Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä tarjoilu ok? Meille tulee siis vieraita

Vierailija
28.03.2013 |

ja ajattelin tarjota 4 aikuiselle ja 3 lapselle:

uunilohta, peruna-bataattimuusia, sienikastike ja katkarapu-limesalaattia sekä punajuuri-aurajuustosalaattia.

Jälkkäriä en ole vielä keksinyt.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo on ihanaa ruokaa. Ap kirjoitti, että hänelle tulee vieraaksi 4 aikuista ja 3 lasta. Varmasti hän tuntee heidät kaikki ja heidän makunsa. Ap kirjoitti jossain viestissään, että itse syö noista jotain, lapset olivat toivoneet sitä muussia jne. Eräs kasvissyöjä kirjoitti täällä, miten hän noita yhdistelisi. Eli tuolta löytyy jokaiselle jotain. Mun mielestä tuo ei ole yhtään tunkkaista ruokaa, vaan kivasti huomioiden tehtyä.

Ap teki tässä vain yhden ainoan virheen. Sen, että lähti täältä kyselemään mielipiteitä. Täällä kun ei mikään tunnu kelpaavan, aina on vastaajan menu paljon hienompi ja kaikki ruokavalion nyanssit huomioiva, täydellinen menu. Höh ;(

Vierailija
42/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon voin tulla syömään? Herkulta kuulostaa! Ihana kun jaksat panostaa vieraisiin ja tarjoiluun. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten uunilohi on raskasta?  Näin:

Uunilohi noin 200 kcal/100 g

Kuhaa tomaattikastikkessa noin 100 kcal/100 g.

Arviot Kalorilaskurista.

Vierailija
44/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 22 palaa vastaamaan kun joku pyysi perusteluja sille, miksi en tykännyt menusta. Mielestäni uunilohi ja sienikastike ovat hyvä yhdistelmä, mutta koska se on jo melko raskas (ja tosiaan kuten edellinen jo kertookin, lohihan on rasvainen kala ja siksi siis minäkin sanon sitä raskaaksi) niin nuo raskaat lisäkkeet ovat siihen mielestäni huono yhdistelmä. Lisäksi siinä on nyt niin monta makuelementtiä eli lohi, sieni, peruna, bataatti, katkarapu, lime, punajuuri ja aurajuusto, että ne vain eivät mielestäni millään mene kaikki yhteen.

Jos se katkarapulimesalaatti on tärkeä, tarjoaisin sen vaikka alkuruokana. Pääruaksi lohi, sienikastike ja muusi, sekä ihan perussalaatti siihen. Eli se aura-punajuurisalaatti pois kokonaan.

Ja ei, en ole millään muotoa a) kateellinen tai b) katkera tai c) oikein mitään muutakaan mistään tämän ketjun jutuista, minua vain edelleen huvittaa tällaiset ketjut joissa kysytään mielipidettä ja kun joku sanoo esim. että no vähän tunkkainen on niin se teilataan heti.

Vierailija
45/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille lohi on myös halpa arkiruoka, mitä en vieraille tarjoaisi. Toki jos vieraat on tyyliä arkipäivälliselle piipahtava kaveri, niin ok. Mutta jos kutsuisin vieraita syömään, en tarjoaisi uunilohta sienikastikkeella. Itse asiassa sienikastike lohen kanssa kuulostaa oudolta.

Uunilohi on vähän samaa kuin einesjauhelihapihvit makaroonilla

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 17:37"]

Meillä perus duunariperheessä tuo on normaalia ariruokaa. Maukasta kyllä ja sopii tarjottavaksi jos vieraat ovat tuttuja ja tulleet muuten vaan turisemaan tai kylään  ns koko päiväksi. Jos vieraat on kutsuttu syömään, niin tarjoaisin jotain muuta.

Tuossa menoussa on kyllä aika laikka kompastuskiviä jos ei ole aivan varma mitä syövät- kala, katkapu, aurajuusto ja sienet ovat kaikki monen nirson ei käy listalla.

[/quote]

Vierailija
46/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet niitä fb.n lipilityyppejä. Kun kysytään mielipidettä, kukaan ei saa olla eri mieltä.

Anteeksi nyt kamalasti, kun uskalsin kirjoittaa, että en vieraille tarjoaisi uunilohta, koska se on meille arkiruoka. 

Nyt nöyränä menen nurkkaan häpeämään, kun unohdin lipittää ap.ta.

Miksi kysyä mielipidettä, jos parkuu sitten sitä, että sai mielipiteitä. 

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 19:30"]

Mun mielestä tuo on ihanaa ruokaa. Ap kirjoitti, että hänelle tulee vieraaksi 4 aikuista ja 3 lasta. Varmasti hän tuntee heidät kaikki ja heidän makunsa. Ap kirjoitti jossain viestissään, että itse syö noista jotain, lapset olivat toivoneet sitä muussia jne. Eräs kasvissyöjä kirjoitti täällä, miten hän noita yhdistelisi. Eli tuolta löytyy jokaiselle jotain. Mun mielestä tuo ei ole yhtään tunkkaista ruokaa, vaan kivasti huomioiden tehtyä.

Ap teki tässä vain yhden ainoan virheen. Sen, että lähti täältä kyselemään mielipiteitä. Täällä kun ei mikään tunnu kelpaavan, aina on vastaajan menu paljon hienompi ja kaikki ruokavalion nyanssit huomioiva, täydellinen menu. Höh ;(

[/quote]

Vierailija
47/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 19:36"]

Arviot Kalorilaskurista.

[/quote]

Ja tuo 200 kaloria sadassa grammassa on sun mielestä raskasta :DD! Voi taivas sentään mitä urpoja tällä palstalla on...Ap ei avauksessaan muuten maininnut, että vieraat ovat laihdutuskuurilla tai muuten vaan kalorihysteerikkoja.

Vierailija
48/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipili-tyyppejä???  Oi LOL ja kiitti, sait mulle illan parhaat naurut :D En lipittele ketään Fb:ssäkään, ja täällä olen yleensä ollut ruokakeskusteluissa hiljaa.. Mistä syystä lipittelisin Ap:ta, jota en edes tunne? Halusin vain sanoa, että kerrankin on kokonaisuus, joka kuulosti todella hyvältä. Ei tarvitse brassailla ja hienostella, jos syödään tutulla porukalla. Ei ole kyseessä *neljän tähden illallinen*. Joten Ap, go for it, menusi on mainio ;)

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 21:25"]

Eli olet niitä fb.n lipilityyppejä. Kun kysytään mielipidettä, kukaan ei saa olla eri mieltä.

Anteeksi nyt kamalasti, kun uskalsin kirjoittaa, että en vieraille tarjoaisi uunilohta, koska se on meille arkiruoka. 

Nyt nöyränä menen nurkkaan häpeämään, kun unohdin lipittää ap.ta.

Miksi kysyä mielipidettä, jos parkuu sitten sitä, että sai mielipiteitä. 

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 19:30"]

Vierailija
49/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arviot Kalorilaskurista.

[/quote]

Kalorilaskijalle tiedoksi, että normaali annos lohta on maks. 150 grammaa, yleensä alle sen.

Vierailija
50/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 21:52"]

Arviot Kalorilaskurista.

[/quote]

Ja tuo 200 kaloria sadassa grammassa on sun mielestä raskasta :DD! Voi taivas sentään mitä urpoja tällä palstalla on...Ap ei avauksessaan muuten maininnut, että vieraat ovat laihdutuskuurilla tai muuten vaan kalorihysteerikkoja.

[/quote]Sinäkö et oikeasti tajunnut, että tuo kaloreiden laittaja varmaan halusi vain konkreettisella tavalla havainnollistaa sen, että lohi on oikeasti aika raskas ruoka. Sehän on tosi rasvaista jolloin kannattaisi lisukkeiden olla vähän kevyempiä, ettei ruokailun jälkeen ole niin raskas olo. Ei varmaan ole kyse siitä, laihduttaako joku vaan siitä, millainen kokonaisuus ateriasta muodostuu ja millaisen olon se syöjälle jättää.

Vierailija
51/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin kehtaisi vallan mainiosti tarjota uunilohta vieraille jopa juhlaruokana. Mikähän siellä Suomessa olisi sitten tarpeeksi hienoa, ettei tule leimatuksi "arkiruuaksi" :D?

T. Ulkosuomalainen Keski-Euroopasta

Vierailija
52/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 21:59"]

Lipili-tyyppejä???  Oi LOL ja kiitti, sait mulle illan parhaat naurut :D En lipittele ketään Fb:ssäkään, ja täällä olen yleensä ollut ruokakeskusteluissa hiljaa.. Mistä syystä lipittelisin Ap:ta, jota en edes tunne? Halusin vain sanoa, että kerrankin on kokonaisuus, joka kuulosti todella hyvältä. Ei tarvitse brassailla ja hienostella, jos syödään tutulla porukalla. Ei ole kyseessä *neljän tähden illallinen*. Joten Ap, go for it, menusi on mainio ;)

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 21:25"]

Ap kirjoitti, että hänelle tulee vieraaksi 4 aikuista ja 3 lasta. Varmasti hän tuntee heidät kaikki ja heidän makunsa. Ap kirjoitti jossain viestissään, että itse syö noista jotain, lapset olivat toivoneet sitä muussia jne. Eräs kasvissyöjä kirjoitti täällä, miten hän noita yhdistelisi. Eli tuolta löytyy jokaiselle jotain. Mun mielestä tuo ei ole yhtään tunkkaista ruokaa, vaan kivasti huomioiden tehtyä.

Tässä kitetytyy muuten oikein hyvin se, mitä siinä ruuassa on pielessä. On mietitty ensin mistä joku tykkää, sitten mistä joku toinen tykkää ja mistä kolmas. Sitten on päätetty laittaa kaikki tarjolle samalla aterialla ja lopputulos on tosi sekava.

Vierailija
53/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lime, lohi ja peruna olis varmaan hyvää. Mutta ei bataatti, punajuuri, sienet, katkaravut tai aurajuusto :D en ole yleensä nirso, mutta onnistuit laittamaan kaikki kauheat samalle aterialle :D

Vierailija
54/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllläpä kuulostaa herkulliselta. olisi myös meidän lasten herkkupöytä: lapset rakastavat lohta, katkarapuja ja aurajuustoa! 

Vierailija
55/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:16"]

kyllläpä kuulostaa herkulliselta. olisi myös meidän lasten herkkupöytä: lapset rakastavat lohta, katkarapuja ja aurajuustoa! 

[/quote]

No entäs punajuurta, limeä, bataattia ja sieniä? :D

Vierailija
56/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin menu on vähän sekavahko ja raskaahko, mutta silti söisin hyvällä halulla :) Ts. en kyllä kylässä koskaan mieti mitään menun kokonaisuutta vaan otan kaikkea mitä mieli tekee (ja kaikkeahan ei ole pakko noistakaan syödä - ei tainnut olla tarkoituskaan) ja syön iloisena :)

Eli kyllä kelpaisi.

Vierailija
57/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos te kaikki rauhoittuisitte? Ap ei ole kutsunut teitä syömään! Hän laittaa aterian tutuilleen, joiden mieltymykset hän tuntee ;)

Vierailija
58/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:21"]

Mitäs jos te kaikki rauhoittuisitte? Ap ei ole kutsunut teitä syömään! Hän laittaa aterian tutuilleen, joiden mieltymykset hän tuntee ;)

[/quote]Miksi hän sitten kaipaa vahvistusta menulleen täältä?

Vierailija
59/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:21"]

[/quote]Miksi hän sitten kaipaa vahvistusta menulleen täältä?

[/quote]

Ilmeisesti ap halusi vain kuulla, että kaikki huutavat kuorossa: "Ihanaa!" ja "Herkullista!"

Jos haluaa aterialla tarjota noin monia elementtejä, niin kyllä samalla vaivalla olisi voinut miettiä, toimiiko ne eri osat yhdessä ja kokonaisuutena. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän