Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* TAMMIKUISET 2014 *

02.04.2013 |

Aloitanpas uuden pinon kun tänään itse tipahdin tuolta joulukuisten pinosta ja sieltä kautta tuli myös semmoinen hienovarainen vihjailu, että pino puuttuu ;D

Eli kaikki uuden vuoden vauvaa kuumeilevat tänne vaan!

Itse olen kohta 33 v. täyttävä neljän pojan äiti. Viidennestä ja VIIMEISESTÄ villahoususta kuumeilen=)

Nyt menossa siis kp 1/28-33 yk 5 lähti käyntiin. Toistaiseksi ei olla kovin tosissaan otettu. Oikeastaan tuo yk 4 oli ensimmäinen kierto, jossa todella koitettiin ässäillä oletetun  oviksen aikoihin... eipä onnistuttu ekalla yrittämällä.

Kommentit (364)

Vierailija
101/364 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan. Piti itselläkin tulla tänne kun huomasin tälläisen ryhmän. Meillä ennestään 7 ja 5 vuotiaat lapset ja tässä nyt vähän mietiskelen että oisko sitä vielä rahkeita kokeilla josko meille tulisi yksi muksu lisää. Ikää minulla 28. Tässä nyt vielä kiikutaan kahden vaiheilla. Mites teillä muilla? Onko ennestään kuinka monta lasta ja onko ketään kuka pohti samaa kuin minä? Me jo myytiin kaikki vauvojen tarvikkeet kun oltiin vahvasti sitä mieltä että meille enää vauvakuumetta pukkaisi, mutta nyt tais käydä toisin. Tässä sitä nyt mietitään että jättääkö ehkäisy pois vai vieläkö tässä jatkaisi tätä asioiden metiskelyä. 

Vierailija
102/364 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaiturinat!

Marjana: Hienot hedelmöittymisprosentit teillä, tosi huippu juttu. Olen ihan saletti, että pääsette tuoresiirtoon huomenna ja siitähän se jännä sitten alkaakin... taas... Voi sentään, voin vaan kuvitella, miten paljon mielessäsi liikkuu. Toivottavasti moni jatkaa myös jakautumista niin saatte pakkaseen kyytiläisiä. Ei tartte sitten aloittaa uutta kierrosta alusta saakka... Muista ottaa vieläkin varovaisesti. Minä en tuosta vuodosta osaa muuta sanoa kuin, että ystäväni joka plussasi tuoresiirrosta, kärsi juuri samasta. Vähäinen vuoto kesti hänellä punktiosta muistaakseni nelisen päivää, mutta hiipui sitten pois. Tuskin vaarallista, mutta kysy toki polilta jos mietityttää. TSEMPPIÄ HUOMISEEN!!!!!

Susaro: Tervetuloa mukaan vaan.

Lapinnoita: PÖH!!! =/. Ootko oviksen ajankohdasta varma? Ettet ois testannu liian aikaisin?

).( Kiitos kysymästä Tellu, ei vielä ole tätiä näkynyt. Mutta varmasti jo kaasuttelee tänne päin koska alavatsassa ja alaselässä on juuri sellaista menkkamaista tuntemusta kokoajan. Ihan normaalit oireet siis päällä. Pahimmillaanhan mulla on luomukierto ollut 37 vrk, mutta nyt viimesen vuoden aikana pisin on ollut 34vrk. Eli ei hätää. Lääkärin sain reseptejä varten vasta perjantaille, joten senkään takia ei tarvitsisi alkaa vielä tänään vaan vaikka vasta huomenna niin saisi sitten aloitettua sen clomikuurin oikeana päivänä.

Ja Pikkumyy, hoitosuunnitelmahan on siis meillä sama kuin ennenkin, eli clomifen kp3-7 ja pregnyl sitten ultran mukaan siinä noin kp13. Miehen simpat tutkitaan tämän nyt alkavan clomikuurin jälkeen jos ei tärppiä tule. Niitä kun ei vielä ole tutkittu kun saatiin kuitenkin se plussa aikaan viime vuonna.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille, tuun taas piipahtaan ainakin huomenna jos vaikka Marjanan kuulumisia olisi silloin saatavilla...

T. RM

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/364 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea teidän omia tuntoja ja tukea toisillenne! Tsemppiä kaikille plussailuun ja voimia!

Elli: mikä tilanne siellä on?

Tänään 37/30-32, ei oireita eikä vuotoa. Eikä kyllä testiäkään kun testasin vasta sunnuntaina.. Ehkä kohta pitää taas kokeilla mitä testitikku näyttää.. Mitä testiä suosittelette?

Vierailija
104/364 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maide, mä en oo mikään konkaritestaaja - ennen näitä paria yrityskiertoa en oo ehnyt kuin kaksi testiä, kumpaisenkin menkkojen ollessa myöhässä jo. Clear Bluen karvalakkimallilla ja hyvin näkyi vahvat viivat heti.

Täällä siis kp 13/25. Pitäis olla ovispäivä. Olo on kummallinen, huono, mutta ei tunnu sellaista kipua kuin viime kierrossa. Olevinaan vähän limaista vuotoa on, mutta sekään ei niin runsasta kuin viimeksi, eli voihan se olla, et ovis antaakin vähän odttaa itseään. Onko teillä muilla siis ollu säännöllisesti tiettynä kiertopäivänä ovulaatio??

Vierailija
105/364 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve vaan kaikille!!! Näitä ketjuja tullut seurattua sivusta jo muutama tovi.. Ei todellakaan mun tyylistä nyt kirjoittaa tänne mitään..MUTTA oon nyt lievässä paniikissa ja vertaistuki paikallaan... kp 21/28-29 ja ajaa hurautin kaupan kautta hakemaan r-testin kun on puuttunut ne SAIRAAN kipeät rinnat oviksen jälkeen ja tälläinen tuli...

http://aijaa.com/hgKnwf

Lähinnä päässä pyörii nyt et mitä kettua?! Viime lauantaina sellaisia hommia, enkä nyt oikeen käsitä miten voi jo näyttää tälläistä :o Menin paniikissa tilaamaan gyne ajankin eilen ihme vatsakipujen ja niukkaakin niukemman vuodon takia..selittyi nyt sitten nekin. Viimeiset puoli vuotta tullut joka kierto tehtyä parikin testiä..
 Ennestään yksi lapsi -09

Vierailija
106/364 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÖÖMÖ kyllähän tuo haamulta näyttää :) Noilla päivillä on kyllä melkoinen tulos! Varovaiset onnittelut!

TELLU1980 en uskaltanut vielä tänään testata.. Tätiä ei myöskään ainakaan toistaiseksi vielä näy, josko sitä sitten jo huomenna uskaltais? :)

Marjanalle hurjana tsemppiä huomiseen, hyvältä kuulostaa! Peukut ja varpaat pystyssä sun puolesta!!!! :)

ON Tosiaan tänään 32/32, täti on ainakin toistaiseksi pysynyt poissa ja saa pysyäkin! Josko sitä sitten jo huomenna uskaltas tikun dipata.. Jänskättää ihan mahottomasti. Ovis oli tässä kierrossa muutaman päivän jälessä, että malttaskohan sitä varmuuden vuoks kuitenkin oottaa vielä päivän jos toisenkin testaamiseen kanssa.. !? On tää kans, ensin hulluna oottaa, että testipäivä koittaa ja kun se vihdoin on taas käsillä niin menee pupu pöksyyn.. :O

107/364 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuulkaas nyt hieman hämilläni: Menkat vasta päivän myöhässä, eilinen testi näytti negaa ja tänään katsoessani siinä oli kuin olikin viiva missä hieman väriä? Tosin ainahan neuvotaan ettei pidä luottaa testiajan jälkeen mutta ihmettelen tätä nyt suuresti. Joku viisaampi? :O

108/364 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katem: mulle on joskus käynyt noin kans! Ilmesty varmaan vaan itekseen kun aikaa meni.. Mutta en missään nimessä halua lannistaa! :) Teet testin uudestaan parin päivän päästä!

Nää hommat taitaa olla vaa nii mystisiä että testejä vaan testin perään! :) 

Tsemppiä!

109/364 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkoivat sitten eilen, kierto oli 34 pv pituinen (oli siis eka yrityskierto, jonka alussa kp 5 poistettiin kuparikierukka). Ennen kierukkaa mulla oli kierto 30-31 pv, kierukan aikana 28 pv...En nyt oo sitten ihan varma, minkä pituiseksi tämä asettuu.

Jotenkin olen iloinen, että ne alkoivat, kun aina testeistä tuli nega ja mietin, että mikä mulla oikein on...Vaikka eihän ne nyt lopulta niin paljon myöhässä olleetkaan, jos ajattelee tuota mun normikiertoa ilman kuparikierukkaa. Sanoin eilen aamulla miehelle, että nyt sitten kyllä rakastellaan, jos se vaikka nopeuttaisi menkkojen alkua (niinkuin toisinaan käy, että kun rakastelee juuri niillä main kun menkkojen pitäisi alkaa, rakasteleminen jotenkin sysää ne menkat alulle). Ja niinhän se tosiaan auttoi, muutaman tunnin kuluttua alko menkat :).

110/364 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla tosiaan tänään kp 2/30-34 (en ole nyt varma tuosta kierron pituudesta).

111/364 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!!

Marjanan suuri päivä!!!! Piethän kaikki sormet ja varphaat ritissä että pikku-pikkuinen tarraa tänhään lujasti äithiinsä kiini!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Marjana, RM, Tellu: Mie en tiä koska oli ovis ko en sitä tunne enkä tikuttanu. Siinä son aika lailla aina ollu 14pvän aikaan. En malttanu eilen ja tein sen digi-testin. Ei raskaana. Ja 2 kiertoa on nyt olheet 27päivää, ylheensä aina tasan 28päivää. Ja plussatestit olen teheny 28pvä.

Katem:Ed.raskauessa mulla tuli Davidin puikkotesthin tuli kp27 haamu testiajan jälkhen ja seuraavana aamuna digiin raskaana 2-3

NYt heräs pikku tirsoilta...eli pika.... Ei mithän tuntemuksia mishän. Pissin tikkuun ja negahan se. Ehkä hieman rintoja aristaa ja illalla oli kuumeinen olo.

Lapinnoita kp28

112/364 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Me jo myytiin kaikki vauvojen tarvikkeet kun oltiin vahvasti sitä mieltä että meille enää vauvakuumetta pukkaisi, mutta nyt tais käydä toisin. Tässä sitä nyt mietitään että jättääkö ehkäisy pois vai vieläkö tässä jatkaisi tätä asioiden metiskelyä.

Näin mäkin olin ajatellut :). Synnytyssalissakin tätä nuorimmaista synnytettäessä ajattelin, että tämä on varmaankin viimeinen kerta, kun tätä teen (minulla on kaksi lasta)...

Erosimme ex-mieheni kanssa 1,5 v. sitten. Ex ei olisi missään nimessä halunnut enää lisää lapsia, ja kaikki vauvanvaatteet ja -tarvikkeet on jo oikeastaan myyty.  Kuitenkin tapasin uuden miehen ja nyt on kova vauvakuume meillä molemmilla :).

Eikä sitä edes tiedä, kuinka nopeasti raskautuukaan, voi joutua odottamaankin...Vaikka minäkin edellisten kanssa olen tullut aika nopeasti raskaaksi, sitä ei todellakaan tiedä, miten nyt on. Paras siis aloittaa yritys ajoissa :). Ja jokainen raskaus ja lapsi on kuitenkin aina valtava ihme! Jos lapsi meille suodaan, olen hyvin kiitollinen.

113/364 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Tammikuiset 24.4.2013)

Elli_73 kp 2/30-34

Pikkuinenmyy kp 5/28 yk4 km:n jälkeen

Johanna81 kp 5/31 yk 2

Mussuttaja kp 7?/? yk 3

Jonsteri kp 8/~34 yk 15

Rouva Puolukka kp 8/

Naspu kp 10/28 ja yk2

Metsätähti88 kp 13/30-38 yk 5

Orvokki80 tänään kp 14/25 yk 3

Karoliina89 kp 18/30

Tepsuttelija kp 19/28-30

Pihlaja kp 19/28-30 yk6

Marjana kp 20/

Pimpelipom kp 20/31-33 yk 1=km + yk 15

Lumi86 kp 20/30 yk 3

Nalle85 kp 20/26-28 ja yk 14

Tellu1980 kp 21/28-33 yk 5

Mannukka kp 22/ 26-28 yk 1

Kirsikkakarkki kp 22/28-33 yk 10

Maizaana kp 23/?

Serputin kp 27/29-32 ja yk3

Lapinnoita kp 28/27-28 yk3

Juoksujalka kp 31/? yk 8

Roxymamma kp 31/28-34

@Karoliina kp 33/32 yk 5

Mukana myös:

Siirinen

Katem

Maide

Anniggi

Hitsi kirjoittelin pitkät pätkät ja viesti katosi bittiavaruuteen... nyt en ehdi ottaa niin syvällisesti uusiksi!

Marjana, pidän peukkuja niin kovin sinulle, että mulla kädet krampissa bd

Katem, en osaa muuta sanoa kuin, että uusintatestiä kehiin=)

Lapinnoidalle myös tsemppiä, että muuttuisi plussaksi.

).( Ei ihmeitä tuntemuksia... tietenkään tässä vaiheessa kiertoa. Ei mitään kovin kummoisia toiveita ole edes plussan puolesta. Luulen, että vielä jokunen kierto tahkotaan=) Menkkaoireita alan odotella jo kohta, ne ovat minulla nyt jokaisessa kierrossa alkaneet jo ainakin viikkoa aiemmin ennen vuotoa.

114/364 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjanalle hurjat tsempit ja peukut täälläkin pystyssä :)

Maide: Jännät paikat sinulla! Onnea testailuun! Pregcheckiä ja Apteekin omaa ole itse käyttänyt!

MÖÖMÖ: Kaksi viivaa näkyy, varovaiset onnittelut :)

Katem: Uutta testiä vaan kehiin!

Lapinnoita: Jospa se nega plussaksi muuttuisi, menkathan ei oo vielä alkaneet, joten hopes up :)

Tellu: Nyt vaan positiivisia ajatuksia ilmaan :)

ON: Missä helv/%/% mun ovis luuraa??? Limat (ällöä) kohillaan, mutta missä kivut..?!!??

Muutenkin omituinen kierto kun 3 päivää ennen menkkoja alko tiputtelemaan ja nyt ei ovista oo missään!! Täytyy kai odotella tai tyytyä ovuloimattoman kiertoon, kai niitäkin yleisemmin  rupee 30kymppisenä tulemaan.. :/

Odotteleva Pihlaja

115/364 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

RM: Kiitos kannustussanoista. Soitinkin eilen polille noiden vuotojen takia, mutta ei ne olleet sielläkään huolissaan ja tähän päivään mennessä kaikki verinen vuoto oli hävinnyt lähes olemattomiin. Hoitaja sanoi, että toimenpide oli normaalia pidempi ja hankalampi, niin ne neulan reiät nyt vuotaa hieman kauemmin sitten.

Orvokki: Minulla oviksen ajankohta vaihtelee välillä hyvinkin paljon. Välillä ollut jo kp 13, yleensä kp 16-18, mutta joskus venynyt myös kp 24 tienoille... Luteaalivaihe on aina vakio 14-15 päivää, mutta välillä rakkula kasvaa hitaammin ja välillä  nopeammin.

Möömö: Plussalta vaikuttaisi. Varovasti onnea! :)

@Karoliina: Testaa testaa! Päästään mukana jännittämään. ;)

Katem: Tee uusi testi huomenna. :) Tuossa on kaksi vaihtoehtoa. Joko viiva erottui vasta kuivuttuaan tai sitten testi reagoi myöhemmin johonkin muuhun. Osaan testeistä tulee viiva testiajan jälkeen, vaikka ei olisi raskaana.

'

Tellu: Minä kyllä pidän silti peukkuja sinun plussan puolesta. :) Viimeksi kävi kyllä katoa jo siinä alkioiden jakaantumisvaiheessa. Sulatuksesta selvisi 1 alkio, mutta 2 meni hukkaan.

Pihlaja: Yritä olla stressaamatta ovista. Se on niin herkkä tapahtuma, että saattaa jäädä välistäkin, jos kovin paljon stressaa. Ja limat kuulostaa hyviltä, heilutelkaa vaan peittoja! Kivuthan voi jäädä puuttumaankin.

ON: Hei kaikki ihanat kanssakuumeilijat! :)

Siellä se meidän oma pieni alkio on nyt kyydissä maailman turvallisimmassa paikassa! :)

Tuntuu aivan uskomattomalta, että päästiin siirtoon asti ja kaikki on mennyt hyvin. Nyt sitten onkin armoton kahden viikon piina, kun toivoo kädet ristissä, että se pikkuinen tarraisi tiukasti kiinni kohtuun. Alkio oli 4-soluvaiheessa ja hyvälaatuinen. Parempi kuin mitä edellisessä IVF-hoidossa saatiin aikaiseksi, joten toiveita tässä kyllä on.

Ja ajatelkaa... Kaikki 8 hedelmöittynyttä solua lähti jakaantumaan ja loput 7 alkiota saatiin siis pakkaseen! Aivan uskomatonta! Eihän mikään tietenkään takaa, että ne kestävät sitten sulatusta, mutta parempi tulos tämä on joka tapauksessa kuin edellisellä kerralla. Ilmeisesti lääkkeen vaihtaminen auttoi. :)

Munasarjat on kyllä melkoisen isot... Halkaisija 8cm, joten rauhallisesti käskivät ottaa ja mennä sitten päivystykseen, jos olo huononee. Ylistimulaatio on hyvinkin mahdollinen, mutta toistaiseksi kaikki on hyvin ja pieni matkalainen varmassa tallessa.

Marjana

116/364 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Marjana!! Täälä on peukut pystys sun pikkuselle että tarrautuis kunnolla kiinni!!! :) Toivon mukaan loman jälkeen täälä ois ihania uutisia tullut sulta <3 Eli mä vaikenen nyt pariksi viikoksi, saatan kyllä ehä käydä luekelemassa mitä tänne kuuluu, mutta voi olla etten ehdi :) Mutta pidän Marjana sulle kuitenkin koko ajan peukkuja!

117/364 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä tehnyt uutta testiä, meinasin tehdä loppuviikosta ja aamupissasta kun nää työaamut tahtoo olla vähän vaikeita mulle... Kiitokset tsempistä!

Onnea Marjanalle! :)

Vierailija
118/364 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Marjanalle! Ja tsemppiä piinailuun niille, joilla hetket käsillä :) Tietysti myös pahoittelut niillle, joilla testi näyttänyt negaa :(

Tänne ei kummempaa...mystinen vuoto kesti vain sen muutaman hetken ja sen jälkeen mitään ei ole näkynyt. Vatsaa ja selkää nippailee vuoronperään ja tissit on hieman arat sekä finnejä pukkaa :) toivon todella, että olisi hyviä merkkejä nämä! Tänään menossa kp27 ja sunnuntaina (kp31) lähdetään risteilylle...pitänee pakata testi mukaan, jos ei ole sillon vielä täti saapunut. Tosin tekisi varmaan hyvää olla ottamatta testiä mukaan, niin ei tulisi hötkyiltyä ;) eli tälläistä piinailua täällä!!!!

119/364 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kp 1 eli vuoto alkoi täsmällisesti 31/31. Tiesin tämän ja olin jo varaututunut (luopunut toivosta), mutta silti tipahdin korkealta. Nyt ei ole enempää sanoja. Vaikka vähän tuntuukin hölmöltä reagoida näin voimakkaasti.

Ai niin, kilpparit oli ok!

Marjanalle isosti isosti tsemppiä ja kaikille muille myös! <3

120/364 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi oi Marjana !! kovasti tsemppiä teille. Tosi kiva että meni hyvin. Toivotaan kovasti että tarraa kiinni ja pysyy matkassa! Jännät hetket!

Tellu80 kiva kun päivittelet noin aktiivisesti. Mulla on tänään 4/25 noi eka pari päivää oli jotain alkuvuotoa ruskeata möhnää, mä en niitä laske vielä menkoiksi ;)

Täällä ei kummempaa, tulin lukemaan teidän juttujanne. Perus rento - olo! En oo jaksanut hirveesti kuumeilla. Vauvat on kokoajan mielessä juujuu ;)

Siivosin kellarin kun oli vapaapäivä. Vitsi mikä mahtava fiilis, puolet roinasta nyt roskakatoksen kierrätyspisteestä, jos sieltä joku nappaa itselleen "aarteen" mukaansa. Ihana ei tarvi katella noita kamoja enää =) Ja varasin itselleni uuden harrastuksen alkeiskurssin. Lisää hauskuutta tiedossa jatkossakin heheee =)