Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* TAMMIKUISET 2014 *

02.04.2013 |

Aloitanpas uuden pinon kun tänään itse tipahdin tuolta joulukuisten pinosta ja sieltä kautta tuli myös semmoinen hienovarainen vihjailu, että pino puuttuu ;D

Eli kaikki uuden vuoden vauvaa kuumeilevat tänne vaan!

Itse olen kohta 33 v. täyttävä neljän pojan äiti. Viidennestä ja VIIMEISESTÄ villahoususta kuumeilen=)

Nyt menossa siis kp 1/28-33 yk 5 lähti käyntiin. Toistaiseksi ei olla kovin tosissaan otettu. Oikeastaan tuo yk 4 oli ensimmäinen kierto, jossa todella koitettiin ässäillä oletetun  oviksen aikoihin... eipä onnistuttu ekalla yrittämällä.

Kommentit (364)

201/364 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille,

onnittelut jo plussanneille sekä tarrasukkia tarvitseville..

olen satunnaisesti muutaman kierron jännäillyt palstalla, mutta siirtynyt taustalle, koska palstalla jännittäminen vei kovasti voimavaroja.

muutama nimimerkki näytti olevan tuttu, teille toivon kovasti onnea!

tepsuttelija: kärsivällisyyttä.........vaikka jouluaatto onkin lähellä... ;)

rouva puolukka: kuinka mones yrityskerta teillä siis on? kolme yrityskertaa ei vielä ole paljoa. ymmärrän kyllä, että yksikin kuukausi tuntuu liian pitkältä, vähintään vuodelta. piinaviikot ainakin kymmenvuosilta.... 

ON: eli yritystä on nyt takana 1v 4kk+toukokuun muutamat päivät.. lapsettomuushoitoihin olemme hakeutumassa, terveyskeskuksen perustarkistukset on käytynä ja mitään poikkeavaa ei vielä ole löytynyt, joten saimme lähetteen lapsettomuusklinikalle.

niin, olen 31 ja mieheni 30, jos ikämme kiinnostavat... :D

tällä hetkellä elän jännittäviä aikoja, kp 29/22-29 (1 kierto 22pv, 2 kiertoa 29pv, eniten 27pv kiertoja)... oireita ei ole muuta kuin rintojen aristus, mutta niin on ollut aiemminkin muutaman kerran ennen kuukautisia. suurta väsymystä tai pahoinvointia ei ole. mitenkään erityisen itkuherkkä en mielestäni ole ollut, mutta muutama päivä sitten tuli kyynelehdittyä erään erityisen kurjan työasian vuoksi. en ole ennen työasioiden vuoksi kyynelehtinyt, mutta tämä nyt vain sattui osumaan. :/ mutta, lähipiirimme pitävät peukkuja, minä en toisaalta enää oikein jaksa enää pitää ja odotella "olematonta"...

202/364 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapinnoidalle hyvää jatkoa! Päätös oli yllättävä, mutta hienoa, että pystytte noin avoimesti asioista puhumaan. :)

ON: Voi itku tätä elämää! Sain kuin sainkin ne raskaustestit ja testasin tänä aamuna herkällä (10 mIU/ml) testillä vahvasta aamupissasta. Täysin puhdas nega. :( Latisti kyllä toivoa aika roimasti. Jotenkin ajattelen, että olisi siinä jo joku haamunkuvatus pitänyt näkyä, jos olisi näkyäkseen. PP10 on menossa ja alkio oli 4-soluinen (2 päivän ikäinen) siirrettäessä. Onhan se tietenkin mahdollista, että tämä vielä plussaksi muuttuu, mutta kovin on vaikea uskoa.

Jostain täytyy kyllä etsiä positiivinen mieli itselle, että jaksaa taas kohti uutta yritystä, jos tämä tosiaan kaatuu taas. Nyt olisi meidän vuoro!! 3v 2 kk tarkallaan yritystä takana, niin meinaa positiivisimmankin tyypin usko jo loppua.

Marjana pp 10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
203/364 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjanalle paljon tsemppiä! Toivon koko sydämestäni, että tämän aamuinen nega muuttuu vielä plussaksi!!

204/364 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana kovasti peukkuja sulle, että se vielä plussaksi kääntyy! Nyt olis kyllä teidän vuoro!!

Rouva Puolukkako siellä kirjoitteli greippimehun juonnista. Mä en ole löytänyt oikein pätevää tietoa netistä, mihin sen mehun hyödyt perustuu. Onko siinä C-vitamiinia, vai mikä siinä mehussa on? Ja kannattaako sitä juoda sekä miehen että naisen? Meinaan, liiallinen C-vitskun saanti (yli 1000mg/pv) ei ole hyvä naiselle, mutta eipä kahdessa lasissa voi paljon vitskua olla. Se greippimehu on semmonen, että sitä ei ainakaan kannata ottaa lääkkeiden kanssa, minkään lääkkeiden, se vahvistaa tai laimentaan niiden vaikutusta. Suositellaan pidettävän ainakin pari tuntia (vai muutama?) taukoa välissä.

Lapinnoidalle paljon tsemppiä päätökseen <3 

Jos joku päivittelee tuota listaa, mut voi siirtää "mukana hengaileviin". Mä kun alan stressaamaan ylipaljon kun kierto lähtee lähenemään loppuaan.

Toissapäivänä tuli postissa ovistikut ja eilen sitten tikutin samantien oviksen. Ja tuli se sitten hyöydynnettyäkin. Mulla on nyt ollut kahdessa kierrossa ovis 12 päivää ennen menkkoja. Yhdestä lähteestä luinkin, että ovis tulee yleensä xx päivää ennen menkkoja, eikä välttämättä siis tiettynä kierrospäivänä, jos se menkkojen pituus sattuu vaihtelemaan. Edellisellä kierroksella kun ovis näkyi, se oli 17/30 ja nyt 12/25. Viime kuussa sitä ei näkynyt ollenkaan.  Noh katellaan 8)

Töissä on ollut niin stressaavaa kaksi päivää, että oon stressanut sitä miten se stressi vaikuttaa. Huoh. Noh on tullut nyt juostua, ja tarkoitus lähteä tänäänkin.

Vierailija
205/364 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt ilmoittautuisin mukaan kuumeilemaan kun olen jo tovin lueskellut. Olen 29vee ja toinen lapsi toiveissa. Esikko on 2vee. Josko tärppäis niin ettei tarttis välissä mennä töihin, saapa nähdä miten käy kun esikkoakin yli vuosi toivottiin! Nyt menossa kp 24/26-28 yk 2 ja ov tikutettu kp 17 ja yritettiin tietty kovasti pupuilla ennen ja jälkeen. Vähän on rintoja aristanut sivuilta joten jännää on tuleeko täti ensi viikolla vai ei. Edellisen raskauden ekat oireet oli kamala rintakipu ja metallin maku suussa, myöhemmin sitten lievää etovaa oloa. Plussatuulia kaikille!

206/364 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas... Tänään olisi kp30/28-30 ja negaa näyttää. Tulis jo ne menkat kun ei plussaakaan tule. 

207/364 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjanalle plussapuhureita :)

Lapinnoidalle hyvää jatkoa :)

Tädin yllättäneille halit, plussanneille onnittelut!

ON: Menkat ei oo alkanu, koht varmaan alkaa kun mahakivut on kauheat, samoin rinnat kipeät. Otin jo särkylääkkeen ja nyt lepäilen. Alkais nyt niin kivut helpottais >_<

Ai niin ja tervetuloa uudet, kivaa alkavaa viikkoa kaikille =)

Pihlaja

Vierailija
208/364 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjanalle peukut ja varpaat pystyssä, että plussaksi muuttuu!! 

(.) täällä kp 25/25, menkat ei oo alkanu. Eilen testasin negan, yöllä tai huomenna varmaan menkat alkaa. Mitään oloja/oireita ei ole edelleenkään.

209/364 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaita kaikille!

Koitan tässä palailla sairastelun ja viikonlopun jäljiltä töihin. Vielä saa niiskuttaa, mutta kyllä tämä tästä=)

Taas on ärsyttävä tuhruvuotokierto päällä=( Mä en vaan voi sietää näitä tiputteluvuotoja kierron alussa, tai onko tämä nyt sitten kierron loppu.... kun ei voi oikein laskea vielä uuden kierron alkaneen kun vuotoa ei ole kuin juuri ja juuri nimeksi asti.... AARGH!

Noh eipä auta! Tällä kropalla se on vaan mentävä kun ei muutakaan ole ;)

Marjanaaaa????!!! Mitenkäs siellä menee? Älähän nyt heitä pyyhettä kehään. Ei vielä pp 10 tarvitse kaiketi mitään näkyä. Usko nyt vaan raskauden mahdollisuuteen vielä kun se kerran on HYVINKIN mahdollista=)

210/364 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaita!!

Räntää sattaa ja lunta vielä paljon.. alakaa vesi huilaamhan jos se meinaa 10 asteeseen lämpö noussa... Kyllä minoon teän juttuja vielä päivittäin käyny lukemassa, kiitos kaikille vielä ko olen saanu teän seurassa viettää nämät kuukauet. NYt ajattelin viimesen kerran vielä naputtaa viestin ja sitte jättäyvyn pois. No seuraan Marjanan tuloksen kyllä <3

Mitähän helekattia mie tehen nuille ovistikuille ja raskaustestiäki taitaa olla usiampi kaapissa....

Tiättäkö mulla on niin hyvä olo tästä päätöksestä ja met olemma molemmat jotenki huokashet helepotuksesta. Ressi on pois ja onpa ihana puuhata petissäki iliman minkhänlaista laskelmointia. Nyt saapi alakaa elämhän tässä päivässä eikä tartte miettiä kokoajan että sitte ko olen raskhana ni sitte sitä ja sitä ja auto pittää vaihtaa ja hommata sitä jä sitä... Meinas kuulkaa mennä tämän pikkukolomosen vauva-aika ihan huti. Ja ko mie muistan mitä oli kahen vauvan kans kymmenen vuotta sitte..

Kyllä met aijomma nauttia nyt tästä ihanasta viimisestä koko perhe.

Oikein ihanaa kessää teille kaikille ja nauttikaa alkavista raskausajoistanne ja niistä tulevista pikkusistanne!!!!!!!!

Mie jatkan nyt. Halauksia!!!

Terveisin Lapinnoita joka käyttää kondomia (OHO!!) ja miehensä lähtee kohta nips naps -käynnille

211/364 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp31/28-30 MISSÄ MUN MENKAT??? Eka aamu kun en testannut. Olin sata varma, että nyt se täti tulee kylään, mutta ei...

212/364 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapinnoita: Sinua tulee kyllä kova ikävä!! Kiitos kun olet jakanut meille elämääsi koettelleet ja ilahduttaneet tarinat. Olet antanut mulle todella paljon voimia kertoessasi koettelemuksista! Ei muuta kuin oikein ilon täyteistä elämää teille ja ei tarvi varmaan edes käskeä nauttimaan niistä kolmesta lapsukaisesta :) Minä se jään tänne palstalle sua ikävöimään :)

Marjana: Peukkuja täälä pidellään!! Elähän menetä toivotaja testien vuoksi.. Ne näyttelee noilla päivillä mitä sattuu. Oo onnellinen ettei tule mitään turhia haamuja joita monille tulee tosi paljon. Olen lueskellut noita himotestaajien keskusteluja ja aivan päättömiä haamuja ja ne jotka on oikeesti plussannu niin ei ookaan näyttäny plussaa.. Toivottavasti saisit keskiviikkona oikein mukavia uutisia verikokeista :)

ON: Ei hajuakaan oliko ovis minä päivänä.. Niin lomalla ollaan ku ihminen voi olla, joten mistää ei mitään tietoa :D Ens viikon perjantaina pitäis viimestää menkkojen tulla, joten laskelmien mukaan joskus viime viikolla ovis oli :D En jaksa juuri nyt yhtään miettiä oisko onnistunu vai ei.. Oireitakaan en aio kuvitellä tähän kiertoon, sen oon päättäny!! :D Viime kierroissa heti oviksen jälkeen jo oon kuvitellu vaikka mitä, mutta nyt aion jättää kuvitelmat toisaalle ja keskittyä lomailemaan :)

213/364 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille.

Negaakin näkyy useampi testailleen. Tuttu tunne siis muillakin tämä ärsytys, kun ei kahta viivaa voi ilmestyä. Tsemppiä siskot! :)

Mussuttaja: Ehditkö perehtyä siihen, että missä ajassa noiden vitamiinien tehon pitäisi näkyä? Eli jos aloittaa popsimaan niillä Westin suositusannoksilla molemmat, niin missä vaiheessa voisi kuvitella, että ne olisi ehtineet vaikuttaa riittävästi? Mietin, että ehkä täytyy kokeilla. Mutta nuo aminohapot vähän mietityttää, kun l-arginiinia muistaakseni suositellaan enintään 3 kuukauden käyttöaikaa kerrallaan. Ja onhan tuo E-vitamiinin määräkin aika iso... Meillä mies syö sitä nyt 100mg eli 150 IU per päivä, ja Westin suositus näkyi olevan 400 IU/pv.

Tellu: Ootko ajatellut käydä jossain vaiheessa lääkärissä niiden tuhruvuotojen takia? Jos ne johtuukin keltarauhasen vajauksesta, niin saisit muutaman kuukauden kuurin ja ongelma saattaisi ratketa pitkiksi ajoiksi.

PikkuisenMyyn lomafiilis kuulostaa oikein mainiolta! :) Voisin ottaa samanlaisen. :D

ON: Kiitos teille ihanille, kun jaksatte tsempata. :) Valitettavasti minä olen melkolailla luovuttanut tämän(kin) kierron suhteen. Eilen pp12 näytti testi edelleen puhdasta negaa. Eikä mitään tuntemuksia ole. Mahdollisuus tietenkin on edelleen, mutta taitaa kuitenkin harvinaisempaa olla, ettei tässä vaiheessa testi näyttäisi. Kun kuitenkin alkio oli siirrettäessä jo 4-soluinen ja 2 päivän ikäinen. Varmaanhan se pitää vielä huomisaamuna itsekin testailla ja käydä sitten verikokeessa ja soittaa ne tulokset.

Saa nähdä miten sitten jatkon kanssa käy, että ehditäänkö yrittää pakastealkionsiirtoa ennen polin kesäsulkua...

Marjana

214/364 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana, no enpä ole kyllä rehellisesti sanottuna tullut oikeastaan ajatelleeksi tuota vaihtoehtoa. Täytyy ruveta ajattelemaan ;D

Toivon edelleen sinulle sitä plussaa huomiselle.

215/364 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämärää, kun viesti hävisi jonnekin.

Marjana mitä, voiko poli mennä kesäksi kiinni. Ihan uusi tieto. Tosi tyhmää=( Toivottavasti siellä verikokeessa tulee varmistus. Täällä ollaan henkisesti mukana <3

Katoin pikaisesti tietoa noista vitamiineista, E-vit ei aiheuta mitään vakavia yliannostuksen oireita. Se on kuitenkin rasvaliukoinen ja kertyy elimistöön. Uskoisin, että näissä pätee vähän sama, kuin muissakin neuvoissa, toimi niin kuin itseltä tuntuu parhaimmalta =) Zita Westin vitamiinisuositukset on yli Suomen normikäytön suositusrajojen. Mutta se on toisaalta tyyppi, jonka luokse Madonnakin tuli suunnittelemaan raskautta. Ja miten kävi :)

Miehen kohdalla vitamiinien vaikutus näkyy siittiöiden laadun parantumisessa kolmessa kuukaudessa. Naisista en tiedä. Mun lääkäri neuvoi aloittamaan foolihapon kuukausia ennen yrittämisen aloittamista, muista vitamiineista se ei puhunut. Mistä muuten näit, että l-arginiinia 3 kk? Tilasin miehelle aminohappopaketin postissa, siinä ei taidakaan olla kuin 3 kk satsi..

Tällaiseen juttuun törmäsin netissä. Afrikkalaisen heimon tavasta kun pari alkaa miettimään vauvaa. Herkkää luettavaa, aloin ihan tässä vollottamaan aamukahvipöydässä. Mut mä oon tällainen vollottaja, se on normia mulle =)

http://carladoll6.tumblr.com/post/48154615484/thegodmolecule-here-is-a-tribe-in-africa-where

216/364 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vielä heitä toivoa Marjana :)

Orvokki: Voi harmitus negasta :/

Tepsuttelija: Jospa se täti älyäisi pysyäkin poissa :D

Tellulta kysyisin että kauan sinun tuhruvuodot ennen kunnon menkkoja on kestäneet? Mulla kun ihan samaa vaivaa ilmennyt nyt muutaman kierron ajan, ennen ei mitään tällaista. Nyt voi sen 3 päivää tulla verensekaista valkkaria, mutta sitten vasta kunnolla alkaa vuoto. Todella ärsyttävä vaiva.

ON: Eli tuhruttelu alkoi eilen ja mahakivut jatkuu. Inhottavaa, alkais jo kunnolla.

Aurinkoisia päiviä :)

Pihlaja

217/364 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää muuten palata tohon E-vitamiini kysymykseen illemmalla. Sitä on kuutta erilaista. Tuo 150IU=100g näyttää suurelta suhteelta, meinaan, se mitä suosituksissa luki on 400IU=n.250mg. Mun e-vit paketissa ei kyllä lue, mitä se on niistä kuudesta. Tästä esim löytyy muuntotaulukko http://www.robert-forbes.com/resources/vitaminconverter.html

218/364 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlaja, mulla on ihan sama "vaiva". Ollut aina. Sekin vähän hämmentää, samoin kuin muistaisin Tellun puhuneen, että mistä päivästä ne menkat lasketaan alkaneeksi sitten. No mä olen laskenut "kunnon" vuotopäivästä, mietin, onkohan oikea kierrospituus sitten pitempi kuin mitä olen laskenut?

219/364 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlaja, minulla ei ole ihan jokakierrossa ollut näitä tiputteluvuotoja, mutta useimmissa kuitenkin. Ja niiden kestokin on hieman vaihdellut, joskus tuhruttelu kestää muutaman päivän ja toisinaan vuoto on runsastunut jo tuhruvuotoa seuraavana päivänä. Välillä onkin ollut tosi hankalaa mieltää, että milloin se varsinainen vuoto on alkanut... Joskaan sillä ei juurikaan ole mitään merkitystä. Luteaalivaihe minulla on aina aika sama... vain päivän heitolla on menty (omien ovistuntemusten perusteella).

Ja mulla ei myöskään oman muistini mukaan ollut koskaan aiemmin (ennen viimeistä synnytystä) ollut tuhruttelua. Sitten kaivoinkin vanhan kalenterin esille (on tallessa vielä), johon olen merkannut kaikki menkat yms. Ja niin se vaan on aika kullannut muistot! Kyllä minulla oli siis tätä tuhruttelua kuopusta kuumeillessakin. Ja tosiaan nyt kun muistelen asiaa, niin ekat merkit, joista epäilin raskautta, oli tuhruttelun pois jääminen=) Eli ainakaan tuolloin "vaiva" ei vaikeuttanut raskaaksi tuloa... tai ainakaan estänyt sitä=)

Jokatapauksessa, sen verrain googlailin vuotohäiriöitä ja niiden syitä, että panikoiduin (ainakin melkein) :D Varaan ensitilassa ajan papaan, ettei ainakaan mikään syöpä jyllää ja aiheuta näitä vaivoja! Olen viimeksi käynyt papassa ennen kuopuksen odotusta ja se oli joukkoseulonta, johon minun kutsuttiin. Nyt pitää ryhdistäytyä ja varata aika ihan itse... onpas rankaa tämä naisen elämä ;D

220/364 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussuttaja, minä lasken kierron alkaneeksi siitä kunnon vuotopäivästä. Joskus sitten sooloilen, kun en ole varma, että onko vuoto jo niin runsasta, että sen voi katsoa olevan kunnon vuotoa. Sitten vain päätän, että tänään on kp 1=)

Ei kai se nyt oikeastaan pidempi se kierto ole, laski sen sitten alkaneeksi mistä päivästä tahansa. Jos aloittaa kp 1 laskemisen jo tuhruttelusta, niin silloinhan myös edellinen kierto päättyy siihen jne.

Minä merkkaan kuitenkin itselleni kaikki tuhruttelutkin kalenteriin. Ihan siksikin, että jos niitä täytyy joskus esim. lääkärikäynnillä tms. selvitellä, niin onpahan jotain faktaa tämän hataran muistini tueksi=)

Menkat minulla on näitä epäsäännöllisen säännöllisesti ilmaantuvia tuhrutteluita lukuunottamatta ihan säännölliset ja normaalit (minun mittapuuni mukaan).