Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Idiootit koiranomistajat: Koirat on pidettävä kiinni!

Vierailija
03.04.2013 |

Tänään Ylen luontoillassa oli myös puhetta osasta koiranomistajia, jotka ylimielisesti pitävät elukkaansa irti, vaikka se on laitonta ja vaikka heitä pyydettäisiin pistämään koira kiinni. 

Kaikki eivät pidä koirista, osa myös pelkää niitä ja koirat saavat vahinkoa aikaan luoonnossa(pesivät linnut ja muut luontokappaleet), mutta sitkeä minäminä koiraihminen pitää vaan mustia irti, kun mustin nyt vaan pitää saada liikkua vapaana..,arrgh!

Kommentit (215)

Vierailija
101/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin myös sen ohjelman ja olen samaa mieltä kuin ohjelman asiantuntija: eli koiranomistaja aiheuttaa typerällä käytöksellään itse sen, että viha kohdistuu koiriin.

Vierailija
102/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koiraviha lopu vaikka koirat olis kiinni ja paskat kerättäisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi koiraa, irti pidän niitä vain paikoissa, joissa tiedän, ettei tule muiden kanssa ongelmia. En tykkää, että liian moni antaa koiriensa ja kissojensa juosta vapaasti missä vaan, ja kyllä, moni pelkää kissoja, ei ainoastaan koirapelkoisia ole.

Vierailija
104/215 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 14:07"]

Ihmiset jotka inhoatte haukkuvia koiria, menkää ohi älkääkä välittäkö niistä. Sama jos irti oleva koira tulee vastaan, menkää vaan pää pystyssä ohi älkääkä jääkö siihen ihmettelemään. Yleensä koira haluaa tulla moikkaamaan jos sitä katsoo ja huomioi.

[/quote]

No mutta kun se juttu on usein siinä, että sitä omaa inhoaan pitää saada närkästyneenä osoittaa... Mä en ylipäätään tajua miten ihmiset joilla ei ole koiria eikä niitä haluakaan jaksavat kuitenkin asian äärellä näin paljon varvoa. Mä en esim. halua moottoripyörää, en kissaa. En yhtään lasta enää. En ainuttakaan mariskoolia. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Joten en myöskään osallistu noita asioita vatvoviin keskuteluihin. Jos vaikka se koirankakka siellä polun varrella ärsyttää tai se että jonkun koira kulkee ilman remmiä- niin pitää kyllä olla aikamoiset aggressiokertymät sisimmässä että niistä jaksaa näin paljon vauhkoontua. Eli pahoja puutteita suhteellisuudentajussa, tunne-elämässä, aggression käsittelyssä. KOira on vain tekosyy, ihan saman lapsellisen vouhotuksen voisi suunnata moneen muuhunkin asiaan; kuten miksi vähäosiaisa kohdellaan huonosti, miksi niin monet lapsiperheet kuluttavat ja kuormittavat ympäristöä niin paljon, miksi vastuussa olevat päättäjät eivät hoida työtään kuten pitäisii- noissa asioissa tarvitsisikin vähän potkua- mutta ei; av mamma räyhää koirista. Joten tällaisen voi kyllä jättää ihan omaan arvoonsa.

[/quote]

No kuulehan mussukka, kukaan moottoripyörän omistaja tuskin huudattaa sitä pyöräänsä jatkuvasti sun ikkunan alla ( kuten jotkut kivasti pitää niitä rakkejaan räksyttämässä takapihalla), motoristit tuskin laskee pyöristään öljyjä pitkin katuja vähän väliä niin, että sinä ja lapsesi sotkette niihin vaatteenne, motoristi tuskin myöskään ajelee sun pihallasi ja vähän sun päällekin sua säikytellen.

