Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eväitä mukaan laivalle? Viking Grace

Vierailija
24.03.2019 |

Olemme lähdössä perheen kanssa laivalle ja ostimme etukäteen aamupalat sekä paluumatkan illallisen. Ekana iltana pitäisi olla jotain iltapalaa, joten suunnittelin ottavani eväitä mukaan. Gracella ei taida olla mitään kauppaa mistä saisi perus "eväskamppeita"? Kahviloita varmasti joo mutta en ehkä kahviloiden hinnalla ostaisi viisihenkiselle perheelle syötävää. Onko ihan hölmö idea?

Kommentit (633)

Vierailija
381/633 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tekee aloituksen, jossa pähkäilee mitä söisi laivalla. Ja katso, ketju on venahtanut jo 25-sivuiseksi?! :O Miten näin yhdentekevästä asiasta riittää juttua, mutta vastaavasti monet oikeasti merkittävät, tärkeät tai ajankohtaiset aloituksen eivät A) kiinnosta ketään tai B) poistetaan mieli val tai sen mod eroin nin toimesta.

En vaan pysty käsittämään.

Kyllä tämä osuu ihan hyvin hermoon. Säästää vai törsätä, elämän peruskysymyksiä, ja sopivasti lisättynä ruotsinlaivamaustetta.

Vierailija
382/633 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheeta, että te jotkut oikeasti sanotte ettei kannattaisi lähetä risteilylle ollenkaan jos ei rahat riitä syömään ravintolassa joka välissä. Kaikilla ei välttämättä ole rahaa sellaiseen törsäilyristeilyyn! Onhan se kiva päästä sinne risteilylle vaikka ottaisikin omat eväät mukaan. En siis nyt tarkoita tätä aloitusta, ihmetyttää vaan osa näistä kommenteista.

Minäkin ihmettelen, että juuri kukaan tässä ketjussa ei voi edes tajuta, että joku voisi vain nauttia laivamatkasta. Itse pystyn viettämään vaikka koko päivän katsellen saaristomaisemia. Laivalla voi ilmeisesti vain syödä ja juoda ja....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/633 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsit,karkit ja limut lidlistä.

Vierailija
384/633 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti jääkää kotiin. Jotain käytöstapoja voisi olla vaikka nämä ”meidän perhe” ihmiset ihan mahdottomia ovatkin.

Jos ei ole varaa ostaa muutamalla kympillä iltapalaa niin ei varmaan kannata lähteä. Ymmärrän, että vauvalle ja pienelle taaperolle varataan jotain erityistä ja säilyvää, mutta iltapalatarpeet laivalle on kyllä urpouden huippu!!!!!!!

Vierailija
385/633 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viette lapsia Viking Gracelle, se on tarkoitettu aikuisten risteilylaivaksi, pitäisihän tuon aikataulutkin se kertoa...

Vierailija
386/633 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti jääkää kotiin. Jotain käytöstapoja voisi olla vaikka nämä ”meidän perhe” ihmiset ihan mahdottomia ovatkin.

Jos ei ole varaa ostaa muutamalla kympillä iltapalaa niin ei varmaan kannata lähteä. Ymmärrän, että vauvalle ja pienelle taaperolle varataan jotain erityistä ja säilyvää, mutta iltapalatarpeet laivalle on kyllä urpouden huippu!!!!!!!

Muutamalla kympillä iltapala, se on monelle aika paljon rahaa.

Vierailija
387/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi naurattaa tämä ketju😂 Voi luoja teidän eväitänne. Eväsretken voi tehdä ihan maissakin, miksi lähteä laivalle eväsretkelle? 😂

Jos syö eväitä mielummin laivassa kuin maissa.

Vierailija
388/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mä juuri hain :) Taidan siis tosiaan pysyä tuolla "leipä/hedelmä"-linjalla ja laittaa ne vaikka pienehköön kylmälaukkuun niin pysyvät hyvinä. Kiitos. -ap

Omat eväät on laivalla kielletty joten niiden kantaminen avoimesta saattaa hyvinkin johtaa takavarikointiin. Jos tulette autolla niin tarkastusta ei varsinaisesti ole ellei joku satu huomaamaan kantamuksianne autosta hyttiin.

Eli kantakaa ne huomamatta. Ja ei sitten koskaan mitään keittimiä tms. hyttiin. Nämä ovat turvallisuusriski ja niistä on ankarammat seuraukset.

Vierailija
389/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut paheksuvat mentaliteettia kerran täällä vain eletään.

Mutta kun se on niin. Emme voi itse suunnitella koska kuolemme.

