Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulukuiset 2013

27.03.2013 |

Aloitetaan nyt tämäkin ketju :) Eilen tikutin haalean viivan ja tarkoitus olisi tikuttaa vielä huomenna aamulla uudestaan. Toivon kuitenkin kolmen lapsen jälkeen osaavani jo tulkita noita testejä niin että uskallan väittää olevani raskaana :) Noh, aamulla se selviää varmasti. 4 rakkauspakkaus siis tulossa ja tämä on kyllä jo mun laskujen mukaan meikäläiselle iltatähti :)

Kommentit (555)

321/555 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usvaneito, jos heillä tosiaan on tuollainen sääntö HOAS:lla, ehkä teidän pitäisi yrittää etsiä perheasunto yksityisiltä markkinoilta? Turussa ainakaan ei kaikki oikeestan ole loppujen lopuksi sen kalliimpia paljoakaan ( ellei halua keskustassa ihan asua). me muutettiin tammikuussa pois opiskelija-asunnosta, ja onneks muutettiin, kun oon sen jälkeen kuullut että siellä on aivan mahdoton lude-epidemia ja rottiakin ollut asunnoissa sisällä! ei keretty onneks saada ylimääräsiä asukkeja ;) mut en mä sitä sano et kaikki opiskelija-asunnot ois tossa kunnossa. sun mies ei ole opiskelija että voisitte jäädä sillä verukkeella? täällä ainakin riittää että toinen osapuoli opiskelee.

minä en osaa yhtään kuvitella mitään vauvamahaa vielä :D oon niin laiha kun olla ja voi ei edes turvotusta. ja mulla on kohtu taaksepäin kumollaan niin en oikeen odota et se viel viikolla 12 mulla pomppais :)

meen lauantaina ulkomaille 3 viikoksi pakko tehdä opintojen kieliharjoittelu nyt. kivaa muuten mutta harmittaa kun ultra menee niin pitkälle sitten :( se on 17.6 ja sillon on viikkoja jo 13+2. niskaturvotusta ei voi mitata sillon enää kuulema, mut en tiedä olisinko muutenkaan halunnut mittauttaa. toivottavasti menee matkalla hyvin raskaus ettei tarvii mennä siellä lääkäriin. jännittää.

chellam 9+4

322/555 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chellam, joo tuo HOAS:n sääntö on kyllä vähän kökkö.. Lähinnä meillä on se, että nykyisessä asunnossa (nyt ollaan siis vuokralla yksityisellä) vuokra on hieman liian korkea meille, ja mielellään muutettaisiin johonkin edullisempaan asuntoon. Ikävä kyllä täällä pk-seudulla on ihan turha haaveilla mistään oikeasti edullisesta asunnosta, mutta ei voi mitään. Meistä kumpikaan ei ihan hirveästi haluaisi opiskelija-kämppään muuttaa (oon kans saanut sen käsityksen että ovat usein vähän nuhjuisia), varsinkaan kun ne ehdot ovat tuollaiset. Mies ei opiskele, joten ei voida HOAS:lla asua miehen opiskelujenkaan verukkeella. Yks vaihtoehto tietysti on, että yrittää etsiä yksityisiltä markkinoilta edullisempaa asuntoa, mutta tähän mennessä vähän heikolta on näyttänyt tuo tarjonta; ei siis yhden yhtäkään suht edullista asuntoa ole tullut vastaan. Tietysti, jos muuttaisi johonkin häränpyllyyn mistä on surkeat yhteydet keskustaan, niin saattaisi löytyäkin, mut se taas ei kuulosta hirveän houkuttelevalta. :/ No, saa nähdä miten käy. Jotenkin haluaisin aina uskoa, että kaikki järjestyy parhain päin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
323/555 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo, mulla on Chellam myös taaksepäin kallistuva kohtu, joten luulin, että menisi paljon kauemmin, ennen kuin vauvamasu tulisi näkyviin. Mutta näköjään sieltä se nyt tuli kuitenkin!:D Pienihän se on tietysti vielä, mutta itse kyllä huomaan sen siinä olevan eikä todellakaan ole mitään turvotusta. Viime päivinä onkin alkanut itse asiassa lähes jatkuva tylppä jomotus ja juiliminen tuolla alavatsalla, joten yhdistäisin sen siihen, että kai se kohtu on nyt tosissaan alkanut kasvaa :)

Vierailija
324/555 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usvaneito: Tuo äitiysloman pituus on 10kk josta 1 kk ennen lapsen syntymää. Eli vauva on 9kk, kun äitiyloma loppuu. Monet laittaa lapsen jos iinä vaiheessa hoitoon, mutta itse olen edelleen esikoisen kanssa kotona ja aion olla vielä tämän toisen syntymän jälkeen ainakin vuoden. En ole opiskelija vaan valmistuin ennen esikoisen syntymää sairaanhoitajaksi ja mieheni on myös ihan vakituisesti töissä. Tämä tottakai helpottaa paljon kotiinjäämistä, mutta jos vaan mahdollista niin suosittelen kyllä. Lapset on niin vähän aikaa pieniä ja on kiva, kun voi nauttia siitä ajasta täysillä. Vaikka toisaalta välillä olisi kyllä helpompaa olla töissä;) Sen verran vilkasta touhua täällä meidän pikkuneidin kanssa.

Täällä turvotus jo laskenut ja vatsa ei enää näytä niinraskausvatsalta. Pikkuisen on kyllä jo tullut ihan oikea vauvamasu esiin, muttei kunnolla. Istukka on edessä, joten uskon pullahtavan piankin. Eilen käytiin toisessa ultrassa ja siellä se pikkuinen ihminen potki iloisesti:) Oli aivan ihana käynti ja nyt vasta kunnolla uskallan nauttia raskaudesta, kun alkaa pahoinvoinnit ja voimakkaat väsymyksetkin olla historiaa.

Meltsu12 rv 12+0

Vierailija
325/555 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi miten moni täällä on jo päässyt ultraan! :) Meillä on vielä 1,5 viikkoa odottelua. Oon vähän kyllä yllättynyt, että vasta viikolla 12+3 on tämä ultra. Esikoisesta kävin jo viikkoa aiemmin, mutta ehkä tässä parin vuoden aikana on todettu, että parhaimman varmuuden saa kun viikkoja on 12 täynnä. Mutta se oli nyt parissa vuodessa muuttunut, että äitiseula piti käydä antamassa nyt kun viikkoja oli tullut kymmenen täyteen. Kävin siis maanantai aamulla labrassa antamassa PALJON verta. Ihan yllätyin kuinka monta putkiloa sitä verta otettiin! Hyvä vain kun tutkivat!

Kieriskelen edelleen pahoinvoinnin kanssa! En oikeesti ymmärrä, että miten kauan tätä voi jatkua, mutta jos tämän viikon jälkeen ei helpota, niin sitten alkaa usko jo loppua. Tuntuu vielä, että tää olo on pahentunut, tossa nimittäin oli jo sellainen vaihe, että ihan teki mieli syödäkin jotain, nyt aamulla on pakolla vedettävä leipä tai jogurtti, ettei ihan tipahda. :(

Pari muutakin täällä oli valitellut sitä pakara/selkäkipua, en muista nyt ketkä, mutta mullahan on ollut selkäkipuja jo viikolta 6 lähtien. Kävin pari viikkoa sitten lääkärissäkin sen takia, ja se lääkäri on niin nihkee ottamaan tätä vaivaa vakavasti, että melkein lähdin itkien vastaanotolta. Sanoi vaan, että ei vielä näin aikaisin voi raskaus vaikuttaa selkään. Juu, niin varmaan... Soittelin sitten neuvolaan, että en voi tän säryn kanssa elää joulukuuhun asti, ja sain lähetteen fyssarille. Kävin eilen sitten sellasella neuvontakäynnillä missä katsottiin muutamat jumppaliikkeet, ja se ehdotti mulle joko pilatesta tai vesijuoksua, ja antoi hyvän osteopaatin numeron, että siltäkin vois saada jotain apuja. Nyt sitten jumppailen kotona, ja toivon mukaan pääsen sinne vesijuoksemaankin. Ajattelin ostaa ihan oman vyön, ettei tartte niitä pöpöisiä uimahallin vöitä käyttää.  Ja se fyssari siis sanoi, että heti alkuraskaudessa alkaa hormonit löystyttää niveliä ja jotain tiettyjä kudoksia, mitkä sitten voi useimmilla aiheuttaa näitä kipuja.

Mä oon muuten nyt tosi onnellinen että opiskelut on jo takanapäin, kun teidän opiskelija odottajien juttuja lukee! Ehdin olla työelämässäkin muutaman vuoden, ennen kuin aloin esikoista odottaa, ja mikään kiire mulla ei ole takaisin töihin. Olin ajatellut esikoisen kanssa olla kotona siihen asti kunnes hän on 2 v 7 kk, ja nyt esikoinen onkin varmaan jo 5 vuotias kun PÄÄSEE päiväkotiin. :) Töitä ehtii kyllä tehdä koko loppuelämänsä, nyt haluan nauttia lapsista. :)

326/555 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meltsu, niin mä ajattelinkin, että olis pidempi tuo äitiysloma, mutta miksi Kelan sivuilla sanotaan, että

"Äitiysloma voi alkaa aikaisintaan 50 arkipäivää ja viimeistään 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Voit itse valita, koska aloitat äitiysloman. Arkipäiviä ovat päivät maanantaista lauantaihin pois lukien arkipyhät.

Kun äitiyslomasi alkaa, saat Kelasta äitiysrahaa, jota maksetaan 105 arkipäivää eli noin 4 kuukautta. Jos saat äitiysloman ajalta palkkaa, Kela maksaa äitiysrahan siltä ajalta työnantajallesi."

http://www.kela.fi/raskaus_aitiysraha

Oon nyt ihan sekaisin???

Usvaneito 12+4

Vierailija
327/555 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usvaneito: Olisiko jotenkin niin, että osa tuosta 10 kk ajasta on laskettu ihan äitiyslomaksi ja osa vanhempainrahakaudeksi. Käytännössä siis kaikilla on oikeus pitää tuo 10kk äitiyslomaa ja sen jälkeen sitten jäädä kotihoidontuella kotiin. Mutta siis on 10 kk kokonaisuudessaan ja sen saat pitää eikä kukaan pakota sinua töihin tai jatkamaan opiskelujasi 4kk jälkeen. Se on vaan jotenkin tosi hassusti Kelan säännöissä sanottu, mutta näin se silti menee.

Vierailija
328/555 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tästä meidän kauan odotetusta np-ultra päivästä tulikin nyt surun päivä. Kyseessä oli keskeytynyt keskenmeno ja alkio vastasi viikkoja 8+3. Nyt on aika tyhjä olo ja tuntuu, että meni koko elämä ja tulevaisuus sekaisin. Varmaan menee muutama päivä kun saa ajatukset kasaan ja pystyy taas ajattelemaan elämää eteenpäin. Mutta kaipa tälläkin on jokin tarkoitus ja eiköhän kohta tärppää uudestaan ja saadaan mekin se odotettu toinen lapsi. Onneksi on tuo maailman ihanin esikoispoika hoivattavana. Tuntuu vaan pahalta ajatus ettei tulekaan jouluvauvaa ja vauvansaanti siirtyy nyt varmaan ensi kesään.

Paljon kaikkea hyvää teille kaikille odotukseen! Varmaan piipahdan tänne vielä aina välillä lukemaan kuulumisia ja tulen kertomaan, jos meitä ehtii tässä vielä onnistaa tämän vuoden puolella.

Vierailija
329/555 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipä hei! tääläkin yks odottaja toinen tulossa ja la on 10.12.13,  esikoinen on tuolloin 1v 2kk.

Vierailija
330/555 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipä hei! tääläkin yks odottaja toinen tulossa ja la on 10.12.13,  esikoinen on tuolloin 1v 2kk.

331/555 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa hei taas! :) Päivät ne vaan kuluu nopeesti ja viikkojakin tulee lisää :) Minäkin toivottavasti opiskelen ensi syksynä. Nyt tosiaan lakin saan päähäni ja pääsykokeissa (joissain) käyty. Jos mahdollista niin aion opiskella mahdollisimman pitkälle tai sitten pidän välivuoden ja äippäloman mutta parasta olisi tietysti opiskella sen näkee sitten :)

Ens viikkolla np-ultra tiistaina, jännittää kovasti! :)

332/555 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininenmarja, oon tosi pahoillani sun puolestasi :/ Toivotaan, että teillä tärppää pian uudestaan ja kaikki menee sillä kerralla hyvin loppuun asti! :)

Oma pahoinvointi jatkuu edelleen. Alkaa pikkuhiljaa mennä hermot tähän, kun lähes kaikki ruoka-aineet ällöttävät ja etova olo vaivaa koko päivän. Tänään meinasi taas lentää oksu, kun tehtiin kevätsiivousta ja puuhasin syömättä monta tuntia putkeen. Normaalisti siis ihan hyvin pystyisin olla sen 4h syömättä, mutta nyt se aiheuttaa vaan takapakkia olotilaan. Kenties vielä pahempaa on kuitenkin se, että mun mielialat vaihtelee niin paljon. Itkuherkäksi en ole tullut, en tiedä johtuuko siitä, etten yleensäkään ole mikään itkuherkkä ihminen. Tunteellinen sen sijaan olen, ja nyt kaikki tunteet ovat entistä herkemmässä. Kaikki ärsyttää vaikkei mikään ole vialla! Samanlainen olo mulla oli viimeksi silloin, kun söin vielä e-pillereitä. Ennätin syödä varmaan yli viittä eri merkkiä, kunnes totesin että eivät sovi mulle, ja lopetin ne sitten vuosi sitten. Oon oikee hormonihirviö :( Eikö tää koskaan lopu? :(

Usvaneito 13+0

Vierailija
333/555 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usvaneito: Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa. Oma pahoinvointi on tosiaan nyt selvästi jo takana päin onneksi. Eikä tarvinnut edes oksentaa. Ekassa raskaudessa minullakin kesti pitkään tuo pahoinvointi ja oli aika rajua, mutta tällä kertaa pääsin onneksi helpommalla. Toivotaan, että loppuraskauskin menee helpommin kuin edellinen ja säästyisin diabetekselta ja loppuajan kutinoilta yms. Vaikka nyt on kyllä tullut viikonlopun aikana syötyä karkkia enemmän kuin laki sallii joten pelko on kyllä tuon diabeteksen puhkeamisesta suuri :( No, yritän tsempata nyt tästä eteenpäin. Noista mielialoista niin itsellänikin on suuria mielialanvaihteluja välillä ja tosiaan hermostun todella helposti ja olen aika ärsyyntynyt kaikkeen välillä. Itkuherkkyyttä ei minullakaan ole, mutta muuten kyllä tunteita laidasta laitaan. Onneksi nekin silti on pysynyt suht hyvin kurissa ja suuremmilta riidoilta miehen kanssa on vältytty. Eiköhän nekin vielä tässä mene ohi ja alkaa se aika, kun on vain hyvä olla. Vatsan turvotus on todella paljon laskenut ja varsinkin aamuisin vatsa on aika litteä. Kyllä varmaan se mahakin pian pullahtaa. Ainakin toivon mukaann, kun nyt näytän taas lähinnä hieman pömppövatsaiselta enkä raskaanaolevalta ;) Kyllä sen  mahan jo mielelläni ottaisin.

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Meltsu12 rv 12+4

334/555 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininenmarja, pahoittelut!

Pahoinvointi tuntuu vetelevän viimeisiään, ainakin toivotaan niin. Pystyn nyt syömään normaalisti ja painonnousu varmaan asettuu. Mulla kun ei ole oksentelua ollut, vaan heikotusta ja kehnoa oloa, niin on tullut syötyä mitä sattuu ensiavuksi. Normaalisti tähän aikaan vuodesta tulee syötyä muutenkin kevyesti ja nyt on tavallistakin suurempi into elää terveellisesti.

Katselin edellisten raskauksien äitiyskortteja. Ekassa raskaudessa olin pistellyt kokonaista 4 kiloa ennen ekaa neuvolaa :-) Silloinkin oli pahoinvointia. Tokassa raskaudessa ei ollut, eikä paino noussut merkittävästi alkuraskaudessa. Nyt on sitten siltä väliltä, kun olen tajunnut varoa ihan älytöntä "itsehoitoa".

Maha on kyllä jo tullut ulos. Siihen varmaan vaikuttaa moni asia, koska ulos on tullut navan yläpuolinen osa eikä vielä vauvamaha. Kun on kolmatta kertaa asialla, niin sieltähän se helposti lähtee. Ja koska mulla on painoa ennestään, veikkaan, että ruumiinontelon sisäinen rasva tekee paikat ahtaaksi. Pakko se on myöntää, että näin voi olla. Ei niin että neuvolassa tästä mitään puhuisin, siellä osataan lihavaa (BMI vajaa 30) torua muutenkin :-)

Ylihuomenna on sitten eka neuvola. Sitä ennen pitäisi jaksaa kuusivuotissynttärit yksinhuoltajana, kun mies on reissussa... toivottakaa onnea, että mammakin jaksaa  :-)

Kellopeippi 9+3

335/555 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena ilmoittaudun tänne. Kävin eilen yksityisellä ultrassa ja paljastui, että raskaus onkin pidemmällä kuin  alunperin luulin eli la 26.12.2013, nyt 9 +5 siis. 42-v ja ekaa odotan.

Iloa hämmentää, että löytyi iso subseröösi myooma myös. Onko teillä kokemusta myyomasta ja raskaudesta? Lääkäri kyllä yritti rauhoitella, että tod.näköisesti ei vaikuta raskauteen ja poistetaan  sitten raskauden jälkeen, mutta kyllähän tälläinen murehtija yöunensa siinä menetti. Netistä tietty löytyy jos jonkinnäköistä kertomusta. Ymmärsin, että ainaskin se hyvä, että myooma on kohdun ulkopuolinen ja ei paina kohtuonteloa.

336/555 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomalla jo toista viikkoa... Alkuraskaudesta ei vaivannut muu kuin väsymys, nyt sitten viime viikolla alkoi ihan hirveä pahoinvointi ja päänsärky. Ei pysty töissä olemaan mitenkään. Tekee mieli vain nukkua koko ajan. Mikään ruokakaan ei maistu, väkisin pitää kuitenkin jotain yrittää syödä. Onneksi ensi viikolla alkaa kesäloma ja saa palautua.

Ensi viikon torstaina olisi sitten ensimmäinen ultra :) Jännittää kovasti mitä sieltä masusta löytyy. Välillä vieläkin epäuskoinen olo onko siellä ketään, vaikka oireita on. 

Nameless 10+2

Vierailija
337/555 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nameless: me mennäänkin aikalailla samoissa. Nyt 10+2. :) Eka neuvola oli viikko sitten ja laskivat h-hetkeksi 22.12.

Eka neuvolassa vain rupateltiin ja toki pissattiin purkkiin. Sillä saralla kaikki ok. Olen tosin hieman ihmeissäni, että seuraava neuvola on tämän uuden systeemin mukaan vasta elokuussa! Tätä on muutenkin hankala uskoa todeksi, kun ei ole mitään konkreettista todistetta esim. sydänääniä... paitsi positiivinen raskaustesti, uupuvat menkat, jatkuva etominen, järkyttävä väsy ja painava rintavarustus... ;) Pitäisköhän toi riittää? Ai niin. Muitakin käytäntöjä oli muuttunut. Esim. raskausajan liikunnalle ei kuulemma ole enää sykerajoja, vaan liikkua voi omien tuntemusten mukaan.... Eli mulla se tarkoittaa kyljen kääntämistä soffalla. X)

No joi. Eilen annoin 4 putkiloa verta. Niistä tulee hiv ym. tulokset ja annoin suostumuksen siihen... Oliko se nyt kromosomiseula tjtk. Edellisissä ei sitä tehty ja nytkin mietin, että pitäisikö tässä iässä ottaa vai ei. Sekä tieto että tiedottomuus lisää tuskaa. En todellakaan tiedä miten reagoisin, jos siinä on jotain poikkeamaa.

Varhaisultra on 12.6. (3 pv ennen mun 38v. synttäriä) ja se jännittää nyt enemmän kuin aiemmin. Edellisillä kerroilla olin kuulluut vaavin sydänäänet ennen ekaa ultraa. Nyt tuntuu niin kuin olisi heittäytymässä jyrkänteeltä vapaapudotukseen. Pelottaa. Ettei vain olisi kuten yllä. Sininenmarja: olen erittäin pahoillani puolestasi. :'(

Vierailija
338/555 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä mieleeni kysyä, että oletteko jo kertoneet odotuksesta muillekin? Meillä tämä on vielä minun ja mieheni välinen salaisuus. Odotan ainakin siihen ultraan asti, että asia on itsellekin konkreettisempi. Töissä ollaan tosin oltu jo huolissaan minun terveydestä, kun olen koko ajan niin uupunut. UPS!

339/555 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymy korvissa, nt- ultrassa käyty ja kaikki hyvin. turvotusta 0.8mm ja 61mm oli pituus 3 päivää isompi edellisten laskujen mukaan eli nyt ollaan 12+6. 

Pari päivää ennen tuota ultraa n.16 v siskoni jolle oli kauhea shokki etten ole edes 20 ja olen raskaana.  Hän on alkanut sulattaa asiaa ja on todella kiinnostunut ja sitten juteltiin ja hän kysyi entä jos se olekkaan elossa. Olin että voihan niinkin käydä ja sitten kun luin sininenmarjan harmituksen niin alkoi aivoissa raksuttaa ja pelottaa ja äiti yritti lohdutella mutta eihän sille mitään voi. Onneksi näin ei meillä käynyt. 

Nyt voin hyvillä mielin valmistella YO-juhliani joiden jäklkeen alkaa muille kertominen ettei juhlat mene siinä pällistellessä ja ihmetellessä, että miten nuorena ja blaa blaa blaa :)

Hiimu; Meillä kummankin vanhemmat tietää, mun 2 siskoa ja ystävä mies on kertonut muutamalle työkaverille joiden kanssa on muutenkin tekemisissä. Nytten tämän ultran jälkeen on tarkotus kertoa myös muille läheisille.

lloora rv 12+6 ps onko mahdollista että linea negra näkyy haaleasti?

340/555 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaus 65 mm pitkä ! :D