Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eväitä mukaan laivalle? Viking Grace

Vierailija
24.03.2019 |

Olemme lähdössä perheen kanssa laivalle ja ostimme etukäteen aamupalat sekä paluumatkan illallisen. Ekana iltana pitäisi olla jotain iltapalaa, joten suunnittelin ottavani eväitä mukaan. Gracella ei taida olla mitään kauppaa mistä saisi perus "eväskamppeita"? Kahviloita varmasti joo mutta en ehkä kahviloiden hinnalla ostaisi viisihenkiselle perheelle syötävää. Onko ihan hölmö idea?

Kommentit (633)

Vierailija
421/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

....

Aamulle kuppinuudeleita (vessan hanasta kuumaa vettä päälle) .....

Ei maissakaan kannata lämmintä hanavettä käyttää:

https://www.is.fi/ruokala/uutiset/art-2000000992614.html

Höpsis, noita salaliittoteorioita!

Aina ollaan laivalla tehty kuppinuudelit kuumaan hanaveteen ja hyvin ollaan voitu.

Toki käytetään myös säännöllisesti hopeavettä ja rukoillaan jeesuksen kristuksen meidän vapahtajamme armoa. Ei hurskas sairastu, sairaudet ja onnettomuudet ovat jumalan rangaistuksia syntisille.

Vierailija
422/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Breezeriä, Halvan halvaa ja kettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanapastaa tuskin kovin "hienojen" ravintoloitten ruokalistalta löytää.

En ole sama jolle vastasit mutta olen syönyt ympäri maailmaa hienoissa ja kalliissa italialaisravintoloissa ja jokaikisen listoilla on ollut pastaa, itse asiassa kymmenkunta tai enemmänkin erilaista pasta-annosta niin että älä sinä kokematon tule tänne kirjoittamaan ettei hienon ravintolan listalta pastaa löydy. Ja nyt puhun sellaisista ravintoloista missä käyvät mm. eri vip-henkilöt, Hollywood-tahdet ja valtionpäämiehet ym. syömässä, ihan todistetusti on ollut heidän valokuviaan ravintolan seinällä. Ja satanen (euroja tai dollareita) on näissä ravintoloissa äkkiä tuhlattu vaikkei isolla porukalla olisikaan.

Kovin hienoihin ravintoloihin et kuitenkaan ole matkoillasi eksynyt. Yhdenkään fine dining-ravintolan listalla ei ole kymmeniä pasta-annoksia, ei edes italialaisten. Kannattaa vaikka googlettaa fine dining, ennen kuin alkaa haukkumaan toista kokemattomaksi (ja paljastuessaan itse sellaiseksi).

Minä olen se vaaleanpunaista kanaa sisältäneen kanapastan ravintolassa saanut. En tiedä onko fine dining-ravintoloita, joissa on kymmeniä eri pasta-annoksia, mutta tämä kyseinen ravintola, jossa söin on tosiaan erään norjalaisen suuren kaupungin arvostetuimpia ravintoloita - ja heidän ruokalistaltansa tuo kanapasta löytyi. Kyseinen ravintola kuuluu nimenomaan fine dining-kategoriaan. Pointtinani nimenomaan oli se, että vaikka maksan 30€ fine dining-ravintolassa pasta-annoksesta (plus juomat), niin saan silti uskomatonta kuraa, josta olisin pahimmassa tapauksessa voinut sairastua vakavasti. Korkea hinta fine dining-ravintolassa yhdessä maailman rikkaimpia maita siis ei missään nimessä takaa laadukasta ruokaa. Ja en muuten enää esim. Norjan-matkoilla käy niin yhden yhdessäkään hienommassa ravintolassa syömässä, kun kokemukset ovat olleet aivan törkeän huonoja. Huomattavasti edullisempaa ja turvallisempaakin on käydä ostamassa eväät. Näin ainakin varmempaa, ettensaa salmonella-tartuntaa.

Vierailija
424/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää valita, mieluummin mukaan vedenkeitin kuin mikro.

Se mikro tuntuu vähän suurelta. Ja vedenkeittimessä voi kuumentaa myös vauvanruuat, jos on ihan pieniäkin mukana.

Vierailija
425/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää valita, mieluummin mukaan vedenkeitin kuin mikro.

Se mikro tuntuu vähän suurelta. Ja vedenkeittimessä voi kuumentaa myös vauvanruuat, jos on ihan pieniäkin mukana.

Näin on! Ja mitä lukemattomia mahdollisuuksia erilaiset pussipuurot tuovatkaan, on todella paljon valinnan varaa ja makuelämyksiä. Ei tarvitse poistua hytistä lainkaan kun ottaa vedenkeittimen ja hiukan Elovenaa mukaan. Tai jos nyt lapset vonkuu sinne pallomereen, niin vedenkeittimen voi ottaa sinne mukaan ja keitellä kahvit ja aikuisille lounaspuurot siellä leikkipaikassa.

Kaalilaatikon saa koko porukalle lämmitettyä vesihauteessa vessan lavuaarissa (muista ottaa oma tulppa mukaan!)  kun alkaa päivällisaika koittamaan siinä klo 16 paikkeilla. Edulista ja mukavaa eikä tartte syödä pinkkiä kanaa paskaravintolassa!

Vierailija
426/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanapastaa tuskin kovin "hienojen" ravintoloitten ruokalistalta löytää.

En ole sama jolle vastasit mutta olen syönyt ympäri maailmaa hienoissa ja kalliissa italialaisravintoloissa ja jokaikisen listoilla on ollut pastaa, itse asiassa kymmenkunta tai enemmänkin erilaista pasta-annosta niin että älä sinä kokematon tule tänne kirjoittamaan ettei hienon ravintolan listalta pastaa löydy. Ja nyt puhun sellaisista ravintoloista missä käyvät mm. eri vip-henkilöt, Hollywood-tahdet ja valtionpäämiehet ym. syömässä, ihan todistetusti on ollut heidän valokuviaan ravintolan seinällä. Ja satanen (euroja tai dollareita) on näissä ravintoloissa äkkiä tuhlattu vaikkei isolla porukalla olisikaan.

Kovin hienoihin ravintoloihin et kuitenkaan ole matkoillasi eksynyt. Yhdenkään fine dining-ravintolan listalla ei ole kymmeniä pasta-annoksia, ei edes italialaisten. Kannattaa vaikka googlettaa fine dining, ennen kuin alkaa haukkumaan toista kokemattomaksi (ja paljastuessaan itse sellaiseksi).

Minä olen se vaaleanpunaista kanaa sisältäneen kanapastan ravintolassa saanut. En tiedä onko fine dining-ravintoloita, joissa on kymmeniä eri pasta-annoksia, mutta tämä kyseinen ravintola, jossa söin on tosiaan erään norjalaisen suuren kaupungin arvostetuimpia ravintoloita - ja heidän ruokalistaltansa tuo kanapasta löytyi. Kyseinen ravintola kuuluu nimenomaan fine dining-kategoriaan. Pointtinani nimenomaan oli se, että vaikka maksan 30€ fine dining-ravintolassa pasta-annoksesta (plus juomat), niin saan silti uskomatonta kuraa, josta olisin pahimmassa tapauksessa voinut sairastua vakavasti. Korkea hinta fine dining-ravintolassa yhdessä maailman rikkaimpia maita siis ei missään nimessä takaa laadukasta ruokaa. Ja en muuten enää esim. Norjan-matkoilla käy niin yhden yhdessäkään hienommassa ravintolassa syömässä, kun kokemukset ovat olleet aivan törkeän huonoja. Huomattavasti edullisempaa ja turvallisempaakin on käydä ostamassa eväät. Näin ainakin varmempaa, ettensaa salmonella-tartuntaa.

Ota toki mikro, vedenkeitin ja voileipägrilli seuraavalle reissulle mukaan, niin ei tule nälkä.

Vierailija
427/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin annan ennemmin sen 20-40€ vaikka hyväntekeväisyyteen kuin ostan jotain ylihinnoiteltuja bulkkisämpylöitä.

Mä annan ennemmin sen risteilyn hinnan hyväntekeväisyyteen kuin menen 24 h ajaksi laivalle syömään omia eväitä. Jotenkin en vaan ymmärrä tämän ideaa. Maksetaan siitä, että istutaan 6 m5 kopissa juomassa termarista kahvia ja syömässä leipää. Muistaakseni (voi  muistaa väärin) en ole ikinä syönyt laivalla bulkkisämpylää ja Ruotsissa asuessani reissasin sentään ihan reittimatkaa kerran kuukaudessa. Ihan ruokaa sieltä sai. Harvoin tuli a la cartessa syötyä, mutta ihan pastaa ja salaatteja sai jo 90-luvun alussa, joskus tuli mentyä sinne buffaan ihan vaan ajankuluksi.

Laivalla on niin kuolettavan tylsää vielä, niin se ruokailu oli kyllä eräänlainen ohjelmanumero. Sitten senkin ajan istuisi jossain hytissä järsimässä juustovoileipää. Nonnii, leivät on syöty. Mitä tehtäis seuraavat 23 h.

Etkö keksi muuta tekemistä kuin syöminen?

Vierailija
428/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi viette lapsia Viking Gracelle, se on tarkoitettu aikuisten risteilylaivaksi, pitäisihän tuon aikataulutkin se kertoa...

Tiedoksi: yön jälkeen tulee aamu ja päivä. Laivahan on merellä koko seuraavan päivän. Illalla lapset menevät nukkumaan, ja heidän varsinainen risteilypäivänsä on se paluumatka.

Vierailija
429/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisen lisäksi on esimerkiksi parfymeria.

Rakastan hajuvesiä ja siellä kuluu aika ihan huomaamatta.

Kokeilen eri merkkejä ja saatan palata uudelleenkin kokeilemaan.

Jos löydän hyvän tuoksun ostan sen ja joskus toisenkin jos en osaa päättää kumman ottaisin.

Voi katsella muitakin meikkejä ja vaatteita tms.

Kurjaa jos ei raaski ostaa kun löytää mieleisensä. Yleensä varaan budjettiin riittävästi väljyyttä juuri siksi sen kerran kun lähden laivalle. Kamalin laivareissu oli kun sain kyllä ilmaisen matkan kaverilta, että lähdin mukaan, mutta ei ollut rahaa kuin parikymppinen. Ei koskaan niin pienellä rahalla enää.

Mukava myös istua ja katsella maisemia jonkun hyvän juoman kera. Vaikka se juoma hiukan maksaa niin on hintansa väärtti tässä tapauksessa.

Onhan siellä mahdollista *tuhlata* muuhunkin kuin ruokaan.

Tylsää olla koko päivä jos ei pysty mitään ostamaan. Vaikka ei ostaisikaan paljon m7tään niin se tunne ja tieto, ettei pysty on ahdistava.

Vierailija
430/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos löydän hyvän tuoksun ostan sen ja joskus toisenkin jos en osaa päättää kumman ottaisin.

Kurjaa jos ei raaski ostaa kun löytää mieleisensä. Yleensä varaan budjettiin riittävästi väljyyttä juuri siksi sen kerran kun lähden laivalle. Kamalin laivareissu oli kun sain kyllä ilmaisen matkan kaverilta, että lähdin mukaan, mutta ei ollut rahaa kuin parikymppinen. Ei koskaan niin pienellä rahalla enää.

Mukava myös istua ja katsella maisemia jonkun hyvän juoman kera. Vaikka se juoma hiukan maksaa niin on hintansa väärtti tässä tapauksessa.

Tylsää olla koko päivä jos ei pysty mitään ostamaan. Vaikka ei ostaisikaan paljon m7tään niin se tunne ja tieto, ettei pysty on ahdistava.

Ei kannata ostaa sieltä mitään, kun ne maksaa. Kattelet vaan ja tilaat myöhemmin netistä halvemmalla. Parikymppiä on ihan riittävä summa laivalle, jos ei aio tuoda alkoholijuomia (mikä onkin ainoa asia, jossa sinua ei ryövätä)

Vierailija
431/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvilassa on mikro vapaassa käytössä.

Jos tekee vaikka lämpösiä voileipiä ja mikro munakasta ja kaakaota niin pitääkö ne tehä hytissä ja käydä vaan lämmittämässä kahvilassa vai onko siinä mikron vieressä sen verran pöytätilaa että mahtuu tekemään siinä? Saakohan laivan astioita käyttää vai omat mukaan? Soveltuukohan se laivojen wc saippua tiskaamiseen?

Ei voi niin paljoa tehdä, meidät heitettiin kerran ulos kun oli vauvan tarvikkeet ym mukana. Meillä oli kertisastiat eli kahvilan astioita ei otettu. Vaimo oli vihainen loppumatkan, mutta ei tuota tiedetty etukäteen. Se mirko on kahvilasta ostettujen tuotteiden lämmitystä varten, ei omuen ruokuen ja juomien. Vedenkeitin kulkee aina matkassa mukana. Saa kahvit, kaakaot ja pussikeitot.

Mikrossa saa kyllä lämmittää omia/lasten ruokia. Meillä on usein ollut purkkiruokaa mukana lapselle ja ollaan se siinä lämmitetty. On myös iltapuuro tehty lapselle siellä, omat hiutaleet ja lautanen oli mukana. Nii ;) Eikä itse syöty mitään sillon.. ja on haettu jopa astioita hyttiin sieltä kahvilasta, esim. pikkulusikka, veitsi tms. Ja viety tietty takaisin. 

Vierailija
432/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan vaan käyty näitä tyyliin päivä Tukholmassa -risteilyjä ja aina ollut omia eväitä ja vesipulloja mukana. Lapsilla on ollut maidotona ja munatonta ruokavaliota ja saa niitä toki laivaltakin, mut ei vaan jaksa aina kysellä ja maksaa liikaa. Ja itse ostettuna saa terveellisempää. Esim jos laivalla ollaan klo 17 aikoihin on silloin meillä ruoka-aika ja mennään yleensä heti ravintolaan syömään. No sitten siinä on vielä iltaa jäljellä ja iltapala syödään hytissä. Meillä on lasten smoothieta, hedelmiä, pähkinää, rieskaa tms. mukana ja niitä annetaan lapsille juuri ennen nukkumaanmenoa eli iltapalalla. Itse yleensä jaksa mitään kummempaa syödä, kun on hyvin syöty lounas ravintolassa, joten napsin itsekin jotain hedelmää ja tax freestä ostettuja karkkeja. Mies käy joskus ostaa itelleen jonku "kuivan" sämpylän :P josta menee mahasekaisin, ainakin mulla (majoneesi...). 

Aaamulla syödään aamupala puffetista ja sit menoksi. Syödään maissa ravintolassa/kahvilassa jotain myös ja aina sinnekin otetaan evästä mukaan tai ostetaan kaupasta taas laivalle iltapalaa. Tai jos vaikka keskellä yötä nälkä jollain yllättää, hyvä olla jotain syötävää. Ja jos on syöty aamupala laivalla ja sitten vielä ruoka jossai ravintolassa, niin kun tullaan taas laivalle,niin ei välttämättä syödä siellä enää ainakaan kunnon ateriaa.  Riippuu vähän miten nälkäsiä ollaan. Tai sit ei syödä maissa, kun aamupalalla pötkii aika pitkälle ja syödään taas vasta laivassa kunnon ruoka. Ja iltapalaksi omaa pikkupurtavaa..  Me ollaan oltu aina tarkkoja ruoka-aikojen suhteen ja pyritään noudattaa niitä reissussakin varsinkin näin kun lasten kanssa liikutaan. Ja lapset menee suunnilleen samoihin aikoihin nukkuu reissussakin, heräävät myös. Itsekin laivalla ollessa menen aikaisemmin nukkuu ku kotona! Heh, ei netti toimi, niin ei hytissä ole muuta tekemistä kuin nukkua. Jes, kerrankin saa univelkoja pois, jos vaan yöt sujuu hyvin, et lapset nukkuu ja laiva ei keiku liikaa ;)  Laivalla olo muuten on sitä lasten leikkipaikoilla oleskelua ja hytissä tykkään olla, kun en tykkää laivoista juurikaan, ne on vaan ns. välttämätön paha, jos meinaa lähtä Tukholmaan tai Tallinnaan tai vaikka Tanskaan Legolandiaan omalla autolla, kuten mentiin viime kesänä. 

Vierailija
433/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulle välttämätön paha, koska lähen miehen ja lasten mieliksi jos esim. ollaan saatu joku edullinen risteily alekupongilla. Heh. Hytissä on ihan kiva katella akrobatiaesityksiä, hyvin näkee kun on sellainen promenade hytti, ja siinä muutenkin kiva istuskella ja katella "kadulle" ihmisiä.  ja syyä karkkia. jee

Vierailija
434/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis ihmisiä, joille laiva on kelluva ravintola ja kauppa, jossa ei ole mitään tekemistä ilman rahaa. Itse olen montakin aika rahatonta risteilyä tehnyt ja niistä nauttinut. Ettekö ole huomanneet, että laiva kulkee läpi huippukauniin saariston? Suomalaiset ovat tulleet sille sokeiksi, kun laivamatkoihin liitetään ihan muita mielikuvia. Hassuinta on väittää, että jos ei käy ravintolassa, voi vain istua hytissä. Tosin keulasviitissä sekin on ihan mahdollista.

Vierailija
435/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ostaa sieltä mitään, kun ne maksaa. Kattelet vaan ja tilaat myöhemmin netistä halvemmalla. Parikymppiä on ihan riittävä summa laivalle, jos ei aio tuoda alkoholijuomia (mikä onkin ainoa asia, jossa sinua ei ryövätä)

En tiedä kirjoititko tuon vitsinä.

Mutta jos tosissasi niin et ymmärtänyt yhtään kirjoittamani ydintä. Säästäminen ei ole laivamatkan idea. Vaan fiilis. Ja spontaanius.

En todella lähde enää parinkympin budjetilla laivalle.

En tilaa mitään netistä koskaan. Maksan sen mitä maksaa kaupassa tai missä tahansa.

Hajuveden hinnalla ei ole merkitystä jos löydän hyvän tuoksun ja haluan sen sillähetkellä ja siinä paikassa ostaa. Raha ei ole minulle tärkein asia siinä.

Rahasta kiinnipitäminen ei ole minulle pakkomielle, vielä vähemmän siitä luopuminen.

Vierailija
436/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mainitsin, että on mukava katsella maisemia jonkun hyvän juoman kera.

Hassua kun ihmiset heti asettavat joko/tahi. Jos käy kaupoissa ja ostaa jotain se muka sulkee sitten pois sen, että voi myös istuskella rauhassa ja ihailla maisemia.

Nautin kyllä paljonkin kauniista saaristomaisemasta, myös aavasta merestä, en ole idiootti. Ihan kuin jos mainitsee ostavansa ja käyttävänsä rahaa niin olisi joku älykkääpiö joka ei sitten muuhun pystykään aivotoiminnallaan. Kyllä minulla on ihan hyvä aivokapasiteetti. Ja ihan normaali ihminen olen muuten, en vain palvo rahaa.

Tai se kait on nykyään epänormaalia.

Siinähän on monta tuntia aikaa.

En minä koko päivää vietä kaupoissa tai koko päivää katsellen maisemia tai koko päivää hytissä tai koko päivää syö buffetissa jne.

Teen ihan kaikkea miltä tuntuu fiiliksen mukaan. Olen kaupassa, istun ja katselen jne jne. Vietän myös aikaa kavereitten kanssa.

Se on kait matkan idea?

Onhan sekin tylsää jos sovitaan keskenään että mennään pubiin ottamaan kaljat niin sanonkin, että minä en osta mitään kun vauvapalstalla sanottiin ettei laivalla tarvitse tai kannata ostaa mitään, ostan sitten maissa kun on halvempaa. Pirkkaolut on hyvää ja halpaa.

Ei kaikki ole laivalla *meidän perheen kanssa*. Voi olla myös kaveriporukalla ja rennosti.

Vierailija
437/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä porukka on materialistista ja ruokakeskeistä, jos laivareissun ja yleensäkin matkustamisen päätarkoitus on kulutus, ostaminen ja syöminen. Minä ainakin nautin laivamatkoilla ja yleensäkin matkoilla ihan muista asioista - syöminen on lähinnä sivuseikka. Shoppailua sen sijaan en ymmärrä ollenkaan - ostetaan, ostetaan ja ostetaan roppakaupalla roinaa ja tavaraa asunto täyteen, ja sitten stressataan, kun ei ole tilaa ja täytyy aina siivota. Tehdään töitä hikihatussa, että olisi tarpeeksi rahaa ostaa taas lisää tavaraa. Elämä pyörii sen helvetin roinan ympärillä.

Vierailija
438/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää avaus ihan tosissaan tehty?

Ihmiset maksaa siitä, että menee laivalle syömään omia eväitä ja juomaan kaakaota termarista? MIKSI? Mitä lisäarvoa se maksullinen risteily tuo siihen, että syö sitä samaa kuin kotona söisi.

Menettekö kotipaikkakunnallanne esim. hotelliin yöski ja teette sitten kylmälaukullisen eväitä ja syötte siellä hotellihuoneessa. Nyt ollaan niinku hei lomalla!

Ja vielä joidenkin pikkulasten kanssa, joiden vuoksi on muutenkin sidottu sinne hyttiin, niin vielä kurjuutta maksimoidaan syömälläkin siellä hytissä jotain Lidlin pähkinöitä ja sämpylää. Sitte yökkärit päälle ja hampaiden pesu ja nukkumaan ja äiti ja isä nakertaa eväitä ja juo Prisman vettä taitaxfreestä törsättyä cockista ja on luurin kanssa av:lla. Ihan unelmaloma.

Samaa mäkin mietin. Pallomeriä sun muita löytyy ihan hoplopistakin, mikä järki on yleensäkin lähteä laivalle kun KAIKKI sama löytyy maistakin?

Paitsi meri 😅 Puhumattakaan siitä, että laivat ovat kulkuväline.

Vierailija
439/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska huomata, että laivamatkailu ei ole lakannut kiehtomasta suomalaisia!

Vierailija
440/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan vaan käyty näitä tyyliin päivä Tukholmassa -risteilyjä ja aina ollut omia eväitä ja vesipulloja mukana. Lapsilla on ollut maidotona ja munatonta ruokavaliota ja saa niitä toki laivaltakin, mut ei vaan jaksa aina kysellä ja maksaa liikaa. Ja itse ostettuna saa terveellisempää. Esim jos laivalla ollaan klo 17 aikoihin on silloin meillä ruoka-aika ja mennään yleensä heti ravintolaan syömään. No sitten siinä on vielä iltaa jäljellä ja iltapala syödään hytissä. Meillä on lasten smoothieta, hedelmiä, pähkinää, rieskaa tms. mukana ja niitä annetaan lapsille juuri ennen nukkumaanmenoa eli iltapalalla. Itse yleensä jaksa mitään kummempaa syödä, kun on hyvin syöty lounas ravintolassa, joten napsin itsekin jotain hedelmää ja tax freestä ostettuja karkkeja. Mies käy joskus ostaa itelleen jonku "kuivan" sämpylän :P josta menee mahasekaisin, ainakin mulla (majoneesi...). 

Aaamulla syödään aamupala puffetista ja sit menoksi. Syödään maissa ravintolassa/kahvilassa jotain myös ja aina sinnekin otetaan evästä mukaan tai ostetaan kaupasta taas laivalle iltapalaa. Tai jos vaikka keskellä yötä nälkä jollain yllättää, hyvä olla jotain syötävää. Ja jos on syöty aamupala laivalla ja sitten vielä ruoka jossai ravintolassa, niin kun tullaan taas laivalle,niin ei välttämättä syödä siellä enää ainakaan kunnon ateriaa.  Riippuu vähän miten nälkäsiä ollaan. Tai sit ei syödä maissa, kun aamupalalla pötkii aika pitkälle ja syödään taas vasta laivassa kunnon ruoka. Ja iltapalaksi omaa pikkupurtavaa..  Me ollaan oltu aina tarkkoja ruoka-aikojen suhteen ja pyritään noudattaa niitä reissussakin varsinkin näin kun lasten kanssa liikutaan. Ja lapset menee suunnilleen samoihin aikoihin nukkuu reissussakin, heräävät myös. Itsekin laivalla ollessa menen aikaisemmin nukkuu ku kotona! Heh, ei netti toimi, niin ei hytissä ole muuta tekemistä kuin nukkua. Jes, kerrankin saa univelkoja pois, jos vaan yöt sujuu hyvin, et lapset nukkuu ja laiva ei keiku liikaa ;)  Laivalla olo muuten on sitä lasten leikkipaikoilla oleskelua ja hytissä tykkään olla, kun en tykkää laivoista juurikaan, ne on vaan ns. välttämätön paha, jos meinaa lähtä Tukholmaan tai Tallinnaan tai vaikka Tanskaan Legolandiaan omalla autolla, kuten mentiin viime kesänä. [/quote

Voisko olla yhtään tylsempi reissu? Pysykää kotona eväitänne mässyttämässä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi