Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Saxenda laihdutuslääkkeestä?

Vierailija
25.03.2019 |

Ja juu, toiset onnistuu laihduttamaan ihan tahdonvoimalla itse, mutta toiset ei vaan pysty joten tässä ketjussa ei puhuta siitä, vaan siihen voi halutessa avata ihan oman ketjun.

Mutta asiaan. Lääkäri määräsi minulle Saxenda nimistä lääkettä ja tilasin sen nyt apteekkiin. Lääkehoito ei tietenkään ole se ykkösvalinta laihdutuksessakaan ja kaikkiin liittyy riskejä. Kiinnostaisi onko täällä kenelläkään kokemusta tästä lääkkeestä, tuliko sivuoireita, tai tippuiko edes paino (toki ymmärsin, että lääke on painon puduttamisen tueksi, kevyemmän ruokavalion ohella).

Kommentit (831)

101/831 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt saxendaa marraskuun lopusta, ihan sen suosituksen mukaisin annoksin. On ollut uskomatonta huomata, että en tunne nälkää, syön vähemmän enkä halua mitään makeaa. Pääsen ehkä diabetes kakkosesta eroon. Paino putoaa ja putoaisi enemmänkin jos pääsisin liikkumaan. Mitään sivuoireita en alussa tuntenut paitsi että aineenvaihdunta hidastui eli vessakäynnit vähenivät, mutta kun annostus nousi 3:een, alkoi olla pahoinvointia. Lopetin käytön viikoksi ja nyt olen taas aloittanut ja on toivoa päästä irti ylipainosta, itse asiassa se onnistuu, oli ylipainoindeksi 35 eli paljon. Olen laihtunut mutta nyt vasta alan seurata painoa.

102/831 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittelijako kirjoitti:

Olen saanut reseptin Saxendaan. Hinta taitaa olla 182€ + neulat.  Olikohan noin 35senttiä kappale. Vaihdattehan neulan joka päivä?

Neulat saan ainaki tääl meil päin Hoitotarvikejakelusta ilmaiseksi. Neula vaihdetaan päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/831 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut terveyskeskuslääkärin kanssa puheissa, ensin tutkitaan kilpirauhaskokeet, yms-labroja ja uniapneajutut. BMI 43.3.  Alustavasti jo keskusteltu, et kokeiden jälkeen aloitettaisiin. Joten ei tarvitse yksityiselle mennä pyytääkseen laihdutuslääkettä.

Vierailija
104/831 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ozembic vs Saxenda - onko kokemuksia? Minkä hintaiseksi Saxenda tulee korvattavana isoilla annoksilla te joilla on Kela-korvaus ja isot annokset? Entä onko kukaan siirtynyt Ozembicistä Saxendaan ja miten meni?

Teille jotka tähän ketjuun tulette kertomaan miten riittää kun syö vähemmän: hölönpölö. Tutkitusti. Älkää jauhako asiasta mistä ette tiedä mitään. Valtaosa suomalaisista aikuisista on ylipainoisia ja jos se olisi noin simppeliä niin mikäs siinä ois tehdessä. Hienoa että teillä on noin simppeli ratkaisu länsimaiden suurimpaan terveysongelmaan, ei olekaan varmaan kenelläkään tullut mieleen 😀Ylipäänsä miettisin vahvasti miksi olen netissä kommentoimassa ketjuja jotka eivät itseä koske - onkohan elämässä tyhjää, paha mieli, mielenterveysongelmia vai mitä? Näihin kaikkiin voi apua hakea (ymmärrän kyllä että nämäkään eivät ole simppeleitä tai helposti ratkottavissa olevia ongelmia, mutta yrittäkää edes).

Ihan pakko, tämä lihavuus on räjähtäny käsiin nyt viimesten 25 vuoden aikana, eli kyllä se on vain ja ainoastaan  syämisestä kii, mutta siihen toki vaikuttaa moni asia .  Joka ikinen kerta ku taas tulee uus asiantuntija  esitteleen teoriaansa, se loppuu kuitenkin tuohon samaan, syö vähemmän niin laihdut.

