* TAMMIKUISET 2014 *
Aloitanpas uuden pinon kun tänään itse tipahdin tuolta joulukuisten pinosta ja sieltä kautta tuli myös semmoinen hienovarainen vihjailu, että pino puuttuu ;D
Eli kaikki uuden vuoden vauvaa kuumeilevat tänne vaan!
Itse olen kohta 33 v. täyttävä neljän pojan äiti. Viidennestä ja VIIMEISESTÄ villahoususta kuumeilen=)
Nyt menossa siis kp 1/28-33 yk 5 lähti käyntiin. Toistaiseksi ei olla kovin tosissaan otettu. Oikeastaan tuo yk 4 oli ensimmäinen kierto, jossa todella koitettiin ässäillä oletetun oviksen aikoihin... eipä onnistuttu ekalla yrittämällä.
Kommentit (364)
Eipä tule meille tammivauvaakaan, täti kurvasi rajusti paikalle viime yönä :( Hemmetin rasittavaa kun toi vuoto on tosi runsasta! No eipä ainakaan lyhentynyt kierto enää tässä kuussa kuten aiemmissa kävi. Eli nyt oli kp 1/25-28 menossa.
Tsemppiä muille ja toivotaan että joku saisi vielä plussan eli merkin tammivauvasta!
Su kp 16 näytti ovistesti plussaa. Sormet ja varpaat ny ristiin. Itellä tosin on epäluuloinen olo, sillä ei ollut minkäänlaisia ovisoireita (limoja lukuunottamatta jotka loppui la).
Tervehdys!
Täällä on plussattu (?!?!?!?). Menkat oli sen vuorokauden myöhässä, ilman yhtään mitään oiretta ja tänä aamuna tein kärsimättömyyttäni uuden testin. Selvä viiva siihen piirtyi ja on kieltämättä olo kuin H. Moilasella.. Mahtavaa!! Onko tämä totta??
Ja juurikin tänään on sitten alkanut tuntua jonkinlaista viiltävää kipua välillä alavatsassa. Ei siis häiritsevästi, mutta niin että sen huomaa. Ja olisko noi tissitkin jotenkin pinkeemmät..? Vai kuvittelenkohan vaan..
Superpaljon tsemppiä kaikille piinailijoille!!
No niin!
Mulla on ollut tosiaan ongelmia kirjautumisessa, for some reason! Tänään sitten yllättäen taas onnistuu. Tiedä sitte missä mättää, omassa koneessa vai vauvan serverissä... No, täällä kummiski taas. Koko päivä meni työreissussa hesassa ja nyt vihdoin kotona.
Marjana: Olet ajatuksissani. Vaikuttaa siltä, ettei sitä plussaa taaskaan tule mutta vielä toki pidetään toivoa yllä jos kuitenkin... Minäkin olen kyllä ymmärtänyt niin, että kaksipäiväisen alkion siirron jälkeen pitäisi jo pp12 jotain näkyä. Mutta! Ihmisen kehohan on jokaisella yksilöllinen ja raskaushormoni erittyy eri tavoin jokaisella. Sinun erityksestäsi ei vielä tiedä, joten roikutaan nyt vaikka siinä oljenkorressa sitten... Tsemppiä ja voimia!!!!!
Orvokki: ONNEA!!! Hienoa, että oireettomuus olikin se vahvin oire =)! Tarrasukkaa matkaan vaan.
Johanna: Onnea oviksen bongauksesta. Kyllähän se testi varmasti oikein näyttää, joten nyt vaan toivoa kehiin, että tärppäsi.
Nancy: Pahoittelut tädistä =(. Ymmärrän sua hyvin, vuodan itsekin pari ekaa päivää ja yötä kuin seula ja se on tositosi ärsyttävää. Tsemppiä uuteen kiertoon!! Helmivauvakin on iiiihana juttu!
Jotkut teistä jutusteli tuhruvuodosta. Minulle sanottiin aikanaan, että satunnainen tuhruilu ennen menkkoja tai niiden jälkeen on ihan harmitonta yleensä, mutta jos se on enemmän sääntö kuin poikkeus, kannattaisi tarkistuttaa syy. Tuhruilu kun voi olla merkki siitä, että on jotkin hormonitasot pielessä. Ja tosiaan kierron kerrottiin minulle alkavan siitä ekasta kunnollisesta vuotopäivästä, siitä jona vuoto on veristä eikä tuhrua.
