Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Idiootit koiranomistajat: Koirat on pidettävä kiinni!

Vierailija
03.04.2013 |

Tänään Ylen luontoillassa oli myös puhetta osasta koiranomistajia, jotka ylimielisesti pitävät elukkaansa irti, vaikka se on laitonta ja vaikka heitä pyydettäisiin pistämään koira kiinni. 

Kaikki eivät pidä koirista, osa myös pelkää niitä ja koirat saavat vahinkoa aikaan luoonnossa(pesivät linnut ja muut luontokappaleet), mutta sitkeä minäminä koiraihminen pitää vaan mustia irti, kun mustin nyt vaan pitää saada liikkua vapaana..,arrgh!

Kommentit (215)

Vierailija
61/215 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:24"]

Koirasi voi olla kiltti, mutta minä en ole. TAPAN koiran joka juoksee irrallaan luokseni.

[/quote]            Ja sen jälkeen oletkin oikeudessa eläinrääkkäyksestä ja kaikista mahdollisista mitä suinkin laista löytyy!

Vierailija
62/215 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:24"]

Koirasi voi olla kiltti, mutta minä en ole. TAPAN koiran joka juoksee irrallaan luokseni.

[/quote]            Ja sen jälkeen oletkin oikeudessa eläinrääkkäyksestä ja kaikista mahdollisista mitä suinkin laista löytyy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/215 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei se ole ennakkoluuloa, että sinulle rakas eläin voi joistakin olla pelottavan näköinen. Tuo ajattelumalli varsinkin on ennakkoluuloa! Vieras, iso ja musta koira voi olla hyvinkin pelottavan näköinen ja jos sinä tunnet sen leppoisana, niin mistä ihmeestä ulkopuolinen voi sen tietää? Silloin kiinnittää huomiota vain koiran ulkonäköön."

Ilmeisesti voimme siis vaihtaa edellisessä kappaleessa sanan "koira" sanaan "mies" ja sisältö pätee edelleen. Ei ole ennakkoluuloa, ei...  :D

Vierailija
64/215 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten ollut mikään ihme, että myrkkylihapullat tappoi muutaman koiran. Jos koiranomistajat tajuaisivat, etteivät kaikki todellakaan tykkää koirista, koirien paskakasoista ja irtokoirista, niin tällaisilta surullisilta tapauksilta voitaisiin ehkä välttyä.

Vierailija
65/215 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi viha kohdistuu koiriin (viattomiin luontokappaleisiin). Koira tuskin voi itse vaikuttaa siihen pidetäänkö sitä hihnassa vai ei, eikä kakkaa voi pidätellä loputtomiin. Loppu on sitten ihmisestä kiinni. Itse pidän pienen kiltin koirani hihnassa ja kerään kakat vaikka ei kaupungissa asutakaan ja tuntuu pahalta olla koko ajan sydän syrjällään kun pahat ihmiset myrkyttävät koiria meidänkin kulmilla (tänä keväänä jo kaksi kuollut). Toki se on varmasti helpointa purkaa sitä omaa pahaa oloa puolutuskyvyttömiin otuksiin, mutta kun syypää on jokatapauksessa aina ihminen. Itseäkin raivostuttaa lakia rikkovat ihmiset ja monet muut asiat, mutta mielivaltaa ei silti voi alkaa harjoittamaan. Mun mielestä juuri se tekee meistä ihmisiä. Siis INHIMILLISYYS.

Vierailija
66/215 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkele.. Exän perheellä on aina koira (Suomenlapinkoira) irti siellä pihassa, ei se lähde mihinkään ym. kuuluu aina selitys.. Se on uros eikä sitä ole leikattu ja hyppii ja haukkuu/räkyttää ja juoksee aina vasten kun sinne menee.. En tykkää siitä koirasta yhtään. Onneks ei tarvihe mennä enää käymään sielläkään... Siis mua niin ärsyttää se koira.
Muutenkin on arvaamaton kun yhtääkkiä saattaa purra kun teet jonkun väärän liikkeen (kävelet tyyliin luun ohi) niin jo alkaa puolustaa..

Vierailija
67/215 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten helkkarin vaikea kouluttaa fifiään ohittamaan vastaantulijoita, kun jokaikisen pitää saada taputtaa ja rapsuttaa ja huutaa koiraani tulemaan luokse.

Minulla on 4 kk vanha pörröinen pupun kokoinen söpöliini, jonka haluan kouluttaa hyvin, mutta te kaikki ihastelijat teette hommasta lähes mahdottoman :(

Turha sitten valittaa pienistä huonosti koulutetuista fifeistä, kun itse tuhoatte koko ajan koulutustyötä.

