Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulukuiset 2013

27.03.2013 |

Aloitetaan nyt tämäkin ketju :) Eilen tikutin haalean viivan ja tarkoitus olisi tikuttaa vielä huomenna aamulla uudestaan. Toivon kuitenkin kolmen lapsen jälkeen osaavani jo tulkita noita testejä niin että uskallan väittää olevani raskaana :) Noh, aamulla se selviää varmasti. 4 rakkauspakkaus siis tulossa ja tämä on kyllä jo mun laskujen mukaan meikäläiselle iltatähti :)

Kommentit (555)

Vierailija
381/555 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehoittelut CarpeDiem ikävistä uutisista. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. Jaksamista!

Liitolehmä: Täällä jaloissa pyörii 1v 2kk vanha esikoistyttö ja on aika vilkas tapaus :) En siis ehdi ajattelemaan raskautta jatkuvasti ja on kyllä auttanut jaksamaan paremmin. Esikoisesta olin jatkuvasti huolissani, mutta nyt en ehdi huolestua ja aika tuntuu todellakin menevän nopeasti. Nyt viikkoja jo 14+4 ja tuntuu, kuin vasta olisin saanut raskaudestani tietää:) Ensi kuussa onkin sitten jo rakenneultra-aika varattuna. Olen tyytyväinen, etten ehdi jatkuvasti ajatella raskautta vaan saan ihan vain nauttia olostani ja viettää aikaa mahdollisimman paljon esikoisen kanssa nyt, kun hän on vielä ainoa vauvamme. Olen todella huono odottamaan asioita, joten tämä sopii minulle oikein hyvin.

Omassa olossa ei muutosta. Päänsärystä kärsin jatkuvasti ja väsymys ja nälkä vaivaavat myös.  Voin silti sanoa voivani ihan hyvin, koska energiaa tuntuu jokatapauksessa riittävän nyt paljon. Toivottavasti päänsäryt pia hellittävät, koska niitä on kyllä välillä todella vaikea kestää.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Meltsu12 rv 14+4

382/555 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitolehmä: juu kyllä mennään jatkotutkimuksiin, lapsivesipunktioon. Riskiluku oli tosiaan niin korkea, ettei jatkotutkimuksista poisjääntiä edes mietitä. Downissa 1/5 ja 18-trisomiassakin 1/8 (riskiseulassa kun "jää kiinni" jo luvulla 1/250) Lisäksi muita mahdollisuuksia, joille ei riskilukuja lasketa. 

Carpe Diem 12+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
383/555 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carpe Diem, pahoittelut ikävistä uutisista :( rankkaa odottaa uutisia varmasti. toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin! meidän fb- ryhmässä ainakin on yksi nainen jolla oli ollu ultran perusteella iso riski downiin mutta tuli silti terve vauva...

itse en pääse nt-ultraan ollenkaan, koska meidän neuvolassa ne ei kuulema tee niitä jos on viikkoja yli 12. olen pakollisella reissulla italiassa ja nyt jo yli 12. sikäli outoa kun olen kuullut että muualla tekevät muutenkin vaan turvotuksen mittauksia vielä viikolla 13:kin.
toisaalta mun mies ei ois kai edes halunnu sitä mittausta. down-riski nyt on tällä iällä aika mitätön mutta jotkut muuthan ei edes katso ikää. saan sen veriseulan sitten vielä jos nyt päätän ottaa. oon kuullu noista niin paljon että monille aiheuttaneet turhaa huolta kun on tulluki terve lapsi...käyttekö te kaikki muut nt ultrassa?

