Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* TAMMIKUISET 2014 *

02.04.2013 |

Aloitanpas uuden pinon kun tänään itse tipahdin tuolta joulukuisten pinosta ja sieltä kautta tuli myös semmoinen hienovarainen vihjailu, että pino puuttuu ;D

Eli kaikki uuden vuoden vauvaa kuumeilevat tänne vaan!

Itse olen kohta 33 v. täyttävä neljän pojan äiti. Viidennestä ja VIIMEISESTÄ villahoususta kuumeilen=)

Nyt menossa siis kp 1/28-33 yk 5 lähti käyntiin. Toistaiseksi ei olla kovin tosissaan otettu. Oikeastaan tuo yk 4 oli ensimmäinen kierto, jossa todella koitettiin ässäillä oletetun  oviksen aikoihin... eipä onnistuttu ekalla yrittämällä.

Kommentit (364)

Vierailija
241/364 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuh, mitkä oviskivut!

Kirsikkakarkille ja Pihlajalle tsemppiä helmikuisiin!!!

Metsätähti: Nuo alkoholipitoiset tilaisuudet on aina vähän haaste tässä yritysruljanssissa. Varsinkin jos haluaa pitää yrityksen ja mahdollisen tärpin omana tietonaan. Toivottavasti saat jotain selkoa tilanteeseen ja pääset hyvillä mielin huoletonna viettämään juhlaa =)!

Pikkuinenmyy: Tsemppiä hammassäryn kanssa. Joko sait apua???

).( Peitonheilutustalkoista voidaan kyllä puhua, niin rivakasti olemme nautiskelleet tästä ovisajasta -aamuin illoin =). Mutta nyt on niin rajut kivut vasurissa, ollut aamuyöstä alkaen, että ovis on tapahtunut. Ajoituksen ja yrityksen puutteeseen tämä kierto ei siis tule kaatumaan. Johonkin muuhun kyllä varmaan kaatuu, kuten eka hoitokierto aina. Koskaan en ole ekasta kierrosta raskautunut.

Joten kaikessa rauhassa piinaillaan sitten seuraavat pari viikkoa. Mulla menee kyllä aika nyt niin huolella muissa asioissa, että ei tässä kerkee paljon piinailla. Työkuviot, mm-lätkä, perhearki ja harrastukset pitää mut niin maan tasalla, ettei tosikaan =).

Mukavaa viikonloppua ja testaamaan pääseville plussatuulosia!

RM dpo0

Vierailija
242/364 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi, onnea plussanneille ja tsemppiä muille yrittäville! 

Aikaisemmin jo kirjoittelinkin tänne, mutta esittely jäi välistä. Täällä siis yrityskierrolla yksi oleva nuori pariskunta ( 24 + 26 ) jännää tuleeko esikoista. Kuukautiset siis reilusti myöhässä, mutta aikaisemmin tehdyt testit vahvasti negaa. Kuukautisia ei kuitenkaan kuulu edelleenkään. 

Tuli tosiaan jo 7.5 tilattua uudet testit kotitestistä, mutta helatorstai teki tepposensa ja testit edelleen kustin matkassa ties missä. Jännittyneenä on tullut ravattua ulko oven ja postilaatikon väliä tänäänkin jo varmaan kolmesti. Johtuneeko tästä stressistä vai mistä, mutta äitienpäivän runot (ajattelin omalle äidilleni korttiin) nosti kyyneleet silmiin ja tämä aamu onkin itketty vuolaasti. Eilen käytiin miehen kanssa keskustelua, koska olen kuulemma enenemissä määrin muuttunut kiukkuiseksi. Talokaupatkin on käynnissä joten stressaavia (mutta onnellisia) vaiheita elellään muutenkin.

Omamaamansikka + ukko, yk 1 & kp 40/28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
243/364 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

marjanalle  pahoittelut. en pysty edes kuvittelemaan miltä tuntuu. joskus sanat eivät lohduta. halaus silti.

pikkumyylle kiitos blogin linkistä, täällä oon yksikseni poraillut .. jotkut kuvat olivat todella koskettavia.. ihan ääneen itken. noh.

meillä menossa vasta yk 3, ja epätoivoinen olo on. en pysty edes kuvittelemaan kuinka repivää on pitkä odotus.

mää oon ollut jotenkin huonolla tuulella ja poraillu ihan kaikkea ja tiuskinut ties mistä.(niin ne menkat ois ens viikolla.) teen varmaan la-aamuna testin, kun illalla ois mun synttärit ravintolassa ja mietin että miten paljon haluan juoda.. kunpa päähän saisi välillä muita ajatuksia kuin tätä vauva-asiaa vaan.

Vierailija
244/364 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille,

toivottavasti onnistun kirjoittamaan edes jotenkin oikeaan ketjuun. Olen ihan uusi täällä. Olen halunnut pitää vauvahaaveet (ja miehellä totta kai ;) ihan vain itselläni kun jotenkin irationaalisen taikauskoisesti pelkään, että unelma ei koskaan toteudu, jos sen sanoo ääneen tai kirjoittaa auki.

Mutta nyt päätin kuitenkin rohkaistua :)

Täytän tänään 32 vuotta ja olemme yrittäneet vauvaa nyt kohta vuoden verran. Olen toivonut lasta jo paljon paljon kauemmin, mutta miehen innostumiseen meni kauan.

Olimme yhdynnässä suurin piirtein ovulaation aikaan kahdeksan päivää sitten. Eilen aamulla heräsin siihen, että rinnat ovat todella todella kipeät. Tänään rintojen kipu jatkuu ja lisäksi on tullut järjetön palelu. Mahaa turvottaa vaihtelevasti. Myös röyhtäilyä on ollut jonkin verran, jota ei ikinä muuten ole. Olen myös ollut aika itkuherkkis tässä, mutta sille nyt en pistä vielä hirvesti painoa.

Monet ns. oireistani voivat selittyä muullakin kuin raskaudella. Minulla on tosi usein rinnat kipeät ennen menkkoja ja myös turvotus voi selittyä lähestyvillä menkoilla tai sillä, mitä olen syönyt. Palelun voi selittää ihan vilustuminenkin. Ainoa minulle epätyypillinen oire on tuo röyhtäily.

Mutta voi kuinka toivonkaan, että tuntemuksille olisi se yksi ja ainoa, hartaasti toivottu selitys. Se olisi paras synttärilahja ikinä J Vielä en uskalla testata, eihän tässä kohtaa pitäisi vielä mitään näkyä.

245/364 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kp 22/30 ja dpo 6. Alavatsa on yskiessä tuntunut aralta, muutoin ei oo ollut mitään oireita. Olen nyt kovassa yskässä/flunssassa ja joutunut nauttimaan vahvempia kipulääkkeitä. Itseä ahdistaa vaikka tietääkin ettei niillä nautituilla lääkkeillä ole mitään vaikutusta tässä vaiheessa. Toivottavasti tämä oireettomuus tarkoittaa jotain :) itselläni ainakin on sellainen olo että vois olla tärpännyt!

246/364 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus, siis kp 22/31

247/364 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roxymama: Kiitos tsempeistä, hammas on nyt kunnossa ja kipu poissa :) Onneksi! Kamalaa se oli. Aluks mmietin ku ottivat röntgenin hampaista, mutta sitten tulin siihen tulokseen että ei oo haittaa, koska ei vieläkään oo testeis mitään näkyvissä.. Sehän mukavaa ettää sulla on kovasti muuta puuhasteltavaa niin ei ehdi vauvakuume ahdistaa liikaa :)

KattenB:Tervetuloa! Täälä on niin moni plussanu vuosien saatossa näissä ketjuissa, ettei tarvi peljätä, tuskin tuo huonoa onnea :)

Mussuttaja: Joo, se blogi on herkille laittava. Itselläni on yritystä takana nyt n. puoli vuotta ja yksi keskenmeno siinä ajassa.. Mutta vauvasta olen kuumeillut salaa paljon pitempään.. Ja lapsesta asti olen pelännyt etten koskaan saa lapsia, toinen puoli itsestäni ei edes osaa kuvitella lasta elämässä koska jotenkin pelkään ettei sitä edes tule.. Ja vaikka ei olis lapsettomuutta takana, niin toi blogi kuvannoillistaa ne kamalat tunteet todella hyvin, kuten myös sen kuinka hölmöksi nainen menee testailun ym suhteen! :D

On: Ei kait mitää, eilen halutti todella kovasti, ikinä ei oo kuivan kauden aikana ollut petipuuhat ollenkaa mielessä, voisin pitää sitä erittäin poikkeavana.. Mietin kyllä olisko ovis sittenkin tullu vasta nyt? Sitten, oon aiemmin kertonut niistä menkkaunista. Eli ennen pillereitä näin aina unen menkoista edellisenä yönä kun menkat alkoi, tiesin siitä aina varautua.. Pillereiden jälkeen unia ei tullut, paitsi ekan kerran menkkauni tuli viikkoa ennen plussausta.. Sen jälkeen se on tullut kaks kertaa viikkoa ennen menkkoja.. Viime yönä näin unen, unessa se oli kiinnitymisvuoto ei menkat... Joten, taas saa jännätä mitä tarkoittanee.. Mutta tosi hauska mielestäni että se on muuttunu tuohon, että se uni ilmoittaa nykyään tasan viikkoa aiemmin :D.. Mielestäni ei oo mitään oireita, nyt saattais olla joku dpo 8-9.. Se on että ilmaa kertyy vatsaan koko ajan ja pissattaa kovin tiheästi.

248/364 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä tulla sanomaan, että tänään on lapsettomienpäivä. Oikein iso halaus teille jotka on lapsettomia vielä toistaiseksi <3

Ja huomiselle hieman varaslähtöä, te joilla on jo niin nuppuja, oikein ihanaa äitienpäivää <3

249/364 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä heitettiin jo torstaina kirves kaivoon. Tuli yhtäkkiä iso loraus kirkasta verta. Sen jälkeen on tullut tuhrua. Menkkojen pitäisi alkaa tiistaina.

Kyllä tuntuu, että oma kroppa on pettänyt. :(

Vierailija
250/364 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntai-iltaa!

Rouva puolukalle pahoittelut menkoista/tuhruista. Mälsää =(. Jaksuja!

Katten B: Tervetuloa joukkoon!

Pikkuinenmyy: Voishan sitä vaiks kuvitella, että noi on raskausoireita... Noh, voi olla tai sit ei. Onneksi olet jo noin pitkällä, ei enää montaa piinapäivää edessä. TSEMPPIÄ!

Mitä kuuluu Marjanalle?

).( Äitienpäivä on vietetty ja oli oikein mukavaa. Ulkoilua, hyvää ruokaa, lapsosen ja avomiehen leipomaa kakkua ja uintireissu porukalla =). Lahjoja, kukkia ja niitä parhaita, eli haleja, tuli paljon sekä kolmiääninen onnittelulaulu.

Oma fiilis on vaan aivan hirvittävän ristiriitainen. Toisaalta valtava onni näistä lapsista, pakahduttava jopa ja samalla olen ihan itkun partaalla koko ajan. Syynä se, että tuttava menetti perjantaina kaksoset, pojat kuolivat tuttavani vaimon vatsaan rv35. Myös raskaana ollut vaimo meinasi menettää henkensä siinä rytäkässä. Tarkempaan en tiedä koska olen muualta tihkuvien tietojen varassa enkä ole tohtinut heitä häiritä järkytyksen keskellä. Mitään syytä ei vielä ole saatu selville, mutta vaimo on jo päässyt teholta normi-osastolle, joten pahin kai takana.

Pariskunta ei ole edes kovin läheinen mutta silti tuntuu kuin olisi isketty vyön alle. Ilmat pihalle. Koko viikonlopun olen vain ajatellut heitä ja sitä, miten perkeleen epäoikeudenmukainen ja oikeastaan kaamea paikka tämä maailma voikaan pahimmillaan olla. Tämä oma kuumeilukin ja yrittäminen tuntuu nin vähäpätöiseltä asialta nyt vaikkei omia ja toisten kokemuksia voikaan lähteä vertailemaan. Itkin kuitenkin silmät päästäni luettuani tuttavani statuspäivityksestä hänen tuskaansa, jota hänen oli pakko purkaa ettei järki lähde. Niin kamalaa.

Näissä tunnelmissa siis piinaillaan. Eipä hirveesti tunnu siltä, että olis edes hoitokierto päällä. Vaikka tiedän, että munasolu irtosi ja olen siis ovuloinut, ei kropassa tunnu siltä ollenkaan. Nännit eivät ole tulleet aroiksi eikä missään tunnu mitään. Ihan kuin mitään ei olisi edes tapahtunut. Olen kai niin turta etten tunne mitään... =(.

Anteeksi tämä omanapainen valitusvirsi, tuntui, että on pakko purkaa jonnekin. Kovasti tsemppiä kaikille omiin kierron vaiheisiinne ja helmikuisiin lähteville jaksuja. Nyt ei oikein muuhun pysty.

RM dpo2

251/364 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä kertaa ei muuta, kuin että vuoden päästä äitienpäivänä kovin toivoisin saavani juhlia sitä oma lapsi kainalossa.

Vierailija
252/364 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kp29/28 ja vielä ei oo menkat alkaneet.. Tosin kyllähän ne vielä kerkiää. Menkkaoireet on kyllä kummasti kadonnut jonnekki. Noh huomenna testaan ellei ennen sitä ole menkat alkaneet :) jänskää. 

Roxymamma Aivan kamalia uutisia ;( Mitenkä tuollaisesta ikinä selviää. Kyllä tuntuu pahalta kun ajattelee mitä jotkut joutuvat kokemaan :( 

253/364 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roxymama: aivan kamalaa! Vaikkei ihmisiä tunnekkaan, niin pistää tuollainen kauheus hiljaiseksi ja ajattelemaan. Ei tuollaista toivoisi pahimmallekkaan vihamiehelle :( 

Täällä dpo 8 (kp 24/31) eikä minkäänlaisia oireita. Miksi, oi miksi tää aika matelee?!? Jos ei muuta niin pääsis edes uuteen kiertoon pian!

254/364 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa maanataipäivää =)

Viikonloppuna tosiaan oli polttarit ja aivan mahtavat sellaiset! Alkoholiakin tuli otettua, mutta aika säästeliäästi tosin. Illalla/ yöllä oli sitten tosi kipeä alavatsa ja rinnat ovat alkaneet kipeytyä. Voipi tosin olla siitäkin että menkat ovat tuloillaan (toivottavasti ei). 

Roxymama: Todella kauhea tilanne tuttavallesi on käyny :/ He tarvitsevat varmasti paljon tukea selvitäkseen tilanteesta. Sinun ei kuitenkaan pidä tuntea huonoa omaatuntoa tästä, vaikka ihmiset ovatkin taipuvaisia ajattelemaan miksi joillekin tapahtuu kamaluuksia ja itsellä on asiat loppupeleissä melko hyvin. Lämpimät halaukset :)

Hiljattain elämä näytti myös arvaamattomuutensa kun pikkusiskoni lapsuuden ystävä ja perhetuttavamme, vain vähän yli parikymppinen naisenalku kuoli vaikean sairauden uuvuttamana. Kyllä se pistää miettimään. 

Tänään on kp 31/38 ja nyt olen jotenkin todella kärsimätön siitä että koska saan testata :)

Terkuin Metsätähti

Vierailija
255/364 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta viikkoa!

Metsätähti: Voi kun sinulla nyt tärppäisi. Ainakin hyvältä vaikuttaa. Peukku täältä!

Johanna: Tsempit sinullekin, viimeistä piinaviikkoa sielläkin mennään. Peukku!

Naspu: Wau, sinä olet jo ihan viime metreillä. Otapas nyt plussa, olisi jo korkea aika jonkun plussata taas...!!! Peukku kanssa.

Mussuttaja: Sitäpä toivon teille jokaiselle, jolla ei vielä lasta ole. Että pääsisitte äitienpäivää viettämään äitinä. Voimia!

).( Tuhannet kiitokset myötäelämisestänne. Tunnen itseni vähän hölmöksi kun näin aloin tuosta tragediasta tilittää, mutta kyllä sen jakaminen helpotti omaa oloa. Tuo nainen on vielä sairaalassa mutta toipumassa kovaa vauhtia. Alustavasti kaiketi syyksi epäillään nyt jotain maksaperäistä. En tiedä tarkkaan. Mutta eihän se lapsia takaisin tuo ja suru on heillä tietenkin ihan hirveä. Lämpimät ajatuksenne tsemppaavat.

Omassa olossa ei muutosta. Ihan normiolo, toki vasta on ovis takana eli eihän tässä vaiheessa nyt mitään olotiloja oikein voi ollakaan. Kurkistin, että JOS tästä jotain tulosta tulisi, la menisi helmikuulle. Niinpä siirryn pikkuhiljaa sinne pinoilemaan mutta piipahtelen täällä toki lukemassa (plussa)kuulumisianne =D.

Mukavaa ja aurinkoista alkuviikkoa kaikille. Aktivoitukaapa nyt muutkin kirjoittelemaan...

RM dpo3

Vierailija
256/364 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakkohan se oli kauppaan mennä ja testin tein tossa pari tuntia sitten ja haalea viiva siihen piirtyi :) Huomenna tulee lisää testejä.. Toivottavasti siitä vahvistuisi :) Ihanaaa!

257/364 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, onnea Naspu! Eiköhän ne viivat siitä ala vahvistua! :P

Vierailija
258/364 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napsulle paljon onnea plussauksesta!

Eilen tein testejä ihan kaksin kappalein kun ne viimein postista saapuivat. Kiertopäivät jotain 46/28 ja negaa näytti molemmat testit. 

Toivoa kai on niinkauan, kun kuukautiset pysyvät poissa, mutta on  tää vaan stressaavaa.

Vierailija
259/364 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA NASPU!!

Hienoa, että saatiin lisää plussanneita tammikuisiin. Tarrasukkia matkaan sinulle!

Omamaamansikka: Onpa sulla kierto venähtänyt pitkäksi. Onko tuo sulle tyypillistä? Tuo kierron venyminen on kyllä tosiaan ärsyttävää, tsemppiä siis!!!! Ja kyllä, toivoahan on kunnes täti tulee... Toivottavasti ei tule ja syynä on raskaus, joka vaan on alkanut hieman myöhään verraten edelliseen kiertoon...!

).( Itsellä on jo parempi mieli, vaikka tuttavapariskunnan kohtalo koskettaakin. paljon ovat mielessäni. Vaimo on vieläkin teholla vaikka luulin hänen jo päässeen sieltä vuodeosastolle. Mutta tilanne on vakaa, joten kaipa pahin takana on... Surullista vaan.

Muut omat kuulumiset onkin tuolla helmikuisten pinkassa. Toivottavasti teistä kukaan ei siirry sinne vaan painutte odotuspinkkoihin =)! Mut jos tuutte niin teretulemast!

RM dpo4

Vierailija
260/364 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roxymama, kiitos lohduttavista sanoista. Taas on uudet sofi one step liuskat tulossa, niin kauan kun on toivoa, aion myös testailla. Oman mielenrauhanikin takia. 

Ei ole ennen olleet kierrot tälläisiä. Pillereidenkin aikaan tuli kuukautiset ihan väkisin, jos joskus ajatteli että syö kaksi levyä putkeen. Tämä kierto on tosin muutenkin ollut erilainen, kuukautisten jälkeen n. 10 päivän päästä alkoi todella vähäinen vuoto, joka kesti kolmisen päivää. Jos kierron laskee alkaneeksi siitä vuodosta oltaisiin nyt ihan tavallisen kierron loppumisen kieppeillä. 

Inhottavaa, kun kuukautistuntemuksia on ja ei voi tietää alkavatko vai eivät. Jos lähtee vähänkään pidemmälle ihmisten ilmoille niin on oltava allwaysit varmuuden varalta. Valkovuoto aiheuttaa sen, että tulee tunne kun ois pöksyt märkänä ja sitten saa pelätä, että nytkö ne alko kun istuu työpaikalla palaverissa.