Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* TAMMIKUISET 2014 *

02.04.2013 |

Aloitanpas uuden pinon kun tänään itse tipahdin tuolta joulukuisten pinosta ja sieltä kautta tuli myös semmoinen hienovarainen vihjailu, että pino puuttuu ;D

Eli kaikki uuden vuoden vauvaa kuumeilevat tänne vaan!

Itse olen kohta 33 v. täyttävä neljän pojan äiti. Viidennestä ja VIIMEISESTÄ villahoususta kuumeilen=)

Nyt menossa siis kp 1/28-33 yk 5 lähti käyntiin. Toistaiseksi ei olla kovin tosissaan otettu. Oikeastaan tuo yk 4 oli ensimmäinen kierto, jossa todella koitettiin ässäillä oletetun  oviksen aikoihin... eipä onnistuttu ekalla yrittämällä.

Kommentit (364)

141/364 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh nää sofin testit on niin turhauttavia, äsken sellaisen tein ja testiajan sisällä siihen tuli ihan selvä viivanpaikka. En ole tottunut tällasiin yleensä ku oon muilla testannu siihen ei oo tullut mitään jos negaa merkkaa. Täti ei oo vieläkään tullut kylään ja rinnat ja nännit edelleen kipeät.

142/364 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlaja: Tai sitten se vaan on oireeton ovis. Se on mahdollista, vaikka normaalisti kipuja olisikin.

Maide: Testaa vaan, jos sinulla testejä on. :)

Tellu: Mutta eikö olekin ihana tunne herätä virkeänä vapaapäivään aikaiseen aamulla? Minusta se on ihana fiilis ja hyvä tapa aloittaa vapaapäivä. :)

Joo kyllä se progesteroni varmaan on tämän väsymyksen syypää, vaikka en kyllä aiemmin ole sitä huomannut. Voihan olla, että töissä ollessa elämä kuitenkin on jotenkin hektisempää, että ei ehdi väsähtää.

Niitä huuruneniähän voi säilyttää jopa 6 vuoden ajan ihan klinikan kustannuksella. Sen jälkeen ne vaan heitetään pois tai en tiedä kyseleekö ne mahdollisuudesta käyttää niitä tutkimustarkoituksessa. Ja kai se alkioiden luovuttaminen muillekin lienee mahdollista. Nytkin kysyivät lupaa käyttää tutkimustarkoitukseen sellaisia alkioita, jotka eivät ole riittävän hyviä siirtoon tai pakastukseen. Meillä ei nyt tällä kertaa sellaisia ollut, mutta tottakai annettaisiin tutkimuskäyttöön, jos olisi ollut niin huonolaatuisia alkioita.

Lumi: Lähetä minullekin palanen sitä stressitöntä piinailua. ;)

Mupis: Kiitos. :)

Katem: Komppaan sinua! Olen myös menettänyt hermoni Sofin testien kanssa. Kai niissä sitten näkyy ihan selvä viiva, jos on näkyäkseen. Mutta omalla kohdalla ainakin sitä plussaa toivoo niin hirveästi, että nuo viivanpaikat saa raivonpartaalle.

ON: Väsymys jatkuu vaan. Toisaalta myös nenä on tukossa, joten osaltaan tämä voi olla myös allergiaakin. Ehkä tämä aikakin lähtee menemään nopeammin, kun koittaa viikonloppu ja ensi viikolla vappu ja kaikkea. Tällainen kotona oleilu saa vaan koko ajan miettimään, että onko sitä raskaana vaiko ei. Tai siis tällä hetkellähän olen raskaana, kun alkio on kyydissä, mutta tarraako se kiinni onkin toinen juttu. Yritän syödä hyvin, ottaa rennosti ja pitää mielen pirteänä, että kiinnittymiselle olisi parhaat edellytykset. :)

Marjana pp 2 (vasta!!!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/364 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Joo uusintatestiä (jälleen kerran) vaan sitten ylihuomenna. Piti tosin testata vasta huomen aamulla mutta uteliaisuus vei voiton. :D 

144/364 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tossa aiemmin puhetta vitamiineista.  Joulukuisissa kerroin, että meinasin osallistua netti"kurssiin" jossa vähän perehdytetään raskautumisen maksimointiin. Mä nyt kirjauduin sille kurssille ja voisin siteerata jotkut vinkit, tämä vitamiinilista perustuu Zita Westin (brittiläisen hedelmällisyysklinikan perustajan) kirjoittamaan kirjaan (kirjoihin), josta yksi on nyt suomennettu. En ole saanut sitä vielä käsiini. Mutta tämä lista lyhyenä nyt tässä teidän saatavilla olkaa hyvät.

Naisen vitamiinit

B-vitamiinivalmiste, jossa on vähintään seuraavat määrät eri B-vitamiineja :

⁃ B1 (tiamiini) 0,8 mg (1,5 mg) ⁃ B2 (riboflaviini) 1,1 mg (1,6 mg) ⁃ B5 (pantothenic happo) 3-7 mg (1,5 mg) ⁃ B12 vitamiinia 50 mcg (20 mcg eli 2 IU) ⁃ Folaattia tai Foolihappoa 400 mcg (400 mcg)

B-vitamiinit ovat vesiliukoisia vitamiineja, joten niitä on käytännössä mahdotonta saada liikaa. Niiden puute vaikuttaa monin tavoin hedelmällisyyteen aina yleisestä hedelmättömyydestä keskenmenoihin ja hedelmöittyneen munasolun kiinnittymiseen.

Magnesium

Magnesium on tärkeä kivennäisaine koko raskauden ajan. Sen puute lisää hedelmättömyyttä ja keskenmenoriskiä ja ilmenee raskauden aikana lihaskramppeina ja liiallisena supisteluna. Magnesiumia 400 mg/vrk.

Sinkki

30 mg/vrk.

D-vitamiini

Valtaosa suomalaisista kärsii D-vitamiinin puutteesta – varsinkin talvisin. D- vitamiinin puute saattaa vaikuttaa myös hedelmällisyyteen, mutta kaikkein eniten se aiheuttaa ongelmia nimenomaan raskausaikana.

Suositusrajoista keskustellaan kiivaasti, mutta mikäli et saa vähintään puolta tuntia suoraa auringonvaloa laajoille suojaamattomille ihoalueille joka päivä, minimimääränä voidaan pitää 50 mcg talviaikaan.

Useiden tutkimusten valossa näyttää siltä, että 100 mcg:tä on turvallinen ja suorastaan suositeltava määrä D-vitamiinia raskaana oleville naisille, sillä se vähentää selkeästi raskausmyrkytysriskiä, insuliiniresistenssiä ja raskausdiabeteksen puhkeamista raskausaikana, varsinkin ylipainoisissa naisissa.

Seleeni

Zita West suosittaa syömään 200 mcg seleeniä vuorokaudessa.

Eräässä tutkimuksessa kaikki 12 aiemmin hedelmällisyysongelmista kärsineistä naisista onnistuivat tulemaan raskaaksi kahdeksan kuukauden sisällä syötyään 200 mcg seleeniä ja magnesiumia.

Seleeniä ei kannata kuitenkaan syödä määrättömästi, varsinkaan raskaaksi tulemisen jälkeen, sillä 300 mcg:n vuorokausiannos alkaa vaikuttaa haitallisesti kasvuhormonitasoihin. Eli vain plussaan asti seleeniä.

A-vitamiini

A-vitamiini on todella tärkeä vitamiini naishormonien kehitykselle ja tärkeää myös sikiön kasvulle. Zita West suosittaa syömään A-vitamiinia ennen hedelmöitystä 600 mcg (noin 2000 IU) vuorokaudessa. (Virallinen suositus 700 IU).

Joidenkin tutkimusten mukaan A-vitamiinin liiallinen saanti saattaa liittyä vakavien kehityshäiriöiden syntyyn. Siksi A-vitamiinivalmisteita ja runsaasti A-vitamiinia sisältäviä maksaruokia kuten maksapihvit ei suositella syötäväksi enää hedelmöittymisen jälkeen. Käytännössä sikiön kehityksen haitallisia A- vitamiinimääriä saadakseen pitää syödä supervahvoja ulkomailta tilattavia A- vitamiinivalmisteita. Eli plussaan asti A-vitamiinia.

Muut hyvät ja suositeltavat

C-vitamiini

C-vitamiini on kaksiteräinen miekka. Sitä pitää saada riittävästi, mutta liikasaanti voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista mm. kuivattamalla limakalvoja ja vähentämällä hedelmälisen liman määrää. Zita suosittelee että syöt C-vitamiinia vähintään 500 mg, mutta alle 1000 mg (eli 1 g) vuorokaudessa. C-vitamiini edesauttaa monien muiden vitamiinien ja mineraalien imeytymistä, joten sen ottaminen kannattaa ajoittaa samaan aikaan kun syöt muita lisäravinteita.

Kalaöljy eli EPA- ja DHA-rasvahapot

Nimenomaan kalaöljystä saatavat EPA ja DHA -omega-3-rasvahapot ovat välttämättömiä varsinkin raskauden ja imetyksen aikana, mutta saattavat edesauttaa myös hedelmöittymistä.

Huomaa myös että kalaöljy on eri tuote kuin kalanmaksaöljy! Kalanmaksaöljy sisältää runsaasti A-vitamiinia eikä siksi sovellu raskausaikana syötäväksi.

Zita Westin suositus 700-1000 mg/vrk.

En ole löytänyt vielä sellaista tuotetta missä nää ois kaikki samassa, syön vitskuja jostain kymmenestä eri purkista. Ei se pahaakaan tee ;) Ja arvaa olinko mä se joka alkuvuodesta vannoi etten ala tällaisiin hörhötyksiin.

145/364 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vitamiinit (tarkoitus lisätä siittiöiden liikkuvuutta ja parantamaan laatua ja määrää, siittiöiden kypsyminen vie 3 kk joten vitamiinien vaikutus ei näy heti sperman laadussa).

Aminohapot

Aminohapot eli proteiinien rakennusaineet ovat tärkeitä hyvälaatuisen sperman rakentamiseksi. Niitä saa erityisesti proteiinipitoisista eläinkunnan tuotteista.

⁃ L-arginiini 500 mg

⁃ L-karnitiini 50 mg

Huomaa, että L-arginiini saattaa pahentaa herpes-viruksen puhkeamista, joten jos partenillasi on kyseinen virus, hänen kannattaa käyttää L-arginiinia varoen.

A-vitamiini

A-vitamiini on tärkeää myös miehille, eikä heidän tarvitse pelätä aiheuttavansa lapselle kehityshäiriöitä. 700 mcg A- vitamiinia/vrk.

B-vitamiinit

Miehille tärkeimmät B-ryhmän vitamiinit ja Zita Westin annossuositukset ovat: ⁃ B6 50 mg/vrk ⁃ B12 1,5 mcg/vrk ⁃ Folaatti tai foolihapo 400 mcg/vrk

C-vitamiini

C-vitamiini lisää niin sperman määrää kuin liikkuvuutta ja estää spermaa klimppiytymästä. C-vitamiinia 1000 mg/vrk.

Sinkki

Siittiösolut sisältävät erittäin paljon sinkkiä. Miehet menettävät jokaisessa siemensyöksyssä keskimäärin 5 mg sinkkiä. Siksi Zita West suosittelee, että he söisivät noin 30 mg sinkkiä päivässä.

E-vitamiini

Ainakin urosrotilla E-vitamiini näyttää parantavan hedelmällisyyttä. Jos on syytä epäillä että miehen hedelmällisyys vaikeuttaa raskaaksi tuloa, hänen kannattaa ottaa E-vitamiinia 400 IU:ta/vrk

Seleeni

Seleeni on tärkeää muun muassa oikeanmuotoisen sperman rakentamiseksi ja normaalin siittiömäärän ylläpitämiseksi. 75 mcg.

Co-entsyymi Q10

Co-entsyymi Q10 on rasvaliukoinen vitamiininomainen aine, jota löytyy kaikista ihmissoluista ja erityisen paljon siemennesteestä. 50-90 mg/vrk.

Kalaöljyn omega-3-hapot ja varsinkin DHA

Kalaöljystä saatavaa DHA:ta on paljon varsinkin siittiösolujen hännässä, minkä vuoksi sen uskotaan olevan tärkeää siittiiöiden liikkuvuudelle. Säännöllisen kalan syömisen lisäksi 2000 mg

146/364 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on mielenkiintoista se, että suomalaiset vitamiinisuositukset on noista varmaan kymmenesosa (no riippuu myös vitamiinista). Ja se mitä saan Multi-tabs Raskaus purkista on vaan osa siitä mitä pitää saada. Aikaisemmin kirjoitin virheellisesti että aminohappoja ei saa Suomesta, mutta tänään kävelin luontaistuotekauppaan ja siellä rivissä ne kaikki seisoi. Hah. Hinnat on vaan kolmanneksen suuremmat mitä esim. suomalaisissa (tai brittiläisissä) verkkokaupoissa.

Mutta toki hedelmällisyyden eteen täytyy tehdä muitakin asioita kuin syödä vitamiineja. Onko teillä joitakin muita keinoja käytössä?

Mä olen yrittänyt alkaa taas lenkkeileen, mutta tässä ikävästi maaliskuu-huhtikuun aikana sairastelin flunssaan jo pari kertaa ja olen saanut viikottaisia migreenikohtauksia :( :( on vähän hidastanut tätä mun urheiluinnostusta.

Ja ehkä tärkein asia, mihin oon yrittänyt keskittyä on totaalirelaaminen. Elimistö ei raskaudu stressitilassa. Se on vaan niin. Kokonaan alkoholista ja kofeiinista en ole luopunut, kun en ole suurkuluttajakaan, tai edes keskivertokuluttaja. Totaalikieltäytyminen alkaisi stressaamaan liikaa ;) Tää relaaja siirtyy kohta lähipubiin kuuntelee karaokea ja otan ehkä yhden pienen siiderin viikonlopun kunniaksi ;)

Relaa viikonloppua sinne kaikille tasapuolisesti! Ja ison läjän plussia ois mukava nähdä tässä pinossa :D

Vierailija
147/364 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pertsua =)!

Marjana: Minusta tuntuu, että aika meni tähän sun siirtoon saakka kuin siivillä... Ja nyt aika kyllä matelee. Uskon, että on piiiiiitkä ja piiiiiinaava piiiiiina. Mut sun mies on just ihana kun silittelee mahaa, se on niin herttasta. Mun mies teki samaa silloin syksyllä ja km:n jälkeen usein myös silitteli mahaa koska huomasi mun rauhoittuvan siitä ja saavan paremmin unen päästä kiinni. Ihania miehiä <3!

Mussuttaja: Johan vedit kattavat listat kehiin. Kiitos.

Katem: Minä en ole koskaan noita testejä kokeillut mutta kuullut olen myös ihan kaikkea kritiikkiä kyseisistä testeistä. Siksi en ole koettanutkaan. Tsemp. Hae sit vaikka apteekin oma tai joku vastaava testi niin tiedät tarkemmin jos siltä tuntuu...

Karoliina ja Serputin: Iso bdbdb -peukutus teille testaamisen suhteen. Ottakaa kaksoisveto tähän junaan niin jaksatte kiskoa mukaan tuplasti muitakin =).

Tellulle tsemiä menkkakipuilujen kanssa... Ne ei ole kivoja, johtui sitten mistä johtui.

).( Loppusuoralla joo... ja pah, sanon mä. Menkoista ei tietoakaan vaikka tylsä jomotus alaselässä ja alavatsalla jatkuu jo ties monettako päivää. Tää on niiiiiin ärsyttävää. Mies tivaili jo, että mikäs tässä nyt mättää, mutta tajusi sitten jättää asian sikseen kun sanoin, että vielä on siihen normiluomukierron pisimpään kestoon pari päivää aikaa -ja sen ylikin voi mennä kevyesti. Niin, että o o t e l l a a n vaan. Mullahan voi jäädä vaikka menkat tulematta kokonaan -luomuna kun mennään niin munasarjat saattaa olla kokonaan levossa ties kuinka pitkään. Ohjeeksi olen saanut jo aiemmin, että jos menkat ei ala 50 vrk kohdalla, haen terolutit käynnistämään vuodon. Näin ei ole tarvinnut tehdä, mutta onpa sitten ohjeet olemassa jos niin käy.

Mutta joo, viikonloppu! Ihanaa. Lasten kanssa aateltiin ulkoilla, pyöräillä, pelailla, saunoa, käydä uimassa ja nauttia vapaapäivistä. Siinäpä ne juilinnatkin unhottuu, ehkä. Ja kun on paljon kivoja suunnitelmia, menkat yleensä alkaa ihan vaan kiusaksi =).

Kivaa viikonloppua kaikille ja testaajille TSEMPPIÄ ja ONNEA!!!

RM

148/364 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Ensin tähän alkuun teille kaikille jännääjille hurjasti niitä keväisen kesäisiä plussatuulahduksia! Varsinkin Marjana, oon fiilistellyt täällä hiljaisesti takavasemmalla ja nyt niitä kaksipuoleisia sitkeitä teippejä :-) tietysti kaikille muillekin <3

Kävin kaikkien kuulumiset läpi, mutta koska munkin nimimuisti on mitä on, niin eipä siitä sen enempää... asiat ja nimet sekaantuvat niin helposti kun on vähänkin kauemmin täältä pois.

Mullahan on ollut koko kevään niitä erilaisia tiputteluvuotoja ja kiertohäiriöitä... mutta kun ei ollut kipuja tai särkyjä, niin ajattelin tämän olevan ohimenevää. Sitten alkoi oikeasti tuntumaan, ettei ole mitään merkitystä sillä, mikä kiertopäivä kysessä, esim. ennen menkkoja, jotka tulleet tammikuisen km:n jälkeen kaksi kertaa, ei ollut ns. tyypillisiä menkkaoireita. Onneksi sitten tajusin mennä viimein lääkäriin (joo, mä olen niitä ketkä sinne menee vasta kuin on pakko) ja sainkin heti kiireellisen lähetteen sairaalaan. Kerrankin ripeätä toimintaa, koska siitä käynnistä ylihuomenna olin jo tutkimuksissa. Mulla on tosiaan jäänyt jotakin raskausmateriaalia vähän kohtuun, joten ei se ihme, että kroppa ollut ihan sekaisin. Toisessa munasarjassa myös kysta. Kohdun limakalvoa ei ollut käytännössä lainkaan, joten mulla aloitettiin terolut-lääkitys. Nyt sitten syön tämän erän näitä lääkkeitä, sitten kuukautisten alkaessa pitää tehdä lääkkellinen tyhjennyt (en kestä sitä taas :-(   ) vaikka onneksi sitä verta yms. ei nyt tule, mutta ei ne kivut mukavia ole. Ensi kuussa sitten vielä tarkastukseen, että kaikki olisi varmasti ok. Ehkäisyä ei tarvitse kuulemma nyt käyttää, vaan vauvaa voi lähteä yrittämään heti. En viitsinyt mainita, että mitäköhän me on puuhattu nämä viimeiset viikot ;-)   Hyvä toki, että pääsi nyt kunnon hoitoon ja kontrolleihin, vielä kun saisi itsekin noi limakalvot siihen kuntoon, että raskaus olisi oikeasti mahdollinen.

Hetken oli kyllä alakuloinen olo, mutta hittovie leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä :-D   ei tässä auta, kuin mennä taistelua vain eteenpäin. Jos jotakin positiivista tästä hakee, niin on kyllä miehen kanssa tullut niin selväksi se asia, että sitä yhteistä pientä kovasti toivotaan. Monet hyvät keskustelut olisi jäänyt puhumatta, jos olisi ekasta kerrasta tärpännyt.

Odottelen siis helmikuun pinoa ja siirryn sitten sinne, eli tästä tammikuulta mut voi poistaa listalta. Roikun täällä kuitenkin jännäämässä kuinka muiden alkuvuoden erät onnistuvat.

Ihanaa kevättä, pidetään mieli pirteänä ja nautitaan auringosta :-)

Mä lähden huomenna viettämään laatuaikaa miehen kanssa niinkin kauas kuin Tukholmaan, aurinkoa pitäisi olla luvassa ja mä aion ulkoiluttaa mun uudet syötävän söpöt lenkkarit. Ja istua pari iltaa irkkubaarissa ;-)  Sitten taas jaksaa ja riittää virtaa seuraaviin viikkoihin, hope so...

Maizaana

149/364 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Tammikuiset 27.4.2013)

Elli_73 kp 5/30-34

Pikkuinenmyy kp 8/28 yk4 km:n jälkeen

Johanna81 kp 8/31 yk 2

Mussuttaja kp 7/25 yk 3

Jonsteri kp 11/~34 yk 15

Rouva Puolukka kp 11/27

Naspu kp 13/28 ja yk2

Metsätähti88 kp 16/30-38 yk 5

Orvokki80 tänään kp 17/25 yk 3

Karoliina89 kp 21/30

Tepsuttelija kp 22/28-30

Pihlaja kp 22/28-30 yk6

Marjana kp 23/

Pimpelipom kp 23/31-33 yk 1=km + yk 15

Lumi86 kp 23/30 yk 3

Nalle85 kp 23/26-28 ja yk 14

Tellu1980 kp 24/28-33 yk 5

Mannukka kp 25/ 26-28 yk 1

Kirsikkakarkki kp 25/28-33 yk 10

Maizaana kp 26/?

Serputin kp 30/29-32 ja yk3

Roxymamma kp 34/28-34

@Karoliina kp 36/32 yk 5

Mukana myös:

Siirinen

Katem

Maide

Anniggi

Lapinnoita

Mussuttaja, kiitos KATTAVASTA vitskulistasta ;D

Katem, en osaa muuta sanoa kuin, että toisella testillä uusintaa.

Maizaana, olipas onni, että menit lääkäriin. Minä kuuluun myös tuohon mainitsemaasi ryhmään... Lääkäriin mennään vasta sitten kun ei oikein muuten pärjätä ;D

).( Minä olin juuri kirjoittamassa, että menkkakivut ovat loppuneet, mutta eipäs olekaan. Siellä ne selkäsäryt itsestään ilmoittelee parasta aikaa. Onneksi vaimeina, joten eivät menoa haittaa=) Tänään jatkuu toiseksi vanhimman poitsun lätkäturnaus, jonne lähdetään kannustamaan koko perheen voimin=)

150/364 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ennen menkkoja alavatsa turvoksissa ja kauhea paineen tunne ja tietenkin rinnat kipeät. Se on kiva koittaa miettiä miltäköhän ne raskausoireet sitten tuntuisivat kun nyt jo on pitkin kiertoa hirveä jomotus ja kaiken maailman oireet jo ennen ovulaatiota.

Nyt sitten on pari päivää ollut hirveän kuvottava olo. Närästää, oksettaa ja hirveän tukalaa. Tiedän ettei kyseessä voi olla raskausoireet, sillä onhan nyt vasta kp22. Iso syvä huokaus... 

151/364 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Tammikuiset 28.4.2013)

Elli_73 kp 6/30-34

Pikkuinenmyy kp 9/28 yk4 km:n jälkeen

Johanna81 kp 9/31 yk 2

Mussuttaja kp 8/25 yk 3

Jonsteri kp 12/~34 yk 15

Rouva Puolukka kp 12/27

Naspu kp 14/28 ja yk2

Metsätähti88 kp 17/30-38 yk 5

Orvokki80 tänään kp 18/25 yk 3

Karoliina89 kp 22/30

Tepsuttelija kp 23/28-30

Pihlaja kp 23/28-30 yk6

Marjana kp 24/

Pimpelipom kp 24/31-33 yk 1=km + yk 15

Lumi86 kp 24/30 yk 3

Nalle85 kp 24/26-28 ja yk 14

Tellu1980 kp 25/28-33 yk 5

Mannukka kp 26/ 26-28 yk 1

Kirsikkakarkki kp 26/28-33 yk 10

Maizaana kp 27/?

Serputin kp 31/29-32 ja yk3

Roxymamma kp 35/28-34

@Karoliina kp 37/32 yk 5

Mukana myös:

Siirinen

Katem

Maide

Anniggi

Lapinnoita

).( On ollut sen verran hiljaista näin viikonlopun kunniaksi, että menen suoraan kommentoimatta yhtään mitään, omaan napaan=)

Herätyskello herätti näin sunnuntaiaamuna klo 6.00. Halusin herätä siksi näin aikaisin, että saan hetken omaa aikaa seuranani vain kahvikuppi. Kohta menen herättämään kuopuksen ja toiseksi vanhimman pojan aamupalalle. Sitten suuntaammekin Espooseen jatkamaan jääkiekkoturnauksen viimeiset pelit=) Mies lähtee yhden pojan kanssa Kirkkonummelle jalkapalloturnaukseen nyt aamusta. Sitten on vielä esikoisen lätkätreenit Espoossa illalla... ai että onko jollain vapaa-ajan ongelmia? Ei meillä ;D Onneksi huomenna on maanantai ja vielä vapaapäivä=)

Vasta kp 25!!! Yli viikko vielä menkkojen alkuun, huoh! Olen onneksi saanut ajatuksiani aika-ajoin ihan muualle ja unohtanut tämän loppukierron vatvomisen. Toisaalta en hirveästi saa asiaa unohdettua kun käyn jokapäivä listan päivittämässä. Eniten jännitän nyt sitä, että alkaako taas se ärsyttävä tuhruvuoto ennen menkkoja. Inhoan sitä tosi paljon. Sitä paitsi se vaikeuttaa kierron laskemista, minulle on aina niin epäselvää, milloin on kp 1, jos on tuhrua monta päivää. Kun se vielä yleensä voimistuu päivä päivältä... Luulen sen joka tapauksessa alkavan, ja toivon sen alkavan sitten ajoissa, että ne menkatkin alkaisivat vastaavasti ajoissa. Mutta ovishan tapahtui tosi myöhään tässä kierrossa, että eipä sieltä kovin ajoissa mitään ala. Minulla on luteaalivaihe kuitenkin säännöllinen, vaikka nämä kierrot ovat muuten olleet mitä ovat. Nyt meni ihan ihme jaaritteluksi. Taidan lukea uutiset ja laittaa ripsarit naamaan ja heittää vaatteet niskaan. 