Vierailija
68/215 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossapa juuri meni taas Herra Naapurimme - sivumennen sanoen bensatankin muotoinen ja kokoinen mies - irtiolevan koiransa kanssa. Häntä ei koiran kiinnipito ole koskaan kiinnostanut, eikä se koske häntä myöskään nyt lintujen pesimäaikana. Koira, joka on isäntänsä kanssa samaa ulkomuotoa, mutta vaakasuunnassa, saa juosta mittavan matkan omistajastaan erillään, joten kerkeää kyllä touhuta omiaan huomaamatta.  Pelottaa ko. koira; jos sellainen tankki iskee kiinni, niin pahaa jälkeä voipi tulla. Alueellamme on myös leikkiviä lapsia, joten koiranomistajan käytös on käsittämättömän piittaamaton muita asukkaita kohtaan.

Vierailija
69/215 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrallaan olevat koirat ovat myös ongelma niille koirille, jotka ovat hihnassa! Meillä kiltti ja leppoisa malamuutti, joka on AINA hihnassa (paitsi mökillä, joka on keskellä ei mitään ja pysyy kiltisti pihassa). Monta kertaa on tullut vastaan isoja ja pieniä koiria, jotka ovat olleet vapaana tai täysin omistajan hallitsemattomissa. Kerran 2 rotikkaa juoksi vapaana ihan täysiä meitä kohti metsätiellä ja tietysti siinä vähän sydän pamppailee, että mites nyt käy... Onneksi ei käynyt kuinkaan, mutta koirista ei koskaan tiedä. Toisen koiran haju ja sukupuoli saattaa laukaista vaikka mitä reaktioita ja tietysti se hihnassa oleva koira villiintyy, kun ei pääse vapaaksi puolustautumaan. KOIRAT KIINNI!!!

Vierailija
70/215 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää 189, en tule rottaasi silittämään :)

Vierailija
71/215 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, se just auttaakin, että yksi sadasta ei tule. Kiitos hirveesti, että tajusit asian ytimen.

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 11:06"]

Ei hätää 189, en tule rottaasi silittämään :)

[/quote]

Vierailija
72/215 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 23:21"]

On muuten helkkarin vaikea kouluttaa fifiään ohittamaan vastaantulijoita, kun jokaikisen pitää saada taputtaa ja rapsuttaa ja huutaa koiraani tulemaan luokse.

Minulla on 4 kk vanha pörröinen pupun kokoinen söpöliini, jonka haluan kouluttaa hyvin, mutta te kaikki ihastelijat teette hommasta lähes mahdottoman :(

Turha sitten valittaa pienistä huonosti koulutetuista fifeistä, kun itse tuhoatte koko ajan koulutustyötä.

[/quote]

En usko. Ei ole mitenkään mahdollista, että jokaikinen vastaantulija haluaisi rapsutella koiraasi.  Voi sellaista pientä tietysti ihastella, mutta koskea siihen ja huudella luokseen, ei, ei.. Toki sinusta voi tuntua siltä, jos muutama ihminen on näin tehnyt.

Vierailija
73/215 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, MIKSI se koira pitää pitää irti. Jos se niin kauniisti kulkee vierellä eikä tee kellekään mitään, niin mikä vaiva on pistää se remmin päähän? Kertoisko joku? Itse muuten pelkään vähänkin isompia koiria ja lapsen kanssa liikkuessa on hiton epämiellyttävää, kun joku hurtta (pienikin) tulee jalkoihin vehtaamaan.

Vierailija
74/215 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempieni naapurissa on muuten pari oikein ihastuttavaa koiraa. Jotain huskyn näköisiä ne on, sellaisia isoja ja pörröisiä. Haukkuvat jokaista ohikulkijaa jo kaukaa ja suunnilleen silloinkin, kun naapuri menee pihalle. Ihan helvetin rasittavaa kulkea siitä ohi. Naapurin muija sitten välillä huutelee kuistilta, että Kalle oos hiljaa... Juuh, eipä tottele. Välillä ne perkeleet haukkuu parikin tuntia siinä pihalla.

Vierailija
75/215 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku mainitsi, että Briteissä koiraa saa pitää vapaana. Briteissä en ole vieraillut, mutta Espanjassa ja Italiassa käydessäni kiinnitin huomiota siihen kuinka koirat kävelivät kaupungillakin omistajansa rinnalla vapaana. Joskus koirat jopa hieman juoksivatkin iloisina ja sitten palasivat omistajiensa rinnalle. Tämä ei häirinnyt minua lainkaan, vaikka olen hitusen koirapelkoinen, sillä ne koirat olivat OIKEASTI hyvinkoulutettuja, ne eivät menneet nuuhkimaan ihmisiä, räksyttäneet kenellekään, eivät todellakaan hyppineet kenenkään päälle! Noissa maissa en pelännyt yhtäkään vapaana olevaa koiraa. 

