alkuun paha maku suuhun, ei juurikaan muita oireita. Vähän väsyttää. Pistän iltapäivästä. Tänään eka suurin annos. Ehkä nyt vähän enemmän sellasta täysinäisempää oloa. Toivotaan että se tästä
Jos sulla ei Saxenda auta, sitten sulla on tuskin vika siinä suolistohormonissa. Siihenhän tämä lääke vaikuttaa ja auttaa niitä, kellä se on syynä.
Ystävä käytti jotain Green drain nimistä ainetta laihtuakseen. Hyvin näytti toimivan.
Mulla Saxanda ollut käytössä 3kk ja paino pudonnut 16 kg. Vienyt multa kokonaan semmoisen syömisen tarpeen, ei tee mieli mässäillä ruokaa eikä herkkuja, kuten ennen. Ei siis ahmimista enää.
Mulla alkoi toimimaan heti jo pienimmällä annoksella. Mitään sivuoireita ei ole tullut.
Lohivoileipä kuittaa: 4 viikkoa mennyt ja 5 kiloa. Aine vaikuttaa niin hyvin että olen vielä 2,1 (1,8 + 5 naksahdusta) annoksessa.
Päivittäinen kalorimäärä vaihtelee välillä 1200-1800 ja kyllä, syön sännöllisesti ja kyllä, syön hyvää, esim. lohileipää. Pääsiäisenä rahkaa esimerkiksi. Proteiinia pitää saada. Juoda pitää muistaa. Vapuksi sunnitteilla jopa munkkia. Fat Secret on ihan paras.
Fat Secret on kätevä. Yllätyin että normi hillomunkissa on vain 220 kaloria kun maxituplassa on 384 kaloria ja täytelakupussissa 250g on 960 kaloria.
Kerran viikossa voi vähän herkutella, eli vappu ei pariin skumppaan ja munkkiin kaadu.
Tähän kuuhunkin on mahtunut yksi kunnon hampurilainen ulkona syöden. Mistään ei siis tarvitse jäädä paitsi. Ei tarvitse kotona kököttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä nyt noin vaikeasti tarvitse tehdä. Sitä paitsi ei se kynä mitään takaisin ime. Nytkin kun minulla vaihtuu kynä, niin saan siitä vielä 1.22 eli 1.2 ja 2 naksautusta päälle. Loput sitten uudesta kynästä eli 0.65. Eli 0.6 ja viisi naksautusta päälle (annosten välissä on 10 porrasta eli naksautusta. 0.61 ja 0.62 jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on lopettamisesta kulunut puolitoista viikkoa ja heikottaa ja huimaa vieläkin.Oisko auttanut jos koittaisi 0.1 ja seuraavana päivänä 0.2 jne.?
On tosi epähygieenistä keskeyttää painaminen ennen kuin koko annos on mennyt. Sillä saa parhaimmillaan kontaminoitua koko kynällisen lääkettä.No ei sitä nyt noin vaikeasti tarvitse tehdä. Sitä paitsi ei se kynä mitään takaisin ime. Nytkin kun minulla vaihtuu kynä, niin saan siitä vielä 1.22 eli 1.2 ja 2 naksautusta päälle. Loput sitten uudesta kynästä eli 0.65. Eli 0.6 ja viisi naksautusta päälle (annosten välissä on 10 porrasta eli naksautusta. 0.61 ja 0.62 jne.
Ja yksi naksaus ainetta on siis 0,06 ja 10 naksausta 0.6. Eli tarkalleen siis 0.60, 0.66, 0.72, 0.78, 0.84, 0.90, 0.96, 1.02, 1.08, 1.14 ja 1.20
Vierailija kirjoitti:
Sulla taitaa olla joku mielenterveysongelma, hoida se nyt ihan ensin kuntoon. Täällä ei ole kukaan viisastellut vaan kertonut kokemuksiaan. Osalla ne on negatiivisia, osalla positiivisia. Yleensä ihmiset haluaa kuulla molempia, jos harkitsee näinkin kalliin lääkkeen aloittamista. Jos haluat kuulla pelkkää hehkutusta, niin lue mainoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on lopettamisesta kulunut puolitoista viikkoa ja heikottaa ja huimaa vieläkin.Oisko auttanut jos koittaisi 0.1 ja seuraavana päivänä 0.2 jne.?
On tosi epähygieenistä keskeyttää painaminen ennen kuin koko annos on mennyt. Sillä saa parhaimmillaan kontaminoitua koko kynällisen lääkettä.No ei sitä nyt noin vaikeasti tarvitse tehdä. Sitä paitsi ei se kynä mitään takaisin ime. Nytkin kun minulla vaihtuu kynä, niin saan siitä vielä 1.22 eli 1.2 ja 2 naksautusta päälle. Loput sitten uudesta kynästä eli 0.65. Eli 0.6 ja viisi naksautusta päälle (annosten välissä on 10 porrasta eli naksautusta. 0.61 ja 0.62 jne.
Mulle kyllä teroitettiin apteekissa, että on tärkeää painaa kaikki naksautukset ja sen jälkeen pitää piikkiåä ihossa se 6 sekuntia nimenomaan siksi, että koko annos tulee varmasti ulos eikä tule kontaminaatiota.
136 kirjoitti:
Fat Secret on kätevä. Yllätyin että normi hillomunkissa on vain 220 kaloria kun maxituplassa on 384 kaloria ja täytelakupussissa 250g on 960 kaloria.
Kerran viikossa voi vähän herkutella, eli vappu ei pariin skumppaan ja munkkiin kaadu.
Tähän kuuhunkin on mahtunut yksi kunnon hampurilainen ulkona syöden. Mistään ei siis tarvitse jäädä paitsi. Ei tarvitse kotona kököttää.
Huono ajattelutapa jos ulkona olo=syödään jotain .
Parempi olla ilman herkkuja kuin pikkuhiljaa lipsua enemmän ja enemmän, muutama viikko niin ei tee ees mieli sokerista höttöä.
Onko joku, jolla on tullut Saxendasta tosi pahat sivuoireet, pystynyt aloittamaan käytön myöhemmin? Lääkäri sanoi mulle, että odotat vähän aikaa että olo on taas normaali ja sitten kokeilet uudestaan. Mutta mulla tuli ihan hirveän huono olo ja pelottaa alkaa uudelleen.
Varokaa kaikkia laihdutuslääkkeitä ja muita sellaisia. Itse olin niiden suurkuluttaja , kokeillen kaikki mahdolliset tavat, ja sairastuin kilpparivajeeseen ja syöpään. Terveellinen ruoka ja sopiva liikunta riittää ihmisen elämään. Kaikki ketodietit ja myrkyt vie hautaan ennen aikaisesti.