Jokos muuten Marjanalla alkaa olla mitään tuntemuksia? Pikkuhiljaa saattaisi jo jotain alkaakin... 

152/364 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussuttaja: Kiitos minunkin puolestani tuosta kattavasta vitamiinilistasta. Uskon itse siihen, että monipuolisella ruokavaliolla pärjää hyvin pitkälle, mutta jotkut kohdevitamiinit ovat kyllä paikallaan. Kopioin tuon listan itsellenikin talteen siltä varalta, jos tässä ei nyt raskaudutakaan, niin ruvetaan täydentämään vitamiinipurkkeja hyllyyn. :D Meillä minä syön kalsiumia 500mg, D-vitamiinia 60 mikrog, C-vitamiinia 500 mg, omega-3:a ja foolihappoa. Mies syö myös D-vitamiinia 20 mikrog (vähemmän kuin minä, koska saa maidosta sen verran paljon lisää sitä myös), E-vitamiinia 100mg (muistaakseni vahvuus oli tuo) ja sinkkiä 15mg. Lisäksi meillä on välillä monivitamiinipurkki molemmilla käytössä, mutta ei ihan jatkuvasti.

Meillä miehen siittiöpitoisuuden heittelyt ovat ehkä suurin syy siihen, että raskaus ala. Siksi minua kiinnostaa kyllä enemmän nuo miehen vitamiinit.

RM: Ihmeen nopeasti tuo lääkitysrumba kyllä meni ohi ja pian olikin siinä punktiossa ja siirrossa. Etukäteenhän minua ahdisti juurikin se, että joutuu lääkkeitä käyttämään taas ikuisuuden ajan. Onhan tässä vieläkin siis nuo Lugesteronit käytössä raskaustestiin asti. Yli kuukauden ajan olen jotain hormonia siis itseeni tunkenut. Välissä oli tasan yksi päivä, jolloin ei tarvinnut ottaa yhtään mitään! Eli juuri punktiota edeltävänä päivänä ei käytetty mitään lääkettä. Silloin tuntui suorastaan siltä, että olenko unohtanut jotain. :D

Toivottavasti sinulla ei kierto veny ihan hurjaksi... Mutta onneksi tosiaan on noita lääkkeitä, joilla vuodonkin voi käynnistää tarvittaessa. Tämä odottelu vaan taitaa kaikkien mielestä olla niin pirun tylsää! :D

Maizaana: No huhheijaa. Onneksi menit sinne lääkäriin! Voimia sinulle tulevaan.

Tellu: No on teillä kyllä vilskettä siellä. :) Toivotaan, että se tuhruvuoto pysyy poissa. Tiedän kyllä kokemuksesta miten ärsyttävää se on. :/

ON: Tellu kyselikin tuossa, että alkaako minulla olla mitään tuntemuksia... Ei kyllä varsinaisesti. Kovin hankala tässä on edes ajatella mikä voisi olla raskauteen liittyvää. Rinnathan on todella arat, mutta se on niin yleinen haittavaikutus tuossa Lugesteronissa, että se menee täysin sen piikkiin. Alavatsalla saattaa pieniä tuntemuksia olla, mutta kun ne munasarjat on vieläkin niin isot, niin se voi niitä aiheuttaa. Ei ole sellaisessa luonnonmukaisessa olotilassa, että voisi tuntemuksia seurailla. :D

Mutta raskaustestejä tilasin eilen ja aion aloittaa testailun heti, kun ne tulevat! Olisi pitänyt tilata jo aiemmin, että olisi saanut seurata milloin Pregnyl häviää elimistöstä ja tietäisi sen jälkeen plussan olevan varmasti oikea plussa.

Lämmöt on olleet joka aamu 37 tai ylikin (normaalilämpö 36,6). Toisaalta minulle iski joku flunssanpoikanen, että voi johtua ihan siitäkin. Ja olen myös päivisin todella väsynyt, mutta sekin selittyy tällä flunssalla tai sitten tuolla lääkityksellä. Kaiken tietenkin toivon johtuvan pienestä matkalaisesta...

Kuulin taas tässä viikonlopun aikana, että yksi tuttava on raskaana. Onnea hänelle ja varmasti saa se lapsi hienot vanhemmat. Mutta miksi tämä on näin epäreilua, ettei meille ole vieläkään suotu sitä omaa pienokaista. Yritän olla ajattelematta nyt mitään ikäviä mietteitä, koska se ei ainakaan auta raskautumista, joten sikäli en nyt kaipaisi kenenkään raskausuutisia pariin viikkoon.

Marjana pp 4

Vierailija
153/364 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö sopii joukkoon? Olen 30-vuotias yhden lapsen äiti, jonka ei pitänyt koskaan enää saada lasta mm. pco:n vuoksi. Nyt kuitenkin painon oltua hallinnassa nelisen vuotta uskaltauduin otattamaan hormonikierukan pois 11.3. ja lääkärin kannustettua yrittämään vielä toista lasta, sitä viimeistä. Kierukan poiston jälkeen ehti olla yhdet menkat 1.4. ja tänään plussasin. Nyt jännittää, kuinka kauan pieni kestää kyydissä... Toivon kovasti,että kaikki teistä saisivat toivomansa plussan! 

