Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Harmittaa paljon, ei ole tulossa kutsua, varmasti moni muu jakaa tunteen. :(
https://www.saimia.fi/haku/fi/kevaan-yhteishaku/amk-tutkinnot/sosiaali-…
Pisteet Saimiaan😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sais pikkuhiljaa noi Tamkin pisterajat tulla. Pahoin vaan pelkään, että pisterajat sosionomiks on +70p jos turussakin oli 69p. Itellä pisteet 70.9, lievästi sanottuna jännittää.
Eikö Tamkissa pisterajat yleensä ole ollut alempana kuin Turussa?
Onko tosiaan näin? Itse vaan oletin, että piserajat ois Tampereella korkeemmat kun enemmän hakijoita, ei mitään faktaa siis itellä.
Toiseen valitaan 25 opiskelijaa, toiseen 60...
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa paljon, ei ole tulossa kutsua, varmasti moni muu jakaa tunteen. :(
Ihan varmasti harmittaa, etenkin jos pisteet on nousseet paljon ja viime vuoden pisteillä olisi päässyt sisään. Monet täälläkin väitti ettei rajat nouse ja turhaan panikoidaan vaikka koe oli helpompi... Itse sain kutsun, mutta silti joutui jännittämään vaikka luulin saaneeni hyvät pisteet. Tsemppejä kaikille ❤️
kiinnostunut kirjoitti:
Onko kukaan saanut Metropoliasta tietoa? Hain itse sosionomiksi.
Hain myös sosionomiksi Metropoliaan, ei ole kuulunut. Alan epäillä, että näinköhän edes kutsua tulee 69,6 pisteellä. No eiköhän sekin asia parin päivän sisään selviä.
Hohhoijaa, alan olla aivan loppu tähän jännittämiseen! Hain toteksi Metropoliaan, Jamkiin ja Ouluun - Ouluun eli viimeiseen vaihtoehtoon tuli kutsu. Sitten hain röntgenhoitajaksi Metropoliaan ja Tamkiin, eikä kummastakaan ole kuulunut vielä mitään. Pisteeni 68,2. Koska pisteiden nousua on ollut niin paljon, niin ei voi yhtään luottaa, että tuolla pistemäärällä tulisi kumpaankaan paikkaan kutsua. Jännittää ihan hirveästi. Olen perheellinen, ja tuo Oulu & tote oli tosiaan vihoviimeinen vaihtoehto. En osaa sanoa, onko minulla oikeasti mahdollisuutta pk-seutulaisena perheellisenä aloittaa edes monimuotona Oulussa, jos nyt sattuisin pärjäämään valintakokeissa. Kun nyt tuosta röntgenistä tulisi vähitellen infoa. Menen vasta iltavuoroon töihin, ja tarkoitus oli remontoida tätä huushollia aamun ja päivän - p*skanmarjat oon saanut mitään tehtyä, kun oon vaan stressannut ja yrittänyt etsiä tietoa pisterajoista ja päivittänyt AV:n ketjua, että onko uutta tietoa kenelläkään. Kun nyt tulisi ennen iltavuoron alkamista edes jotain infoa!
Sen vaan sanon, että pisterajat on kyllä noussut moneen paikkaan ihan älyttömästi. Koe ei ollut mielestäni sen helpompi tai vaikeampi kuin edellisinäkään vuosina.
Vierailija kirjoitti:
kiinnostunut kirjoitti:
Hain myös sosionomiksi Metropoliaan, ei ole kuulunut. Alan epäillä, että näinköhän edes kutsua tulee 69,6 pisteellä. No eiköhän sekin asia parin päivän sisään selviä.
Kun olen noitten muitten paikkojen pisterajoja katsellut, niin pelkään oikeasti, että Metropoliassakin on isot nousut pisterajoissa. Itse en päässyt toimintaterapeutti-koulutukseen Metropoliaan 68,2 pisteillä. Epäilen, että tote, fyssari, sosionomien pisterajat on tulleet 5-10 ylöspäin. Ihan varmasti on monia aloja, joissa on alin raja yli 70 pisteessä. No, jännitys tiivistyy, jos nyt tämän päivän aikana tulisi tieto!
Sain juuri Metropoliaan toimintaterapeutiksi kutsun, pisteet 74,8.
Vierailija kirjoitti:
kiinnostunut kirjoitti:
Tuli kutsu just kun pääsi tuon kirjoittamasta.
Vierailija kirjoitti:
Sain juuri Metropoliaan toimintaterapeutiksi kutsun, pisteet 74,8.
Jes, Metropolia alkanut viimeinkin lähettämään kutsuja!
Ai nyt on metropolia aktivoitunut, apuaaaa, jännittää! Toivottavasti s-postiin kilahtaa kutsu! Onko joku jo löytänyt pisterajat Metropolian sivuilta?
Vierailija kirjoitti:
Onko hamk:iin kukaan saanut kutsuja?
Hamkilla kestää ihmeen kauan. Varmaan melkein kaikki muut jo ilmoittaneet...
pisterajoissa näyttää olevan huikea ero, joten jos ei tällä kertaa saa opiskelupaikkaa, on melko helppo taktikoida ensi haussa ja hakea esim. sairaanhoitajaksi Saloon, jossa näytti riittävän alle 30 pistettä.
Metropoliaan hain bioanalyytikoksi, pisteet 67,2, eikä näy kutsua! Kuinka paljon ne pisteet on oikein nousseet :( :( :(
Onko tosiaan näin? Itse vaan oletin, että piserajat ois Tampereella korkeemmat kun enemmän hakijoita, ei mitään faktaa siis itellä.