Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fuzzien pesulämpötila??

15.05.2008 |

Sain tuttavalta pieneksi jääneen fuzzin. Huomasin maahantuojan nettisivuilta, et pesulämpötilaksi suositellaan vain 40 astetta.Onko näin? Vai voiko pestä myös 60 asteessa vai kärsiikö vaippa?kyselee taas kestoilun keltanokka maalis08 :D

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli joskus aiemmin puhetta, että joihinkin fuzzeihin on eksynyt väärä pesulämpötilalappu, muistaakseni 35 astettakin joissakin. Mutta kyllä siis fuzzit saa pestä 60 asteessa! Ei ne pöpöt kuole 40 asteessa...

Vierailija
2/5 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mäkin ajattelin, että ei 40 astetta ole riittävä lämpötila!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan tujummat pissanhajut ei välttämättä edes lähde pois :) Ja moni konkarivaipattaja suosittelee, että silloin tällöin kantsii pyöräyttää (hajuhaittainen) vaippasatsi keittopesussa eli 90-95 asteessa.

Vierailija
4/5 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut yksi uusi fuzzi nyt reilut 2 kk käytössä. Meillä on pieni määrä vaippoja, joten käytännössä olen sen joka päivä pessyt, mutta varmastikin nyt vähintään 50 kertaa. Laminointi ei ole mennyt miksikään, vaikka olen pessyt sitä 60 asteessa. Laminointi tuntuu ihan samalta kuin parissa kaverilta saadussa vanhassa fuzzissa, jotka ovat olleet jo kahdella lapsella käytössä ennen meitä. Hyvin pitävät ainakin meillä noi kaikki.

Mä olen kyllä sitä mieltä, että vaippa on kyllä syytä pestä 60 asteessa, jotta se tulee kunnolla puhtaaksi.

Monissa amerikkalaisissa kamoissa on ihan hysteerisiä noi pesumerkinnät. Esimerkiksi gymboree-vaatteista ei ole tullut yhtään vastaan, joka olisi sallinnut 60 asteen pesun. Samoin mun mielestä Gapin on järjestään aina max 40. Baby Gapistä en tiedä, kun en ole niitä ostanut. Kuitenkin ihan puuvilla- ja pellavavaatteita. Mä olen kyllä pessyt gymboreet 60 asteessa eivätkä ne ole siitä kärsineet. Olen yleensä kohtuutarkkaa vaatteiden kunnon suhteen, joten mitään kulahtaneita meillä ei pidetä.

Vierailija
5/5 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Fuzzit on valmisettu jenkeissä, siinä pesulapussa pesulämpötila ilmoitettu Fahrenheiteissa, eli 95 siinä tarkoittaa Fahrenheiteja, ja 35 todellakin Ceslsius lämpötilaa.

Vanhoja Fuzzeja saattoi aika huoletta pestä 60 C asteessa ja joskus jopa välillä kun pyöräytti 90 C asteen pesussa, sekään ei muuttanut niitä miksikään, paitsi puhtaammiksi. :-)

Mutta nyt uusien Fuzzien kohdalla on ilmennyt ongelmia, että ne kuulemma ei enää kestäkään 60 C asteen pesua. Laminointi on alkanut irtoa.

En nyt tiedä missä vaiheessa ollaan näiden uusien Fuzzien laminoinnin korjauksessa, vai oliko jokin viallinen erä.

Vanhan ja uuden Fuzzit erottaa siitä että vanhan siivet ovat terävät, ja uusien tylpät.