Vierailija
154/364 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Toiviotar! Ja paljon onnea plussasta! Olikokaan täällä tammikuisissa vielä Marjanan lisäksi ketään plussannutta?? 

On ollut niin touhukas viikonloppu, etten ole (onneksi, kai) ehtinyt miettiä mahdollisuuttani olla raskaana tai ei.. Nyt on kp 18/25. Hitaasti tää matelee! Oletettu/laskelmoitu ovis hyödynnettiin moninkertaisesti, mutta eipähän se mitään takaa. Yhtään minkäänlaisia tuntemuksia ei ole. Olo on täysin normaali, ja yleensä menkkoja ei edelläkään mitkään erityiset tuntemukset, vaikka voihan olla, etten ole niihin aiemmin vaan erityistä huomiota kiinnittänyt. Vappuna ollaan reissussa kavereiden kanssa, ihan hirveesti polttelis testata jo ennen sunnuntaita, mutta en tiedä, onko se vaan turhaa itsensä kiusaamista.. 

155/364 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiviotar: Paljon onnea! Olet saanut ansaitun plussan kyllä pitkän työn jälkeen. Kannattaa siirtyä tuonne odottajien puolelle jatkamaan. :)

Orvokki: Älä nyt vielä kuitenkaan minua laita plussanneiden pinoon. :D Pahimmat piinapäivät vasta menossa! Turhahan se on tosiaan liian aikaiseen testailla, mutta minä en ainakaan malta odottaa siihen, että menkat olisi myöhässä. Mutta oikean tuloksenhan sitä saisi, kun malttaisi odotella.

156/364 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Tammikuiset 29.4.2013)

Elli_73 kp 7/30-34

Pikkuinenmyy kp 10/28 yk4 km:n jälkeen

Johanna81 kp 10/31 yk 2

Mussuttaja kp 9/25 yk 3

Jonsteri kp 13/~34 yk 15

Rouva Puolukka kp 13/27

Naspu kp 15/28 ja yk2

Metsätähti88 kp 18/30-38 yk 5

Orvokki80 tänään kp 19/25 yk 3

Karoliina89 kp 23/30

Tepsuttelija kp 24/28-30

Pihlaja kp 24/28-30 yk6

Marjana kp 25/

Pimpelipom kp 25/31-33 yk 1=km + yk 15

Lumi86 kp 25/30 yk 3

Nalle85 kp 25/26-28 ja yk 14

Tellu1980 kp 26/28-33 yk 5

Mannukka kp 27/ 26-28 yk 1

Kirsikkakarkki kp 27/28-33 yk 10

Maizaana kp 28/?

Serputin kp 32/29-32 ja yk3

Roxymamma kp 36/28-34

@Karoliina kp 38/32 yk 5

Mukana myös:

Siirinen

Katem

Maide

Anniggi

Lapinnoita

Mussuttajan päivät saattaa olla listassa väärin. Huomasin, että olet hassusti tuolla välissä, jonka epäilen johtuvan siitä, että olen jonakin päivänä vahingossa pompannut sinun yli. Korjaan tilanteen jahka saan tarkistettua tilanteen=)

Ja olen samaa mieltä Mussuttajan kanssa, että stressitilassa raskautuminen ei onnistu tai ainakin se on epätodennäköistä ja minulla on kyllä hurja stressi päällä erinäisistä asioista=/ Toisaalta en vain nyt mahda tälle tilanteelle mitään. Se helpottaa ajallaan... HOPE SO!

Toiviotar onnea plussasta! Siirryhän sitten odottajien puolelle=)

Marjana, kyllä me sinua jo plussanneena pidämme! Tämä se nyt oli se sinun kiertosi=) Millonkas saat niitä testejä postista?

).( Siis miten ihmeessä tämä kierto on näin julmetun hidas ja vielä kaiken kukkuraksi niin julmetun pitkä???? Tämä jos mikä on stressaavaa!

Onneksi kuitenkin koitti vihdoin maanantai ja on vielä tämmöinen helppo viikko tiedossa. Tänään olen vapaalla, huomenna menen töihin. Keskiviikon ja torstain olen taas vapaalla ja perjantaina töihin. Mistä ihmeestä saan siis vielä kehitettyä itselleni stressiä? No pääsykokeisiin lukemisesta (ei vaan saa aikaiseksi), lasten harrastusaikatauluista (ei vain riitä päivät eikä tunnit) ja lasten turnausmaksuista ja kesän jääkiekkoleireistä (ei vain riitä pelimerkit!). Viimekuun turnausmaksuihin hupeni n. 960 euroa ja kesäkuussa olisi jääkiekkoleiri, joka maksaa 630 euroa/nenältä (ei sisarusalennuksia!). Miljonääriksi täytyisi opiskella, missähän yliopistossa tai korkeakoulussa olisi miljonäärin tutkinnon suoritusmahdollisuus? HUOH! Ja vielä HULLU haaveilen lisälapsukaisesta, ei luoja! Taidankin olla kaheli;D

Jokatapauksessa hyvää alkanutta vappuviikkoa kaikille!