Minä lähden reissulle niin, että kun lähden niin nautin juuri siitä reissusta ja kokemuksesta.

En niin, että teenpä nyt sellasen halvan ja puolittain kitkutellun, josta en itseasiassa nauti-reissun ja myöhemmin sitten...

Koska en voi tietää tuleeko sitä seuraavaa.

En elä sitku ja mutku-elämää, varsinkin jos kyse on siitä että minulla olisi varaa nauttia, mutta en vaan nuukuuttani sitä tee.

Nykyään ymmärrän rahan arvon niin, että kiitos kun minulla on onni sillä mahdollistaa monia avartava, mukavia ja nautittavia elämyksiä ja voin hoitaa ja hemmotella itseäni, että voin hyvin.

En rakasta rahaa rahana, jota pitää ainoastaan säilöä talteen.

Koska olen elänyt myös sen toisenlaisen, eli rahattoman ajan ja voin silloin erittäin huonosti, niin henkisesti kuin fyysisesti.

Osaan nyt arvostaa rahan ja vakauden mukanaan tuomaa elämänrikkautta ja elämänhallintaa. Voin itse päättää asioista.

Tartun hetkeen, koska se voi olla ainutlaatuinen. Huomenna voi kaikki olla toisin.

Ilmeisesti vasta ihminen joka on nähnyt myös sen elämän nurjan puolen osaa arvostaa elämän pieniä ja isompiakin nautintoja.

Eväiden syöminen luontoretkellä on ihan elämys. Osaan nauttia myös siitä.

Mutta jossain muualla taas ei välttämättä ole.

Ei laivamatkat hyvällä ruokailulla sulje pois virkistävää sieniretkeä eväsreppuineen.

Kummallista, että ihmiset olettavat, että kun se nyt laivalla *törsää* niin se muusta ymmärrä. Että vain se rahantarkka meidän perhe nauttii ulkoilusta ja ilmaisista huveista.

Kyllä niistä nauttii myös se hetkittäin törsääväkin, ihan normaali ihminen se on vaikka välillä hellittää kukkaronsa narua sopivassa paikassa. ☺

Vierailija
390/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kuin ihmetellä jos joku kantaa jotain keittimiä 24 h risteilylle.

Siis ihan oikeesti.

Haluaisin nähdä heidän elämäänsä kotona, no tarkemmin ajateltuna itseasiassa en halua.

Vierailija
391/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä miten toiset nauttii tuhlaamisesta. Itse en todellakaan suostu maksamaan laivojen kalliita aamupaloja koko porukalle (ei sillä etteikö olisi varaa, mutta en halua käyttää tienaamiani rahoja turhuuksiin), joten syömme eväitä hytissä. Pieni vedenkeitin mahtuu hyvin laukkuun ja kiehuvalla vedellä on hyvä haudutella aamupuurot ja munat.

Vierailija
392/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin monta kertaa olen joutunut pettymään kalliissa ravintoloissa, että ei kyllä tee enää mieli maksaa ravintolaruokailusta missään kalliin hintatason maissa. Esim. Norjassa pulitin lähes 30€ yksinkertaisesti kanapastasta (plus juomat), ja sain eteeni annoksen, jossa kana oli SELVÄSTI raakaa, vaaleanpunaista. Kyllä sain sitten uuden annoksen toki, mutta siis ihan oikeasti. Tuollainenhan on ihan ala-arvoista. Eikä tosiaan ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta, että olen saanut aivan naurettavan kelvotonta ruokaa hienossa ravintolassa. En tiedä kuinka rikkaita te muut olette, mutta kyllä minua ihan hyvätuloisena suoraan sanottuna v*tuttaa maksaa yli 100€ nelihenkisen perheen huonosta ruokailusta! Joten olemme ihan tehneet periaatepäätöksen, että kalliin hintatason maissa emme enää oikeissa ravintoloissa syö, vaan safkat haetaan kaupasta tai edullisista ravintoloista. Suomessakin syömme ulkona nykyään vain monta kertaa hyväksi todetuissa paikoissa.

Ja minä en muuten ole missään nimessä nirso tai edes mitenkään tarkka ruoan suhteen. Päin vastoin, olen kaikkiruokainen, ja tykkään melkein kaikesta. Mutta siinä menee raja, kun pöytään tuodaan pinkkiä kanaa tai suolassa suorastaan uivaa kalaa, jota ei pysty irvistelemättä syömään.

Kanapastaa tuskin kovin "hienojen" ravintoloitten ruokalistalta löytää.

En ole sama jolle vastasit mutta olen syönyt ympäri maailmaa hienoissa ja kalliissa italialaisravintoloissa ja jokaikisen listoilla on ollut pastaa, itse asiassa kymmenkunta tai enemmänkin erilaista pasta-annosta niin että älä sinä kokematon tule tänne kirjoittamaan ettei hienon ravintolan listalta pastaa löydy. Ja nyt puhun sellaisista ravintoloista missä käyvät mm. eri vip-henkilöt, Hollywood-tahdet ja valtionpäämiehet ym. syömässä, ihan todistetusti on ollut heidän valokuviaan ravintolan seinällä. Ja satanen (euroja tai dollareita) on näissä ravintoloissa äkkiä tuhlattu vaikkei isolla porukalla olisikaan.

:D Ei sata euroa ole iso raha kunnon fine dining ravintolassa. Menut maksaa helposti +100€ yleensä hienoissa ja kalliissa ravintolassa on vain muutamia annoksia ja pari maistelumenua. Ei todellakaan mitään kymmeniä pasta annoksia :D :D

:D :D vaan itsellesi.

Huomaan ettei sinulla ole paljonkaan italialaisravintoloista kokemuksia. Nyt en puhu sellaisista joissa lautasella on 2 "tikkua" ristissä vaan hienoista italialaisravintoloista joissa on kotoinen italialainen tunnelma ja pastahan on italialaisen ruoan kulmakiviä. Ja se ei ole pääruoka vaan yksi ruokalaji alkupalan ja pääruoan välissä ja italialaisille pasta on lähes pyhä asia joten niitä sortteja todellakin on toista kymmentä eri vaihtoehtoa. Tarkkaa hintaa en osaa sanoa koska laskun on aina hoitanut yhteistyökumppani mutta niinkuin sanoin satanen on äkkiä käytetty. Huvittavaa viestissäsi oli sekin että ensiksi sanoit samaa asiaa (ei satanen ole iso raha) kuin minäkin, vähän eri sanoilla kuin minä mutta ikäänkuin omana ajatuksenasi. Olet aika vänkyrä. :D :D

Vierailija
393/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoihin matkalaukkuihin on meillä mahtunut helposti kiertoilmauuni, jääkaappi+pakastin, leipäkone, expressokeitin ja voffeliraurat. Tietysti lisäksi ne eväät 8 hengen perheelle. Niillä me ollaan aina pärjätty, eikä olla hytistä postuttu ennen kuin ollaan takaisin Suomessa satamassa...

Vierailija
394/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se muutama kymppi paljon rahaa, mutta kun se laivaristeily itsessään perushytissä ei maksa paljoa.

Ideahan on vähän niin, että hytti ja matkat ovat halpoja, ja rahaa sitten käytetään niihin laivan palveluihin.

Jos muutama kymppi on konkurssi niin sanon samaa, että älkää lähtekö laivalle vaan keksikää maissa jotain huvia.

Kun se laiva itsessään ei ole niin suuri elämys jos ei ole mitään varaa sieltä ostaa.

Laivayhtiöiden katehan perustuu juuri siihen sieltä ostamiseen, ei hytin hintaan.

Sitäkautta me törsääjät mahdollistamme teidän eväiden syöjien halvat matkat. 😁

Älkää siis meitä morkatko ja ohjeista. Jos mekin siirtyisimme termarilinjalle niin loppuisi teidänkin eväsmatkat lyhyeen.

Vierailija
395/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää se, miksi jotakuta haittaa se, miten toinen syö?? Jos haluaa syödä kahvilassa, ok, jos hytissä, ok sekin. Mitä sillä on väliä? Suomessa ilmeisesti kaikkien pitäisi toimia samalla tavalla, ei ihme että vähänkin "normeista" poikkeavaa tuijotetaan.

Vierailija
396/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiva on varustamon tarjoilualuetta. Sama juttu, jos menet kokoushotelliin vain johonkin kokoukseen, et voi siellä syödä eväitä vaan hotelli hoitaa ruokien myynnin.

Siksi laivan säännöissä on merkintä, että omat eväät kielletty.

Säännöt on hyväksyttä matkaa varatessa, joten eväät voidaan takavarikoida. Ihme, jos pizzalaatikot pääsevät ohi.

Vierailija
397/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut paheksuvat mentaliteettia kerran täällä vain eletään.

Mutta kun se on niin. Emme voi itse suunnitella koska kuolemme.

Minä lähden reissulle niin, että kun lähden niin nautin juuri siitä reissusta ja kokemuksesta.

En niin, että teenpä nyt sellasen halvan ja puolittain kitkutellun, josta en itseasiassa nauti-reissun ja myöhemmin sitten...

Koska en voi tietää tuleeko sitä seuraavaa.