ootan kyllä tosi paljon jo ensi maanantaita kun on ultra (ilman mittauksia)... viimesestä ultrasta on jo se viis viikkoo, olisi tosi karua jos siellä ei enää mikään kasvaisikaan . toivottavasti aika menisi äkkiä nyt :)

chellam 12+2

Vierailija
384/555 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chellam, missä kunnassa/kaupungissa noin on, etteivät tee niskaturvotuksen mittausta viikolla 13+? Ainakin kätilöopistolta tulleessa kirjeessa luki selvästi, että niskaturvotus voidaan mitata viikoilla 10-13+6. Mutta pyrkivät kuitenkin antamaan ultra-ajan noin viikolle 12+. Eihän sitä oikeasti voi olla varma raskauden kestosta ennen ultraa, siis jos ei siellä ihan alkuraskaudessa käy ultrassa, niin onpas kyllä kummaa toimintaa tuommoinen! Mulla oli esikoisesta muka eka ultra viikolla 11+4 mutta todellisuudessa viikkoja oli 8+3, ja uusi aika saatiin 11+3 viikolle. Nyt käytiin viikolla 12+4 nt-ultrassa.

Hurjan korkeat riskiluvut kyllä saitte, Carpe Diem! Ja kurjaa, että joutuu jatkotutkimuksia odottamaan niin kauan! Odottaminen on varmasti pahinta, kun mitään ei voi tehdä sillä aikaa. Ja vielä niiden tulosten odottelu. Mä olen kyllä sitä mieltä, että nämä nykyiset tutkimukset on vain hyvästä. Toki aiheuttavat monissa tapauksissa turhaa huolta, mutta toisaalta säästävät myös osaltaan murheilta.

Meillä on pian 1 v 6 kk täyttävä neiti täällä, joka kyllä pitää huolen siitä, ettei tarvii miettii raskaana olevansa. Monet onkin sanoneet, että toinen raskaus, varsinkin jos vielä kotona on esikoisen kanssa, menee siinä sivussa. Ja kyllähän tämä meneekin. :D Meillä on heinäkuun lopulla rakenneultra, ja kohtahan se oikeesti onkin vastassa. Ja ennen kuin huomaakaan, on matkalla synnärille. Mä oikeesti uskon, että sitten kun se lähdön hetki tulee, niin ajatukset on varmaankin tyyliin: "Mitä, nytkö JO? Onks pakko lähtee? Enhän mä oo vielä kauaa ees ollut raskaana." :D

385/555 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta taas tuntuu et aika matelee... varmaan sen takia kun oottaa et pääsee ultraan, ehkä sitten menee aika nopeemmin kun on lomatkin :)

Turussa me asutaan. terkkari sano neuvolakäynnillä että varaa ultraääniyksiköstä aika viikolle 11+ jos haluut nt-ultran. sanoin et en millää pääse sillon voinko mennä myöhemmin ja sano et voin mutta ei ne mittaa enää niskaturvotusta sillon. ihmettelin ja aikaa varatessani kysyin vielä siltä kätilöltä. mä ymmärsin et sen turvotuksen mittais lääkäri ja tavallisen ultran tekee kätilö. joka tapauksessa multa eivät sitä kuulema tee koska viikkoja liikaa ... oon siis käyny varhaisultrassa niin siitä tiietään tarkat viikot... ultrapäivänä ois vissiin 13+2 ainakin. lauantaina takas suomeen ja sitten ma aamuna ultraan :)

näin viime yönä hirveitä unia et vuodan kauheesti verta :( huoh.

chellam 12+3

Vierailija
386/555 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chellam: Asun myös Turussa:) En ole kuullut, että ei enää tee viikon 11+ jälkeen. Itselleni tehtiin viime raskaudessa 12+0, koska viikot oltiin laskettu ensin niin, että olisi vasta 11+0. Voi olla, että pitää paikkansa, mutta aika lyhyt tuo aika, jona sen voi tehdä, koska itselleni sanottiin nyt, kun tässä raskaudessa kävin ultrassa, että viikkoja pitää olla 11, jotta voidaan mitata ja menin siksi uudestaan, kun viikkoja oli vasta liian vähän.

387/555 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee sokerirasitus meni läpi! Vielä joutuu käymään testissä toistamiseen sitten syyskuussa, mutta hyviä uutisia siis toistaiseksi.

Pahoittelut Carpe Diemille seulontatuloksista. Viisi viikkoa on kyllä pitkä aika saada tuloksia. Siinä ehtii varmasti kehitellä jos jonkinlaiset skenaariot.

Ei tätä toista raskautta tosiaan niin paljon muista ajatella, kuin ensimmäisessä. Kohtahan on varmaan jo se rakenneultrakin. Pitäisi muuten kertoa pomolle ennen lomia. Ehtisi sitten miettiä tarviiko sijaista. Esikoisellekaan (3-v) ei oo vielä kerrottu. Oon nyt muuten pari kertaa miettinyt tunsinko jo liikkeitä? Pari semmosta ihan nopeaa pientä, mitkä on ohi ennen kun ehtii edes ruveta kuulostelemaan. En ole kyllä yhtään varma.

Euphorbia 13+2

Vierailija
388/555 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euphorbia: Onnea sokerirasitustuloksesta:) On se kyllä vähän harmillinen taakka tähän raskauteen, jos se diabetes todetaan. Liikkeistä voin myös sanoa, että luulen tunteneeni eilen ihan pieniä liikkeitä muutaman kerran. Oli ihan samanlaisia,kuin ekasta raskaudesta muistan, mutta vielä paljon paljon hennompia. Odotan innolla selkeitä liikkeitä :)

389/555 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carpe Diem: Todennäköisin vaihtoehto on kuitenkin terve lapsi. Kyllähän se stressaa kovasti, kun joutuu tietoa odottamaan.

Labra tuloksia täälläkin jännitetään. Perjantaina olin ultrassa ja nt oli normaali 1.1mm. Nenäluu erottui selvästi. Ymmärsin kätilön puheista, että down-lapsilla ei yleensä ole nenäluuta.

Mulla kun on ikää jo 42 niin siitä tulee jo riskiä ihan tarpeeksi. Odottelen tässä siis, että tuleeko soitto punktioon. Labratulos on varmaan aika ratkaiseva. Kätilö kyllä sanoi, että jos ikä aiheuttaa raja-arvon ylityksen, niin ei välttämättä tarttis mennä punktioon, jos muut arvot on hyviä.

Riituli 11+6

390/555 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carpe Diem, teillä ei vissiin voi ottaa näytettä istukasta kun pitää odottaa? Kaverilla oli vastaava tilanne ja se pääsi tutkimuksiin samalla viikolla. Itsekin täällä odottelen ensi viikon ultraa vähän pelolla, kun ikääkin on. Onneksi suurin osa tutkimuksista päättyy hyvin, suunnilleen että riski on 0,3 prosenttia... Eiköhän vaan teilläkin!

Chellam, kyllä näissä tutkimuksissa on valtavat erot. Mä kävin jo toissa perjantaina labroissa, kun viikkoja oli tasan 10. Väittivät että on paras aika silloin ja sitten voivat ultrassa käyttää niitä tuloksia riskin laskemiseen. Toisessa paikassa otetaan labrat vasta samoihin aikoihin ultran kanssa. No osaavathan ne riskin laskea muutenkin, mutta tosi eri systeemit. Kyllä kuulostaa oudolta että sulta ei enää voisi mitata niskaturvotusta noilla viikoilla. Mulla on aika ensi viikolle ja viikkoja on silloin 12+5.

Muuten  kyllä ottaa päähän kun Helsinki säästää. Täällä on menty sähköiseen asiointiin ihan kokonaan, mutta terkkari ei osannut kai laittaa mun tietoja sinne oikein kun en pääse koko systeemiin. Joudun sitten soittelemaan keskitetyn päivystyksen kautta, koska omaa puhelinnumeroaan ei tietenkään antanut. Kyllä vaan tuntuu että suurin tavoite julkisella puolella on ettei sitä käytettäisi... Ei muuten mutta halusin tässä ultraa odotellessa tarkistaa että labrat on ok (en nyt olettanutkaan että mies olisi tuonut mulle kuppaa mutta kuitenkin).

Töissä menee ihan mahtavasti, saattavat vähän järkyttyä kun kerron uutiset ensi viikolla tai koska nyt uskaltaa. Mutta haluan minä tehdä muutakin, äitiysloma on kiva ajatus taas.

Kellopeippi 11+4

391/555 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meltsu12 : kiva kuulla että joku muukin Turusta :) missä neuvolassa käyt? mä käyn Mäntymäen. Ois kiva sitten joskus myöhemmin ehkä nähdä, jos tykkäät. en muista ootko ollenkaan mun ikänen , mä olen 22?

chellam 12+3

Vierailija
392/555 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chellam: Käyn tuossa Kustavintien neuvolassa. Olen 25 eli en nyt kamalan paljon vanhempi kuitenkaan. Olisihan se kiva saada joku kohtalotoveri, jonka kanssa voisi enemmänkin jutella näistä raskaus- ja vauvajutuista. Itselläni on jo yksivuotias lapsi...oliko tämä sinulle ensimmäinen vai?  Minulla on todella huono muisti niin en muista kaikkien(tai oikeastaan kenenkään;)) tilanteita tarkemmin. Onko sinulla sellainen sähköpostiosoite, jonka voisit laittaa tänne, kun itse en omaani viitsi laittaa julkisesti minnekään näkyviin, koska siitä näkyy koko nimeni?

Meltsu12 rv 14+6

393/555 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meltsu12 mulla on ihan eka raskaus :) mun sähkäri on hlakaa(at)utu.fi saa kirjotella sitten kun siltä tuntuu.

nyt on taas pari päivää ollu niin oireetonta että ei paljoo tietäis raskaana olevansa.

chellam 12+4

Vierailija
394/555 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on nyt vihdoin np-ultra koettu rv 12+4. Olipa huikea tunne nähdä pieni ihminen kieppumassa, pyörimässä, kättä heiluttamassa ja haukottelemassa! Siellä siis todellakin on joku! Rakastuin! "Siitä" tuli "hän". Nyt ei haittaa etominen, pyörtyily tai kokouksissa nukahtelu. Tämä on kaiken sen arvoista. :) Pikkuisella vaikuttaisi oleva kaikki hyvin. Pää-perämitta 5,5 cm ja niskapoimu 0,9. Toki odotamma sitten vielä sitä yhteisseulan tulosta, jossa myös labratulokset huomioitu. Tulee kuulemma kirjeellä n. 2 vk päästä. Vilkkaasta liikehdinnästä tuli heti mieleen meidän pojat ja vahvistui tunne siitä, että meidän ukkovalta vain lisääntyy. :) <3

Molemmat pyyhimme kosteita silmänurkkiamme siellä ja jälkikäteen kävimme yhdessä lounaalla ja pullakahvilla. Ultra vahvisti la:ksi 21.12., jota itsekin laskeskelin. Neuvolan mielestä 22.12. Katsotaan korjaako neuvola tiedon. Nyt tuntuu kyllä vaikealta olla kuuluttamatta asiaa maailmalle, mutta koitan vielä hetken pidättäytyä.

Te, joilla on jo ennestää lapsia: koska ja miten aiotte kertoa sisaruksille tulevasta vauvasta? Me emme ole vielä kertoneet, mutta pohdimme asiaa. Lapset ovat 7 ja kohta 5 v., joten tiedon julkaisun jälkeen se saavuttaa nopeasti koko tämän meidän asuinalueen. X) Että josko sille pomolle ensin...

Carpe Diem: Tuolla yllä joku kertoikin, että huolettavista tuloksista huolimatta kaikki voi olla aivan hyvin. Ystäväni odotti ulkomailla. Np tulokset olivat yli suosituksen, labrat viittasivat kromosomipoikkeavuuteen ym. ja lääkäri suositti keskeytystä. Ystäväni puolisoineen tietysti kipuilivat, mutta päättivät ottaa vastaan mitä tulee. Saivat täysiaikaisen täysin terveen tytön. Tytöllä on geenitutkimuksella selvitetty erään perinnöllisen sairauden kantajuus. Eli jos joskus sattuu löytämään itselleen puolison, jolla on sama kantajuus, niin saattaa olla noin 25% mahdollisuus sairaaseen lapseen. Mikä tietysti on kurja mahdollisuus, mutta tyttö itse on täysin normaali. Ja onhan se kai 20v. päästä mahdollista tutkia isäkandidaatin geeneistä vastaava kantajuus. Jos isä ei ole kantaja, niin ei huolta.

Hirveästi huolta tuo tieto tietenkin tuo raskauteen ja tosi kurja juttu, että sen riskitiedon kanssa joutuu elämään raskautta läpi. :( Voimia sinulle!

395/555 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, löysinpä näköjään tieni tännekin joten liitytään keskusteluun mukaan :) Viikkoja on meikäläisellä nyt 15+1 ja laskettu aika on 5.12. Ikää on 21 vuotta ja ensimmäistä odotan, kaikki on uutta ja ihmeellistä, tosin odotan että milloin alkaa se ihana raskausaika, jota vielä en ole päässyt kokemaan :D Pahoinvointi on ollut aikamoista jo viikolta 5 ja kahdesti olen ollut tipassa kun mikään ei pysy sisällä ja pahimmillaan oksensin sappinestettä ja verta, sairaslomapäiviä on ehtinyt kertyä jo varmaan kolme viikkoa... Mutta pikkuhiljaa tuntuu että olo alkaa helpottaa, toivottavasti pystyisi olemaan töissäkin normaalisti vaikka kyllä siellä kaikki tietävätkin raskaudestani :) Onko muut täällä kärsineet vaikeasta pahoinvoinnista, olisi kiva kuulla kokemuksia? Mutta on se vaan niin ihanaa nähdä ultrassa se oma pienokainen, kyllä sen takia jaksaa huononkin olon <3

Mahtaako täällä muuten olla muita odottajia Etelä-Pohjanmaan alueelta? Jos on, niin olisi tosi kiva joskus vaikka tavata koska omassa kaveripiirissäni ei ole juuri samassa tilanteessa olevia :)

M M 15+1

396/555 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiimu: Onnea ultrasta! Vai oikein vilkutteli, ei meillä vaan koskaan :-) Keskiviikkona näkee, onko vähän kohteliaampi tapaus tulossa.

Jos ultrassa on kaikki ok, varmaan aletaan kertoa ihmisille sitä mukaa kun tulee puheeksi. Miehen vanhemmat tietävätkin. Oltiin taannoin sukujuhlissa ja hyvin pitivät tiedon omanaan, vaikka halailivat kovin tiukasti :-) Vanhemmille lapsille kerrotaan varmaan loman aikana, saadaan yhdessä totutella asiaan tällä porukalla. Kertovat tietty kaikille, naapureista mun ex-mieheen eli isäänsä :-) Toivotaan nyt että saadaan kertoa. Mennään kyllä jatkotutkimuksiin jos aihetta on. Ja onhan se vähän hölmöä valittaa että menee juhannus ja loma pilalle, vaan kun menee. Jos siis jotain on. Yritä siinä rentoutua ja ajatella kauniita ajatuksia.

Töissä kerron heti kun voi eli on suht varmaa että asiat ovat suunnilleen ok. Rupesivat kuulemma jo tekemään loppuvuoden budjettia mutta en alkanut hölöttää silti, eihän se edes ole pakko kuin joskus myöhemmin. Tietyt henkilöt tietävät, mutta pitävät vielä tiedon omanaan.

Kellopeippi 12+1

397/555 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin taas vähän kuulumisia kertoisin. Ultrassakin tuli käytyä jo viime viikolla :) Oli kyllä tosi ihanaa nähdä pikkuinen ja että kaikki on kunnossa. Viikkoja oli yksi enemmän, niinkuin olen ajatellutkin ja laskettu aika siirrettiin, 9.12. Kätilön mukaan meidän vauveli oli oikein vilkas tapaus :) Joku/jotkut täällä oli jo tuntenu liikkeitä ja niin minäkin! Muutaman päivän ajan on tuntunut sellaista pientä liikehdintää, jonka aiempien raskauksien perusteella jo tunnistaa vauvan liikkeiksi, ihanaa.

Pahoinvointi ja väsymys on aika paljon jo helpottanut, mutta vieläkin pitää muistaa syödä säännöllisesti tai huono olo yllättää. Maha mulla on kasvanu kyllä jo niin paljon että on pakko käyttää äitiysvaatteita eikä tätä enää voi olla huomaamatta. No ollaan kyllä jo monille kerrottukin. Huomenna mennään katsomaan miehen siskon vauvaa, joka on alle 2 viikkoinen vielä, meidän tuleva kummityttö. Kiva nähdä niin pieni vauva pitkästä aikaa ja näkeepähän nuo isommat lapsetkin mitä on tulossa :)

oikee enkeli 14+5

398/555 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään käyty heti aamulla ultrassa, hyvältä vaikutti. Viikkoja olikin jo 14+1, laskettua aikaa aikaistettiin 6 päivää eli nyt 15.12. Oli varsin liikkuvainen vauveli :) ei mitattu niskaturvotusta, en ole vielä päättänyt menenkö veriseulaan. Voi tätä ilon päivää :)

chellam 14+1

399/555 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masu asukin kuulumisia:
Viime viikon torstaina oli eka ultra (12+4 silloin). Oi että pikkuinen näytti jo ihan vauvalta ja hirmuisen bileet pystyssä. Aikamoinen käsien heiluttelu oli meneillään.
Mut en olisi uskonut että näillä viikoilla hän näyttää jo vauvalta. Kädet ja jalat näkyi selkeesti. muutenkin sai tosi hyvän kuvan sieltä mukaansa <3
Minusta tämä raskaus on muka niin alussa vielä, että ei voi näyttää jo noin paljoa vauvalta, heh. Noh nyt sai varmistuksen että onneksi yksi tulossa :D aloin jo epäillä kahta kun mielestäni vatsani on kasvanut ihan hirmuisesti. Se täti totesi että toisilla kasvaa enemmän ja toisilla ei välttämättä näy paljoakaan mut vauvat voi olla silti samankokoisia.

Mutta kaikki oli hyvin. Hyvänkokoinen ja kaikki aivoviivat tjms. näkyivät niin kuin pitääkin ja kaikki oli oikean kokoista. Lapsivettä hyvin jne. Ei näkynyt mitään niskaturvotuksia.
Parin viikon päästä sit saa kuulla vielä sen verikokeen ja tän mittauksen yhteistuloksen. Tai se lähetetään kotiin.

Oli se aika jännää nähä pikkuinen ja kuulla ekan kerran sydänäänet... Harmi ku mies ei päässyt mukaan :/

400/555 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin kyllä kelpaa jutustelu seura jos on vähäänkään samaa ikäluokkaa ja asustelee HKI/Espoossa... Niin juu ja ikä, lokakuussa 28. Ei aijempia lapsia. Vain 2 koiraa :)

saana.nuotila@luukku.com

Täällä puhuttiin työkavereille kertomisesta. Minä olen pomolleni kertonut jo tuolla ysi viikolla mutta syynä on se, että meillä oli tilanne että jatketaanko työkaverini sopimusta vai ei, niin oli pakko sanoa että jatka ihmeessä niin et joudu ettii minulle tuuraria marraskuusta eteenpäin :D Muut eivät tiedä. Erikseen en pidä tiedotustilaisuutta. Huomaavaat sit kun huomaavaat :D

Niin joo ultrassa LA vaihtui 22.12 kun neuvolassa laskettiin 23.12 Tosin Jorvin täti sanoi että tuskimpa syntyy just laskettuna aikana, tuskmpa joulunakaan, että voin sitten odotella uudenvuoden korvilla.

Minulle joulun aika olisi ollut passeli kun mies on varmuudella kotona. Hänellä on vähän sellainen työ että tuuraria ei oteta niin vain edes parille päivälle ja hommia ei voi siirtää muutamaa päivää :/ Haluisin hänet kuitenkin synnytykseen mukaan. Olen hieman, synnytys pelkoinen....