Vaipat päällä treenaamaan?
Olen synnyttänyt nainen, ja kärsin nykyään aika pahasta virtsankarkailusta. Tavallinen arkielämä sujuu ihan hyvin, mutta urheillessa lirahtelee aika paljon välillä. Harrastan lajia, jossa tulee paljon ponnistuksia yms. Olen treenaillut synnytyksen jälkeen itsekseni ja pitänyt tenan housuvaippa, koska muuten pissisin yksinkertaisesti housuun. Haluaisin liittyä taas urheiluseuraan, mutta hieman arastelen kun pitäisi käyttää noin isoa vaippaa. Voisitteko itse siis mennä esim. housuvaippa päällä ohjattuihin harkkoihin
Kommentit (108)
Mulla treenaaminen itsessään auttoi vaivaan. Ekoja kertoja lenkillä oli tosi kiire kotiin, ja silti olis pitänyt olla se vaippa. Nykyään asia ei ole ongelma, mutta kyllä mä metsälenkillä käyn puskapissalla, jos yhtään tuntuu siltä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn itse porrastreeneissä, joissa on useampi nainen joiden tenat näkyy selvästi julksutrikoiden läpi, ja osalla ikää 30-35. Ihmettelen suuresti
Mistä tiedät, vaikka kyseessä olisi tavalliset kuukautissuojat. Maxisiteet ovat saman kokoisia kuin isot tenat.
Tiedän tunteen, voi miten nöyryyttävää. Itsetunto laskee ihan nollaan ja sitten vielä muut nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin ja pyydät lähetteen erikoistuneelle fyssarille, sellaiselle joka treenauttaa lantionpohjaa oikeasti. Lääkäriksi valitse laskemiin ym erikoistunut lääkäri. Hoida se kuntoon!
Vaivaa ei pysty aina hoitamaan itse kuntoon. Minulla ei ollut laskeumia, eikä lantionpohjatreenikään auttanut. Vasta leikkaus auttoi.
Sektioäiti -huono äiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista :) Olen ollut yhteydessä lääkäriin, mutta menen uudestaan käymään, edellinen ei maininnut mitään esim. leikkausmahdollisuudesta. Ja taidan liittyä sinne ryhmään myös, tuskin kukaan siellä tosiaan toisten tenoja kyttää. Ehkä saan lääkäriltä toivoa vielä tämän karkailunkin suhteen, 30 v vaipoissa on kieltämättä vähän hassua...
Mutta ihan sairaan hienoa on, että synnytit alakautta etkä millään sektiolla. Kyllähän tuo housuun kuseminen on kaiken kivun ja tuskan arvoista eikö vain? ...vaikkei loppua näy...
Olisipa ap saanut sektion.
Vierailija kirjoitti:
Pissikää mammat vaan vaippoihin, me nuoret ja nätit viedään sillä aikaa teidän miehet :D nauti tenoista ja liberoista
Säkö luulet että hyvä mies vaihtaa vaimonsa ja lapsensa äidin ilkeään bimboon sen takia että nainen pitää urheillessa vaippaa?
HEHHEH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
3 ekan lapsen kanssa riitti lantionpohjan treenaus. 4 jälkeen aivan turhaa hommaa, sekä pissa että kakka tulee jos on tullakseen. Olen käyttänyt 24h vaippaa jo vuosia. Älä häpeä turhaan, meitä on enemmän kuin luuletkaan.
Aivan kamalaa. Yksikään lapsi ei ole tuon arvoinen.
Vauvajumppaan vaan jos vaippoja tarttet
Vierailija kirjoitti:
Lantionpohjasi on vielä niin huonossa kunnossa, että sinun pitää treenata se ensin kuntoon. Muuten vaaran on laskeuma ellei sinulla jo ole (todennäköisesti on). Lääkärin ja fyssarin kautta treenaat ensin lantionpohjan kuntoon ennen kuin revit kroppasi lopullisesti hajalle. Provohan tämä oli, mutta vastaan silti. Voihan joku 1 tuhannesta olla niin pöljä, että luulee, että housuun pissiminen vain kuuluu asiaan eikä sille kuulu mitään tehdä.
Miksi olis provo? Ihan yleinen ongelma kyseessä
Mekin ollaan naureskeltu kavereiden kanssa treeneissä ettei 20v uskonut että jo 30v tarvittaisiin tenoja mutta tässä ollaan :D tsemppiä aloittajalle harrastukseen, älä anna karkailun rajoittaa elämääsi
30 vuotiaat naiset pissaa vaippaan ja väitää silti ettei synnyttäminen pilaa naista :D Miehenne tuskin ovat teidän kanssa samaa mieltä
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi mennä, enkä pitää missään muuallakaan. Vaipat on vauvoja varten.
Ikääntyminen ja vaihdevuodet myös voi tuoda yllätyksiä. Minusta aivan asiallista käyttää Tenaa yms kun tarvetta sille.
Tää ketju on tenan piilomainontaa
Mulla meni synnytyksen jälkeen melkein vuosi ennen kuin pärjäsin ilman suojia. Tee paljon lantionpohjan lihastreeniä ja käytä suojaa jos tarvitset. Älä tee tuosta ylisuurta ongelmaa. Jos treeni ei auta niin nykyään voidaan parantaa myös leikkaamalla
Vierailija kirjoitti:
Mekin ollaan naureskeltu kavereiden kanssa treeneissä ettei 20v uskonut että jo 30v tarvittaisiin tenoja mutta tässä ollaan :D tsemppiä aloittajalle harrastukseen, älä anna karkailun rajoittaa elämääsi
Täällä ekaa lasta odottava 27-v aktiiviurheilija. Vähän jo pelottaa että tuo tulee olemaan minunkin kohtaloni kun pidätyskyky ollut ennestään jo vähän niin ja näin
Synnytyksestä ei varmaan montaa kuukautta ole kun et ole ottanut asiaa puheeksi neuvolassa. Fysioterapia ja mikäli se ei auta niin korjausleikkaus kun lapsiluku täynnä. Nimim. kokemusta on ja alle 6kk synnytyksestä alkoi intensiivinen fysioterapia ja vuosi synnytyksestä sanottiin ettei muu auta kuin korjausleikkaus kun lapsiluku täynnä.
Korjausleikkaus voisi olla minullekin hyvä, kun kaikki lapset on tehty, mutta pitääkö sitä odotellessa kulkea 10 vuotta vaipossa? :(
Vierailija kirjoitti:
30 vuotiaat naiset pissaa vaippaan ja väitää silti ettei synnyttäminen pilaa naista :D Miehenne tuskin ovat teidän kanssa samaa mieltä
Mua ei ainakaan haittaa pätkääkään, että kahden lapsen synnyttäminen on jättänyt vaimooni jonkinlaisia jälkiä. Päinvastoin, rakastan häntä vain enemmän vuosi vuodelta.
M38
Kun lapsiluku on täynnä, niin kannattaa mennä inkontinenssileikkaukseen, mikäli vaiva ei parane lantionpohjajumpalla.