En elä sitku ja mutku-elämää, varsinkin jos kyse on siitä että minulla olisi varaa nauttia, mutta en vaan nuukuuttani sitä tee.

Nykyään ymmärrän rahan arvon niin, että kiitos kun minulla on onni sillä mahdollistaa monia avartava, mukavia ja nautittavia elämyksiä ja voin hoitaa ja hemmotella itseäni, että voin hyvin.

En rakasta rahaa rahana, jota pitää ainoastaan säilöä talteen.

Koska olen elänyt myös sen toisenlaisen, eli rahattoman ajan ja voin silloin erittäin huonosti, niin henkisesti kuin fyysisesti.

Osaan nyt arvostaa rahan ja vakauden mukanaan tuomaa elämänrikkautta ja elämänhallintaa. Voin itse päättää asioista.

Tartun hetkeen, koska se voi olla ainutlaatuinen. Huomenna voi kaikki olla toisin.

Ilmeisesti vasta ihminen joka on nähnyt myös sen elämän nurjan puolen osaa arvostaa elämän pieniä ja isompiakin nautintoja.

Eväiden syöminen luontoretkellä on ihan elämys. Osaan nauttia myös siitä.

Mutta jossain muualla taas ei välttämättä ole.

Ei laivamatkat hyvällä ruokailulla sulje pois virkistävää sieniretkeä eväsreppuineen.

Kummallista, että ihmiset olettavat, että kun se nyt laivalla *törsää* niin se muusta ymmärrä. Että vain se rahantarkka meidän perhe nauttii ulkoilusta ja ilmaisista huveista.

Kyllä niistä nauttii myös se hetkittäin törsääväkin, ihan normaali ihminen se on vaikka välillä hellittää kukkaronsa narua sopivassa paikassa. ☺

No hei, relaa nyt vähän ja hengitä välillä. Nyt oli kyse vaan yhdestä iltapalasta pikkulapsille. :D

Vierailija
398/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se muutama kymppi paljon rahaa, mutta kun se laivaristeily itsessään perushytissä ei maksa paljoa.

Ideahan on vähän niin, että hytti ja matkat ovat halpoja, ja rahaa sitten käytetään niihin laivan palveluihin.

Jos muutama kymppi on konkurssi niin sanon samaa, että älkää lähtekö laivalle vaan keksikää maissa jotain huvia.

Kun se laiva itsessään ei ole niin suuri elämys jos ei ole mitään varaa sieltä ostaa.

Laivayhtiöiden katehan perustuu juuri siihen sieltä ostamiseen, ei hytin hintaan.

Sitäkautta me törsääjät mahdollistamme teidän eväiden syöjien halvat matkat. 😁

Älkää siis meitä morkatko ja ohjeista. Jos mekin siirtyisimme termarilinjalle niin loppuisi teidänkin eväsmatkat lyhyeen.

Ahaa, tässä onkin taustalla se, että kukaan ei vain hyödy kenestäkään.

Vierailija
399/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanapastaa tuskin kovin "hienojen" ravintoloitten ruokalistalta löytää.[/quote]

En ole sama jolle vastasit mutta olen syönyt ympäri maailmaa hienoissa ja kalliissa italialaisravintoloissa ja jokaikisen listoilla on ollut pastaa, itse asiassa kymmenkunta tai enemmänkin erilaista pasta-annosta niin että älä sinä kokematon tule tänne kirjoittamaan ettei hienon ravintolan listalta pastaa löydy. Ja nyt puhun sellaisista ravintoloista missä käyvät mm. eri vip-henkilöt, Hollywood-tahdet ja valtionpäämiehet ym. syömässä, ihan todistetusti on ollut heidän valokuviaan ravintolan seinällä. Ja satanen (euroja tai dollareita) on näissä ravintoloissa äkkiä tuhlattu vaikkei isolla porukalla olisikaan.[/quote]

Kovin hienoihin ravintoloihin et kuitenkaan ole matkoillasi eksynyt. Yhdenkään fine dining-ravintolan listalla ei ole kymmeniä pasta-annoksia, ei edes italialaisten. Kannattaa vaikka googlettaa fine dining, ennen kuin alkaa haukkumaan toista kokemattomaksi (ja paljastuessaan itse sellaiseksi).

Vierailija
400/633 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misi ihmeessä lapsille kannattaisi maksaa ruoka tuohon aikaan illasta? Sehän on ihan hukkaanheitettyä rahaa. Väsyneet lapset syömässä kallista baarisämpylää. Järjetöntä.

Ruokiin kannattaa panostaa silloin, kun kaikki ovat hyvin nukkuneita, ei illalla nukkumaanmenoaikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme