"Luksus-asioita" elämässäsi eli parempaa kuin keskimäärin tuttavapiirissä?
Kertokaa. Ihan materialistista asioita. Ei siis luokkaa onnellisuus tai rakkaus tai terveys.
Kommentit (261)
Isompi talo, tosin asukasta kohti neliöt varmaan aika samat.
Esteettisiä hoitoja ja leikkauksia.
Hevonen.
Olen mun tuttavapiirin köyhin avioeron myötä. Ei ei mitään :(
Kolmen tonnin kuukausitulot ilman että tarvitsee olla töissä.
Mahdollisuus tehdä työtä vain kolme päivää viikossa, iso ja uudehko omakotitalo, kaksi uudehkoa autoa, kolme ulkomaan matkaa vuodessa (aina viiden tähden hotelleissa), mahdollisuus käydä kampaajalla, hierojalla ja kauneushoidossa aina halutessasi ja ostaa sellaisia vaatteita kun haluan itselleni ja lapsilleni. Tässä joitakin asioita, joista en puhu kaveriporukassa.
Ei oikeastaan mitään muuta kuin että käyn kerran viikossa kampaajalla. Muuten tuttavapiirini tekee samanlaisia - joidenkin mielestä "luksusasioita" kuten lauantaibrunssit, viikonloppumatkat jne.
Omakotitalo ja kesämökki, mutta eipä ne kummosia ole:)
Minulla on 2000€:n arvoinen kannettava, miehellä saman arvoinen pöytäkone. Ei nuokaan nyt mitään hirveän luksustuotteita ole, mutta mitään muuta en keksi, ollaan aika saitoja.
Ei velkaa ja lapsi kasvatettu. Kohta ei enää tarvetta käydä töissä.
Erittäin hyvä palkka, ei velkaa.
Äidillä varaa jäädä nuorten sisarteni kanssa pitkälle kesälomalle osin palkattomalle, kiitos isän tulojen.
Iso vanha huvila saaristossa. Mies peri sen 19-vuotiaana. Muut käy ehkä vanhempien mökillä, meillä on oma paikka.
Täysimittainen flyygeli. Ei tosin Steinway.
Me asumme alueella, jossa ihmisillä on hupputulot. Asumme varmasto ahtaamin kuin suurin osa. Samoin meillä ei mitenkään ole varaa siihen, mitä esim isojen firmojen toimareilla on.
Asuinalue, mulla pt.
Asuinaluetuo luksusta, rauhallinen alue, hyvät koulut, hyvät palvelut.
Asunto merinäköalalla, kaverit asuvat vähän huonomaineisemmissa lähiöissä.
Yleisesti paremmin varaa ostaa hintalappuja kummemmin tutkimatta, kaverit ovat pienituloisempia ja muutamat työttömiä.
Mahdollisuus matkustaa lomilla ja tehdä hintavampia kaukomatkoja. Muut kaverit eivät ole juuri matkustaneet Euroopan ulkopuolelle muutamaa Thaimaan reissua lukuun ottamatta. Yksi ei ole koskaan matkustanut vaikka haluaisi (ajattelin maksaa hänelle matkan kun täyttää pyöreitä).
Velaton omistusasunto suuren (suomen mittakaavassa) kaupungin keskustan liepeillä. Ei kuitenkaan pk-seudulla. Ikää 23v.
Ajetaan aina uudella isolla autolla. Työsuhde-etu. Itselle ainakin arjen luksusta.
Pyykinpesuaineet Laura Ashleytä. Muuhun ei varaa 😂