Toista on Suomessa. Suomessa kaikki "se on ihan kiltti" -koirat ovat olleet joko huonokäytöksisiä (hyppivät päälle) tai uhkaavia. Omistajat eivät osaa oikeasti ja realistisesti arvioida oman koiransa tottelevaisuutta ja käytöstä. Suomessa näkee kuinka koirat vievät omistajia ihan kuusnolla. Fifi ulkoiluttaa Pirjoa taas ulkona. Suomeen ei todellakaan sopisi hihnattomuus, kun ei koskaan tietäisi, että onko tämä nyt sitten kerrankin sellainen hyväkäytöksinen poikkeus. Ehkä suomalainen koirakulttuuri on vielä lapsenkengissä? Samoin on muiden huomioiminen ja yleinen kohteliaisuus, naurettavia perusteita täälläkin esitetään hihnattomuuden puolesta. 

Jotenkin on sellainen fiilis, että Suomessa ei osata kohdella koiria oikeasti koirina, vaan niitä inhimillistetään, ja hemmotellaan kuin jotain lellipentuja, jolloin tietysti syntyy näitä käytöshäiriöitä, siinä missä esim noissa Välimeren maissa koiraa uskalletaan oikeasti kouluttaa ja koirille asetetaan selkeät säännöt ja rajat. Nuo Italiassa ja Espanjassa näkemäni koirat olivat muuten myös paljon onnellisemman ja tasapainoisemman näköisiä kuin suomi-piskit!

Vierailija
76/215 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 18:15"]

Sainpa kahlattua koko ketjun läpi ja hyvä niin, koska tästäkin jo huomaa selvän eron koiranomistajien välillä:

1. Normi-ihmiset, joiden koirapito ei aiheuta haittaa muille ihmisille. He osaavat ottaa muut huomioon ja noudattavat yleisiä sääntöjä. Näinollen saavat varmasti positiivista palautetta koirastaan, eivätkä aiheuta koiravihaa. Hyvä juttu.

[/quote]

Luulen kuuluvani näihin, koska pidän koirani kiinni paitsi mökillä omalla maalla. Enkä päästä sitä haistelemaan ketään. Koiravihaa olen silti kokenut kävellessäni  rauhassa kytketyn koirani kanssa: "Vie vittuun se koira tai mä tapan sen."

Vierailija
77/215 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni koiranomistaja on sellainen, ettei voi edes kuvitella oman koiran tekevän kenellekään koskaan mitään.  Koiraa pidetään perheenjäsenenä ja se inhimillistetään niin, ettei koira tiedä paikkaansa laumassa. Koira ei ole perheenjäsen, koira on eläin. Koira on paljon onnellisempi, kun se tietää selkeän arvoasteikon, eikä tarvitse käyttää energiaa sen pohtimiseen.  Tähän kuuluu myös se, inhimillistettyjä koiria ei voi pitää vapaana.

Vierailija
78/215 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne munanjatkeen ostaneet ovat juuri näitä koirien irtipitäjiä

Vierailija
79/215 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on uroskoira, joka EI VOI SIETÄÄ muita koiria! Siksi meidän poika ei ole KOSKAAN ulkona irti. Ja toivon, ettei kukaan muukaan pitäisi, ettei tule yhteen ottoja...

Ja se on valitettava tosiasia, että jos koira on päästetty irti, sitä pidetään koiran vikana, vaikka vika on kyllä omistajassa (ellei koira ole karannut.).

Kenen vika se on, jos koira on karannut?? 

Vierailija
80/215 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paha koirapelko. Johtuu siitä, että lapsuudessa on muutama koira käynyt yllättäen kiinni.

Lenkkeilen paljon, ja VIHAAN irrallaan kulkevia koiria ja varsinkin niiden omistajia. Joka kerran, kun näen että irrallaan kulkeva koira lähestyy, syke nousee, kauhu nousee pintaan, mietin mitä teen, mihin pakenen, mitä jos se käy kiinni...silti jatkan matkaani melko tyynen näköisenä. Ehkä pitäisi joskus avautua oikein kunnolla näille irrallaan pitäjille tai saada joku kunnon kauhukohtaus.Sama, kun menen johonkin kylään ja pihassa on joku rakki räksyttämässä ja hyppimässä päälle ja omistaja nauraa että ei se mitään tee, no tuus nyt Musti pois siitä...siinä tilanteessa sanon suoraan, että pelkään tosi paljon koiria, ja vielä vakuutellaan, että ei tämä meidän Musti tee mitään, kato vaikka, taputa sitä vähän niin se rauhoittuu. En halua taputtaa kenenkään koiria! Minulle on ihan turha selittää, että juuri meidän koira on kiltti. Niin oli nekin, jotka minun kimppuuni kävivät, purivat ja retuuttivat.

Pitäkää koiranne kiinni, niin teihinkin voidaan suhtautua hieman ystävällisemmin!