Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukuiset 2013

27.03.2013 |

Aloitetaan nyt tämäkin ketju :) Eilen tikutin haalean viivan ja tarkoitus olisi tikuttaa vielä huomenna aamulla uudestaan. Toivon kuitenkin kolmen lapsen jälkeen osaavani jo tulkita noita testejä niin että uskallan väittää olevani raskaana :) Noh, aamulla se selviää varmasti. 4 rakkauspakkaus siis tulossa ja tämä on kyllä jo mun laskujen mukaan meikäläiselle iltatähti :)

Kommentit (555)

481/555 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut jo huimat 15kg lisää, meinaa välillä painaa mieltä matalaksi, koska juuri ennen raskautta laihdutin n. 10kg.. Aika paljon varmaan vaikuttaa se, etten ole päässyt liikkeelle 2-3 kk kovien hermokipujen takia :/  Toki olin jo varautunut siihen että muutamalla lisäkilolla en tästä muutenkaan selviä :D No mutta kilojahan ne vain on ja ne saa kyllä kuntoiltua taas pois kunhan pääsee liikkeelle! Ai että odotan jo kunnon lenkkiä!! Joo ja liitoskivut alkoi reilu kk sitten, eli nostellakkaan ei voi eikä tehdä äkkiliikkeitä :D

Muuten kaikki on meidän typyllä ollut hyvin, sehän tässä on kaikkein tärkeinä <3 Välillä tuntuu vieläkin niin uskomattomalta, että voiko tämä olla totta, voiko kaikki mennä hyvin...

Laurda 30+6

482/555 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut yhteensä viime neuvolakäyntiin n. 12 kg.. ahistus pöh puh. Vaikka tuntuu että nyt kun katsoo mitä syö niin tulee enemmän kiloja kun ennen kun ei katsonut. Täytyy varmaan alkaa liikkumaan enemmän kävely on lyllertämistä ja liitoskipuja on. Vois uintia kokeilla jos saisin otettuu itteäni niskasta kiinni ja mennä uimaan! 

Ootteko huomannut sitä että onko vauva kummalla puolella enemmän tai miten päin. Ite en tiedä miten päin on kun en tunnista potkuja?? Mutta oikealla puolella myllerretään eniten. Välillä on niitä että on poikittain. Onko monelle tullut raskausarpia?

lloora 29+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
483/555 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, kilojahan ne vaan on, en mäkään ole hirveästi stressannut kiloista, koska ne kuuluu tähän asiaan, lähinnä tietysti toivoo, ettei niitä ihan hirveästi tulisi enemmän kuin on sallittu. Tietysti liikun paljon aina voinnin mukaan ja pyrin syömään terveellisesti, mutta se tulee luonnollisesti ja sen enempää asiaa ahdistelematta :P

Ja niistä raskausarvista, voi juku oikeesti! Mulla on rinnoissa hirveät "venymäjäljet", en käsitä mistä ovat tulleet kun ei mun pienet tisut ole kasvanut mielestäni lainkaan :D Samoin on aika ikävät jäljet reisien ulkosyrjissä :/

Vauva on täällä ainakin jo kovasti pää alaspäin, potkii tuonne oikealle kylkiluihin mikä tuntuu aika jännältä kun makaa oikealla kyljellään.. mutta vieläpä tuo myllertää ja muljahtelee aika vapaasti, välillä on poikittain ja välillä suorana, mut pää alaspäin jo kyllä siis ollaan täällä :)

Usvaneito 30+5

484/555 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime maanantaina Vaavi oli neuvolan-tätin mukaan pää alaspäin oikealla puolella, toissa päivänä oli hirmuinen mylläys ja neito pyllähti toiselle puolelle. Nyt tuntuu taas myllerrys oikean rinnan alla :D Ihanaa kun nyt tuntee, että missä se pikkuinen on menossa, selän ainakin erottaa aina vatsan päältä..

Mulle ei oo hirveemmin tullut noita arpia, mutta nepä kerkii tulla vielä vaikka viimeisellä viikolla.

Itse olen miettinyt tuota uimista, sopisi varmaan hyvin minun vaivoihin, mutta olen vaan niin hämmentynyt ehkä kuitenkin tämän muuttuneen kehoni kanssa etten halua uimahalliin :/ Mahasta olen ylpeä, mutta jotenkin muuten on niin mursu olo :D Ja minulle on tullut aivan järkyttävästi näppylöitä selkään, oikeastaan koko selkä ja kyljet näppyjen peitossa!

Laurda 31+0

485/555 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurda, voin todellakin suositella lämpimästi uimista! :) Juu en mäkään missään bikini-kunnossa ole, mutta enpä jaksa tuollaisia niin murehtia, ja sitäpaitsi suurin osa uimahallissa kävijöistä ei todellakaan ole ultra timmissä kunnossa, joten huoli pois ja rohkeasti vaan mukaan! Uiminen on mulle aina ollut yks mieluisimmista urheilulajeista juoksemisen ohella, ja nyt kun juoksu on jäänyt kuvioista pois, uimisesta on tullut tosi tärkeä liikkumisen muoto mulle. Koen melkein pienen katharsiksen aina kun pulahdan viileään veteen; se on ainoa paikka, missä UNOHDAN olevani raskaana ja voin uida käytännössä samalla intensiteetillä kuin ennenkin ilman, että vatsa haittaa joka liikettä ;)

486/555 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vähän avautua: en käsitä, miksei missään (ainakaan netissä) myydä äitiys college-housuja! Mitkään tavalliset treenihousut kun eivät enää oikein mene jalkaan, tai lähinnä ongelma on tuo vatsan kohta, kun housut jäävät liian alas ja paidat taas kääriytyvät kävellessä ylös niin on vatsa koko ajan paljaana ja saa olla kiskomassa paitaa alaspäin.. Ärsyttää ihan sikana. Kertokaa, ootteko mistään löytänyt college-housuja äitiysmallissa? Muutkin materiaalit, kuten velour, käy, ideana kuitenkin olisi kiva saada vähän paksummat housut nyt kun kelitkin viilenevät..

487/555 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin H&M SPORT ( :D ) housut, mukavat jalassa, vähän niinkuin collarit.. Niissä on tuo vatsan osa sellainen minkä voi taittaa eli soveltuu hyvin mahan päälle :P 

488/555 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!täällä 27 v esikoistaan nyt rv 28+3 odottava nainen :) laskettu aika on joulukuun 21.pv ;-)joululahja ihanin jos kaikki edelleen menee hyvin kutentähän astikin. Helppo raskaus on ollu et ei minkäänlaista vaivaa oikein paitsi pientä väsymyst alus. Ylläri raskaus oli et testin tein vkolla 8;) ihanaa!Kilojatasaisesti mulle tullut et nyt + 12 kg (alkutilanne 53 kg) massunymp. Tasan 100cm ja nyt hieman sen kasvu hitaampaa ku puolivälin raskautta .vauvan paino viime uä:ssä 950g ja hoikka vatsainen kuulema .minkäpainoisia muilla ? 

489/555 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas vähästä aikaa! On käyty ekat neuvolalääkärit ja 4D-ultrat ja kaiken pitäisi olla kunnossa. Tyttö on tulossa, melkoinen potkija neidikseen. Maha vaan heiluu.

4D-ultra oli vähän hääpaivälahjan tapainen kun ei mihinkään reissuunkaan arvaa nyt lähteä. Selviäähän sitä ilmankin, mutta kyllä siitä paljon näkee, isän piirteitä on kovasti ja kai minunkin vähän. Neiti toki piti jalkojaan naaman edessä ja yritti kovasti nukkua, kun kuvattiin. Ihan hauskaa, kova ikävä vain jo saada vauva oikeasti syliin... Painoksi arvioitiin perjantaina 940 g, hoikkia ovat olleet aiemmatkin lapset syntyessään. Vaan sen näkee sitten.

Neuvolassa todettiin että kohdunsuu on kiinni ja kaikki muutenkin paikoillaan. Jos uimaan vielä jaksaisi mennä, kun liikunta muuten tosiaan on kortilla. Selkävaivat ovat vaihtuneet liitoskipuihin, mutta samalla seurauksella: hirveästi ei jaksa kävellä eikä jumpata.

Painoa on tullut jotain 8 kg, on vaihdellut neuvolakäynnistä toiseen tosi paljon, miten sitä on kertynyt. Nyt kun olen edes vähän päässyt liikkeelle, ei ole tullut niin paljon. Ehkä 11-12 kg tulee koko raskaudessa, arveli lääkäri. sitä samaa mitä ennenkin. Kun on painoa jo valmiiksi, ei sitä välttämättä kerry raskauden takia.

Raskausarvet taitaa olla tyyppikysymys, mulle ei vaan tule kovin paljon. Ja tuleehan niitä miehillekin, lihoessa tai vaikka jos turpoaa sairauden takia. Yksi tuttu on katkera kortisonikuurilleen... Eihän se ole kiva, jos on tottunut bikineissä kesä viettämään, mulle joutaisikin tulla koska en ole kokouikkarista luopunut sen jälkeen kun täytin 16.

Tsemppiä kaikille ja hyvää vointia!

Kellopeippi 27+3

490/555 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa hei pitkästä aikaa! 

Ihan on jäänyt tänne kirjottelu. Täällä kans on voitu hyvin, mitä nyt kova väsymys ollut koko ajan ja viimeaikoina tullut jonkin verran särkyjä ja kipuja vatsan, selän ja lantion alueelle. Supistuksiakin on ollut, mutta ei onneks ole paikkoja availlu. Töissäkin on vielä jaksanut ihan hyvin vaikka aika poikki aina oonkin työpäivän jälkeen. 

Mulla on paino noussut vaan 4kg. Jaksan välillä ihmetellä miten se on mahdollista kun kuitenkin oon normaalipainonen lähtökohdiltaankin. Ehkä sitä kertyy sitten rytinällä tässä loppu raskaudesta.. Masu on kyllä pieni ja siro ja kasvu menee siellä alakäyrillä. Mitään hajua ei kyllä neidin painosta tai pituudesta ole. Raskausarviltakin olen ainakin vielä säästyny. 

Liikkeitä tuntuu tosi paljon, enimmäkseen oikealla puolella mahaa. Viime neuvolassa sanoi, että vauva olis pää alaspäin. Pariin otteeseen on kyllä kääntynyt jotenkin niin, että potkut on menny suoraa virtsarakkoon ja kohdunsuuta kohti. Ne on niin epämukavia ja jopa kivuliaita. Onneks ei yleensä pitkään oo viihtynyt niin päin. 

Olettekos jo paljon tehnyt hankintoja?? Itse oon vasta ostellu vaatteita, muutamia harsoja, pyyhkeitä ja lakanoita. Kaikki isommat hankinnat on siis vielä tekemättä.. Ajattelinkin kysäistä onko teillä muilla jo vaunuja? Tai oletko jo katsonut ja päättänyt mitkä ostat?? Käyttökokemuksia voisi myös kertoo jos on jo lapsia ja jotkut vaunut on hyväksi todetut. Mitkä on teidän mielestä tärkeimpiä ominaisuuksia mitä tulisi olla? Tuntuu, että valikoimaa ja ominaisuuksia on niin paljon, että pää on ihan pyörällä. :)

Ihania syksyisiä odotuspäiviä kaikille!! :) Ehkäpä se kirjottelu täälläkin taas muuttuu aktiivisemmaksi kun h-hetki lähestyy. :)

491/555 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Vähän jotain päivitystä voisi itsestään nyt antaa. Mulla on nyt koulu aika finaalissa - muut luokkalaiset lähtivät harjoitteluihin ja itse teen opparia kotoa käsin. Koko raskauden olen ollut väsynyt ja vetämätön, mutta kaikki arvot ovat olleet todella hyviä. Nyt kun ei heräillä tarvitse nukun yössä 10-11 tuntia + päiväunet, kun mies tulee koulusta tai töistä. :D

Jonkin näköistä tylsistymistä on ollut, kun päivissä ei ole oikein mitään sisältöä enää. Nyt jokin energia-aaltonon viimein vyörynnyt ylitseni ja olen aloittanut jos jonkinmoista projektia kotona ja jaksan taas köpötellä ulkona. Uimaan olen kesän jälkeen kaivannut kovin, mutta en ole vielä päässyt kun uudella paikkakunnalla tahtoisin kaverin uimahalliin. Ehkä se vielä löytyy.

Meidän Nuppiksen sukupuolestahan ei ole vieläkään tietoa :)) Kova on potkimaan ja muljumaan. Painoarvioksi lääkärissä sai hieman reilut 900g eli keskikäyrillä kulki. Oma vatsani menee alakäyrillä ja painoa on kertynyt noin 8 kiloa koko raskauden aikana.

Kaikki suuret ja pienet hankinnat alkavat olla hankittu. Vaunut löytyy, läjä vaatteita, hoitopöytä, hoitotarvikkeet, imetystyyny jne.. Enää tarvitsisi hakea mummoni luota vauvalle koppa alkuun. Pinnasängyn saan kunhan siskoni poika siirtyy siitä isojen petiin. :) Lakanat ja rievut ovat ainoita asioita, jotka puuttuvat.

HISSSU 28+5

492/555 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan käytännössä kaikki hankinnat jo tehty: vaunut (Teutonia Prestige siksi, että ovat todella näppärän kokoiset ja kuitenkin tukevat kaikenlaiseen maastossa liikkumiseen), matkarattaat, pinnasänky, hoitopöytä, vaatteet, harsot, trikoinen kantoliina (olen kuullut paljon kehuja, kuulemma ihan ehdoton että voi pienen vauvan kanssa mitään kotiaskareita puuhailla) jne.

Tänään oli taas neuvola (niitä on nyt 2 viikon välein ja marraskuussa viikon välein). Harmikseni oma terkkarini oli poissa ja jouduin sellaisen vanhanaikaisen, eläkeikää lähestyvän naisen vastaanotolle joka sai oloni kerta kaikkiaan ikäväksi. On todella tympäännyttävää, kun suhun suhtaudutaan niin kuin olisit 15-vuotias teiniäiti joka on tullut vahingossa raskaaksi. Oon siis 22-vuotias ja elämä kaikin puolin mallillaan, mies käy töissä ja itse opiskelen vielä yliopistossa, eikä itsellä ole tippaakaan epäilystä siitä ettenkö pärjäisi äitinä vähintään siinä missä joku kolmekymppinenkin. Tuntuu ihan hölmöltä että joutuu terkkarille puolustelemaan omaa äitiyttään ja vakuuttelemaan, että joo vauva on suunniteltu ja osaan kyllä pestä pyykkiä ja pitää jälkikasvustani huolen. Arrgghhh!

No, jos jotain positiivista pitää etsiä neuvolakäynnistä, niin vauva oli edelleen pää alaspäin ja selkä vasemmalle eli parhaassa mahdollisessa asennossa synnytystä ajatellen. Ei kuulemma enää siitä paljoakaan asentoa vaihda tässä vaiheessa. Hihi, parin kuukauden päästä meillä on oma pikkuinen! :)

Usvaneito 32+4

493/555 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei pitkästä aikaa! 

Ajattelin minäkin vähän kuulumisia tänne kertoa, usein käyn kyllä täällä lukemassa teidän juttujanne, mutta harvemmin tulee itse kirjoitettua mitään. Tyttönen voipi oikein hyvin masussa, täälläkin jo pää alaspäin mennään :) 

Itselle iski sitten raju syysflunssa. On muuten inhottava! Lääkäriltä sain kortisonikuurin astman hoitoon, toivottavasti ei sitten käynnistä synnytystä etuajassa, niinkuin joillakin tahtoo tehdä. Maanantaina olis taas neuvolakäynti, tähän asti keskikäyrillä ollaan menty, toivottavasti ei tämä flunssa nyt sitten hidasta kasvua mitenkään. 

Mutta ihanaa syksyä kaikille! Ei olis enää kun parisen kuukautta niin saa parhaan joululahjan ikinä, tosin vähän etuajassa :)

Marrrjo 32+2

494/555 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille !

Kirjauduin just tänne ku huomasin tämän keskustelun :) Odotan neljättä ja joulukuinen tulossa. La 28.12, eli nyt 29+1 menossa. Maha on kasvanut lähiviikkoin ihan mielettömästi ! ja pari pvää sitten oli neuvola, sf-mitta 30cm, ja 2viikkoa sitten oli 24cm ! Sama nlatäti ollut kokoajan ja napakasti mittasi tuon 30sentin. 2 viikon päästä on lääkärin neuvola jossa näkeepi sitten ultrassa minkä kokoinen möllykkä siellä on ! Itse olen pienikokoinen, ja nyt viimeiset viikon kaks olo ollut niinku olis viimeitä kuuta raskaana! Todella naatti ja väsynyt olo. Verenpaine mulla on huikeat 50/90 ja hb 113, joten ei se ihmekkään että on väsynyt olo. Hb mulla on aina ollut 100-110 joten tuo on mulle ihan hyvä. Vauva on tosi aktiivinen ja tuntuu että läpi tulee välillä ! Meillä maatíla, ja oon kevyitä hommia navetassa välillä pyörähtnyt tekemässä. En halua jäädä sairaslomalle ku tykkään touhuta navetalla kevyesti ja se on "omaa aikaa" itselle. Pari viikkoa sitten oli tosi kova yskä joka kesti viikon ja mietin että avaakohan paikkoja ku oli tosi raju ! Parin viikon päästä tosiaan näkeepi mikä tilanne.

Aiemmat syntyneeet

tyttö rv 39+4. 3410g.

tyttö rv 41+0. (käynnistettiin) 3950g.

poika 37+6. 3230g.

495/555 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vauva on ollut yläkäyrällä kokoajan sf-mitan mukaan, mutta viimesin mittaus heitti viistosti ylös päin yläkäyrän yläpuolelle. Saas nähä, onhan sekin mahollista että lapsivettä on kehittynyt reilusti jonka vuoksi maha iso. Vauva tuntuu kyllä melko mötkäleeltä ja on mahoton möyryämään.

496/555 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaahas, eipä oo tänne ehtinyt juurikaan kirjoitella. Ollut kiireitä duunissa ja vapaa ajalla. Eniten on nyt työlistänyt 10 viikkoiset koiranpennut jotka LUOJAN KIITOS lähtevät tällä viikolla omiin koteihinsa.

Helppoja pentujahan nuo ovat olleet mutta minua on alkanut sattumaan kauheesti kyykistäminen niin ei ole kovin helppoa tuo pentuaitauksen jokapäiväinen siivoaminen.

4 neuvola olisi tämän viikon torstaina. Olen vieläkin ihmeissäni miten näitä on näin vähän ja harvakseltaan.

Sokerirasitus meni OK ja ilmeisesti ei mitään hälyyttävää kun kukaan ei oo soitellut perään. Tai no torstaina viimeistään kuulen, mutta luulen, että jos sieltä olisi jotain ikävää tullut olisi neukku täti ollut yhteydessä minuun (?).

Pelkäsin ihan turhaan tota rasitusta. Ei se ollut niin pahanmakuista  mitä kuvittelin, enkä tullut huonovointiseksi.

Olo ollut ihan ok. mitä nyt välillä satunnaista pahaa oloa ja tänään kuulemma oon ihan kalpea (pomo huomautti ohi mennen äsken). Voi olla että kalpeus johtuu viikonlopun vähäisistä unista kun olin viettämässä synttäreitäni miehen kanssa Viking Gracella. Hieno kokemus. Olla selvinpäin lauantai illalla laivalla :D No onneksi minulle ei ole koskaan ollut ongelmana olla selvinpäin vaikka kaverit ryyppäisi. niin monesti kuskina toiminut. Pikkusen harmitti kun hyttiimme kuului shamppanja ja aamulla kuului vielä shamppanja aamiainen, ja minä piruvie en saanut sitten juoda :D Miehen lasista maistoin ja totesin HYVÄÄ. Noh, täytyneen odotella että sit joskus saa taas maistella. Mutta muuten ei kyl oo tuottanut ongelmia olla ilman vaikka tuo mies lonkkua nautiskeleekin.

Oikeestaan kaikki vauvan tavarat on jo hommattu. Siis ne isoimmat. Kuten pinnasänky, turvaistuin, vaunut yms. yms. ja vaatteita. Niitä on! Odotan niin innolla että pääsisi muuttamaan ja laittamaan kaikki vauvan tavarat omille paikoilleen ja lajittelemaan vaatteita vauvan lipastoon. Nyt kaikki tavarat ovatkin oikeestaan miehen vanhempien luona säilytyksessä.

Kuukausi enää töitä ja sitten se alkaa. LOMA :D Oon työpaikalle ilmoittanut palaavani "lomalta" 1.1.2015 kuulostaa kauhean loputtomalta ja pitkältä ajalta :D

Ja kuukausi enää muuttoon <3

497/555 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="lloora" time="18.07.2013 klo 15:24"]

hei onko kellään tälläistä samanlaista..

Tiuskin äksyilen itken, auon päätäni ja sen sellaista. Ihan koko ajan.. Suutun todella helposti, monen monet riidat ollaan saatu aikaseksi kun "valitan" koko ajan?  Missä se raskauden helppo osuus vai onko tämä sitä. Väsyttää ja suututtaa?  Miten voi hormoonit heitellä näin.. Ärsytys..

lloora 20+1

[/quote]

Minä en itse ainakaan tiedosta että olisin muuttunut veemäiseksi tai riidan haastajaksi mutta pahoitan mieleni ihan joka asiasta ja se ärsyttää. Miehen kanssa saanut monesti jo turhan riidan aikaiseksi kun hän ei oo  tarkoittanut mitään pahaa mutta minä olen ottanut totaallisen herneen nenääni. Ja yhden kerran purskahdin töissä itkuun kun aikasemmin olin taas kiukutellut miehen kanssa puhelimessa ja sitten pomo tuli hetkenpäästä sanomaan että ei ollut mennyt ihan putkeen yksi homma niin itkuhan siinä pääsi. Voi noloa. Sitä sit selviteltiin siinä, että ei tää kuoleman vakava juttu oo.. huoh...

Vähän ärsyttää miehen "laiskuus". Jos minä en oikeesti pyydä apua joidenkin tavaroiden kantamisessa niin hän ei todellakaan tarjoa apua :/ Eilen viimitteeksi harmitti vähän kun tultiin laivalta ja käytiin hakemassa koirakatras (2 aikuista + 3 pentua) isovanhemmilta hoidosta niin se auton tyhjennys kotipihassa jäi sitten minulle :/ molemmat koirahäkit ja meitin vaatekassit ja taxfree ostokset :/ olisi se varmaan tullut kantamaan (ehkä) jos olisin pyytänyt, mutta turhautuneena itte kannoin kaikki tavarat pyytämättä apua. kehtasi vielä sanoa minulle käytkö siirtämässä auton parkkipaikalle O.o kun olin ajanut sen oven eteen tyhjentämistä varten. Sen verran olisi voinut tarjota apua että olisi hemmetti sen voinut edes viedä. ja mitä mitä kun tulen takaisin sisään auton vienti reissusta, pentuhäkki on EDELLEEN eteisessä mihin sen jätin! Ei ollut voinut edes sitä käydä siirtämässä pois jaloista :(

Tämmöset pienet asiat ärsyttää tosi kovin, kun miehen vanhemmat taas eivät anna minun mitään kantaa ja ovat aina niin auttavaisia (vaikka ovat molemmat eläkeläisiä). Samoin töissä kaikki ovat niin huomaavaisia.

Vaikka en mitenkään koita käyttää tätä tilannetta hyväkseni.

Vatsa on kasvanut 2 viikon aikana ihan törkeesti ja pitänyt alkaa käyttää mamma housuja. Omista työhousuista ei oikein mikään menee enää kiinni :D mutta silti täällä "asiakaspalvelu" työssä täytyy pukeutua tyylikkäästi eikä verkkareissa voi pyöriä. Serkulta sain hänelle liian pieniä mutta minulle normaalioloiss aliian isoja housuja niin näistä menee vielä muutamat. Minä kun en haluaisi ostaa ainuttakaan liian isoa vaatetta. Olen vannonut etten jää tähän kokoon!

Painoa on tullut lisää n.+14 kg tämän vuoden puolella!!!!

Onneksi se ei näy pahasti. Aika hyvin kertynyt vatsan seutuun vain :)

Liikeet tuntuu tosi hyvin. Minusta ne on huvittavia ja tykkään jäädä tuijottamaan vatsaani kun siellä potkitaan. Näyttää niin hoopolta :D Yleensä kyllä potkut loppuu kun jää tuijottamaan. Näitä jään kyllä kaipaamaan. Tuntuvat niin "hauskoilta".

498/555 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Usvaneito" time="26.09.2013 klo 09:49"]

Heippa taas pitkästä aikaa! Täällä on myös kaikki mennyt hyvin, pari kuukautta sitten kärsin inhottavista kivuista kohdun alaosassa aina kävelylenkeillä, mutta sinnikkäästi vaan jatkoin liikkumista ja nyt ei kivuista ole ollut enää tietoakaan moneen viikkoon. Ennen raskautta olin tosi aktiivinen urheilija, pääosin juoksin ja uin, joten kun ensimmäiset 16 raskausviikkoa menivät hyvin passiivisesti huonon olon ja väsymyksen takia, oon iloinen, että nyt pystyn taas tekemään reippaita kävelylenkkejä ja uimaan normaalisti: mulle itselleni urheilu on ihan välttämätön mielenvirkeyden kannalta, ja myös fyysisesti olo on paljon parempi nyt kun voi taas liikkua.

[/quote]

Minulla sama juttu!

En luokittele itseäni kylläkään himo urheilijaksi mutta ennen raskautta kuljin fillarilla duuniin (10km suunta), Kävin koirien kanssa 5-8km lenkeillä melkein joka päivä ja viikonloppuisin vähän pidemmilläkin. Juoksin jonkun verran. Osallistuin jopa Extreme Runiin. raskauden alettua liikunta jäi kun seinään. Syynä  jatkuva pahaolo. Nyt olen lakanut pikku hiljaa taas liikkumaan mutta vastaa alkaa vihlomaan niin kovin ettei meinaa pystyy kävelemään. Pakko istua jonkin aikaa ja sitten pääsee taas liikkeelle. Yksi syy voi olla se että yritän entiseen nopeeseen tahtiin kävellä mihin oon tottunut. Yleiskunto kuitenkin päässyt rapistumaan aikalailla ja ei tämmöselä mahalla nyt kuulukkaan kiitää tuolla. Hassu olo kun väsyttää ja huimaa ja tuntuu että voimat loppuu. Ei ole koskaan ennen ollu tämmöstä.

Sassy RV 30+1

499/555 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="lloora" time="27.09.2013 klo 15:18"]. Onko monelle tullut raskausarpia?

[/quote]

Ihme kyllä, ei oo näkynyt arpia vielä!

500/555 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Usvaneito" time="28.09.2013 klo 14:00"]

Laurda, voin todellakin suositella lämpimästi uimista! :) Juu en mäkään missään bikini-kunnossa ole, mutta enpä jaksa tuollaisia niin murehtia, ja sitäpaitsi suurin osa uimahallissa kävijöistä ei todellakaan ole ultra timmissä kunnossa, joten huoli pois ja rohkeasti vaan mukaan! Uiminen on mulle aina ollut yks mieluisimmista urheilulajeista juoksemisen ohella, ja nyt kun juoksu on jäänyt kuvioista pois, uimisesta on tullut tosi tärkeä liikkumisen muoto mulle. Koen melkein pienen katharsiksen aina kun pulahdan viileään veteen; se on ainoa paikka, missä UNOHDAN olevani raskaana ja voin uida käytännössä samalla intensiteetillä kuin ennenkin ilman, että vatsa haittaa joka liikettä ;)

[/quote]

Minä kanssa vierastan kehoani. Olen aina ollut bikinien suosija niin nyt sitten olen "joutunut" ostamaan "uimatopin" ja siihen sopivan "hameen". Ei tunnu niin mursumaiselta :P