Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulukuiset 2013

27.03.2013 |

Aloitetaan nyt tämäkin ketju :) Eilen tikutin haalean viivan ja tarkoitus olisi tikuttaa vielä huomenna aamulla uudestaan. Toivon kuitenkin kolmen lapsen jälkeen osaavani jo tulkita noita testejä niin että uskallan väittää olevani raskaana :) Noh, aamulla se selviää varmasti. 4 rakkauspakkaus siis tulossa ja tämä on kyllä jo mun laskujen mukaan meikäläiselle iltatähti :)

Kommentit (555)

401/555 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sassy: joo mies synnytyksessä. Mulla kun on tulossa kolmas kerta, niin en välttämättä kaipaa sinne seuraa. Parhaimmillaan on muutenkin tekemistä. Yksinhän siinä saa olla jonkin verran, jos mitään erityistä ei tapahdu. Kun kerran olen sillä linjalla että puudutukset kaikki mitä tulee, niin ei se välttämättä tuskaa ole koko aikaa.

Miksikö en halua miestäni synnytykseen? Mieshän on kultakimpale mieheksi, huolehtivainen ja hellä ja luotettava. Mutta kun sillä on niin tolkuton suojeluvietti. Ja koska tämä on sille eka kerta, sille saisi koko ajan selittää että tämä on normaalia ja kaikki tekevät parhaansa. Hoitajat ja kätilöt kun eivät aina jaksa eläytyä synnyttäjän saati isukin tunnelmiin, ei siinä mitään mutta minulle miehen mukanaolo olisi vain lisäduunia.

Päivystäköön aulassa tai kahvilassa, jos haluaa. Näin hän on itse arvellut että on parempi. Mulla kun on aina riskinä joutua vielä leikkaussaliin, näin on käynyt 2 edellisellä kerralla, niin hengaa sitten vauvan kanssa sen aikaa. Mutta en kaipaa sitä saamaan porttaria synnytyssaliin kun heittäytyy hankalaksi :-)

Edellinen mies oli synnytyksessä, ja koska on toisenluontoinen niin se oli ihan ok. Ei siitä välttämättä hirveästi tukeakaan ollut, mutta jotain seuraa kuitenkin.

Turhahan sitä on sanoa, ettei synnytystä kannata pelätä, koska se on jokaiselle niin eri asia. En kestä kipua juurikaan ja siksi haluan epiduraalin, jos vain pystyy antamaan. Minusta ei ole juuri hyötyä jos sattuu tosi paljon. Mutta jos kaikki menee nappiin niin synnytys voi olla ihan ok. Kaikkia ei tietysti satu niin paljon ja joillakin tehoavat rentoutukset ja muut luomujutut, mutta mulla ei. Olen keskikastin joogi ja jedi, mutta synnytyskipuun keinoni eivät tepsi...

Kellopeippi 12+3

402/555 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea kaikille hienoista ultrakuulumisista! Tuli vain heittäydyttyä tähän yhteen aiheeseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/555 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

M M: Täällä myös yksi e-pohjalainen! Ja ikää löytyy saman verran kuin sinulta, ensimmäistä odotellaan täälläkin. :) Jos haluat, voit laittaa minulle sähköpostia diixu1 @ gmail.com.

Tänään oli toinen käynti neuvolassa, sydänäänet kuunneltiin ja ne kuului hienosti. Kaikki muukin oli oikein mallikkaasti. Olo on jo pitkään ollut, kuin ei raskaana olisikaan. Silloin tällöin vähän vihlaisee mahasta tai selästä kun paikat venyilee ja säännöllisen epäsäännöllisesti "saan" vieläkin oksentaa noin kerran viikossa-kahdessa. Muuten ei raskautta juuri tiedosta, alkaisipa ne liikkeet tuntua pian niin tuntuisi todellisemmalta!

Oletteko jo alkaneet tehdä hankintoja tulevaa pikkuista varten? Itse tein tänään ensimmäisen varsinaisen hankinnan, ja ostin käytetyt lähes uudenveroiset yhdistelmävaunut, kun osui vastaan hyvään hintaan. Tuossa ne nyt nököttää sohvan vieressä odottamassa, en millään malttanut laittaa niitä suoraan varastoon kun halusin vähän tutustua ensin. :) Opiskelijabudjetilla kun tässä eletään niin aion ostaa suuren osan tarvittavista jutuista käytettynä, joten pitää olla ajoissa liikenteessä.

Tunafishu 15+2

404/555 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrakuulumisia

Täälläkin vihdoin koitti päivä, että oli ensimmäinen ultra. Voi sitä onnen tunnetta kun näki, että siellä se pikkunen on, liikkuu ja voi hyvin. Kaikki oli niinkuin pitääkin. LA olis ultran mukaan 29.12. mut sitä ei sen kummemmin muutettu vaan mennään sillä neuvolan 27.12. Itse toivoisin, että menis muutaman päivän yli ja syntyis uuden vuoden puolella. :) Mutta samapa tuo, kunhan joskus syntyy. Mut tosiaan mitään ihmeellistä ei ollut ja kaikki vastas sitä mitä pitääkin. Niskaturvotuksen ja verikokeiden yhteistuloksella kromosomi poikkeavuuksien riskikin on todella pieni. 

On ollut kyllä paras päivä pitkään aikaan. Omalle äidillekin vihdoin kerroin ja voi kun se oli ratketa onnesta. :) Ihanaa kun voi kertoa asiasta pikkuhiljaa. Mieli tekis kuuluttaa koko maailmalle. :D Nyt vaan sitten ollaan ja nautiskellaan. :) 

Hyvää juhannusta jo valmiiksi kaikille! :)

405/555 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiitä synnytyspelosta... Sitä kipuahan minä pelkään eniten. Siedän jonkinasteista kipua mutta jos se on pitkäkestoista niin sitä en kestä, en kerta kaikkiaan. Kauhu skenaarioni on että minua sattuu yhtäjaksoisesti 14 h tai pidempään! Oon vissiin liikaa katsonut teini äitejä MTV:ltä :D Toivon että saan kaikki mahdolliset kivun lievittäjät... Pelkään sitäkin että mistä tietää millon pitää lähteä? :D Olen varma että soitan ittelleni ambulanssin ihan turhaan pari kertaa :D Tai patistan miehen viemään minut jos on kotona. Läheinen ystäväni sai pari KK sitten vauvan mutta ei hänestäkään ollut kertomaan koska pitää lähteä kun oli suunniteltu sektio. Olen ihan kauhuissani että kuka kertoo minulle koska pitää lähteä. heh, hullua...

Minä en ole tehnyt vielä ainuttakaan hankintaa vauvalle. Meillä on se tilanne että ollaan ehkä muuttamassa loppukesästä/alku syksystä jos saadana talokaupat tehtyä niin on vähän sellainen olo, että ei viitteisi ostaa vielä pinnistä, vaunuja tai hoitotasoa kun sit on taas kauhee roudaaminen niistäkin. Tavaraa on muutenkin niin paljon. Vaikka mieleni on kyl tehnyt ostaa muutamia vauvan vaatteita vaikka sukupuolestakaan ei oo vielä tietoa. Mutta en oo sit viitsinyt kun ei pikkuiselle ole mitään kaappia tai lipastoa hommattu vielä..

406/555 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sassy, en nyt tähän hätään muista mutta siitä on ohje että miten usein supistukset tulee niin sitten lähdetään. (Ja ne kyllä huomaa.) Ensisynnyttäjällä harvoin on hirveä kiire. Jos pystyy, niin kannattaa kysyä että miten kauan on suvun muilla naisilla kestänyt. Mulla on ainakin ollut linjassa esiäitien kanssa :-)

Pitää tietysti sanoa selvästi sairaalassa, mitä haluaa, mutta pitää hyväksyä sekin, että kaikki ei ole mahdollista. En ole alalla, puhun siitä miten muistan asiat, mutta epiduraalin saa vasta kun kohdunsuu on tarpeeksi auki, ettei synnytys mene liian pitkäksi. Se näet hidastaa kohdunsuun avautumista jonkin verran. Kun se alkaa vaikuttaa, niin parhaimmillaan on syvä rauha... sitten pitää vain toivoa, että kohdunsuu aukeaa tarpeeksi ennen kuin se loppuu ja alkaa taas sattua. Uutta ei välttämättä anneta, koska pitäisi tuntea sen verran että pystyy ponnistamaan.

Muita kivunlievityksiä en niin muista, ihan suun kautta nautittavaa sain ensi alkuun, ilokaasusta en oikein tykkää.

Mutta parhaimmillaan ne toimii ihan hyvin ja kipu on hallinnassa. Sitä ei kukaan voi sinulle luvata, ettei satu yhtään, mutta kyllä sille jotain voidaan tehdä.

Moni tietysti ajattelee, että ilman kivunlievitystä synnyttäminen on parempi ja mikäs siinä, jos onnistuu. En kuitenkaan usko, että voisin hyväksyä naiseuteni ja äitiyteni ja synnytyksen yhtään paremmin. Minuun vain sattuu kovasti se kaikki ja siksi olen iloinen, että keinoja sen lievittämiseen on.

Hankinnoista, meillä pitää ostaa uusi sänky, koska edellinen tuli myytyä pois aikanaan... Samoin syöttötuoli puuttuu, sitten kun sen aika on. Amme on ja vaatetta ja muuta tavaraa paljonkin, eli emme ota äitiyspakkausta, kun sen olennaiset osat on jo. Vaunut saa ostaa mies, sillä on kaikenlaisia ajatuksia aiheesta. Automies on aina automies :-)

407/555 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrakuulumisia: kaikki ok. Niskapoimu oli 0,9 mm eikä veriseuloissa ollut sen kummempaa. Kun laskevat sen riskin vielä äidin iän kanssa yhdessä niin ei varmaan mitään tosiaankaan ollut... On tässä hermoiltu, mutta kaikki siis hyvin.

Tyyppi liikuskeli runsaasti, muttei tietenkään meinannut paljastaa sitä niskaansa. Venytteli käsiään ja sydän jumpsutti kovasti 154 kertaa minuutissa. Lopuksi laittoi vielä nilkat ristiin - sitä tekevät molemmat isoveljet, eli tutun tuntuinen kaveri.

Sukupuolesta ei voi sanoa vielä mitään, mutta kovasti meille tuli kummallekin poikafiilis. Johtuuko se sitten vain siitä, että ultrattavalla sikiöllä ei ole kiharoita ja prinsessatiaraa, vai siitä, että muistuttaa noita aiempia poikalapsia niin paljon. Mies kun niin tyttöä toivoo, mulle on ihan sama :-) Mutta reipas tyyppi, ärsyyntyi selvästi kun kätilö koetti töniä parempaan asentoon.

Laskettu aika olisi nyt taas se 29.12. eli menkkojen mukaan.

Oikein hyvää juhannusta kaikille ja onnellista odotusta!

Kellopeippi 12+4

Vierailija
408/555 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisseulan tulokset olivat hirveän jännittävää luettavaa. Mutta onneksemme tulokset olivat ns. normaalit, eli ei kohonnutta riskiä. Np oli 0,9. Eihän tuo yhteisseula mikään takuu sinänsä ole, mutta ainakaan yleisimmät riskit eivät siis ole koholla. Tästä innostuneena kerroimme odotusuutisen Juhannuspommina lapsille. Tuntui reilulta, että tulevat isoveljet kuulevat vauvasta ensimmäisinä. Siitähä varsinainen tunnelma kohosi! Ihanaa, että pojat ovat innoissaan vauvasta. :)

409/555 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittelen välillä itsestäni. Näin kesäaikaan en konetta kauheasti aukaise.

Olen käynyt 2. neuvolassa jossa tapasin "oman" neuvolatädin.. Ihan hirveä! "Kai sä oot älynny että sun sisällä kasvaa vauva?!" Öö joo enköhän. Onneksi seuraavalla kerralla on hänen sijainen ja samalla vaihdan neuvolatätsyä toiseen. 

Tänään tuli postissa dopleri! <3 voi jehna mikä jumputus sieltä kuului ja potkikin välillä niin että humahti korvissa. Liikkeitä en tunne vielä, mutta kuulen kyllä ;)

Aika se vaan menee nopeesti

lloora 16+5

Vierailija
410/555 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

LLoora: Mistä hankit kotidopplerin? Ja paljonkohan maksoi? Harkitsen kanssa tuollaisen hankintaa. Halvimmat olen nähnyt noin 30€ hintaisia. Mahtavatko sitten olla kuinka hyviä. Lapsia lähinnä ajattelin, että vauva konkretisoituisi heille paremmin. Ja toki myös omaksi mielenrauhaksi. Tässä nykyisessä neuvolaohjelmassa on käyntejä hirveän harvoin. Tai siltä ainakin tuntui, kun edellisissä oli paljon tiuhempi seuranta.

411/555 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiimu: ostin kotidopplerin käytettynä jostain facebookin vauvatarvike ryhmästä. Maksoin posteineen kaikkineen, kun lähetti, 10€ Joka oli todella pieni hinta. Kannattaa käytettynäkin katsoa. Itse olen tyytyväinen hinta-laatusuhteeseen, koska tällä kuulin todella hyvin kaikki. Merkkiä en tiedä, mutta ei ole angelsound :)

412/555 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippatihei!

Siirryn tähän ketjuun tuolta Tammikuisista :) olen kahden lapsen kolmekymppinen äiti Keski-Suomesta ja nyt siis ylläripikkukolmosta odotamme. Eilisessä np-ultrassa l-a aikaistui tammikuun 5:stä 27.12. eli tomera pikkuihminen siellä kuvaruudulla jo vilkutteli. Tämä lapsi päätti tulla perheeseemme hormonaalisesta ehkäisystä huolimatta, sinnikäs kaveri siis! :) Perheeseemme kuuluu ukkokullan kanssa tytöt s.-11 ja -12. Vauvauutisesta ollaan jo monelle kerrottu ja reaktiot ovat olleet yhtä yllättyneitä kuin meillä vanhemmillakin uutisen saatuamme ;)

Täytyypä alkaa lueskella tätä joulukuisten ketjua tarkemmin. Hyvää vointia kaikille kanssaodottajille!

Terkuin, samamama rv 13+5

Vierailija
413/555 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen tuolla kaksplus joulukuisten keskustelussa mukana, mutta tännekkin voi varmaan vielä tulla mukaan? :)

Oon 23-vuotias esikoista odottava Seinäjoelta, raskausviikkoja on tänään tasan 17. LA on 5.12. Tänään juuri kävinkin neuvolassa, kaikki ok, paitsi hb oli laskenut hieman. Suosittelivat rautalisää ( vaikka jo syönkin noita multimonivitamiini raskausajan vitamiineja ). Täällä oli vissiin muitakin etelä-pohjanmaalta? Oon itse vasta keväällä asettunut tänne seinäjoelle, pohjanmaalta vaasan lähettyviltä kylläkin kotoisin, että muutto ei sinänsä kauas vanhoilta kotikonnuilta :) miehen perässä tänne muuttanut.
Nää keskustelupalstat on kyllä mukavia kun saa lukea toisten kuulumisia ja vertaistukea.

Varsinkin kun ensimmäistä odottaa niin kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Mulla on enskuun lopulla rakenneultra mitä odotan kovasti, tänään neuvolas kuunneltiin sydänäänet ( 140 )..

Ootteko tehneet jo paljon hankintoja? Mä oon vasta ihaillut ja suunnitellut kaikkia hankintoja, varmaan sitten kesänlopussa/syksyllä vasta suurimmat hankinnat ( vaunut, sänky yms. ) ostetaan. Ja varmaan yritetään löytää hyväkuntoisia käytettyjä, kun ovat edullisempia.

Hyvää vointia ja jaksamista hellepäivien keskelle!

414/555 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille, mukaan mahtuu totta kai! :)

Koin tuossa äsken aikamoisen yllätyksen, kun rinnoistani alkoi valua kirkasta nestettä, jota tuli oikein kunnolla kun vähän puristi. Mitä ihmettä, alkaako maidon eritys jo tässä vaiheessa? Ja miten se tuon väristä on? :O :D

Usvaneito 17+4

415/555 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jemas: Minä asun myös E-Pohjanmaalla, aiemmin asuttiin Seinäjoella mutta nykyään Kauhavalla. Seinäjoella käyn kuitenkin töissä vielä :) Mulla on laskettu aika myös 5.12 :D Jos haluat niin mulle voi laitella s-postia osoitteeseen marika.mikola1(at)luukku.com, toki muutkin odottavat tältä seudulta voi laittaa viestiä, on ihan hauska vaihtaa kuulumisia :)

416/555 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!

