Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukuiset 2013

27.03.2013 |

Aloitetaan nyt tämäkin ketju :) Eilen tikutin haalean viivan ja tarkoitus olisi tikuttaa vielä huomenna aamulla uudestaan. Toivon kuitenkin kolmen lapsen jälkeen osaavani jo tulkita noita testejä niin että uskallan väittää olevani raskaana :) Noh, aamulla se selviää varmasti. 4 rakkauspakkaus siis tulossa ja tämä on kyllä jo mun laskujen mukaan meikäläiselle iltatähti :)

Kommentit (555)

461/555 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole pitkään aikaan jaksanut palstaa katsoa ja tänne kirjoitella. Kerroin taannoin niskaturvotuksesta ja seerumiseulasta saamistani riskiluvuista ja jäin odottelemaan lapsivesitutkimusta. Nyt kaikki on ohitse. Tyttövauvallamme todettiin 13-trisomia. Meidän odotuksemme pättyi rv 19+1. 

Toivon teille kaikille täydestä sydämestäni onnea ja kaikkea hyvää. Rakastakaa syntyviä, ihania lapsianne ja pitäkää heistä hyvää huolta <3

Carpe Diem

462/555 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carpe Diem  en tiedä mitä muuta sanoa kuin jaksamisia ja voimia suruun. En voi edes kuvitella miltä tuntuu.

Meillä oli eilen rakenneultra. Kaikki näytti olevan kunnossa. Kovin väsynyt oli vauva kuitenkin heti aamusta ja sainkin hyppiä ja jumppailla vauvaa hereille, kun mittoja ei melkein pystynyt ottamaan "linkkuveitsi" asennon takia. Keskisormeaan osoitteli kun täti ultratessa koetti heilutella hereille. Kovasti hikotteli loppuvaiheessa. Sukupuolta ei pystynyt oikein sanomaan, koska vauva rutisti jalkoja kiinni. Minua ei haittaa, kiva pitää yllätyksenä. Miestä harmitti enemmän, koska odotti kovasti tietoa kumpi tulee.  Liikkeitä alkanut tuntua tiheämmin ja voimakkaammin vaikka istukka on etuseinämässä. Kovasti rakasta odotellaan. 

hisssu 20+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
463/555 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa suruunne Carpe Diem :'(

Vierailija
464/555 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka! ikävä oli lukea carpe diemen viestiä! voimia teille!

itse olin tänää uudestaan rakenne ultrassa kun ei viime kerralla vauvan jatkuvan hyörimisen takia saatu kaikkia tarvittavia mittoja. oli kyllä kiva mennä uudestaan ja tällä kertaa kätilö näytti meille myös 3d kuvaa pojasta. oli kyl kiva nähdä niin selkeesti vauvan piirteitä! :) mukavaa odotusta ja syksyn alkua kaikille!

terv sunshine88

465/555 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja halauksia teille Carpe diem!

Ehkä mä vähän liikaakiin jännään sitä sokerirasituskoetta.. mut pitää vaan ottaa sillä asenteella, et se on meidän molempian, mun ja pikkuisen parhaaksi tutkia asia. Muistatko Kellopeippi että kuinka kauan sulla meni siellä labrassa? Sain ajan vasta ensi viikon keskiviikolle klo.8 ja sen jälkeen pitäis jaksaa mennä vielä töihin :/ saa nähdä mitä siitä tulee.

Mulla masu painaa jo jonkin verran ja tietyssä asennossa istuminen tuntuu tukalalta.. olen päiväkodissa töissä ja matalilla tuoleilla istuminen tuntuu jo pahalta! Jotenkin tuonne masun alas tuntuu ikävältä.

Niin joo.. ja meille on tulossa pikkuinen poika <3

Vierailija
466/555 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Carpe Diem :(

Meillekin on tulossa poika, vahvistus asiaan tuli rakenneultrassa. Esikoinenkin on poika. Rakenneultra oli viikolla 20+0 mutta vauva on iso, vastasi silloin 21+5 ja erityisesti pää on iso..se on vähän tässä mietityttänyt, onko teillä muilla ollut samaa? Soittelin neuvolaan että pääsenkö sokerirasituskokeeseen tuon vauvan ison koon takia, käski ottaa asian puheeksi seuraavalla neuvolakäynnillä. Nannimamma kysyikin tuosta sokrutestistä, se on minun muistaakseni pelkkää istuskelua pari tuntia ja välillä käy juomassa sellaista litkua. Kävin siinä siis eka raskauden aikana.

Mulla on muuten istukka tällä kertaa etuseinässä, tosi harvoin tunnen liikkeitä jos ollenkaan! 

Vierailija
467/555 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jos jollakulla on kova tarve äitiysvaatepaketille, niin tällä fb-sivulla ois arvonta, josta niitä voi voittaa ilmaiseksi: https://www.facebook.com/Mammalaaksontarinoita

468/555 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen minäkin..

Paljon voimia teille Carpe Diem, sanattomaksi vetää :(

Meillä tänään rakenneultra ja pikkuinen poika se siellä haukotteli <3 päivän oli l-a:aa vanhempi, mutta 27.12. jäi odotetusti voimaan. Minullakin alkanut masu painaa alas, täytyy ottaa tukivyö pian käyttöön. Suosittelen sitä oikein lämpimästi muillekin!

Hyviä vointeja ja kaunista syksyä kaikille!

Samamama 20+5

469/555 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carpe Diem, osanotto suruunne.

Nannimamma, pari tuntia nytkin käskettiin varata sokerirasitukseen. Ensin otetaan verikoe, sitten juodaan sokerilitkua ja odotellaan ja taas otetaan verikoe. Ainakin siis nämä, edellisestä on pian 7 vuotta aikaa... mutta aamunsa siinä tuhraa joka tapauksessa. Mulla ei ole tullut kamala olo siitä, kun on sokeritkin olleet kunnossa, joillain ei ole kovin kivaa vaikkei ongelmia ilmenisikään. Mutta hyvä se on käydä, sekä sinun että lapsen takia.

Oltiin eilen rakenneultrassa, se oli kiva käynti. Kaikki näytti olevan kunnossa ja paikoillaan. Vähän oli uninen vauva, mutta kääntyili sen verran että saatiin asiat selväksi. Kovin oli kippurassa, mutta mitään pojalle tyypillistä ei näkynyt ja lantiossa sen sijaan tytölle tyypillisiä asioita. Eli tyttöä luvattiin. Hassu neiti, lopuksi alkoi imeskellä varpaitaan :-) Kätilökin nauroi että onpa tyyppi... Notkea ainakin, kädet ja jalat milloin missäkin.

Mies on ihan onnessaan kun näyttää että tyttö on tulossa. Minäkin olen vähän tänne sankareiden ja taistelijoiden keskelle kaivannut seuraa... Jos se nyt poika olisikin niin tiedetään ainakin mitä on tulossa, mutta vaihtelu virkistäisi. Tyttöä olemme veikanneet koko ajan jo siksi, että hedelmöittymispäiväksi on sanottu sunnuntaita ja tiedämme, että siittiöitä on päässyt paikalle vain sen viikon torstaina. Tyttösiittiöthän elävät pitempään kuin poikasiittiöt. Ja mulla ollut aika erilainen olo kuin aiemmin, enemmän pahoinvointia, ummetusta, naama on rupsahtanut... tytärhän vie äidin kauneuden, ne sanovat. Ei niin että sillä väliä olisi kun tässä iässä se menee jo muutenkin, mutta merkit ovat selvät.

Onko kellään kokemuksia lentämisestä raskausviikolla 26 tai niillä main? Minun pitäisi muutama tunti jaksaa istua suuntaansa ensi kuun alussa, mutta pelottaa aika lailla. Raskaushan on mennyt ihan hyvin, mutta selkävaivoja on ollut ilmankin sitä aika paljon. Pelkään, etten pääse enää istuimesta ylös, jos lähden. Ihan pakko ei ole mennä, mutta harmittaisi jos en. Kuitenkin maha alkaa jo nyt vähän painaa, eli ei tämä ainakaan helpommaksi muutu.

Iloista odotusta kaikille!

Kellopeippi 20+4

Vierailija
470/555 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellopeippi, minä lentelin edellisen raskauden aikaan aika loppuraskaudesta, eikä se lentäminen tosiaan mitään herkkua ollut.

Suosittelen, että 30-45min välein nouset ylos ja teet pienen jumpan. Veritulppariski on raskaana jo muutenkin olemassa ja lentäminen jumittaa kyllä paikat aika hyvin keneltä tahansa.

Itse olen jättänyt ulkomaanreissut suosiolla välistä koko raskauden aikana. Eipä tarvitse miettiä mistä vedestä se mehu olikaan tehty, tai oliko tämä welldone nyt oikeasti kypsää.. Niin ja mistä munista tämä majoneesi nyt taas olikaan vispattu?

Kyllä sitä sitten myöhemminkin ehtii :)

471/555 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko jossain joku ryhmä meille joulukuisille odottajille joka olisi ns.salainen? tai sellainen jota ei kaikki näe? toisinaan voisi olla kiva kirjoitella ja vaihtaa raskauskuulumisia ilman että kaikki tietäisivät asiani.. :)

Vierailija
472/555 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille.

Pitkästä aikaa täällä, mutta nyt hieman huolettaa. Rv 23+ käynnissä. Toissayönä kärsin massiivisia vatsakipuja, mielestäni vaikutti jopa synnytyspoltoilta. Sitten alkoi suolten mouruna ja ripuloin läpi yön, oksensin myös. Tästä sitten päättelin, että kiva, vatsatautia pukkasi. Tuosta ripulointiyöstä on jo pari vuorokautta aikaa ja vieläkin vatsaa vihloo ja vääntelee... edelleenkin tuntuu polttelunomaiselta. Kahdessa edellisessä raskaudessa en kokenut mitään vastaavaa, kuin vasta h-hetkellä kun sitten saikin tuntua. Mietin, että voiko nämä olla ns. harjoitussupistuksia, joita voi tässä vaiheessa alkaa tuntumaan. Poikien odotuksessa minun harjoitussupistukset olivat lähinnä mahan kiristelyä ja kummun kovettumista. Niissä ei varsinaista kipua tuntunut.... Toisaalta sain nyt rakenneultrassa kuulla, että meille melko todennäköisesti olisi tylleröä tulossa (ainakaan miehisiä merkkejä ei kuulemma näkynyt). Josko nämä tyttöset sitten mahtavat näyttää eri temput jo alkumetreillä. ;)

Vatsatautini vuoksi neuvolakäynti peruuntui. Sain uuden ajan maanantai-aamuksi. Onneksi. Josko siellä saisi jotain selvennystä asiaan.

Vierailija
473/555 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa odotellaan jo viikolla 24 ja 20.12. on laskettu aika :) Helppoa ei ole ollut mutta silti hymy säilyy kun ajattelee pientä. Esikoista odotan ja jännittää-paniikki iskee kun vauva on hiljaa päivän. <3 kaikille :)

474/555 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumupuu, kiitos kommentista. Peruin sitten matkani, vaikka kyllä korpeaa... Selkä vain ei kestä oikein mitään, en halua olla invalidina keskellä Heathrow'ta. Olen menossa fysioterapiaan ja pilatekseen, josko tässä ilman rollaattoria selviäisi joulukuulle :-)

Hiimu, vatsataudiltahan tuo kuulostaa. Varsinkin, jos ei tule verta tai muutakaan niin sitähän se. Mullakin suolisto ärsyttää joskus "kivasti" kohtua, ja supistaa oikein tosissaan.

Kyllä tämä neitilupaus osaa pitää elämää! Potkii enemmän kuin veljensä yhteensä. Nyt jo on tullut monoa palleaan niin että tuntuu. Potkut näkyvät päällekin päin. Ainakin tyyppi on vahva ja varmaan aika vilkas synnyttyäänkin, kun nyt ei olisi ihan aakkoslapsi. Ja kaikenmaailman kuminauhat mahan päällä saavat kyytiä. Läppärin pitäminen siinä ei onnistu, se potkitaan pois. Ihan hyvähän se on että vauva liikkuu, juu :-)

Kellopeippi 22+1

475/555 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Helmiorvokki78 :)

Hiimu, jospa tosiaan olisi vain mahataudista tai vastaavasta kyse! Mulla on näissä kaikissa kolmessa raskaudessa ollut maha tosi herkkä reagoimaan etenkin rasvaiseen ruokaan. Minä kun olen suuri hampurilaisten ym roskaruuan ystävä, niin on elimistö kyllä odotusaikoina pistänyt aika tehokkaan stopin niiden syönnille. Minulle kun melkeinpä joka kerta poikii herkuttelusta ihan hirveät vatsanväänteet, aivan kuvailemiesi tyyliset lukuunottamatta oksentelua. Ja usein nämä väänteet alkavat juurikin yöllä ja sitten saakin rampata ripuloimassa myös pitkin yötä :/ toivottavasti siellä on olo jo toennut! Eipä näytä itellä ainakaan olevan vaikutusta tulokkaan sukupuolella näihin vaivoihin, kun kumpaisestakin on nyt samat kokemukset :)

Minullakin aiemmissa raskauksissa tytöt olleet kovia masumyllertäjiä, voimakkaan tempperamenttisia ja meneviä kavereita sitten ovat olleet synnyttyäänkin. Toisin tuntuu olevan tämän "rauhallisen Erkin" kanssa, saa nähdä onko masun ulkopuolellakin yhtä verkkainen :)

Hyvää vointia ja kauniita syyspäiviä kaikille mammoille!

T. Samamama rv 22+3

476/555 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Neuvolassa oltiin ja oletettu neiti potki doppleria minkä kerkesi :-) Paino oli noussut turhan paljon, kai se nyt nousee kun olen ollut selän takia melkein puoli-invalidi. Kävin fysioterapeutilla ja se antoi pari hyvää vinkkiä, jos tässä vielä kävelylenkille uskaltaisi... Kummia mahakipuja minullakin, kai se on uskottava että nyt ei syödä kuin kevyttä kotiruokaa tämän vuoden puolella.

Hyvää odotusta kaikille!

477/555 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekin voisi kirjoitella, on taas jäänyt. 1. Neuvolalääkäri takana kaikki ok. Kovetussuppareita oli silloin ihan älyttömän paljon. Ei enään niitä onneksi joka askeleella tule. Liitoskipuja on, välillä ärsyttää kun ei lenkille voi mennä kun oikeasti sattuu ja välillä liikkeellelähtö on yhtä tuskaa. Oonpas kauhea valittaja :))

Potkuja ei tunnu enään niin terävästi ihan ymmärrettävää. Mutta kyllä poitsu möyryää sen minkä kerkeää. Napakorun kanssa oon nyt kahdenvaiheilla otanko pois vai en. 1 Ainoa mahaan tullut raskausarpi on tullut napakorun reiän kohdalle..

lloora 27+3

478/555 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. neuvolalääkäri oli tänään ja kaikki hyvin. Antoi tämänhetken painoarvioksi n.1kg, ja pituus n.28cm. Sanoi että tyttö kasvaa hiukan keskikäyrän alapuolella. Itse en noihin arviohin juurikaan luota, viimeksi meni kyllä niin pahasti pieleen! Sanoivat että poika olisi vähän yli kolmikiloinen syntyessään, mutta olikin 4450g :D Saa nähdä kuinka isoksi tytsy loppujen lopuksi ehtii tässä kasvaa. Henlisesti olen jo valmistautunut synnyttämään (taas) ison vauvan :)

Huomenna selviää jatkanko vielä töissäoloa. Ihan järkyttävät lantionlöystymis- ja issiaskivut vaivaa nyt niin pahasti, että välillä töissä meinaa jalat mennä alta kivun taka. Työfysioterapeutti on käynyt työasentoakin korjaamassa, vaan eihän se ole mitään auttanut. Harmittaa kun töiden jälkeen ei pysty tekemään mitään, vaikka olisi hinku kävelylle niin ei pysty... Kilojakin tullut jo vähän vajaa 10 lisää :P 

Kirpsakkaa syksynalkua kaikille!

Nameless 27+3

479/555 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi kirjoitusvirheitä, mutta toivottavasti saatte selvää :D

480/555 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas pitkästä aikaa! Täällä on myös kaikki mennyt hyvin, pari kuukautta sitten kärsin inhottavista kivuista kohdun alaosassa aina kävelylenkeillä, mutta sinnikkäästi vaan jatkoin liikkumista ja nyt ei kivuista ole ollut enää tietoakaan moneen viikkoon. Ennen raskautta olin tosi aktiivinen urheilija, pääosin juoksin ja uin, joten kun ensimmäiset 16 raskausviikkoa menivät hyvin passiivisesti huonon olon ja väsymyksen takia, oon iloinen, että nyt pystyn taas tekemään reippaita kävelylenkkejä ja uimaan normaalisti: mulle itselleni urheilu on ihan välttämätön mielenvirkeyden kannalta, ja myös fyysisesti olo on paljon parempi nyt kun voi taas liikkua.

Jonkin verran on ollut huonovointisuutta viime viikkoina, mutta ei pahasti. Suurempi ongelma liittyy siihen, kun jouduin aloittaan rautatablettien syömisen: mulla on suolisto aivan h*lvetin kipeä 24/7. Koskaan ei oo tällaisia kipuja ollut, välillä ummettaa ja välillä on ripulia, ja olo vetää välillä niin heikoksi että meinaan pyörtyä, kuuma hiki pukkaa pintaan, jalat ei kanna ja oksettaa... ja kaikki vaan niiden typerien rautatablettien takia! :/

Kuinka paljon teillä muilla on tullut painoa tähän mennessä lisää? Mulla on nyt tullut yhteensä 9,5kg, tosin 7kg niistä tulivat rv 16 mennessä kun joutui koko ajan olla jotain syömässä :D

Hyvää odotusta kaikille! :)

Usvaneito 30+4