* TAMMIKUISET 2014 *
Aloitanpas uuden pinon kun tänään itse tipahdin tuolta joulukuisten pinosta ja sieltä kautta tuli myös semmoinen hienovarainen vihjailu, että pino puuttuu ;D
Eli kaikki uuden vuoden vauvaa kuumeilevat tänne vaan!
Itse olen kohta 33 v. täyttävä neljän pojan äiti. Viidennestä ja VIIMEISESTÄ villahoususta kuumeilen=)
Nyt menossa siis kp 1/28-33 yk 5 lähti käyntiin. Toistaiseksi ei olla kovin tosissaan otettu. Oikeastaan tuo yk 4 oli ensimmäinen kierto, jossa todella koitettiin ässäillä oletetun oviksen aikoihin... eipä onnistuttu ekalla yrittämällä.
Kommentit (364)
Aivan mielettömän suuret onnittelut Serputtimelle ja Mannukalle plussista!! Ihanaa!! Kertokaa vielä, oliko mitä(ään) oireita ennen plussausta ja minä kiertopäivänä testasitte? nimim. Ei mitään oireita ja ihan pähkinöinä kp 22/25.
Tellulle pahoittelut menkkojen alkamisesta, onneksi oot hyvillä mielin kuitenkin! Tsemppiä seuraavaan kiertoon!!!
kiitokset onnitteluista...vieläkin itsellä ihan uskomaton olo!
Mulla oli "oireina" lisääntyneet finnit, ihmeellinen vuotopäivä keskellä kiertoa ( kiinnittymisvuotoa?). Ja ihan muutama päivä ennen plussaa alkoi semmoinen pieni huimaus ja se jatkuu edelleen ajoittain (aluksi tosin luulin, että johtui laivalla olosta), mutta viime raskaudessakin mulla oli matalat paineet ja samaa huippausta, eli tässäkin sitä samaa ilmeisesti on. Tissit myös arkana.
Testasin plussan kp34/29-32
eli tämmöstä täällä...
Onnittelut plussista!!
Ovista on tullut nyt kolmena aamuna tikutettua ja viiva on hieman tummentunut joka päivä. Jänskättää, ollaan lähössä huomenna reissuun, hieman haastetta tähän kiertoon. Oviksen pitäisi olla pe-su välillä.
Kiitos oirekuvailuista Serputin :) Oon itse miettinyt, että varmaankaan en raskaana ole, kun ei ole kertakaikkiaan minkäänlaisia oireita. Mietin, olenko ovuloinut tässä kierrossa ylipäätään: viime kierrossa katsoin laskur(e)illa, milloin oviksen pitäisi olla ja tunsin sen ihan selvästi. Tässä kierrossa oli ehkä vähän vatsa kipeä (ei normioire mulla) oletettuna ovispäivänä, eikä mitään erityistä vuotoa.. Kuvittelenkohan vaan.. Mutta siis tää tuntuu musta piinaavalta, kun olen kaksi kertaa raskautunut ekasta kierrosta, enkä ole ovista osannut mitenkään silloin tunnustella. Ehkä mä vaan toivon tätä nyt liikaa ja stressi tekee tepposet. Lauantaina olis juhlat ja tekis kauheasti mieli testata silloin aamulla.. Sunnuntaina pitäis vasta menkat alkaa..
Kiitos onnitteluista :) Mulla oireina on arat rinnat ja hetkittäinen paha olo, väsymys ja armoton nälkä koko ajan. Plussasin kp 29/24
Suuret onnittelut plussanneille =)
Marjanan
Kännykällä kirjoittaminen, huoh :D anteeksi sekoilu!
Olin kirjoittamassa että Marjanan uutisia odotellen :)
ON: täti taitaa koputella jo ovella! Tänään alavatsaa juilinut ja olin bongaavinani hieman veristä tuhrua paperissa päivällä :/ Kyllä jotenkin nyt masentaa tämä, kuukausi toisensa jälkeen sama juttu. No yritetään nyt kuitenkin pitää lippu korkealla..
Tsempit kaikille!
Pihlaja
(Tammikuiset 2.5.2013)
Elli_73 kp 10/30-34
Pikkuinenmyy kp 13/28 yk4 km:n jälkeen
Johanna81 kp 13/31 yk 2
Mussuttaja kp 12/25 yk 3
Jonsteri kp 16/~34 yk 15
Rouva Puolukka kp 16/27
Naspu kp 18/28 ja yk2
Metsätähti88 kp 21/30-38 yk 5
Orvokki80 tänään kp 22/25 yk 3
Karoliina89 kp 26/30
Tepsuttelija kp 27/28-30
Pihlaja kp 27/28-30 yk6
Marjana kp 28/
Pimpelipom kp 28/31-33 yk 1=km + yk 15
Lumi86 kp 28/30 yk 3
Kirsikkakarkki kp 30/28-33 yk 10
Maizaana kp 31/?
@Karoliina kp 41/32 yk 5
Mukana myös:
Siirinen
Katem
Maide
Anniggi
Lapinnoita
Roxymamma
Nalle85
Tellu1980
Plussanneet:
Mannukka
Serputin
Heipä hei, yritin tehdä päivityksen. Voin arvata, että se meni jotenkin väärin! Pahoittelut jo etukäteen. Huomenna joku muu saa tehdä? :)
Onnea hurjasti plussanneille ja toivottavasti plussia tulisi vielä paljon lisää. Ja myös helmikuun pinossa.
ON: päätin jättää Terolutit syömättä, kun tuli niin epävarma olo niiden suhteen. En halunnut riskeerata sitä, että ovulaatio ei tapahtuisi niiden takia.Limainen vuoto nimittäin jatkui ovisplussan jälkeenkin.
Olen hörppinyt tuota greippimehua ahkerasti. Yhtenä päivänä löysin kuitenkin netistä juttua kiinalaisesta lääketieteestä ja siitä, että kehon liika happamuus vaikeuttaisi raskautumista. Oletteko kukaan kuulleet tästä?
Serputin: minä kiertopäivänä tuo sinun kiinnittymisvuotosi tuli?
Ihanaa, että on saatu plussia pinoon! :)
Tellulle ja Nallelle pahoittelut tädin hyökkäyksestä. :/
Minä olen joskus lukenut myös tuosta kehon happamuuden haitallisuudesta raskautumiseen. Olen kuitenkin sitä mieltä, että ihan mikä tahansa elimistön epätasapaino voi siihen vaikuttaa. Toiset hyötyy siitä greippimehusta ja eikös siinäkin suositus ollut jotain 2 lasia päivässä?
ON: Minun raskaustestit eivät tulleet vielä eilenkään! Aivan uskomatonta! Mammaksin kautta tilatut testit on AINA tulleet heti seuraavana päivänä ja siksi olen sieltä tilannutkin, vaikka joskus on olleet hieman kalliimpia verrattuna esim. Raskauskeijuun. Näköjään jatkossa ihan sama kummasta tilaa... Tottakai toimitusajassa lukee 1-4 päivää, mutta luotin siihen, että tulevat päivässä, kun ovat aina ennenkin tulleet. Teoriassahan ne ei välttämättä tule vielä tänäänkään, kun tilaus on tehty viime viikonloppuna ja välissä oli tuo vappupyhä. Sitten kyllä haen vaikka marketista yhden testin! :D
Hyvin epäuskoinen olo raskauden puolesta kyllä on edelleenkin. Toivo on tietenkin kova, mutta vaikea uskoa, että olisi raskaana.
Marjana pp 9
Moi! Mulla ollut palstan suhteen hiljaiseloa tässä pari viikkoa. Ollu vähän masista, mutta nyt ajattelin taas aktivoitua. En ollu alkanut tikuttelemaan vielä ovista, kun mulla ne on aika myöhäisiä, mutta tänään ajattelin aloittaa.
Miehelle en ole kertonut tässä kierrossa ovis-ajankohdasta mitään, enkä aiokaan, vaikka kovasti hän on yrittänyt sitä miettiä ja laskeskella itsekseen. Yritän välttää kaiken turhan paineen, koska miehellä on parissa viime kierrossa ollut niin kovia "suorituspaineita", että viimeistely on välillä ollut mahdotonta ja sekös vaan vaikeuttaa tätä raskautumishommaa. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan. ;)
Onnea kovasti plussanneille ja tsemppiä jännittäjille! Ihanaa aurinkoa!
Oujee, perjantai!
Ja plussia pinossa. Ja aurinko paistaa. Hyvältä vaikuttaa. Iso onni plussanneille ja tarrasukkia matkaan.
Marjana: Joo, uskon, että ärsyttää kun testit viipyy!!! Nyt sulla on pregnylistä jo niin pitkä aika, että jos saat testiin plussan, se on sitä itseään. Minulla ei ole koskaan pregnyl näkynyt yli viikkoa testissä kymmenen vuoden aikana. Ihan hirveesti peukkua sinne ja toivottavasti testit tulee tänään. Jos ei, niin sitten apoteekkiin tai markettiin vaan =). ONNEA!!!!!!!
Jonsterille tsemppiä oviksen pongailuun ja paineettomiin ovispäiviin. Kyllä miehet tosiaan onnistuu keräämään paineita eikä se siis varmasti ole miehellekään ihan iisiä jos rakastelu menee "suorittamiseksi". On vaan niin vaikeaa tasapainoilla siinä kultaisella keskiviivalla, että olisi aktiivista pedissä juuri sopivaan aikaan mutta ei ottaisi niin vakavasti just sitä sopivaa aikaa... Huoh. Tsemppiä siis!
Greippimehua olen itsekin joskus juonut, mutta eipä se ainakaan mulla ole tehnyt mitään -paitti ehkä osaltaan edesauttanut pilaamaan hammaskiillettä =/. Mä onneksi pidän erityisen paljon verigreipeistä ja niitä syönkin puolikkaan aina aamupalalla. Ihanan raikasta.
Johannalle onnea talletteluun!
Orvokille tsemppiä viime päiviin. Jospa ei menkat tulisikaan....??? =)
Nallelle ja Pihlajalle pahoittelut menkoista!!! =(
).( Clomikuuri syöty, tänään meni viimeinen ja ensi viikolla on sitten tallettelun aika. Tai no alkoihan se jo eilen kun vuoto saatiin loppumaan... ;o). Clomiultra pitäs varata, mutta jotenkin tää aika menee niin äkkiä, etten ole saanut aikaiseksi. Keskiviikkona lienee paras päivä, joten siihen tähtäilen. Sit vaan pregnyl mahanahkaan ja petiin =). Mies on taas ihan intoa piukassa kun aloitimme uuden hoitojakson, onneksi. Se kun jaksaa kuunnella mun nurinaa tästä hoitojen epämiellyttävyydestä ja ultrassa ravaamisesta. Ja rahan menosta. Mutta koetetaan nyt vielä...
Aurinkoista viikonloppua kaikille. Ja kaikkia uutisia sit heti kehiin kun tulee plussia ja muita...!
RM kp7/28
Rouva Puolukka: Kirjottelin siitä vuodosta sillon tännekkin ja kävin tossa selailemassa, niin se oli kp25 ja kesti tosiaan sen päivän eikä vuotanut koko aikaa...
Tervehys ystäväiset!!!!!!!!
Tässä yhellä käjellä naputtelen pikkunen sylissä. Kuulkaappa seikkaa ko me olemma nyt miettinhet asiaa sen seittemältä kantilta ja olema tulheet siihen tulokshen että met lopetamma tämän yrityksen nyt. 3kk yritimmä eikä tullu tulosta, viime viikot on tuntunu sitte siltä että haluammako met ihan oikiasti tätä.
Tulos on siis se että 3 ihanaa lasta on hieno määrä. Ikkääki sitä alakaa olla sen verran että kaikki riskit kasvaa ja on se oma jaksaminenki eri ko 10v sitten kun ensimmäinen ja toinen olivat vauvoja.
Mie kurkin tämän pinon verran teijän kuulumisia ja toivon erityisesti Marjanalle nyt sitä plussaa! Ja sitä että sieki saat, niinku mie nyt, päättää, mikä son teän lapsiluku.
Tellu kiitos päivityksistä.
Onnea teille kaikille yritykshiin ja oikein ihanaa kesän ootusta.
Tämä noita jatkaa nyt elämässä ethenpäin ja on erittäin onnellinen ja tyytyväinen ratkaishuun.
Lapinnoita Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi jatkossa :) Nauti kolmesta lahjastasi täysin rinnoin. Aurinkoista kesää!
ON: Ei palkittu kovaa yritystä. Täti tekee tuloaan ja taas tuhrutellaan. Mieli maassa.
Lapinnoita, tuli ihan kylmät väreet kun luin tekstiäsi. Olen itse paininut saman asian kanssa viimeaikoina. En ole ehkä ihan yhtä valmis vielä laittamaan peliä poikki, mutta saatanpa sen ennen (mahdollista) plussausta vielä tehdäkin.
Kolme on tosiaan hyvä ja KÄYTÄNNÖLLINEN luku=) Mahtuu normiautoonkin;D
Kaikkea hyvää toivottelen täältä etelästä sinulle ja kiitos kun saimme nauttia sinun ihanista jutuistasi ja mainiosta murteesta!
Ja jos päädyt aloittamaan ehkäisyn, niin sittenhän asia on ainakin pihvi ja jos et, niin eihän sitä koskaan tiedä;) Ymmärrän jokatapauksessa todella hyvin ratkaisusi. Nauti niistä kullannupuista, jotka sinulla jo on... niin teen minäkin!
Lapinnoita, kiitos, että kerroit tunnoistasi, voin hyvin ymmärtää, vaikka oma historiani onkin hyvin erilainen. Ihanaa kevättä ja rakkautta sinne Lapinmaalle!
Meilläkin on pohdittu lapsilukumäärää ja olen varmasti itse se, joka kipeämmin kolmannesta vauvasta haaveilee. Kumpikin ollaan kypsytty asiaan pikkuhiljaa. Aika tuntuu vaan niin oikealta - meillä on ajatuksena "nyt tai ei koskaan". Katsotaan, kuinka käy..
Hyvä ystäväni (4 lapsen äiti) kertoi minulle taannoin, että siinä vaiheessa kun itestä tuntuu että on tulossa hulluksi, niin siinä vaiheessa on hyvä syy epäillä olevansa raskaana. No mä tunnun tulevan hulluks jo tästä yrittämisestä ja epävarmuudesta. Kp28/28-30 ja negaa näytti aamulla. Mieheni on saanut tarpeekseen raivareistani. En tajua miten tämä odottaminen tuntuu niin käsittämättömän hermoja raastavalta. Vaikka tosiaan on ensimmäinen yrityskerta, niin olen toivonut "vahinkoa" viimeiset 3 vuotta. Alkais jo ne menkat niin loppuisi tämä odottamisen piinaa. Plussaa nyt ei kuitenkaan tuu kun tänään alkoi taas älyttömät menkka jomotukset. :(
(Tammikuiset 3.5.2013)
Elli_73 kp 11/30-34
Pikkuinenmyy kp 14/28 yk4 km:n jälkeen
Johanna81 kp 14/31 yk 2
Mussuttaja kp 13/25 yk 3
Jonsteri kp 17/~34 yk 15
Rouva Puolukka kp 17/27
Naspu kp 19/28 ja yk2
Metsätähti88 kp 22/30-38 yk 5
Orvokki80 tänään kp 23/25 yk 3
Karoliina89 kp 27/30
Tepsuttelija kp 28/28-30
Pihlaja kp 28/28-30 yk6
Marjana kp 29/
Pimpelipom kp 29/31-33 yk 1=km + yk 15
Lumi86 kp 29/30 yk 3
Kirsikkakarkki kp 31/28-33 yk 10
Maizaana kp 32/?
@Karoliina kp 42/32 yk 5
Mukana myös:
Siirinen
Katem
Maide
Anniggi
Lapinnoita
Roxymamma
Nalle85
Tellu1980
Plussanneet:
Mannukka
Serputin
Uusi yritys tänään! Meneekö kaikkien päivät oikein? :)
Täällä ei mitään ajatuksia. Tai no luovuttamisajatuksia lähinnä. En jaksa ajatella tätä koko ajan. :/ Mutta joka tapauksessa hyvää viikonloppua kaikille ja ensi viikolla lisää plussia!
Tepsuttelija: Ymmärrän hyvin tuntosi! Täälläkin ollaan kärsimättömiä. Kolmas varsinainen yrityskierros menossa, mutta tilaisuus olisi vauvalla ollut tulla jo aikaisemmin. Miksi se ei tule?? Ja miksi kaikki muut tulevat heti raskaaksi?
Toivottavasti ei kuitenkaan nyt ole menkat!
Eiköhän sitä nyt jo usko, että plussa tuli <3 Äitipolille soittelin aamulla ja siellä oltiin sitä mieltä, että kun kaikki on vielä niin alussa ettei lääkkeistä ole ollut mitään vaaraa :) Vielä kun pää uskoisi, että tämä on nyt totta :)