Meillä on tulevat isoveljet ottaneet vauvan todella innostuneesti vastaan. Vanhin poika tykkää lapsista ja vauvoista ja otti pienenä pikkuveljensäkin vastaan tosi hyvin. Tuskin kertaakaan oli mitään mustasukkaisuuden oiretta. Tämä pikkuveli, josta tulee nyt isoveli hänestäkin, on toista maata, mutta esimerkin voimasta on kysellyt vauvasta kovasti ja tarjoutunut antamaan sille joululahjoistaan jos se ei vielä saa omia. Tiedän, että kun sille valkenee miten hänen valta-asemansa perheessä horjuu, niin reaktiota tulee, mutta toistaiseksi odotus on vain iloista.

Liikkeitä täällä odotellaan. Jotain muksauksia EHKÄ välillä tuntuu, mutta ei mielestäni vielä varsinaisia liikkeitä. Voi olla jotain muutakin. Olisihan se vähän aikaista vielä kuitenkin.

Kellopeippi 13+4

417/555 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ekassa raskaudessa noinkin käyneen. Maitorauhaset valmistautuvat hommaansa, mutta eivät vielä tee oikeaa maitoa. Ihan normaalia ja tavallaan hupaisaa minusta :-) Kiusallista tietysti, jos sitä enemmän tulee. Silloin liivinsuojukset ovat paikallaan.

418/555 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ed. vastaus oli Usvaneidolle, ei näkynyt ihan oikein :-)

Vierailija
419/555 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin asustan Seinäjoella, ikää 21 vuotta ja esikoista odotellaan. Taisinkin jo tuolla ylempänä mainita nämä samat ja sen, että sähköpostia saa kirjoittaa diixu1@gmail.com. :)

Täällä on joku ihme kuumetauti vaivannut eilisestä lähtien. Tämä "tila" ja kuume yhdistettynä on vetänyt olon tooosi voimattomaksi, äsken lyhyt kauppareissukin teki täyttä tuskaa. Saa nähdä, noinkohan minusta on huomenna menemään töihin...

Sainpa tänään postissa minäkin tuommosen dopplerin, pakko se oli ostaa kun sitä niin monet on hehkuttaneet. :) Raskauskeijusta tuo halvin malli ja pötti ultraäänigeeliä teki postikuluineen reilu 40 euroa, mutta eiköhän se ole sen arvoista! Tuskin tämä jää meikäläisen viimeiseksi raskaudeksi niin saa sitten hyödyntää sitä jatkossakin. Jos oikein viitsisi investoida, niin sellainen kalliimpi malli olisi kiva, missä olisi näyttö ja kaiutin, mutta tälläkin pärjää mainiosti. Äsken juuri pientä kuuntelin ja miekkonen sai myös kuunnella. Siellä se touhotti kun vähän painelin masua, ja monotti tuota anturia niin että jysähti kunnolla korvassa pariinkin otteeseen. :D

Tunafishu 16+6

Vierailija
420/555 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ihme ollutkaan että oli heikko olo, tosin nyt se on jo parempi. Kävin iltavuoron päätteeksi tuossa päivystyksessä ja sainkin sitten ab-kuurin ja kahden päivän saikun (en mielestäni olisi tarvinnut saikkua ja olisin mennyt huomenna töihin, mutta päivystyksen hoitaja totesi "Et sä mee töihin!"... okei, ei sitten :D). Verikokeelle ja viljelyihin eivät laittaneet, kun vastausten saaminen olisi mennyt kai keskiviikkoon. Angiina on kai todennäköisin diagnoosi.

Onko teillä muilla maha jo kasvanut kovasti? Mulla on tuossa ympärillä entuudestaan sen verran pehmuketta, että musta ei ulospäin huomaa vielä mitään. Usein kyllä tunnustelen, että missä se kohtu nyt menee ja nyt kun se on noussut jo navan kohdille, se tulee varmasti pian näkyviinkin. Sitä odotellessa! Yhdet mammafarkut jo ostin, kun en tavallisiakaan viitsinyt kun käyttöaika olisi ollut ehkä joitain viikkoja.

Tunafishu 17+0