Ihan erijuttu jos tässä yritettäs ratkaista jotain vuosituhansien ajan ollutta  ongelmaa yhtäkkiä.

Vierailija
105/831 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kohtaan tuo piikki tökätään, kun en ole ikinä joutunut piikittämään ketään/itseäni? Ja kerran päivässäkö? Kiinnostaisi kokeilla myös, kun paino vaan nousee ja olen ihan epätoivoinen sen kanssa.

Vierailija
106/831 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain juuri apteekista Saxendan 211€ piikkien kanssa. Toivottavasti toimii...

107/831 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teidänkään paikkakunnalla saa piikkejä hoitotarvikejakelusta? Meillä ne on ihan haettavissa maksutta. Saa kolmen kuukauden piikit aina kerralla.

108/831 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt pudonnut kolmen kuukauden aikana 13kg. Joulun aikana pidin vain tasapainoilua, taisi mennä kaksikin viikkoa niin, ettei paino laskenut, mutta ei tullut oikein lisääkään. Nyt on taas draivi päällänsä :)

Vierailija
109/831 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisabet kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teidänkään paikkakunnalla saa piikkejä hoitotarvikejakelusta? Meillä ne on ihan haettavissa maksutta. Saa kolmen kuukauden piikit aina kerralla.

Saitko jonkun lähetteen hoitajalta/lääkäriltä noihin piikkeihin vai miten käytännössä tapahtuu?

110/831 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tarvetta Saxenda kynille 5kpl ja neuloille 99kpl?

Vierailija
111/831 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehditkö laihtua ilman ? vai miks myyt?

Vierailija
112/831 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi: Saxenda vai Ozembic? Ensi viikolla lääkäri ja hän sen toki päättää.. mutta, jos voisi itse valita niin kumpi?

Vierailija
113/831 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei rakkaat vertaistuki-ihmiset!

Uskon että me kaikki olemme niitä raskaansarjan tekijöitä tässä lihavuuden taistelussa ja elämänhallinnassa.

Itsellänikin on takana jo historiaa näistä asioista lähes 30 vuotta.

Aloitin viikko sitten Saxenda lääkkeellä ja tänään on tarkoitus nostaa annosta. Ihmeellistä oli että jo ensimmäisenä varsinaisena päivänä naposteluhalu oli poissa ja kylläisyyden tunne tuli ja helpotti ruoan määrään annostelemisessa. On kyllä harjoittelemista. Ylimääräiset napostelut ovat jääneet pois. Kiitos teille jotka olette rohkeasti jakaneet tälle kanavalle kokemuksia näistä eri lääkeavuista ja niiden vaikutuksista.

Itselläni on myös epätyypillistä ahmimishäiriötä ja bulimiaa jotka ovat romuttanut nämä elämän muutokset. Nyt tämä lääkehoito on antanut aivan erilaisen avun terveellisen vähänenergisen ruokavalion ja aktiivisen elämän sekä liikuntaharrastusten tueksi. Jään mielenkiinnolla ja toiveikkaana menemään eteenpäin tämän lääkkeen kanssa.

Haluan jakaa teille kaikille myös äärimmäisen hyvän Spotify kanavan Ruoka Rauha jossa kerrotaan syömishäiriöistä mm. Ahmimishäiriöstä, bulimiasta ym. Sieltä itse sain todella paljon evästä tähän ihmettelyyn miksi nämä elämän muutos projektit ovat päättyneet aina syömishäiriöön viime aikoina. Kiittäen ja hyvää viikonloppua kaikille lukijoille.

Vierailija
114/831 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, uusi liittyy tähän ryhmään. Sain kanssa tänään reseptin. Aloittelen viikolla 8, kun olen käynyt opastuksessa.

Vierailija
115/831 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi ilmoittautuu mukaan tähän Saxenda-porukkaan. Tänään sain reseptin ja aloitin samantien. Saan Kela-korvauksen. Lääkäri kirjoitti lausunnon, mutta Kelallahan menee käsittelyssä aikaa niin en jäänyt sitä odottelemaan. Haen sitten tästä satsista takautuvan korvauksen.

Kiva oli lukea kokemuksia tästä lääkkeestä. Itsellä, kuten muillakin niin pitkä taistelu ylipainon kanssa. Mulla painoindeksi jotain 46 luokkaa. Verenpainelääkitys löytyy ja sokerirasituksessa oli 2h arvon vähän yli rajan. Kolesteroli myös hieman koholla.

Vierailija
116/831 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä lähtenyt paino tippumaan ensimmäisen kuukauden aikana? Täällä eilen aloitettu. Pituus 162 paino 94. Koko elämän painon kanssa kamppaillut ja aktiivi liikkujana saanut sitä pidettyä liikunnalla kurissa, vaan en enää raskauksien jälkeisten vaivojen vuoksi tehokas aktiivi liikunta totaali jäissä, ja ankoskoot aivan liian suuria. Toivon todella lääkkeen toimivan ettei tämä noususuhdanne enää painon kanssa jatku😥

Vierailija
117/831 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin Ozempicin kuukausi sitten pienimmällä annoksella. Paino ei ole tippunut yhtään. Hirveät vatsakivut jatkuvasti 😕.

Vierailija
118/831 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin Ozempicin kuukausi sitten pienimmällä annoksella. Paino ei ole tippunut yhtään. Hirveät vatsakivut jatkuvasti 😕.

Voi kurjuus 😥 mitähän eroa tällä ozempicillä ja saxendalla? Onko yhtä kallista? Millainen lähtöpaino BMI sinulla on, eli pitäisikö paljon tiputtaa?

Vierailija
119/831 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi ilmoittautuu mukaan tähän Saxenda-porukkaan. Tänään sain reseptin ja aloitin samantien. Saan Kela-korvauksen. Lääkäri kirjoitti lausunnon, mutta Kelallahan menee käsittelyssä aikaa niin en jäänyt sitä odottelemaan. Haen sitten tästä satsista takautuvan korvauksen.

Kiva oli lukea kokemuksia tästä lääkkeestä. Itsellä, kuten muillakin niin pitkä taistelu ylipainon kanssa. Mulla painoindeksi jotain 46 luokkaa. Verenpainelääkitys löytyy ja sokerirasituksessa oli 2h arvon vähän yli rajan. Kolesteroli myös hieman koholla.

Toivon että saat korvaukset.

Kela hylkää n. puolet nuista lääkekorvaus-hakemuksista. Mutta tuohon siis kuuluu kaikenlaisten lääkkeiden korvausten hakemiset.

Vierailija
120/831 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kolmas viikko menossa Saxenda apuna elämäntapamuutoksessa. Noin 3-4 kg paino tippunut. Vointi on ollut hyvä. Annos nyt 1,8, ehkä yhden kerran ollu etovaa oloa. Pistän illalla noin klo 22 lääkkeen. Liikuntaa on harrastettu säännöllisesti; kotijumppaa, kuntopyöräilyä, uintia. Ahmiminen ja bulimia ei ole aktivoitunut. Jotenkin hankalien tunteiden käsittely on onnistunut itselle läsnäolemalla. (Suosittelen näiden asioiden käsittelyyn Psyksh-ammattilaisen apua tai vaikka inhimillinen itsetuntemus verkkokurssin tms) Vatsa on toiminut kohtuu hyvin, olen varalta syönyt Mg tabletin 1-2 kertaa pvssä. Ruokarytmi ja myös annoskoon ovat kohtuullistuneet. Kaikin puolin on erittäin toiveikas olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän