Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eväitä mukaan laivalle? Viking Grace

Vierailija
24.03.2019 |

Olemme lähdössä perheen kanssa laivalle ja ostimme etukäteen aamupalat sekä paluumatkan illallisen. Ekana iltana pitäisi olla jotain iltapalaa, joten suunnittelin ottavani eväitä mukaan. Gracella ei taida olla mitään kauppaa mistä saisi perus "eväskamppeita"? Kahviloita varmasti joo mutta en ehkä kahviloiden hinnalla ostaisi viisihenkiselle perheelle syötävää. Onko ihan hölmö idea?

Kommentit (633)

Vierailija
401/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan valmis taikinan mukaan ja lapset tykkää munkeista joten valurautapannu ja kookosrasva mukaan. Ei oo varaa ku pieneen hyttiin.

Vierailija
402/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanapastaa tuskin kovin "hienojen" ravintoloitten ruokalistalta löytää.

En ole sama jolle vastasit mutta olen syönyt ympäri maailmaa hienoissa ja kalliissa italialaisravintoloissa ja jokaikisen listoilla on ollut pastaa, itse asiassa kymmenkunta tai enemmänkin erilaista pasta-annosta niin että älä sinä kokematon tule tänne kirjoittamaan ettei hienon ravintolan listalta pastaa löydy. Ja nyt puhun sellaisista ravintoloista missä käyvät mm. eri vip-henkilöt, Hollywood-tahdet ja valtionpäämiehet ym. syömässä, ihan todistetusti on ollut heidän valokuviaan ravintolan seinällä. Ja satanen (euroja tai dollareita) on näissä ravintoloissa äkkiä tuhlattu vaikkei isolla porukalla olisikaan.

Kovin hienoihin ravintoloihin et kuitenkaan ole matkoillasi eksynyt. Yhdenkään fine dining-ravintolan listalla ei ole kymmeniä pasta-annoksia, ei edes italialaisten. Kannattaa vaikka googlettaa fine dining, ennen kuin alkaa haukkumaan toista kokemattomaksi (ja paljastuessaan itse sellaiseksi).

Italiassa löytyy hienoissakin ravintoloissa pastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aina keitetään iso kattilallinen puuroa ja annostellaan valmiiksi muovipurkkeihin.

Kaurapuuro maistuu oikein hyvin huoneenlämpöisenäkin, kun ottaa mukaan myös purkin hilloa ja litran tölkin iskukuumennettua maitoa.

Aamulle kuppinuudeleita (vessan hanasta kuumaa vettä päälle) ja paluumatkalle ostetaan tietysti uudet eväät tukholmasta.

Ei mene hirmuisesti rahaa, eikä tule mässättyä itseään yliopainoiseksi. Ja lapsistakin on kivaa olla "retkellä" omassa hytissä, pingviinikannen rauhassa.

Vierailija
404/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ketju aikoihin! Voin kuvitella ap:n pesueineen - satamassa jonotetaan kaksi tuntia ennen laivaanpääsyä ja närpitään lasipulloista itse tehtyä mustaherukkamehua, jos ja kun hiuka iskee, kaivetaan voipaperista kunnon metukkaVOIKKULEIVÄT.

Sitten äkkiä laivaan ja hyttiin ja ovi säppiin! Alkaa vimmattu pussipuuron keitteleminen ja kananmunien kuoriminen. Ruokailun jälkeen klo 20.30 kaikki vetävät pyjamat päälle ja eiku nukkumaan.

Herätys klo 06.00 ja taas kaivellaan nyssyköistä puurotarpeita ja pähkinöitä ja banaaneita. Reissun kohokohta on, kun lapset pääsevät rääkymään kahdeksi tunniksi pallomereen. Äippä istuu vieressä vahtimassa korvat luimussa ja kotoa tuotu välipalapatukka kädessä.

Kun yksi lapsista on yrjönnyt pallomereen, poistuu mamma katraineen takaisin hyttiin, josta ei poistuta ennen kuin laiva on taas kotimaan rannassa. Ja aloittaa ketjun av:lle - aiheena on tietenkin se, miten hankalaa lasten kanssa on matkustaa ja miten laivayhtiöt eivät ota perheen pienimpiä yhtään huomioon.

Vierailija
405/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa älytöntä parjaamista siitä, jos joku syöttää lapsilleen iltapalan hytissä. Jokainen tavallaan tietty.

Ymmärrän kyllä niitäkin vähävaraisia risteilijöitä, joille suurin osa täällä ilkkuu pahantahtoisesti. Aina ei kaikilla ole taloudellisesti mahdollista ostaa kaikkia ruokailuja laivalla. Pitääkö silloin jäädä kotiin jyrsimään niitä Lidlin tuotteita? Eikö voi lähteä halvalle/ilmaiselle risteilylle syömään niitä ja saamaan lapsille ja itselleen mielenvirkistystä meri-ilmasta ja kauniin saariston ihailusta?

Hieman ymmärrystä ja hyvää tahtoa kaivataan tälläkin palstalla! Sen perisuomalaisen pahantahtoisuuden sijaan...

Vierailija
406/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti jääkää kotiin. Jotain käytöstapoja voisi olla vaikka nämä ”meidän perhe” ihmiset ihan mahdottomia ovatkin.

Jos ei ole varaa ostaa muutamalla kympillä iltapalaa niin ei varmaan kannata lähteä. Ymmärrän, että vauvalle ja pienelle taaperolle varataan jotain erityistä ja säilyvää, mutta iltapalatarpeet laivalle on kyllä urpouden huippu!!!!!!!

Muutamalla kympillä iltapala, se on monelle aika paljon rahaa.

Onhan se muutama kymppi paljon rahaa, mutta kun se laivaristeily itsessään perushytissä ei maksa paljoa.

Ideahan on vähän niin, että hytti ja matkat ovat halpoja, ja rahaa sitten käytetään niihin laivan palveluihin.

Jos muutama kymppi on konkurssi niin sanon samaa, että älkää lähtekö laivalle vaan keksikää maissa jotain huvia.

Kun se laiva itsessään ei ole niin suuri elämys jos ei ole mitään varaa sieltä ostaa.

Laivayhtiöiden katehan perustuu juuri siihen sieltä ostamiseen, ei hytin hintaan.

Sitäkautta me törsääjät mahdollistamme teidän eväiden syöjien halvat matkat. 😁

Älkää siis meitä morkatko ja ohjeista. Jos mekin siirtyisimme termarilinjalle niin loppuisi teidänkin eväsmatkat lyhyeen.

Ahaa, tässä onkin taustalla se, että kukaan ei vain hyödy kenestäkään.

Voi elämän kevät, juuri niinhän se olikin! 😁

Huumori ja sarkasmi ON näköjään täällä sellainen laji, että ei kannata edes yrittää.

Totisia torvensoittajia maustettuna kateuskortilla ja hyvää tulee. 😁

Mutta ei niin paljon leikkiä ettei puolet totta. Hyttien hinnat nousevat roimasti jos kukaan ei osta laivoilla mitään, tämä on tosiasia ilman mitään hyötymishöpinöitä.

Luuletteko, että varustamon meitä puoliilmaiseksi rahtaavat?

Olen aina ajatellut, että kaikkein tarkimmat ja nuukimmat ovat myös niitä kaikkein yksitotisempia ja huumorintajuttomampia, myös pelkäävät, että joku muu hyötyy vaikka sen sentin. En siis sanonut sanaa tyhmä, jokainen saa päätellä itse.

Totesin ajatteluni todeksi.

Vierailija
407/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että naurattaa😂😂😂😂😂😂

Vierailija
408/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras ketju aikoihin! Voin kuvitella ap:n pesueineen - satamassa jonotetaan kaksi tuntia ennen laivaanpääsyä ja närpitään lasipulloista itse tehtyä mustaherukkamehua, jos ja kun hiuka iskee, kaivetaan voipaperista kunnon metukkaVOIKKULEIVÄT.

Sitten äkkiä laivaan ja hyttiin ja ovi säppiin! Alkaa vimmattu pussipuuron keitteleminen ja kananmunien kuoriminen. Ruokailun jälkeen klo 20.30 kaikki vetävät pyjamat päälle ja eiku nukkumaan.

Herätys klo 06.00 ja taas kaivellaan nyssyköistä puurotarpeita ja pähkinöitä ja banaaneita. Reissun kohokohta on, kun lapset pääsevät rääkymään kahdeksi tunniksi pallomereen. Äippä istuu vieressä vahtimassa korvat luimussa ja kotoa tuotu välipalapatukka kädessä.

Kun yksi lapsista on yrjönnyt pallomereen, poistuu mamma katraineen takaisin hyttiin, josta ei poistuta ennen kuin laiva on taas kotimaan rannassa. Ja aloittaa ketjun av:lle - aiheena on tietenkin se, miten hankalaa lasten kanssa on matkustaa ja miten laivayhtiöt eivät ota perheen pienimpiä yhtään huomioon.

Et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi. Oli kyse yhdestä iltapalasta pikkulapsille. Olet rasittava tyyppi, onneksi et ole työkaverini. Kukaan jaksa tuollaista vänkäämistä kauan.

Vierailija
409/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi. Oli kyse yhdestä iltapalasta pikkulapsille. Olet rasittava tyyppi, onneksi et ole työkaverini. Kukaan jaksa tuollaista vänkäämistä kauan.

Ja sulla, ystävä hyvä, ei tyypillisen naisihmisen tapaan ole tippaakaan huumorintajua :-)

Vierailija
410/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus koski pikkulasten iltapalaa, mutta keskustelu on rönsyillyt laajalti niin ulkomaanmatkoista luontoretkiin. Ja vedenkeittimistä vuohiin jne.

Siksi niin minä kuin joku muukin on laajentanut keskustelua muuhunkin kuin aloituksen kuvaamaan tilanteeseen.

Osin siis keskustelu pysyy aloittajan aiheessa ja monelta osin ihan yleisesti pohditaan niin tosissaan kuin huumorilla eri näkökulmia.

Siksi turhaa huomautulla, että hei nythän puhutaan vain iltapalasta jne.

Tuskin keskustelu olisi näin pitkä (ja mielenkiintoinen 😁) jos aiheena olisi ollut pelkästään aloittajan näkökulma ja sen pohtiminen.☺

Vierailija
411/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sama jolle vastasit mutta olen syönyt ympäri maailmaa hienoissa ja kalliissa italialaisravintoloissa ja jokaikisen listoilla on ollut pastaa, itse asiassa kymmenkunta tai enemmänkin erilaista pasta-annosta niin että älä sinä kokematon tule tänne kirjoittamaan ettei hienon ravintolan listalta pastaa löydy. Ja nyt puhun sellaisista ravintoloista missä käyvät mm. eri vip-henkilöt, Hollywood-tahdet ja valtionpäämiehet ym. syömässä, ihan todistetusti on ollut heidän valokuviaan ravintolan seinällä. Ja satanen (euroja tai dollareita) on näissä ravintoloissa äkkiä tuhlattu vaikkei isolla porukalla olisikaan.

Kovin hienoihin ravintoloihin et kuitenkaan ole matkoillasi eksynyt. Yhdenkään fine dining-ravintolan listalla ei ole kymmeniä pasta-annoksia, ei edes italialaisten. Kannattaa vaikka googlettaa fine dining, ennen kuin alkaa haukkumaan toista kokemattomaksi (ja paljastuessaan itse sellaiseksi).

En ole kertaakaan käyttänyt sanaparia "fine dining", hienoja ravintoloita on muitakin. Eikä minun tarvi tuota googlettaa koska on omiakin kokemuksia asiasta. Ja kyllä, italialaisravintoloissa ON AINA pastaa, ja valikoimia riittää. Sen lisäksi tekevät myös listan ulkopuolelta jos jostain syystä et löydä listalta mieleistäsi. En jaksa enää väitellä tuollaisen besserwisserin kanssa, et ole ollut paikalla niin et voi tietää. Minä olen ollut.

Vierailija
412/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sulla, ystävä hyvä, ei tyypillisen naisihmisen tapaan ole tippaakaan huumorintajua :-)

Kyllä mulla huumorintajua on mutta 25 sivua pääasiassa näitä "hauskoja" vuohi- ja vohvelirautajuttuja ei enää jaksa naurattaa niin kuin eräitä. Hyväkin vitsi menettää tehonsa kun sen tarpeeksi monta kertaa toistaa.

Vierailija
413/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin annan ennemmin sen 20-40€ vaikka hyväntekeväisyyteen kuin ostan jotain ylihinnoiteltuja bulkkisämpylöitä.

Vierailija
414/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako omaa kuppinuudelia lämmittää laivan mikrossa?

Tottakai! Mitäs muuta varten ne mikrot siellä olis?

Vierailija
415/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin annan ennemmin sen 20-40€ vaikka hyväntekeväisyyteen kuin ostan jotain ylihinnoiteltuja bulkkisämpylöitä.

Mä annan ennemmin sen risteilyn hinnan hyväntekeväisyyteen kuin menen 24 h ajaksi laivalle syömään omia eväitä. Jotenkin en vaan ymmärrä tämän ideaa. Maksetaan siitä, että istutaan 6 m5 kopissa juomassa termarista kahvia ja syömässä leipää. Muistaakseni (voi  muistaa väärin) en ole ikinä syönyt laivalla bulkkisämpylää ja Ruotsissa asuessani reissasin sentään ihan reittimatkaa kerran kuukaudessa. Ihan ruokaa sieltä sai. Harvoin tuli a la cartessa syötyä, mutta ihan pastaa ja salaatteja sai jo 90-luvun alussa, joskus tuli mentyä sinne buffaan ihan vaan ajankuluksi.

Laivalla on niin kuolettavan tylsää vielä, niin se ruokailu oli kyllä eräänlainen ohjelmanumero. Sitten senkin ajan istuisi jossain hytissä järsimässä juustovoileipää. Nonnii, leivät on syöty. Mitä tehtäis seuraavat 23 h.

Vierailija
416/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin monta kertaa olen joutunut pettymään kalliissa ravintoloissa, että ei kyllä tee enää mieli maksaa ravintolaruokailusta missään kalliin hintatason maissa. Esim. Norjassa pulitin lähes 30€ yksinkertaisesti kanapastasta (plus juomat), ja sain eteeni annoksen, jossa kana oli SELVÄSTI raakaa, vaaleanpunaista. Kyllä sain sitten uuden annoksen toki, mutta siis ihan oikeasti. Tuollainenhan on ihan ala-arvoista. Eikä tosiaan ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta, että olen saanut aivan naurettavan kelvotonta ruokaa hienossa ravintolassa. En tiedä kuinka rikkaita te muut olette, mutta kyllä minua ihan hyvätuloisena suoraan sanottuna v*tuttaa maksaa yli 100€ nelihenkisen perheen huonosta ruokailusta! Joten olemme ihan tehneet periaatepäätöksen, että kalliin hintatason maissa emme enää oikeissa ravintoloissa syö, vaan safkat haetaan kaupasta tai edullisista ravintoloista. Suomessakin syömme ulkona nykyään vain monta kertaa hyväksi todetuissa paikoissa.

Ja minä en muuten ole missään nimessä nirso tai edes mitenkään tarkka ruoan suhteen. Päin vastoin, olen kaikkiruokainen, ja tykkään melkein kaikesta. Mutta siinä menee raja, kun pöytään tuodaan pinkkiä kanaa tai suolassa suorastaan uivaa kalaa, jota ei pysty irvistelemättä syömään.

:D Ei sata euroa ole iso raha kunnon fine dining ravintolassa. Menut maksaa helposti +100€ yleensä hienoissa ja kalliissa ravintolassa on vain muutamia annoksia ja pari maistelumenua. Ei todellakaan mitään kymmeniä pasta annoksia :D :D

Juuri näin. Missä Michelin-ravintolassa sitäpaitsi olette nähneet asiakkaitten kuvia seinillä?

Minä en ole nähnyt yhdessäkään. Huippuravintolat ovat yleensä aika hissukseen asiakaskunnastaan, ja ruokalistoilla on todellakin jotakin muuta kuin liuta hyväkatteellisia pastamössöjä. Toisinsanoen käytetään kalliimipia raaka-aineita, kuten (luomu)kasviksia tilalla.

Vierailija
417/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin monta kertaa olen joutunut pettymään kalliissa ravintoloissa, että ei kyllä tee enää mieli maksaa ravintolaruokailusta missään kalliin hintatason maissa. Esim. Norjassa pulitin lähes 30€ yksinkertaisesti kanapastasta (plus juomat), ja sain eteeni annoksen, jossa kana oli SELVÄSTI raakaa, vaaleanpunaista. Kyllä sain sitten uuden annoksen toki, mutta siis ihan oikeasti. Tuollainenhan on ihan ala-arvoista. Eikä tosiaan ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta, että olen saanut aivan naurettavan kelvotonta ruokaa hienossa ravintolassa. En tiedä kuinka rikkaita te muut olette, mutta kyllä minua ihan hyvätuloisena suoraan sanottuna v*tuttaa maksaa yli 100€ nelihenkisen perheen huonosta ruokailusta! Joten olemme ihan tehneet periaatepäätöksen, että kalliin hintatason maissa emme enää oikeissa ravintoloissa syö, vaan safkat haetaan kaupasta tai edullisista ravintoloista. Suomessakin syömme ulkona nykyään vain monta kertaa hyväksi todetuissa paikoissa.

Ja minä en muuten ole missään nimessä nirso tai edes mitenkään tarkka ruoan suhteen. Päin vastoin, olen kaikkiruokainen, ja tykkään melkein kaikesta. Mutta siinä menee raja, kun pöytään tuodaan pinkkiä kanaa tai suolassa suorastaan uivaa kalaa, jota ei pysty irvistelemättä syömään.

:D Ei sata euroa ole iso raha kunnon fine dining ravintolassa. Menut maksaa helposti +100€ yleensä hienoissa ja kalliissa ravintolassa on vain muutamia annoksia ja pari maistelumenua. Ei todellakaan mitään kymmeniä pasta annoksia :D :D

:D :D vaan itsellesi.

Huomaan ettei sinulla ole paljonkaan italialaisravintoloista kokemuksia. Nyt en puhu sellaisista joissa lautasella on 2 "tikkua" ristissä vaan hienoista italialaisravintoloista joissa on kotoinen italialainen tunnelma ja pastahan on italialaisen ruoan kulmakiviä. Ja se ei ole pääruoka vaan yksi ruokalaji alkupalan ja pääruoan välissä ja italialaisille pasta on lähes pyhä asia joten niitä sortteja todellakin on toista kymmentä eri vaihtoehtoa. Tarkkaa hintaa en osaa sanoa koska laskun on aina hoitanut yhteistyökumppani mutta niinkuin sanoin satanen on äkkiä käytetty. Huvittavaa viestissäsi oli sekin että ensiksi sanoit samaa asiaa (ei satanen ole iso raha) kuin minäkin, vähän eri sanoilla kuin minä mutta ikäänkuin omana ajatuksenasi. Olet aika vänkyrä. :D :D

Jospa aloitat uuden ketjun, jos haluat keskustella italialaisravintoloista, joissa olet käynyt. Minua kiinnostaisi nimilista, ja jos vielä voisit luetella asiakaskuuluisuudet, niin aina parempi :D

Vierailija
418/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ideahan on vähän niin, että hytti ja matkat ovat halpoja, ja rahaa sitten käytetään niihin laivan palveluihin.

Jos muutama kymppi on konkurssi niin sanon samaa, että älkää lähtekö laivalle vaan keksikää maissa jotain huvia.

Kun se laiva itsessään ei ole niin suuri elämys jos ei ole mitään varaa sieltä ostaa.

Laivayhtiöiden katehan perustuu juuri siihen sieltä ostamiseen, ei hytin hintaan.

Sitäkautta me törsääjät mahdollistamme teidän eväiden syöjien halvat matkat. 😁

Älkää siis meitä morkatko ja ohjeista. Jos mekin siirtyisimme termarilinjalle niin loppuisi teidänkin eväsmatkat lyhyeen.

Tässä siis syy, miksi noita risteilyfirmoja tuetaan niin isolla rahalla valtion taholta!

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005665586.html

Vierailija
419/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

....

Aamulle kuppinuudeleita (vessan hanasta kuumaa vettä päälle) .....

Ei maissakaan kannata lämmintä hanavettä käyttää:

https://www.is.fi/ruokala/uutiset/art-2000000992614.html

Vierailija
420/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen iskä haluaa iltapalaksi kuppinuudelia.

Ajattelin, että otan kaikille mukaan nuudelikupit iltapalaksi.

Lämmitetään vesi omalla vedenkeittimellä, ettei tarvi laivan kahvilaan lähteä niitä lämmittämään.

Ihan hullua kyllä jotain mikroa raahata mukana! Tuollainen pieni vedenkeitin ei paljoa tilaa vie.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi