Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* TAMMIKUISET 2014 *

02.04.2013 |

Aloitanpas uuden pinon kun tänään itse tipahdin tuolta joulukuisten pinosta ja sieltä kautta tuli myös semmoinen hienovarainen vihjailu, että pino puuttuu ;D

Eli kaikki uuden vuoden vauvaa kuumeilevat tänne vaan!

Itse olen kohta 33 v. täyttävä neljän pojan äiti. Viidennestä ja VIIMEISESTÄ villahoususta kuumeilen=)

Nyt menossa siis kp 1/28-33 yk 5 lähti käyntiin. Toistaiseksi ei olla kovin tosissaan otettu. Oikeastaan tuo yk 4 oli ensimmäinen kierto, jossa todella koitettiin ässäillä oletetun  oviksen aikoihin... eipä onnistuttu ekalla yrittämällä.

Kommentit (364)

121/364 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA MARJANA!!

Ja son Lapinnoijalle kp1/28 yk4

122/364 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Nyt tulisi omanapajuttua, mutta osaisitteko te konkarit sanoa verikoearvoihini jotain?

Progesteroni lut.vaiheessa: 23

Alkukierron FSH: 7,5

Ei nämä kai ihan parhaat ole? Jostain netistä luin, että tuon progesteroniarvon pitäisi olla yli 25, että raskaus voi alkaa. Ja pitäisikö FSH:n olla pienempi? Lääkäri sanoi, että nämä ovat normaalit arvot, mutta mutta... Tiedättekö näistä jotain?

Ja tsemppiä Marjana, toivottavasti nyt onnistaa! :)

Puolukka kp 8/27

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/364 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut, lapinnoita!! Uutta yritystä sitten vaan :/ Ja Marjanalle onnea!!

124/364 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Tammikuiset 25.4.2013)

Elli_73 kp 3/30-34

Pikkuinenmyy kp 6/28 yk4 km:n jälkeen

Johanna81 kp 6/31 yk 2

Mussuttaja kp 5/25 yk 3

Jonsteri kp 9/~34 yk 15

Rouva Puolukka kp 9/27

Naspu kp 11/28 ja yk2

Metsätähti88 kp 14/30-38 yk 5

Orvokki80 tänään kp 15/25 yk 3

Karoliina89 kp 19/30

Tepsuttelija kp 20/28-30

Pihlaja kp 20/28-30 yk6

Marjana kp 21/

Pimpelipom kp 21/31-33 yk 1=km + yk 15

Lumi86 kp 21/30 yk 3

Nalle85 kp 21/26-28 ja yk 14

Tellu1980 kp 22/28-33 yk 5

Mannukka kp 23/ 26-28 yk 1

Kirsikkakarkki kp 23/28-33 yk 10

Maizaana kp 24/?

Serputin kp 28/29-32 ja yk3

Roxymamma kp 32/28-34

@Karoliina kp 34/32 yk 5

Mukana myös:

Siirinen

Katem

Maide

Anniggi

Marjana, onnea hienosta tuloksesta! Nyt on todelliset PIINAVIIKOT sinulla. En tiedä kumpi meistä piinailee sinun tilannettasi enemmän... Minä nimittäin olen kuin kissa pistoksissa kun odottelen aina sinun kuulumisiasi=) Olkoon tammikuu sinun esikoisesi syntymäkuukausi!

Lapinnoita, harmi kun kävi noin. Oireetkin olivat niin lupaavia välillä. Tosin minulla kk-oireet ovat hyvin paljon raskausoireiden kaltaisia=) Ehditkös vielä tuolla kierrolla uudestaan tammikuisiin vai onko suuntana helmikuu (en jaksa laskea itse).

Rouva Puolukka, minä en kyllä valitettavasti osaa sanoa mitään noihin arvoihin. Mutta ehkä kannattaa luottaa lääkärin sanoihin=)

).( Täällä jo ikävästi alkaa TISMALLEEN samanlaiset oireet kuin viimekuussa ennen menkkoja. Eli odotukset eivät ole korkealla... päinvastoin. Toisaalta hyvä huomata nämä samankaltaisuudet edellisen kierron kanssa jo nyt, niin ei sitten (toivottavasti) elättele hirmuisesti toiveita plussasta. Tosin minä saan itseni ihmeellisesti jännitystilaan aina ennen menkkojen alkua, vaikkei raskautumiselle olisi edes ihmeemmin mahdollisuuksia. No jokatapauksessa en usko putoavani kovin korkealta menkkojen alkaessa. Ja pitkä kiertohan tästä tulee, koska ovis oli taas aika myöhään. Taisin eilen laskea, että menkat alkaa kp 33 tai 34.

Nyt töihin=)

125/364 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tellu jos tästä kierrosta nyt nappais niin laskettu aika olis 29.1.14 ....mutta laita minut "mukana myös". En nyt jaksa ehkä laskia näitä päiviä. Tympäsee tällähetkellä aika lailla. En tiiä pitäskö sitte tikuttaa ovista taas..... Mie vain hengailen täälä mukana ja käyn lueskelemassa teän juttuja. Ja tottakai olen kaikki sormet solomussa Marjanan ja pikku-pikkuisen sekä heän isi-kandidaatin puolesta <3

126/364 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Tammikuiset 25.4.2013)

Elli_73 kp 3/30-34

Pikkuinenmyy kp 6/28 yk4 km:n jälkeen

Johanna81 kp 6/31 yk 2

Mussuttaja kp 5/25 yk 3

Jonsteri kp 9/~34 yk 15

Rouva Puolukka kp 9/27

Naspu kp 11/28 ja yk2

Metsätähti88 kp 14/30-38 yk 5

Orvokki80 tänään kp 15/25 yk 3

Karoliina89 kp 19/30

Tepsuttelija kp 20/28-30

Pihlaja kp 20/28-30 yk6

Marjana kp 21/

Pimpelipom kp 21/31-33 yk 1=km + yk 15

Lumi86 kp 21/30 yk 3

Nalle85 kp 21/26-28 ja yk 14

Tellu1980 kp 22/28-33 yk 5

Mannukka kp 23/ 26-28 yk 1

Kirsikkakarkki kp 23/28-33 yk 10

Maizaana kp 24/?

Serputin kp 28/29-32 ja yk3

Roxymamma kp 32/28-34

@Karoliina kp 34/32 yk 5

Mukana myös:

Siirinen

Katem

Maide

Anniggi

Lapinnoita

Lapinnoita, nyt on lisätty joukkoon mukaan. Minulla tulee joskus myös tuo tympäiseminen, joka sitten onneksi viimeistään menkkojen loputtua helpottaa. toivottavasti sinullakin menee ohi ketutus. Lisätään sinut sitten vaikka myöhemmin tuohon varsinaiseen pinoon=)

Vierailija
127/364 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaihuomen!

Enhän mä kerennytkään tänne enää eilen iltasella kun mies vei mut yllättäen syömään ja elokuviin. Kelpo ukko!

Marjana: Loistohomma! Ja noin monta saitte vielä pakkaseenkin. Kyllä nyt on tähdet puolella, sano mun sanoneen. Tässä vaiheessahan sä siis olet raskaana kunnes toisin todistetaan. ja nythän on niin, ettei muuten todisteta. Nyt on kaikki mennyt niin putkeen teillä hyvälaatuisine soluineen ja hedelmöittymisineen, että nyt jos koskaan. Eikös niin!? Tsemppiä piinaan!

Lapinnoidalle pahoittelut negasta ja menkoista! PÖH, sanon minä. Aina niin tylsää.

Tellulle tsemppiä oireiston kanssa ja voimia uuteen nousuun jos sit menkat alkaa. Mutta niin kauan kun ei ole vuotoa, on toivoa, vai kuis se meni... =).

Rouva Puolukka: Mäkään en kyllä osaa sanoa noihin arvoihin mitään. En siis muista mitään viitearvoja, mutta jos huolettaa niin googlaamalla löydät varmasti lisätietoa.

).( Ei muutosta vielä, joten melkosen pitkä kierto tulossa. No, eipä haittaa.

Aurinkoista päivää kaikille,

RM

128/364 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytön jomotus ollut jo pari päivää... Mulla nyt muutenkin on usein ovulaation jälkeen ihmeellisiä tuntemuksia, mutta nyt on todella tukala olo. Alavatsa on turvoksissa ja kokoajan semmonen arka olo tuolla alhaalla. Taitaa tulla aikaiset menkat. Enkä todellakaan enää pysy kärryillä milloin oli ovulaatio. Tilasin 10 ovulaatiotestiä, niin ensi kuussa pääsee sitten testailemaan. Epätoivoinen olo nyt jo vaikka on vasta kp 20. Tää on kyllä hemmetin stressaavaa kun niin kauheasti haluaa lasta, mutta ei voi tehdä muuta kuin pupuilla ja odottaa.

129/364 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti eka laittaa omat löpinät ja sitten lukaista ketjua läpi....

Onnea Marjanalle! (:

130/364 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA Marjana!!!!!!!  

ON: Ei mitään fiiliksiä tai tuntemuksia 

Kirsikkakarkki 23/28-33

131/364 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin paitsi kun tuli melkein itku, kun telkkarissa oli mainos 5 vuotiaasta sokeasta Ronjasta jolla oli kaveri , mikähän sen tytön nimi olikaan. Kai se oli Pikkukakkosen ohjelmistoa. Se oli jotenkin liikuttava.

132/364 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

PikkuinenMyy: Kiitos paljon, että olet hengessä mukana. Luulen, että kaikki peukut tulee tarpeeseen. :)

Juoksujalka: Pahoittelut menkoista. Jokainen reagoi menkkoihin eri tavalla, eikä siinä ole mitään hölmöä. Silloin pitää olla jotain mukavaa vaan, mihin turvautua. Tai antaa itselleen hetki rypeä itsesäälissä ja nousta sieltä sitten uutena ihmisenä. Tsemppiä seuraavaan kiertoon!

Serputin: Mites olotilat? Onko muutosta johonkin suuntaan? Joko testasit? ;)

Mussuttaja: Minä olen toteuttanut tuota samaa "kaikesta turhasta roinasta eroon"-teemaa nyt, kun tässä sairaslomaa tuon punktion takia olen joutunut pitämään. Siitä tulee hyvälle mielelle, kun pääsee ylimääräisistä tavaroista eroon.

Puolukka: Minusta nuo sinun labra-arvosi kuulostavat ihan normaaleilta. FSH on ihan viitearvoissa. Progesteroniarvon ns. raja on tosiaan 25, jolloin ovulaation voidaan todeta tapahtuneen, mutta sitä voidaan myös mitata kolmella erillisellä mittauksella, joiden yhteislukema vaikuttaa. Eli tuo arvo on varmasti aivan riittävä. Ja kokemuksesta voin sanoa, että se progesteroniarvo olisi paljon matalampi, jos ovulaatio ei olisi tapahtunut. Minulta kerran mitattiin se, eikä se ollut edes 10 silloin. Tarkkaa arvoa en kyllä muista. Joten sinuna olisin huoletta tämän asian suhteen. :)

Tellu: Olen huomannut tuon saman, että vaikka oviksen hyödyntäminen olisi mennyt harakoille, niin silti mielessä pyörii mahdollisuus, että raskaus olisikin alkanut. Ja sinulla on kyllä ihan todelliset mahdollisuudet nytkin. :)

Lapinnoidalle osanottorutistus! Nenä pystyyn vaan ja ovistikut valmiiksi tulevaa kiertoa varten. Ei se täti kyllä mikään toivottu vieras ole ja aina sen kyläily ärsyttää ihan suunnattomasti.

RM: Itselläkin kyllä kieltämättä toivo nousi aika kovasti, kun kuuli, että alkiot oli parempilaatuisia kuin viimeksi. Nyt kun vaan oma kroppa ottaisi suosiolla sen alkion vastaan. :)

Olen samaa mieltä, että kelpo ukko sinulla, kun vie syömään ja leffaan!

Tepsuttelija: Onko sinulla normaalisti alavatsalla turvotusta ennen menkkoja? Tuo kuulostaa kyllä hyvin lupaavalta raskausoireeltakin. :)

ON: En tiedä miten selviän tämän kahden viikon piinan! Vasta yksi päivä alkionsiirrosta. Onneksi ei sentään ole raskaustestejä kaapissa. :D Pitänee niitäkin tilailla ensi viikolla. En kyllä pysty millään odottamaan veritestiin asti tuloksia. Haluan valmistautua henkisesti niihin uutisiin kotona testaamalla, jos sieltä negaa tulisikin. Mieltä kyllä rauhoittaa se, että siellä pakkasessa on nyt ne 7 alkiota jatkoa ajatellen. Tällä hetkellähän testi varmaan näyttäisikin vielä noita Pregnylin jäänteitä, kun se näkyy raskaustestissä plussana.

Olo on muuten hyvä, mutta väsyttää normaalia enemmän. En tiedä johtuuko se tästä joutenolosta sairaslomalla, henkisestä stressistä vai tuosta Lugesteron-lääkkeestä (progesteronia), jotka pitää käyttää raskaustestiin asti ja jos raskaus alkaa, niin vielä pidempäänkin. Mutta mitään ylistimulaation oireita ei kyllä ole ainakaan vielä. Toivottavasti pysyvätkin poissa.

Mies oli ensimmäistä kertaa eilen mukana alkionsiirrossa. Hän ei päässyt viimeksi IVF-hoidon yhteydessä, eikä päässyt marraskuun pakastealkionsiirtoonkaan töiden takia. Huomaa kyllä, että hänelläkin on nyt toiveet korkealla, kun näki ja kuuli lääkärin kommentit. Tänäänkin hän silitteli ja pussaili vatsaani ihan kuin luoden turvallista tunnetta vauvanalulle. :) Höpsöähän tämä on, mutta kyllä se vauva vaan olisi niin tervetullut molempien puolesta!

Marjana pp1  

133/364 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Lapinnoita: Pahoittelut melkoista! Uuteen nousuun ja tsemppiä :)

Marjana: Onnea teille pienestä kyytiläisestä :) kylmät väreet meni kun luin kirjoituksiasi :) Tsemppiä piinailuun!

ON: En nyt tiedä omasta kierrosta oikein mitään, ovista ei kai ole ollut. Limoja joo, mutta kaikki kivut puuttuu mitä on ihan aina ja voimakkaasti. Tää on kai sitten ovuloimaton kierto juu..

Hyvää viikkonloppua kaikille :)

Pihlaja

134/364 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Marjana! :)

Nyt näyttäs vähän vuodon merkkejä täällä! 40/30-32! Todella outoa kun ei ikinä oo ollu näin myöhässä! Mitäs sanotte, teenkö silti iuden raskaustestin kun pääsen kotiin? Menkat vai jotain muuta? Mulla ei ees normi menkka vatsakipua mikä yleensä alkaa heti kun vuotokin.. 

Plussia kaikille!!

135/364 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Tammikuiset 26.4.2013)

Elli_73 kp 4/30-34

Pikkuinenmyy kp 7/28 yk4 km:n jälkeen

Johanna81 kp 7/31 yk 2

Mussuttaja kp 6/25 yk 3

Jonsteri kp 10/~34 yk 15

Rouva Puolukka kp 10/27

Naspu kp 12/28 ja yk2

Metsätähti88 kp 15/30-38 yk 5

Orvokki80 tänään kp 16/25 yk 3

Karoliina89 kp 20/30

Tepsuttelija kp 21/28-30

Pihlaja kp 21/28-30 yk6

Marjana kp 22/

Pimpelipom kp 22/31-33 yk 1=km + yk 15

Lumi86 kp 22/30 yk 3

Nalle85 kp 22/26-28 ja yk 14

Tellu1980 kp 23/28-33 yk 5

Mannukka kp 24/ 26-28 yk 1

Kirsikkakarkki kp 24/28-33 yk 10

Maizaana kp 25/?

Serputin kp 29/29-32 ja yk3

Roxymamma kp 33/28-34

@Karoliina kp 35/32 yk 5

Mukana myös:

Siirinen

Katem

Maide

Anniggi

Lapinnoita

Marjana, varmaan on juurikin tuo lääke se, joka väsyttää. Samainen progesteronihan väsyttää ihan "luonnollisesti" tuotettunakin=)

Kyllähän jollain tositosi herkällä testillä saattaisi jo uskaltaa testailla ennen varsinaista testipäivää. Luulen, että esim jo pp 9 tai 10 voisi ainakin haaleaa viivaa pukata=) Olisi niin kiva lähteä sinun kanssasi odotuspuolelle, mutta taidan potkaista sinut sinne tosi kovien onnenpotkujen saattelemana ilman minua. Olen jo päättänyt, että tästä kierrosta sinä sinne menet, vaikka mikä olisi!

Ja ne 7 huurunenää jäävät sinne pakkaseen tärisemään ja teette sitten oikein suurperheen niiden avulla, ellei myöhemmin tule luomuplussia. Mitenkäs niiden huurunenien muuten käy, jos ette itse niitä tarvitse?

JÄNNÄÄ!!!

RM onkin jo ihan loppusuoralla=)

).( Minulla on vapaapäivä ja aamulla kun sängyssä heräilin, niin mietin, että ihanaa kun sai nukkua pitkään ja sitten nousin katsomaan kelloa. Se olikin 06.05!!! Tosi pitkään nukuin siis!

Viikonloppuna olisi tarkoitus kaivaa autotallista talvisäilöstä kuistille pöydät ja tuolit. Ihanaa kun on kevät!

Ai niin, taisin manailla odottavani niitä menkkakipuja pikkuhiljaa alkavaksi. No eilenhän se juiliminen sitten alkoi tuttuun tapaan. Joskus ennen minulla alkoi menkkakivut vasta silloin kun vuotokin tai vain hetkeä aikaisemmin. Nykyään alkaa jo paljon paljon ennen menkkoja=( Onneksi kivut ovat semmoisia aaltoilevia ja aika vaimeita. Olisi kamalaa olla kipeä kaksi viikkoa joka kuukaudesta! Eli siis lähes luovuttanut olen, mutta kuitenkin aika positiivisella mielellä noin muuten=)

Hyvät viikonloput kaikille jo tässä vaiheessa!

Meillä on jääkiekkoturnauksissa oloa tiedossa tälle viikonlopulle, joten en lupaa päivittää listoja. Teen sen toki, jos jaksan ja aikaa siihen suodaan=)

136/364 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

@Karoliina, jokos muuten plussa tuli? Saatais kuski junalle...

Vierailija
137/364 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana Ihanaa, onnea ja kovasti tsemppiä piinapäiviin :) Täällä on peukut ja varpaat pystyssä.

Lapinnoita Pahoittelut menkoista ja tsempit uuteen kiertoon :) 

Tellu Höh, mutta eihän mikään ole varmaa ennen sitä ensimmäistä kiertopäivää. Jos ne nyt kuitenkin alkaa, niin toivottelen tsemppiä seuraavaan kiertoon.

ON: Täällä ei mitään uutta. Ovis oli silloin kp 18, joten voi olla että tämä kierto hieman venähtää. Odottavan aika on pitkä, mutta tällä kertaa onneksi melko stressitön :)

Vierailija
138/364 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jännitys tiivistyy...oloja ei ole suuremmin suuntaan tai toiseen. Kaveri kävi tuossa äskettäin kylässä ja sanoi, että näytän jotenkin "hehkuvalta"... :) toivon sitä todella ;) Aijon yrittää malttaa testaamisen kanssa mahd. pitkään, ettei tulisi turhia pettymyksiä :/ kun kierrot olleet kerta kerralta pidempiä. Onneksi ei ole testiä kotona ja reissukin kutsuu!

Vierailija
139/364 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

TELLU1980: olen malttanut mieleni ja odottanut rauhassa tätiä kylään, pessimisti ei pety -periaatteella, mutta ei sitä vaan vieläkään kuulu.. Huomenna on sitten kyllä jo testipäivä! :) Jännittää!! Palataan asiaan siis huomenna! Olisin erittäin mielelläni kuskina junalle!

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!

Vierailija
140/364 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mupis kesäkuisista täällä yhä ja edelleen lueskelemassa teidän edistymisiä :)

Marjana: Nyt kuulostaa niin lupaavan ihanalta että nyt pidän todella korkealla peukut sulle ja vain parhaita uutisia nyt odotellaan :)

ja kaikille muille myös onnistumisia ´!!!

mupis rv 32+3