Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko allergiaperheeseen edes kuvitella kissaa? ov

Vierailija
10.02.2013 |

Miehellä ja pojalla eläinperäinen astma. Tosin aika lievänä, voidaan viettää kesät mummoloissa joissa useita koiria ja kissoja, kunhan lääkkeet vaan kulkevat mukana.

Kaikki tykätään kissoista ihan hirveästi, jopa nuo allergikot ja mietittiinkin, olisiko ihan mahdoton ajatus ottaa kissa meillekin?

Olen ymmärtänyt, että myös astma- ja allergiakoteihin voi tulla eläin tityin ehdoin. Onko näin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinka paha kissa-allergia heillä on?

Käykää jossain kissa-kodissa pidemmällä vierailulla, niin huomaatte tuleeko oireita.

Vierailija
2/11 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutunette kuitenkin lupumaan siitä jossain vaiheessa ja se ottaa koville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläinallergia ja meillä on nykyisin 2 kissaa, ollut jo n.8-v. Poika on jo kyllä 17-v

Vierailija
4/11 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että saa oireita joistain kissoista ja joistain ei. Kissojen hilseet eroavat toisistaan.

Vierailija
5/11 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teillä on jo kissa-allergia. Allergiakohtaus voi aiheuttaa astmakohtauksen ja jos astmaiset keuhkot on jo tulehduksellisessa tilassa ennen tuota allergista astmakohtausta, voi olla ettei avaavat lääkkeet pelasta enää tilannetta, vaan astmakohtaukseen menehtyy.

Aina kun ei ambulanssikaan ehdi ajoissa paikalle.

t. eräs äiti joka sukuloi kissakodissa kissa-allergisen lapsensa kanssa. Lapsi pelastui kun ambulanssi tuli paikalle ja vei sairaalaan, mutta hengenlähtö oli lähellä. Oltiin jo kolmatta yötä ko. paikassa.

Vierailija
6/11 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun parheessä on ollut kissa tai koira. En suosittele etenkään kissaa.

Vierailija
7/11 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä onkin kissa. Olen itse allerginen kissoille ja astmaatikko. En ole saanut oireita meidän Devon Rexistä, mutta en silti suosittele muita kokeilemaan.

Vierailija
8/11 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eläinallergioita ja astmaa. Otettiin kissa kokeeksi sillä puheella että sen sai palauttaa takaisin jos ei pystytä pitämään. Lapselle sattui PEF- puhallukset astmakontrollin takia juuri silloin ja kyllä heitteli arvot rajusti. Itselläni oli tukkoinen olo ja miehellä vuosi nenä. Kissa palautettiin reilun viikon kokeilun jälkeen. Arvelimme ettei kannata turhaan ärsyttää tilannetta kun nyt kuitenkin voidaan ilman lääkitystäkin käydä kyläilemässä eläinperheissä mutta jos allergia pahenisi ei voitaisi enää välttämättä käydä sukulaisillakaan joilla kissoja sisällä.

Teidän tilanteessa miettisin sitä että lapset voivat nyt kuitenkin nauttia kissoista mummoloissa ja voitte käydä mummoloissa hyvin. Entä jos oman kissan jälkeen tilanne pahenisi ja joutuisitte paitsi luopumaan kissasta niin myös mummolavierailuista tai mummot kissoista ???

Ja meidänkin lapset rakastavat kissoja mutta oma kissanpentu jäi kyllä viikossa tosi vähälle huomiolle lapsilta. Kylässä kyllä rapsuttelevat ja lepertelevät kissoille paljon mutta se riittää meille.

Vierailija
9/11 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille otettiin kissa. Minä olin se allerginen. Aloin saamaan usein poskiontelon- ja keuhkoputkentulehduksia. En tajunnut silloin, että johtui siitä. Nyt kun meillä ei ole enään kissaa niin sairasteluni loppuivat siihen. Ennen pystyin käymään kylässä eläinpaikoissa (yötäkin olemaan). Nykyisin saan kaupassakin "karvaisilta" ihmisiltä oireita..

Vierailija
10/11 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi se taitaa olla helliä niitä mummoloissa ja nauttia terveestä elämästä kotona.

t. ap

Vierailija
11/11 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on aika paha allergisoija ja jos on astmataipumustakin, niin ei tosiaankaan.

Meillä on ollut 8 v kissa, olen allergisoitunut kissalle, mutta pärjään oman kissani kanssa.

Sille olen ilmeisesti siedättynyt, se on ollut meillä 8v. Ainoastaan sitten tulee oireita jos pidän sitä kauan sylissä, tai jos se puskee mua

päin naamaa. Sittenkin vaan vähäistä kutinaa naamassa.

Jos joudun muitten kissojen kanssa noin läheisiin tekemisiin, silmät turpoavat ja tuntuu kuin niissä olisi lasimurskaa, vesi valuu silmistä ihan solkenaan ja aivastelen kokoa ajan.

Pitää ottaa cetirixiniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi