Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Vierailija kirjoitti:
Sain kaksi kutsu Metropolian kokeisiin! JES!! IKIONNELLINEN!!!!
ONNEA!!! :) Mikä ala? Omat pisteesi?
Hei kertokaa aina myös se opintosuuntaus sekä omat pisteenne, kun kerrotte saaneenne kutsun. Helpottaa meitä muita. Kun ei niitä pisterajoja saada näköjään julkistettua.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa, alan olla aivan loppu tähän jännittämiseen! Hain toteksi Metropoliaan, Jamkiin ja Ouluun - Ouluun eli viimeiseen vaihtoehtoon tuli kutsu. Sitten hain röntgenhoitajaksi Metropoliaan ja Tamkiin, eikä kummastakaan ole kuulunut vielä mitään. Pisteeni 68,2. Koska pisteiden nousua on ollut niin paljon, niin ei voi yhtään luottaa, että tuolla pistemäärällä tulisi kumpaankaan paikkaan kutsua. Jännittää ihan hirveästi. Olen perheellinen, ja tuo Oulu & tote oli tosiaan vihoviimeinen vaihtoehto. En osaa sanoa, onko minulla oikeasti mahdollisuutta pk-seutulaisena perheellisenä aloittaa edes monimuotona Oulussa, jos nyt sattuisin pärjäämään valintakokeissa. Kun nyt tuosta röntgenistä tulisi vähitellen infoa. Menen vasta iltavuoroon töihin, ja tarkoitus oli remontoida tätä huushollia aamun ja päivän - p*skanmarjat oon saanut mitään tehtyä, kun oon vaan stressannut ja yrittänyt etsiä tietoa pisterajoista ja päivittänyt AV:n ketjua, että onko uutta tietoa kenelläkään. Kun nyt tulisi ennen iltavuoron alkamista edes jotain infoa!
Sen vaan sanon, että pisterajat on kyllä noussut moneen paikkaan ihan älyttömästi. Koe ei ollut mielestäni sen helpompi tai vaikeampi kuin edellisinäkään vuosina.
Oulu, Tampere ja metropolia on valintakoeyhteistyössä toimintaterapian osalta. Eli kokeen tekemällä voit päästä ylimpään kohteeseen vaikka et päässyt sinne tekee valintakoetta.
Vierailija kirjoitti:
Sain juuri Metropoliaan toimintaterapeutiksi kutsun, pisteet 74,8.
Hienoa! Ilmeisesti pisterajat on nousseet toten(kin) osalta ihan kunnolla, ainakin kymmenellä. Mulla 68.2, enkä saanut kutsua.
En ole saanut ja kyllä jännittää miten korkeat rajat Estenomiin on. Itse sain 63,4 ja voi olla, ettei kutsua tule kun on niin suosittu ala.😬
Täälläkin yksi röntgeniin Metropoliaan hakenut. Mulla on pisteitä 69,2, enkä ole vielä saanut kutsua. Se tarkoittaisi, että röntgenin alimman pisterajan olis pitänyt nousta 20 pistettä!! Kuulostaa hurjalta.
Pisteitä 72,2 ja kutsu tuli juuri metropoliaan sekä toimintaterapiaan että sosionomiksi.
Eipä ole tullut Metropoliasta tai Tamkista kutsua vieläkään. No, se taisi olla sit tässä tämän vuoden osalta, kun kerran Metropoliakin on kutsut lähettänyt. Pisteeni 65,2 eivät riittäneet mihinkään.
En ole saanut kutsua ja kyllä jännittää miten korkeat rajat Estenomiin on. Itse sain 63,4 ja voi olla, ettei kutsua tule kun on niin suosittu ala.😬
Vierailija kirjoitti:
Kutsu tuli metropoliaan.
Pisteesi ja mihin hait?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsu tuli metropoliaan.
Pisteesi ja mihin hait?
Vanhustyöhön 58,2 pistettä.
Se tulee tällä tai ensi viikolla, viimeistään viikkoa ennen varsinaista koetta -.- nyt kun katoin miten paljon esim. laureassa on esivalintakokeen pisteet noussu tänä vuonna niin rupes kyllä pelottamaan saako estenomin kokeeseen edes kutsua :((
Oon nyt lukenut ties kuinka monta sivua taaksepäin, mutta onko siis Tamk lähettänyt jo kutsuja vai ei? Metropolia on ilmeisesti kaikki kutsut jo lähettänyt, vai? Mulla oli Tamk ykkösenä ja Metropolia kakkosena kahdessa eri alassa. Jännittää, että miten käy.
Selasin kummankin koulun nettisivuja, enkä löytänyt kuin viime vuoden pisterajoja. Onko joku löytänyt jotain muuta?
Ootko muuten aakkosissa alku- vai loppupäässä? Itse oon ihan alkupäässä ja kutsu tuli muutama minuutti sitten. Ne todnäk lähettää niitä kutsuja vähän osissa. Odottele nyt rauhassa ainakin neljään asti ja vedä vasta sitten johtopäätökset.