Pikkuinenmyy: Hyvä asenne sinulla nyt =).
).( Minä huomaan itsessäni lievää angstia siitä, että syksyllä alkaneen raskauden laskettuaika lähestyy, enkä ole edes uudelleen raskaana... =(. Surettaa. Olisin jo ajat sitten jäänyt äippälomalle ja kaikkea... En voi näille ajatuksille mitään vaikka hyvin tiedän, ettei niiden vatvominen mitään hyödytä. Sain viime viikolla lisäksi kuulla, että ei niin läheinen ystävä mutta hyvä kaveri kuitenkin odottaa vauvaa ja laskettuaika on päivää ennen kuin minulla olisi ollut. Myös esikoisen kummitäti odottaa vauvaa syntyväksi, he syksyllä ja vaikka olen onnellinen heidän puolestaan niin silti risoo. Risoo, koska olen aika luovuttanut sen suhteen, että tässä nyt enää vauvaa saisi kun on ikää ja kaikkea...
Että näillä fiiliksillä. Huomenna on kello 17 se clomiultra ja uskon munasolu(je)n kasvaneen ihan hienosti, niin rutosti kipuilee tuo vasen puoli ja turvottaa. Luultavasti saan huomenna tai sitten to aamuna laittaa pregnylin. Kai se siitä sitten... vaikka tuo oma usko tän onnistumiseen onkin tosi vähäinen.
Aurinkoa kaikille tasapuolisesti ja huomiseen!
RM
Mussuttaja: Hyvin moni erikoissairaanhoidon poliklinikka on kesällä jonkin aikaa kiinni ja lääkärit lomilla. Nimenomaan siten, että vain akuutit asiat hoidetaan. Onhan naistentautien poli tietenkin muuten osaltaan auki, kun on esim. syöpäpotilaita yms, mutta lapsettomuuspuoli on suunnilleen heinäkuun ajan kiinni.
Ihan ammattini puolesta on tullut tuo l-arginiini vastaan, että sitä suositellaan vain 3 kuukauden jaksoinaa. Tilasitko tabletteja vai jauhetta? Juu huomasin kyllä, että Zita Westin suositukset on yli Suomen suositusrajojen, mutta ei niistä mikään silti tainnut ylittää suurinta sallittua määrää Suomenkaan rajoituksissa. Ja tuo 3 kuukauden aika miehen kohdalla oli jo kivasti suuntaa antava. Kiitos siitä. :) Todennäköisesti lähdetään nyt ainakin kokeilemaan tätä extravitamiinikuuria, mutta haluan tosiaan kuitenkin varmistua, että määrät on turvallisia, eikä muita ongelmia sitten tule. :)
Tuo E-vitamiini, mitä minulla on, on Bioteekin Super-E:tä (eli mitä mies syö) ja silloin, kun tutkin mitä E-vitamiinia ostaisin, havaitsin tuon melko vahvaksi vaihtoehdoksi. Voi toki olla parempiakin.
Tellu: Ei välttämättä kannata panikoitua kuitenkaan niistä vuodoista. Suurin osa johtuu kuitenkin ihan elimistön hormonitasapainon heittelystä. Minullahan tuli niitä vuotoja ja papa oli puhdas, mutta tähystyksessä löytyi pieni muutos, jota on nyt seurattu vuoden välein. Kesäkuussa pitäisi taas käydä siinä tutkimuksessa ja koepalan otossa.
Johanna: Saitteko peittoja heiluteltua? :)
Orvokki: Paljon onnea!! :)
RM: Tulehan kertomaan ultrakuulumiset huomenna. :) Oljenkorressa tosiaan roikutaan, mutta ei kovin vahvasti. :D Toivottavasti vaan päästään yksi PAS tekemään ennen sitä kesäsulkua...
ON: Ei mitään uutta auringon alla aamun jälkeen. Eli huomenna verikokeeseen ja sen jälkeen eteenpäin. Pääsenpähän ainakin eroon näistä Lugesteroneista taas hetkeksi. On nimittäin sen verran inhottavia käyttää, yök!
Marjana pp 13
Täälläkin on ollut ongelmia kirjautumisessa. Olen ihan varma, että kirjoitin salasanan oikein, mutta silti jäin ulos. Vika siis vauva.fi:ssä
Hurjasti onnea Orvokille!!! Toivottavasti plussapinoon päätyy vielä mahdollisimman moni. :)
ON: Harmittaa ja kiukuttaa. Kp 21/27 menossa ja ei mitään tuntemuksia. Paitsi että harmittaa koko universumi. Vaikea pysyä positiivisena. Tänään ajattelin koko päivän, että entä jos en voikaan saada ollenkaan lapsia? Mites minä siitä selviän?
Minullakin muuten tulee tuhruvuotoa ennen kuukautisia, välillä jopa yli viikon ennen varsinaisia kuukautisia. Tarkastuksessa mikään ei ollut vialla ja papakin puhdas, että se on varmaan sitten keltarauhanen, joka ei toimi kunnolla?
Jaaa kp1 alkoi... arvasinhan mä että ne menkat tulee.
Onnea kaikille yritykseen ja plussanneille. Mä jatkan tuonne helmikuun puolelle... :(
Uskaltauduinpas tänne tammikuisten puolelle vaikkei vielä plussaa olekkaan näkynyt.
Täällä siis oletettavasti kp 38/28 menossa ja yksi haamu ja yksi selkeä nega tehtynä vähän alle viikko sitten. Neuvolasta käskivät vielä tekemään uuden testin varmuuden vuoksi ja nyt odotellaan koska kolahtaa testit postiluukusta. Ja esikoisestahan täällä haaveillaan kaiken muun lomassa : ).
Marjana: Oltiin viikonloppu reissussa, mutta su kyllä peitto heilui useampaan otteeseen ku kotiin päästiin, samoin maanantaina ja varmuuden vuoksi vielä eilenkin.
Eilen oli kipuilua oik. puolella ja tänään repäisykipuja alavatsalla äkkinäisiä liikkeitä tehdessä. Ovistestissä näkyi oikein haalea testiviiva. Missä vaiheessa sen tulisi poistua kokonaan? Ihan huvikseni olen vielä testaillut että koska se viiva katoaa kokonaan :)
kaks haaleeta plussaa testattu puol kasi ja nyt puol ysi :D kaipa tää on nyt uskottava! Vai voisko pregnyl näyttää vielä 15 päivää piikityksestä valeplussaa?
Kaikille paljon plussatuulia!! :)
..Ja paljon onnea muille plussanneille :))
Veritesti yhtä negatiivininen kuin nuo tikkutestitkin. Eikä pakastealkion siirtoa ehditä tekemään ennen kesäsulkua, joten elokuussa sitten. Hieman kyllä harmittaa ja ahdistaa, että taas joutuu odottelemaan... Eihän kukaan estä yrittämästä luomusti, kun sitä estettä luomuraskauteen ei ole, mutta aika toivottomalta se tuntuu.
Eli kiitos ja näkemiin tästä pinosta.
Veritesti yhtä negatiivininen kuin nuo tikkutestitkin. Eikä pakastealkion siirtoa ehditä tekemään ennen kesäsulkua, joten elokuussa sitten. Hieman kyllä harmittaa ja ahdistaa, että taas joutuu odottelemaan... Eihän kukaan estä yrittämästä luomusti, kun sitä estettä luomuraskauteen ei ole, mutta aika toivottomalta se tuntuu.
Eli kiitos ja näkemiin tästä pinosta.
Erätauko =)!
Marjana: Voi EI EI!!!!!!!!! Paskat sentään, että tekee mieli kirota vuoksenne. Olen niin pahoillani, ettei alkio kiinnittynyt. Mikähän piru siinäkin mättää??? Osaavatko polilla yhtään sanoa mistä kiinnittymisen epäonnistuminen voi johtua? Kyllä harmittaa vuoksenne ja kun vielä pas siirtyy niin voihan vessanovenkahva. Tsemppihali!!!
Karoliina: Pregnyl ei näy testissä kahta viikkoa, joten ONNEA!!!!!! Ja tarrasukkia!
Tepsuttelijalle pahoittelut tädistä =(. Tsemppiä helmikuisiin!
).( Clomiultra oli siis viideltä ja kaikki oli niin hyvin kuin voi olla. Limakalvo oli optimaalinen ja vasemmalla oli yksi johtofollikkeli, 20mm. Lisäksi kummallakin puolella oli pieniä, 10mm kokoisia. Pregnyl pistettiin heti ja nyt sitten peittoja heilutellaan. Lääkärin mukaan vasteeni clomeihin on niin kohdallaan, että kirjoitti pregnylin myös ensi kiertoon ja sanoi, että jos ei tärppiä nyt tule, voin hyvin pistää pregnylin ensi kierrossa ilman clomiultraa halutessani. Ei siis pitänyt tärkeänä ultrausta joka kierrossa jos vaste on noin hyvä eikä liikaa tule munasoluja.
Nyt siis pari viikkoa edessä odottelua -ja ekaksi tuo peli pitää jännätä alta pois. Sitten petipuuhiin =D.
Tsemppiä siskot!
RM kp12
Marjanalle halauksia!!!!!!! Mä niin toivoin sulle jos jollekin sitä plussaa!! Eikö niitä voisi syksyllä sitten koittaa laittaa kahta kerralla, jos toinen niistä pääsis paremmin alkuun? Uskon että sulla on nyt vaikiaa ja voi kun olis jotain jolla sitä voisi helpottaa :(..
Törmäsin tälläiseen blogiin netissä, hienosti piirretyjä kuvia tehty yrtittämisestä. Pitkän taipaleen jälkeen heillä oli onnellinen loppu, mutta kyllä noi kuvat sai omat tunteet pintaan...
ON. Hammassärky, en oo ennen tätä kokenutkaan! Nappia menee kauheeta vauhtia napaan ja hetken pysyy särky pois. Huomenna sitten särkypäivystykseen soittelua.. No, jotenkin nyt aloin taas pelkäämään koko plussaa...!!
Ja tietenkin unohdin linkittää sen blogin :D
http://meinasinkaatua.sarjakuvablogit.com/2010/06/02/jos-kuitenkin/
Helatorstaita!
Ensin kiitosta kaikille vastanneille tuosta tuhruvuodosta, kiva saada vertaistukea :)
Marjana: Voi harmi ja halaus sinulle! Plussaa teille kyllä niin toivoisin! Nyt kuitenkin peitot heilumaan polin ollessa kiinni, jospa silla aikaa tulisi pieni ylläri!
RM: Kuulostaapa hyvältä, kivoja peitonheilutus talkoita :D
Karoliinalle hurjan paljon onnea plussasta :)
ON: Tuhru kesti taas sen 3 pv ja eilen alkoi kunnon vuoto. Helmikuisiin matka käy ja yk7 alkakoon!
Plussaonnea vielä jännäilijöille :)
Pihlaja
Hei vaan pitkästä aikaa kaikille, olen käynyt lukemassa viestejänne, mutta omien kiireiden vuoksi en ole vain ehtinyt palsailla.
Marjanalle lämpöiset halaukset ja voimia tulevia koitoksia varten :)
Paljon onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä odotukseen :)
Lapinnoidalle hyvät jatkot =)
ON: Tänään olisi kp 27 ja myöhäinen ovis tuntemusten mukaan. Tietysti juuri oviksen aikaan mies joutui sairaalaan leikkaukseen, mutta toivon todella että näillä peittojen heilutuksilla kävisi tuuri :) Pian olisi polttarit, aavistan sen ja nyt olen vähän hukassa että mitä teen, uskallanko juoda? Ajattelin varmuuden vuoksi testata huomenna eli kp 28/30-38. Tosiaan kaksi viimeisintä kiertoa ovat olleet tuon 38 päivää pitkiä.
Mukavaa helatorstaita kaikille, huomenna taas työt kutsuvat =)
Marjana. Pahoittelut :( :( .....Virtuaalihalaus!
Onnea plussanneet!
Täällä menkat oli ja meni, eli helmikuisiin...
Nopeesti puhelimella kun odotan kokouksen alkua. En ole jostain ristuksen syystä päässyt kirjautumaan neljään päivään tänne :/. No, jospa tästä eteenpäin onnistuu taas...
Marjana: tsemppiä sinulle syli kaupalla! Toivon niin teille sitä plussaa!!! Hengessä mukana siis.
Muille kommentoin myöhemmin. Oma olo turpea ja mahaa juilii. Huomenna ultra.
RM kp11