Marjana ei otakaan tänävappuna kuohuvaa=) Tekisi jo niin mieli onnitella, mutta koska jotkut taikauskoiset sanovat etukäteen toivotettujen onnitteluiden tuovan huonoa onnea, niin en edes vihjaise sinne päin=)

157/364 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Toivottarelle plussasta ja Marjaanalle peukut pystyssä jotta pienokainen pysyy kyydissä!

Mussuttajalle kiitos kattavasta vitamiinilistasta. Miehen kanssa tuota lueskeltiin ja mietittiin mitä pitäisi vielä käydä ostamassa. Greippimehupurkkikin piti hommata ajatuksella ei se ota jos ei annakkaan. Huomasin että c-vitamiinia saan liikaa, kun se kerran voi epäsuotuisasti vaikuttaa limoihin, joten sen saantia hieman nyt rajoitan. Täällä mies on todella innoissaan kokeilemassa kaikkia mahdollisia keinoja jotka (olivat ne sitten totta tai tarua) voisivat edesauttaa raskautumista. Viimeksi eilen kysäisi haikeana että koskahan sitä pääsee pikkuista vaunuissa ulos työntämään. En tiedä kummalla meistä on se isompi vauvakuume :D

Tää kierto etenee hitaasti, tänään kp 10. Tänään tai huomenna pitäis tulla ovistestit postissa ja aattelin joko huomenna tai ke alkaa tikuttamaan, jotta ei mee ohitse. Normaalisti kyllä olen (ainakin luulen niin) oviksen tuntenut kipujen ja limojen perusteella, mutta haluan vielä varmistua siitä että tuntemukset ovat olleet oikeita. Lämpöjäkin olen nyt alkanut seuraamaan. 

Osaosko joku fiksumpi mulle vielä kertoa että miten ne dpo päivät menee oviksen jälkeen? Oliko se ovispv dpo -1 vai 0? Ja jos pelkkien limojen ja kipuilun perusteella laskee niin niin onko se eka limaton ja kivuton pv dpo 0? 

158/364 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tellu: Kerro minullekin, jos löydät sellaisen miljonäärin koulutusohjelman. Minä lähden mukaan sinne! :D

Ja tosiaan, ei saa onnitella etukäteen! Tässä ei mikään ole niin varmaa kuin epävarma! Tilasin testit lauantaina, joten ehkä hyvällä tuurilla saisin ne huomenna. Ja huonolla tuurilla menee vapun yli, ounou!

Ja kyllä tuota kiertopäivälistaa katsellessa jää varmasti aika monelta muultakin vappukuoharit juomatta. ;) Näyttäisi sen verran loppukiertoja olevan menossa. Mutta eihän me sellaista surra. Tärkeintä on, ettei riskeeraa mahdollista alkanutta raskautta. :)

Johanna: Minulla ainakin ovulaatio tapahtuu silloin, kun on kipuja ja lasken sen päivän dpo 0:ksi.

ON: Aika ei kulu! Viikko sitten oltiin punktiossa ja minusta tuntuu, että siitä on jo ikuisuus... Onneksi huomenna on tosiaan tuo vappuaatto ja pääsee avaamaan grillikauden. :) Odotan jo innolla, että saa pistää grilliin kanaa, tomaatteja ja kesäkurpitsaa kypsymään, namnam! Ja vappupäivälle sitten piknik-suunnitelmat valmiina. Ja jopa vesisateeseen on varauduttu. Mikään ei tule pilaamaan minun vappupiknikkiä! :D

Mukavaa viikonalkua kuumeilijoille! :)

-Marjana pp 5

Vierailija
159/364 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai-MORO!

Marjana: TSEMPPIIIIII nyt tähän piinojen piinaan. Vaikee edes ajatella miten hirveen hitaasti aika voi mennä. Kropassasi on tosiaan menossa monta juttua, joten vaikea on varmaan aatella mikä olisi raskaudesta johtuvaa. Onneksi on tää vappuviikko, menee aika ehkä nopeemmin? Tai ainaski on kivaa tekemistä =).

Eiks kukaan ole vielä plussannut????

).( Olinpas kuin olinkin loppusuoralla, menkat alkoi lauantaina!!! Jee. Nyt siis jo kp3 ja uusi clomikierto alussa. En oo katsonut, että pysynkö enää tammikuisissa, mutta roikuskelen täällä jokatapauksessa kunhan joku aloittaa helmikuisten listan.

Aurinkoista viikon alkua kaikille!

RM kp3/28 (hoitokierron pituus ollut) yk mitälie...

160/364 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Marjanalle tsempit piinailuun :) hyvältä kuulostaa sun vappusuunnitelmat :P

RM: onnea uuteen kiertoon :)

ON: Ilmeisesti ovis on kuitenkin ollut, koska huomasin rintojen kipeytyneen eilen! Eli niinkuin Marjana sanoi niin näköjään ovis voi olla kivutonkin vaikka ei koskaan aiemmin ole näin käynyt! Posket tuntuu kuumottavilta..nyt sit vaan odotellaan :D Muistelen vappua 4 vuoden takaa jolloin aattona tein positiivisen testin ja skumppa vaihtui Pommackiin, oi sitä onnea <3

Onnea kaikille kiertoon!

Pihlaja