Mikä siinä on niin vaikea tajuta, että koiranOMISTAJAT ärsyttää sen takia, että he eivät hoida koiraharrastustaan niin, että se ei häiritsisi muita. Ei kunnioiteta muita, vaan oletetaan, että jokaisen pitäisi osata käyttäytyä oikein sen oman irrallaan juoksevan rekun kanssa, että jos sitä nyt sattuu vilkaisemaan silmiin ja se sen jälkeen hyppii päälle, niin  sehän on ihan sen ohikulkijan oma vika.

VIttu te ootte ääliöitä. Onneksi mulla on aina paprikasumutetta taskussa, jos koira tulee kohti, saa kunnon suihkauksen. Jos omistajansa tulee siihen räpättämään, saa saman kohtelun.

[/quote]

No ei tule mun koirani sua kohti, älä pelkää. Ja kyllä, ympäristössä on niin monenlaista haittaa mistä en niin välittäisi; naapurien jatkuvat remontit, ruohonleikkureiden pärinät aamusta iltaan, vesiskootterilla tai mopolla tauton pörräily, kotikatua 80km tunnissa kiitävät autot sekä mopoautot, radion huudattaminen naapurissa, pihalla huutavat ja kiukuttelevat lapset. Seinänaapurin biletys aamuun. Mitään noista en halua, enkä tarvitse. Mutta siedän, koska kun haluaa asua muiden ihmisten lähellä niin hyväksyy myös sen että ihmisillä on erilaiset tarpeet. (ja monia muitakin juttuja on, mutten halua niitä kirjoittaa, ettei tulisi tunnistetuksi:) MInä pelkään mopoautoja, on vain ajan kysymys koska eka lapsi listyy alle . En voi ymärtää vanhempia jotka ostavat sille vastuuttomalle teinille sellaisen pelin. jne,. Kaikesta tästä huolimatta pystyn elämään laadukasta elämää. LÄhes kaikkien ihmisten elämä ärsyttää tavalla tai toisella muita. Ehkä sunkin. varsinkin jos on se elämä. On varmaan olemassa myös ihmisiä joilla ei ole elämää vaan keräilevät elämänsisällökseen muiden ärsyttävyyksiä. Heitä on täälläkin. On täysin kulttuurikeskeistä myös mikä ärsyttää. Ja suomalainen kulttuuri taitaa loistaa umpimielisyydellä, elämänpelolla ja kateudella.

Vierailija
105/215 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 14:07"]

Ihmiset jotka inhoatte haukkuvia koiria, menkää ohi älkääkä välittäkö niistä. Sama jos irti oleva koira tulee vastaan, menkää vaan pää pystyssä ohi älkääkä jääkö siihen ihmettelemään. Yleensä koira haluaa tulla moikkaamaan jos sitä katsoo ja huomioi.

[/quote]

No mutta kun se juttu on usein siinä, että sitä omaa inhoaan pitää saada närkästyneenä osoittaa... Mä en ylipäätään tajua miten ihmiset joilla ei ole koiria eikä niitä haluakaan jaksavat kuitenkin asian äärellä näin paljon varvoa. Mä en esim. halua moottoripyörää, en kissaa. En yhtään lasta enää. En ainuttakaan mariskoolia. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Joten en myöskään osallistu noita asioita vatvoviin keskuteluihin. Jos vaikka se koirankakka siellä polun varrella ärsyttää tai se että jonkun koira kulkee ilman remmiä- niin pitää kyllä olla aikamoiset aggressiokertymät sisimmässä että niistä jaksaa näin paljon vauhkoontua. Eli pahoja puutteita suhteellisuudentajussa, tunne-elämässä, aggression käsittelyssä. KOira on vain tekosyy, ihan saman lapsellisen vouhotuksen voisi suunnata moneen muuhunkin asiaan; kuten miksi vähäosiaisa kohdellaan huonosti, miksi niin monet lapsiperheet kuluttavat ja kuormittavat ympäristöä niin paljon, miksi vastuussa olevat päättäjät eivät hoida työtään kuten pitäisii- noissa asioissa tarvitsisikin vähän potkua- mutta ei; av mamma räyhää koirista. Joten tällaisen voi kyllä jättää ihan omaan arvoonsa.

[/quote]

No kuulehan mussukka, kukaan moottoripyörän omistaja tuskin huudattaa sitä pyöräänsä jatkuvasti sun ikkunan alla ( kuten jotkut kivasti pitää niitä rakkejaan räksyttämässä takapihalla), motoristit tuskin laskee pyöristään öljyjä pitkin katuja vähän väliä niin, että sinä ja lapsesi sotkette niihin vaatteenne, motoristi tuskin myöskään ajelee sun pihallasi ja vähän sun päällekin sua säikytellen.

Mikä siinä on niin vaikea tajuta, että koiranOMISTAJAT ärsyttää sen takia, että he eivät hoida koiraharrastustaan niin, että se ei häiritsisi muita. Ei kunnioiteta muita, vaan oletetaan, että jokaisen pitäisi osata käyttäytyä oikein sen oman irrallaan juoksevan rekun kanssa, että jos sitä nyt sattuu vilkaisemaan silmiin ja se sen jälkeen hyppii päälle, niin  sehän on ihan sen ohikulkijan oma vika.

VIttu te ootte ääliöitä. Onneksi mulla on aina paprikasumutetta taskussa, jos koira tulee kohti, saa kunnon suihkauksen. Jos omistajansa tulee siihen räpättämään, saa saman kohtelun.

[/quote]

no voi vittuvittu mussukka. Et se sinäkään ihmiskunnan kirkkain tähtönen taida olla sumutteinesi.

Vierailija
106/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ärsyttää koiranomistajana se, kun koiria pidetään taajamassa irti. Mä annan koirien juosta vapaana mökillä ja joskus mennään jonnekin hiekkamontulle.

Mulla on kaksi koiraa, joista toinen on uros joka ei tule muiden koirien kanssa välttämättä toimeen. Taas yksi päivä meidän päälle tuli labbisuros ja omistaja huutaa 200 sadan metrin päässä "ei tää tee mitään, haluaa vaan moikata!". Juu kiva, mutta entä jos mun koira ei halua moikata vaan puolustaa narttuansa? Kyllä mä omat koirat hallitsen, mutta kun siihen tulee 30-kiloinen labbis riehumaan niin kädet loppuu kesken jos joutuu meneen tappelun väliin.

Vierailija
107/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 11:29"]

[/quote]

Niinpä. Mitään ei kannata tehdä koiranomistajan puolelta vihan vähentämiseksi.

Minusta taas noiden asioiden luulisi hyvinkin lieventävän eripuraa.

Vierailija
108/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraviha aiheutuu juurikin osasta koiranomistajia, jotka luulevat, ettei säännöt koske heitä ja he vähät välittävät niistä. 

Jokainen tämäntyyppinen ihminen voi mennä itseensä ja miettiä, voisiko sittenkin toimia niinkuin suurin osa vastuunsa tuntevista koiraihmisistä.

Vierailija
109/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 21:12"]

Minä pidän joka päivä koiriani irti. Ne eivät lähesty lainkaan vieraita koiria eikä ihmisiä, jollen anna erityisesti niille lupaa tervehtiä. Lisäksi ne on pieniä koiria ja jo vanhoja hitaita eläkeläisköppänöitä, eivät takuulla jahtaa luonnoneläimiä. 

[/quote]

Just, ja arvaa paljon mua toi kiinnostaa, kun toinen noista sun köppänöistäsi juoksee mun autoni alle joku päivä? En todella tajua, kuinka lemmikkien omistajat on noin piittaamattomia niistä "perheenjäsenistään"? Koirat kiinni kaupunkialueella, jos se ei onnistu, koira piikille, ei se sen vaikeampaa ole.

Vierailija
110/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 21:12"]

Minä pidän joka päivä koiriani irti. Ne eivät lähesty lainkaan vieraita koiria eikä ihmisiä, jollen anna erityisesti niille lupaa tervehtiä. Lisäksi ne on pieniä koiria ja jo vanhoja hitaita eläkeläisköppänöitä, eivät takuulla jahtaa luonnoneläimiä. 

[/quote]

Se on ihan sama onko ne pieniä tai vanhoja, laki on laki ja ne on pidettävä kiinni. Just sunkaltaisten ihmisten takia koiraihmisiä ja koiria inhotaan.

Vierailija
111/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 11:29"]

[/quote]

Kyllä se mun osalta ainakin huomattavasti vähenis. Ihan peiliin saisivat koiranomistajat katsoa, sieltä se syyllinen löytyy.

Vierailija
112/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pitäisi ottaa kunnon sanktiot käyttöön näiden välinpitämättömien eläintenomistajien kohdalla. Käytännössä mitään rangaistusta ei saa, vaikka lakia sekeästi rikotaan ja aiheutetaan haittaa muille ihmisille ja luonnolle.

Kissoja ei pidä päästää vapaasti ulos ja koirat pidetään kiinni. As simple is that.

Vierailija
113/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan sitten ole se idiootti, mutta aion jatkossakin kulkea koiran kanssa ilman liekaa.  Koira ei karkaa, eikä se tee kenellekään mitään. Luotan siihen täysin.

Vierailija
114/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 12:19"]

Minä varmaan sitten ole se idiootti, mutta aion jatkossakin kulkea koiran kanssa ilman liekaa.  Koira ei karkaa, eikä se tee kenellekään mitään. Luotan siihen täysin.

[/quote]

Aamen! Ei mitään lisättävää!

Vierailija
115/215 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka koiran/koirienomistajat kuinka yrittävät keksiä maailman epäekotekoja ja epäoikeudenmukaisuutta milloin missäkin asiassa, niin se ei kuitenkaan edelleenkään poista  sitä seikkaa, että koirat on pidettävä kiinni. Kiinni ne on pidettävä aina, mutta nyt vielä tehostetusti. Niin se vain on!  

Vierailija
116/215 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, täälläpäin jokunen vuosi sitten oli kaks tällaista koiraa eri perheissä, jotka sai aina kulkea vapaana kun "ei ne koskaan tee kenellekään tai millekään mitään pahaa", kävivät sitten toistensa kimppuun niin pahasti, että molemmat jouduttiin lopettamaan. Ansaittu lopputulos kaikinpuolin, sitähän oikein kerjäämällä kerjättiin :)

Ei heru sääliä eikä ymmärrystä, ei...

Vierailija
117/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä teitä nipoja on, aina ihmetyttää, koska minä pidän kilttiä, pientä koiraani irti Helsingissä joka päivä, ja yhtä ainoaa kertaa kukaan ei ole valittanut koiran irtiolosta. Sen sijaan paljon on niitä, jotka maanittelee koiraa luokseen heitäkin moikkaamaan tai jotka ihmettelee että kulkeepa se kiltisti sun vieressä.

Vierailija
118/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä, tyhmempi, idiootti, koiranomistaja... näin se menee...

Vierailija
119/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä, tyhmempi, idiootti, koiranomistaja... näin se menee...

Vierailija
120/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:18"]

Missä teitä nipoja on, aina ihmetyttää, koska minä pidän kilttiä, pientä koiraani irti Helsingissä joka päivä, ja yhtä ainoaa kertaa kukaan ei ole valittanut koiran irtiolosta. Sen sijaan paljon on niitä, jotka maanittelee koiraa luokseen heitäkin moikkaamaan tai jotka ihmettelee että kulkeepa se kiltisti sun vieressä.

[/quote]

Miksi se elukka pitää pitää irti? 

Terveisin henkilö, jonka nilkkaan on useamman kerran tarrautunut 'kiltti, pieni koira'!