Kokemuksia Saxenda laihdutuslääkkeestä?
Ja juu, toiset onnistuu laihduttamaan ihan tahdonvoimalla itse, mutta toiset ei vaan pysty joten tässä ketjussa ei puhuta siitä, vaan siihen voi halutessa avata ihan oman ketjun.
Mutta asiaan. Lääkäri määräsi minulle Saxenda nimistä lääkettä ja tilasin sen nyt apteekkiin. Lääkehoito ei tietenkään ole se ykkösvalinta laihdutuksessakaan ja kaikkiin liittyy riskejä. Kiinnostaisi onko täällä kenelläkään kokemusta tästä lääkkeestä, tuliko sivuoireita, tai tippuiko edes paino (toki ymmärsin, että lääke on painon puduttamisen tueksi, kevyemmän ruokavalion ohella).
Kommentit (831)
Minulla maksoi 5 kynää 182,52e 6mg/ml5-3ml inj
Lääkäri laskeskeli jotain 6.5€/pv.
42 painoindeksi, kohonnut verenpaine, kilpirauhasenvajaatoiminta, lievästi kohonnut verensokeri kun Kela ei anna näillä perusteilla "etuuksia". Päälle sitten omakustannus neulat.
Laihduttaja 75 kirjoitti:
Onko kellään tarvetta Saxenda kynille 5kpl ja neuloille 99kpl?
Laita viestii virpi.hoo67@gmail.com
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri laskeskeli jotain 6.5€/pv.
42 painoindeksi, kohonnut verenpaine, kilpirauhasenvajaatoiminta, lievästi kohonnut verensokeri kun Kela ei anna näillä perusteilla "etuuksia". Päälle sitten omakustannus neulat.
Onpa kumma ettei Kela korvaa? Mulla suurinpiirtein samat: Painoindeksi oli reippaasti yli 40, verenpainelääkitys, uniapnea, esidiabetes. Ja tuli korvaus, ensin vain puoleksi vuodeksi. Nyt on vetämässä uusi lausunto jatkolle. Paino on tippunut sen verran hyvin, että uskoisin korvattavuuden jatkuvan.
Näin lääkäri sanoi ettei Kela korvaa ja ei laittanut anomusta eteenpäin. Kesällä olin leikkauksessa, silloin sanottiin että happitaso alhainen, kärsit varmaan uniapneasta. Lääkäri kirjasi ylös, mitään testiä en saa. Nyt 5 viikkoa takana, annos 3.0 ja kiloja 4 lähtenyt. Alusta asti suoli on toiminut laiskasti ja ulosteen määrä pudonnut huomattavasti. (Luulen että suolen bakteerimassat vähentyneet huomattavasti).
Selkä sökö ja nivelet särkee. 10v sitten lääkäri kieltäytyi kirjoittamasta lähetettä leikkaukseen. Sanoi ettet tule koskaan saamaan. Nyt otin puheeksi, tämän ikäiset ei enää pääse. Sain nyt tämän ja tuntuu auttavan. Isoja annoksia en ole ennenkään syönyt. Tämä nyt tuntuu auttavan. Pyrin juomaan vettä pitkin päivää. Otan yhden mandariini siivun ja puoli lasia vettä pitkin päivää. (Max 2 mandariinia/pv). Vie nälkää ja nostaa veren sokeria niin ei väsähdä.
Ja syön pienen kaurapuuro annoksen puolukoiden kanssa aamulla. Päivällä ruokaa mutta melko vähän. Illalla porkkanaa, pari näkkileipää
Olen aloittamassa Saxendaa. Olen laihtunut jonkun verran orislaatilla. Silläkin laihtuu mutta pitää käytännössä olla syömättä ”rasvaisia ”ruokia ettei tule rasvaripulia. Löysiä ulosteita kyllä. Määrät pitää olla tosi pieniä.
Mielenkiinnolla odotan miten Saxenda tehoaa. Ole opetellut syömään kasviksia jo valmiiksi. Just luin, että pitää syödä 3 palaa ruisleipää,kaurapuuro ja papuja,peruna ja hedelmiä ja marjoja että tulee väh 25 g kuitua.
Pellavansiemenet, chiat ja pähkinät auttaa asiaa myös. Haluaisin 30 kg pois.
Vastatkaa viisaammat, miten syötte ?
Voiko Saxendan kanssa syödä ” vapaasti” mutta vähän vai putääkö noudattaa jotain dieettiä.?
On niin pahanmakuista, että jos pelkästään sitä syöt, niin varmasti laihdut.
Jos on bmi 38-40, kolesterolilääke ja verenpainelääke, saa saxendaa.
Pitää olla kelalle kolme syytä.
Tänään haettu Saxenda, aloitus jännittää. Lääkäri neuvoi ottamaan aamulla. Illalla otettuna pahoinvointi menisi nukkuessa. Toisaalta jos vaikutus on 13 h niin eiköhän aamu järkevin.
Kuinka voimakasta voi pahoinvointi olla?
Vierailija kirjoitti:
Hei, uusi liittyy tähän ryhmään. Sain kanssa tänään reseptin. Aloittelen viikolla 8, kun olen käynyt opastuksessa.
Kuukausi tänään täyteen. Kiloakaan ei ole tippunut. Eipä yllätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, uusi liittyy tähän ryhmään. Sain kanssa tänään reseptin. Aloittelen viikolla 8, kun olen käynyt opastuksessa.
Miksi ei? Millainen lähtötilanne? Miten kuukausi meni? Tuliko oireita? Vähenikö ruokahalu? Mihin aikaan päivästä pistit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Millainen lähtötilanne? Miten kuukausi meni? Tuliko oireita? Vähenikö ruokahalu? Mihin aikaan päivästä pistit?
Koska minuun ei yleensä mikään tehoo muutenkaan. Bmi varmaan 55 ellei enemmän eli varaa on. Alkuun paha maku suuhun, ei juurikaan muita oireita. Vähän väsyttää. Pistän iltapäivästä. Tänään eka suurin annos. Ehkä nyt vähän enemmän sellasta täysinäisempää oloa. Toivotaan että se tästä
Nro 136 vastaa
Toinen pistos laitettu. Huomasin jo eilen että ruokahalu väheni. Pakosti söin pikkasen n. 4h välein kun tuli vähän nälän tunnetta. Mitään herkkuja ei tee mieli. Koitin syödä kuitupitoista ja proteiinia jottei lihaksista lähtisi paino putoamaan ensimmäisenä ainakaan. Koitan myös juoda. Rasvatonta piimää ruualla ja vettä muuten. Energiaa on välillä enempi. Vähän väsytti ja oli sellainen lievä tunne että tulee migreeni, koin lievää pahoinvointia n 5 h pistoksesta useamman tunnin.
Ajattelin syödä myös mieleisiä. Eli 3 realia, kananmuna, 1 siivu lohta, 4 siivua kinkkua, 4 ohutta juuston siivua, pieni banaani, pieni omena ja 3 riisikakkua sekä tomaatti meni eilen.
Kakuille ja leiville vähän oivariinia, 2 lasia piimää.
Seuraan kuinka tämä päivä menee ja aikaista pistosta. Eilen klo 12 tänään klo 11.
Aamupala tänään. Kahvi mustana, lasi piimää, pieni omena, real, kanan muna, siivu lohta, sipaisu oivariinia. 2 h mennyt ja täysi olo. Mitään ei tee mieli.
Nro136 kirjoitti:
Nro 136 vastaa
Toinen pistos laitettu. Huomasin jo eilen että ruokahalu väheni. Pakosti söin pikkasen n. 4h välein kun tuli vähän nälän tunnetta. Mitään herkkuja ei tee mieli. Koitin syödä kuitupitoista ja proteiinia jottei lihaksista lähtisi paino putoamaan ensimmäisenä ainakaan. Koitan myös juoda. Rasvatonta piimää ruualla ja vettä muuten. Energiaa on välillä enempi. Vähän väsytti ja oli sellainen lievä tunne että tulee migreeni, koin lievää pahoinvointia n 5 h pistoksesta useamman tunnin.Ajattelin syödä myös mieleisiä. Eli 3 realia, kananmuna, 1 siivu lohta, 4 siivua kinkkua, 4 ohutta juuston siivua, pieni banaani, pieni omena ja 3 riisikakkua sekä tomaatti meni eilen.
Kakuille ja leiville vähän oivariinia, 2 lasia piimää.Seuraan kuinka tämä päivä menee ja aikaista pistosta. Eilen klo 12 tänään klo 11.
Aamupala tänään. Kahvi mustana, lasi piimää, pieni omena, real, kanan muna, siivu lohta, sipaisu oivariinia. 2 h mennyt ja täysi olo. Mitään ei tee mieli.
Vähän vastaava 'lounas' oli klo 15. Suunnitteilla juoda vettä ja 'päivällistää' klo 19 vähän. Nälkä ei oo, kylläinen olo ja mitään ei tee mieli. Hieman oudolta tuntuu näin aluksi. Mitään lämmintäkään ei tee mieli. Kaurapuuroa ehkä voisi kokeilla jossain vaiheessa.
Toivottavasti et meinannut ihan kaikkea syömääsi täällä luetella.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et meinannut ihan kaikkea syömääsi täällä luetella.
Juuri äsken söin 2 lohileipää nam.
Mitä sinä täältä etsit? Kovin taitaa kiinnostaa kun vaivauduit lukemaan ja vielä kommentoimaan.
Painoindeksi 42. Aloitin tiistaina (nyt to) 0.6 annoksella Saxendaa pistää.
Haeskelin kokemuksia. Tuotakin, koska pistätte. Itse olen aamiaisen jälkeen kun jossain luki 13h vaikutus.
Iltapäivästä alkaa vatsa olla niin täysi ettei ruokaa tee mieli. Yleensäkään en syö paljon.
Ruoka-aikojen epäsäännöllisyys ja liian vähän rasvaa ruuassa, "kipupisteet" ruokailussa. Takana kohta 50v diettielämää. Elimistö varastoi rasvaa.
Ruoka-aikojen kellottaminen ja hyvien rasvojen lisäy ja tämä lääke. Näillä uskon onnistuvani.