* TAMMIKUISET 2014 *
Aloitanpas uuden pinon kun tänään itse tipahdin tuolta joulukuisten pinosta ja sieltä kautta tuli myös semmoinen hienovarainen vihjailu, että pino puuttuu ;D
Eli kaikki uuden vuoden vauvaa kuumeilevat tänne vaan!
Itse olen kohta 33 v. täyttävä neljän pojan äiti. Viidennestä ja VIIMEISESTÄ villahoususta kuumeilen=)
Nyt menossa siis kp 1/28-33 yk 5 lähti käyntiin. Toistaiseksi ei olla kovin tosissaan otettu. Oikeastaan tuo yk 4 oli ensimmäinen kierto, jossa todella koitettiin ässäillä oletetun oviksen aikoihin... eipä onnistuttu ekalla yrittämällä.
Kommentit (364)
mä huvikseen testailin aamulla... negaa näytti... onhan vasta kp 24. Menkkajomotus on kyllä semmoinen, että taitaa tulla täti kylään heti neljän päivän päästä... :(
Hei mikäs nyt on että kukaan ei ole plussannut? Veturia tarvitaan!
Täällä ovistesti näytti sekä eilen että tänään vahvaa viivaa. Viiva kyllä tulee siihen melko hitaasti, paljon hitaammin kuin kontrolliviiva, mutta sillä ei liene merkitystä? Ja voiko se testi näyttää plussaa ilman, että ovulaatio tapahtuu?
Kannattaako greippimehua muuten juoda vielä ovulaation jälkeenkin vai miten on?
Odottelen täällä nyt jännityksellä, että kuka tammikuun kasasta plussaa ekana. Tsemppiä kaikille! :)
Toivon sormet ja varpaat ristissä Marjanalle plussaa :)
Täällä on niin menkkajomotus, että ihan ketuttaa jo valmiiksi!!! Oli muka pari päivää sitten kuvottava olo ja sellanen yks kova vihlasu, repäsevä kipu alamahassa niin se toi ajatuksen et josko nyt, mutta ei kai sitte....Eilen sattu vasemmalle puolelle mahaa ja nyt on sellanen just menkkajomotus. Ja niin nappiin oviskin hyödynettiin. Eipä tässä auta ku ootella. Eilen meinasin jo testata, kun on yks raskaustesti kaapissa, mutta en tuhlaa sitä sittekään vielä.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille, toivotaan plussia pikapuoliin kaikille!!!!
Kirsikkakarkki kp 27-28/33
(Tammikuiset 30.4.2013)
Elli_73 kp 8/30-34
Pikkuinenmyy kp 11/28 yk4 km:n jälkeen
Johanna81 kp 11/31 yk 2
Mussuttaja kp 10/25 yk 3
Jonsteri kp 14/~34 yk 15
Rouva Puolukka kp 14/27
Naspu kp 16/28 ja yk2
Metsätähti88 kp 19/30-38 yk 5
Orvokki80 tänään kp 20/25 yk 3
Karoliina89 kp 24/30
Tepsuttelija kp 25/28-30
Pihlaja kp 25/28-30 yk6
Marjana kp 26/
Pimpelipom kp 26/31-33 yk 1=km + yk 15
Lumi86 kp 26/30 yk 3
Nalle85 kp 26/26-28 ja yk 14
Tellu1980 kp 27/28-33 yk 5
Mannukka kp 28/ 26-28 yk 1
Kirsikkakarkki kp 28/28-33 yk 10
Maizaana kp 29/?
Serputin kp 33/29-32 ja yk3
@Karoliina kp 39/32 yk 5
Mukana myös:
Siirinen
Katem
Maide
Anniggi
Lapinnoita
Roxymamma
RM, onnea uuteen kiertoon=)
Kirsikkakarkki, menkkajomottelut voivat ihan hyvin viitata raskauteen, älähän nyt masennu!
Rouva Puolukka, ei kai sillä viivan tummumisella ole merkitystä, kunhan se ilmestyy siihen testiajan puitteissa. Ei se minullakaan siihen ole koskaan tullut samantien kun tikku on kastunut.
).( Jaaha, se olis huomenna vapaa=) Pidän myös torstaina vapaapäivän, joten tälle viikolle kehkeytyy kokonaiset kaksi työpäivää, tänään ja perjantaina!
Minulla alkaa pienen pieniä näppyjä/finnejä ilmestyä rintaan ja hiusrajaan... tietää ikävää vierailijaa kylään loppuviikolle. Laskin menkkojen alkavan 3. tai viimeistään 4. päivä. Eli ei ole enää pitkä aika. Saas nähdä alkaako jo kohta tuhrut... sormet ja varpaat ristissä, että säästyn siltä. Sitten uutta kiekkaa pukkaa=) Helmikuu on oikein oiva kuukausi myös syntyä! Mutta mennäänpäs nyt rauhassa vielä muutama päivä tätä kiertoa.
Hauskaa vappua kaikille!
Marjana: Oikein paljon onnea ja tsemppiä teille, että plussa tulisi!
On: Täällä menkat tulivat ajallaan. Oireita oli jos minkälaisia mutta menkkojen alkuunhan ne liittyivät. Ja ehkä ihan hyvä että en raskautunut tästä kierrosta, sairastin nimittäin noro-viruksen ja olo oli aivan kammottava. Luulin jo että täytyy lähteä sairaalaan tiputukseen mutta onneksi tauti rupesi helpottamaan.
Avoimin mielen lähden kohti uutta kiertoa. Ajattelin, että tämä kierto mennään täysin omalla painollaan ilman ovulaatiotestejä ja kalenteriin katsomista. Sen verran paljon on tämä vauva-asia mielessä pyörinyt että totaali relaaminen tekee varmasti hyvää.
Tämä voi olla hölynpölyä mutta itselläni olen huomannut että maitorasvan suosiminen ruokavaliossa on säännöllistänyt menkkakiertoa. Tottakai kohtuus kaikessa ettei rasvan lisääminen näy vaa'alla. Netistä olen myös lukenut tästä aiheesta.
Tässä mm. yksi linkki http://www.tiede.fi/uutiset/2832/maitorasva_vaikuttaa_hedelmallisyyteen
Voihan ovulaatio... Näytti ovistesti toissapäivänä plussaa (kp14), eilen negaa ja tänään taas plussaa. Hmm.. Taidan uskoa enempi tän päiväiseen kun on tuo mahakin sen verran ollu kipeä. Jos sitä tänään vielä varmistelis ja sit jäädään odottelee tuottaako tulosta :)
Vappua vietetään tänään anoppilassa syöden. Siitä sitten kymppiin töihin...
Terveisiä Tukholmasta!
ah, olipas mukavaa olla reissussa vaikka nyt väsyttääkin aivan hulluna!
täti ei ole vielä saapunut, joten huomenna aamulla ajattelin testata, jos maltan siihen saakka odottaa! :) ;) toivotaan parasta!
Aamulla tein testin ja se oli.....PLUSSA! :) Ei pysty käsittää! Samalla niin innoissaan ja peloissaan. Ja jotenkin tunnun jännittävän tätä pikku kakkosta enemmän, kun ykköstä!
Onko kellään muulla hyviä uutisia?
Hyvää vappua!
Onnea kaikille plussanneille <3
ON; olo non vähintäänkin sekava, jouduin uudestaan sairaalaan eikä vikaa selkäkipuihin ole löytynyt vieläkään. Onneksi selkä alkaa olemaan parempi jo, jalkojen puutuminen ja se ettei mitään saa tehdä hermostuttaa. Menkat on nyt myöhässä virallisesti, eilen yritin testata ja testi kerpele ei toiminut :( Kokeilin huvikseni ovulaatiotestillä ja siihen tuli 2 viivaa..Aamulla testasin uudestaan raskaustestillä ja se oli positiivinen. Vielä en kuitenkaan uskalla hurrata, haetaan tänään eri merkkinen testi jahka mies pääsee töistä, itse kun en autoa saa tällä hetkellä ajaa. Outo olo, vauva olisi enemmän kuin toivottu, mutta pelottaa kauhesti olenko vahingoittanut (mahdollista) vauvaa kaikilla kipulääkkeillä, joita minuun on ammennettu :( Lauantain jälkeen olen sinnitellyt kipujen kanssa ottamatta lääkkeitä...Jos positiivinen oikeasti tulee, soitan heti arkea äippäpolille (jouduin sielläkin käymään tutkimuksissa) ja kysyn onko oikeasti vaaraa lääkkeistä...
Onnea plussanneille! :)
Mannukka: Suurin osa kipulääkkeistä on kuitenkin raskauden aikanakin ihan turvallisia lyhyen aikaa käytettyinä, joten älä huolehdi ainakaan etukäteen. :)
ON: En kestä! Posti ei tuonut vielä eilen raskaustestejä! Eihän ne vielä olisi mitään näyttäneetkään, joten ehkä tämä oli kohtalon oikku, mutta tekisi vain mieli aloittaa testaaminen jo. Ja toisaalta olisin halunnut nähdä missä vaiheessa Pregnyl on poistunut elimistöstä, eikä näy testissä enää. Nyt odotellaan sitten huomista postimiestä. Käyn riuhtomassa siltä käsistä meidän postin! :D
Eilen tuntui aika paljon vihlontaa ja nippailuja munasarjojen kohdalla. Toivottavasti se on hyvä merkki. Tottakai se voi johtua muustakin. Kuten esimerkiksi Lugesteroneista (progesteronia). Mutta toivon parasta. Enkä kestä enää tätä piinaa!
Marjana pp 7
Oijh Onnea plussanneille!
Mulla loppu tuo menkkajomotus. Oliskohan sittenkin ollut kiinnittymiskipuja? Toivossa on hyvä elää. :P Tänään kp 26 ja ajattelin huomenna taas kokeilla testiä. Varsinaisia muista kierroista poikkeavia oireita ei löydy, mutta kasa raskaustestejä on kaapissa ja pää hajoo tähän odotteluun. Olisihan se aika uskomatonta jos nyt heti ensimmäisestä yk:sta saisimme vauvan. Rakas mieheni silittelee vatsaani joka ilta ennen nukkumaan menoa ja kyselee oliskohan sielä joku. Meinaa itku tulla kun huomaa kuinka paljon miehenikin haluaa pienokaista. <3
Täti tuli sitten tänään kylään. No, ei auta ku uutta kierrosta kohti vaan!
Marjana! Täällä taustalla jännitän sinun puolesta! Itselläni plussa pärähti digitestiin jo pp 10. Kun oli pp6 kärsin ihan infernaalliset alamaha kivut.. Hassua, ainoa kierto oli, kun ei ollut mitään oireita.
Paljon onnea Serputin!!!!
Testasin eilen negan
, joten ootellaan taas jotain kylään. Oireita on vaikka ja mitä, mutta kuviteltuja sitten kaikki.
Kirsikkakarkki kp.29/28-33
Katem, oikea asenne! Nokka kohti vaan uutta kierrosta. :)
Äitifor4: Kiitos. :) Minullakaan ei ole ollut oikeastaan mitään kummempia oireita. Nuo mahan nippailutkin kun voi johtua ihan tuosta lääkkeestäkin. Ja toisaalta niitä on myös ilman lääkkeitä. Odottelu on raivostuttavaa!
ON: Eilen ja tänään on ollut niin "ei-raskaana" -olo, että ihan itseäkin harmittaa. Tekisi mieli potkiä pahvilaatikoita, kun toivoisi sitä raskautta niin kovasti, mutta mitään sen eteen ei voi tehdä tässä vaiheessa. Ja muutenkin onhan tässä 3 vuoden aikana varmasti tehnytkin kaiken, mitä on pystynyt.
PP8... Sentään toinen piinaviikko alkamassa. Ensi keskiviikkona saisi sitten veritestissä käydä.
Marjana
Onnea plussanneille :) Marjana toivottavasti sinäkin liityt pian siihen joukkoon iloiseen :) Tsemppiä piinailun loppusuoralle.
ON: Ei kerta kaikkiaan mitään tuntemuksia ja odottavan aika on pitkä, huoh. Laskeskelin tossa että jos nyt ei tärppää, seuraava ovis menee sellaisille päiville jolloin olen aamusta iltaan töissä. Eli epätodennäköinen on helmivauva, mutta katsotaan nyt mihin tämä kierto johtaa.
Torstaihuomenet!
Olen tosi kipeänä, enkä jaksa edes listaa päivittää. Anteeksi!
Onnea plussanneille!
Täällä on menkat alkamassa ihan ajallaan. Aamulla tuli jo verta paperiin. Ei onneksi edes harmita. Tunnen kroppani niin hyvin, että tiesin tädin tulevan jo kaikista ennusmerkeistä.
Marjana, minulla oli myös kuopuksesta vaihtelevasti raskaana- ja ei-raskaana-olotiloja. Kuitenkin se plussa tuli=) Ja toisaalta ihan hyvä, että saat ne testit vasta tänään. Nyt jos näyttää plussaa, niin kyllä se on jo sitä itseään, eikä pregnyliä.
Nyt lepäilemään... siirryn helmikuisiin jahka joku perustaa ryhmän tai sitten perustan sen itse kunhan olo on parempi=)
Heissan kaikille!
Paljon onnea kaikille plussanneille ja Marjanalle pidän peukkuja että plussa tärähtää!! =D
Täällä harmitukseksi vappu alkoi menkoilla ja itkuilla, mutta onneksi muuten oli kiva ja hauska vappu joka piristi mieltä! Ei siis tammivauvaa tänne, taidan ottaa nyt ainakin hetkeksi kokonaan taukoa vauvapalstojen lukemisesta ja kirjoittelusta, koska nyt ei vaan enää jaksa ja pakko keksiä jotain muuta ajateltavaa.
Hyvää jatkoa ja voimia kaikille ja toivottavasti se plussa kaikille piakkoin tulee! =D
Tänään tein apteekin raskaustestin ja puhdasta negaa näytti, tietysti. :( Toisaalta mukavampaa kun ei näyttäny viivanpaikkoja mitä olisin jäänyt ihmettelemään. Kaapissa odottaa vielä clearbluen digitaalinen myöhempiä "tutkimuksia" varten. Menkat viikon myöhässä, nyt on kierto pahasti sekasin!