SPR:n kerj... kerääjät esim. Helsingin Yliopiston metroasemalla, mitä ihmettä?
Onko noilla nykyään jokin provikkasysteemi? Ovat hirveän aggressiivisia. Ei tunnu ollenkaan että sopisi SPR:n tyyliin. Huudellaan ihan ohikulkijoille "Hey, buddy! Got a moment?" kovaan ääneen jne. mitä ihmettä?
Ei tulisi kuuloonkaan muissa maissa missä olen noita nähnyt. Pitäisi olla kohteliaita ja odottaa jos joku haluaa tulla antamaan.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Tampereella oli kesällä röyhkeä brittienglantia puhuva feissari, joka juoksi perääni keräyslippaan kanssa. Olisi tehnyt mieli vetää kundia nokkaan.
Ennemmin tai myöhemmin joku kyllä hermostuksissaan vetäisee feissaria pataan.
Minä lahjoitan mielelläni - mutta mikään asia ei saa minua kuukausilahjoittajaksi, sillä en aio koskaan antaa mitään tietojani millekään hyväntekeväisyysjärjestölle - harmittaa vain se, että ’kolikkolahjoitus’ ei nyt onnistu, anna tietosi niin pääset häiriköintilistallemme tuntuu olevan ainoa keräystapa nykyään - eräs ystäväni oli UNIFEMin kk lahjoittaja kun hän oli muutaman kuukauden lahjoittanut joku 10€/kk niin sitten alkoi tullaan niitä ”kiitos tuestasi, etkö muka oikeasti voisi vaikkapa tuplata kk-tukeasi ahdisteluposteja” - no hän lopetti koko lahjoittamisen. Oli muuten kuulemma todella hankalaa Ja sieltä tuli jopa uhkauksia ’perintätoimilla’ mutya koska hän muutti ulkomaille niin tilanne rauhoittui vähitellen.
Ja olen siis esim vanhemmiltani ehdottomasti kieltänyt tietojen antamisen mihinkään tälläisen kiristystoimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko totta että SPR myy ilmaiseksi saadun veren eteenpäin?
Kyllä valitettavasti :(
Täytyy osata sanoa että ei kiinnosta, jätä mut rauhaan. Jos ei usko niin sanot uudestaan, laittaisin varmaan itse sormet korviin seuraavaksi ja alkaisin laulaa kovaäänisesti, "en kuuntele, en kuuntele." Menisikö se perille. Aina voi kieltäytyä. Ei tarvitse vain kestää ja hymistellä.
Tai sitten ajankuluksi antaa myydä antaumuksella, ja kyselet innoissaan, ja lopuksi toteat että ei sinua kiinnosta yhtään. Kunhan ei missään välissä anna omia (oikeita) yhteystietoja, eivät mahda mitään.
Vierailija kirjoitti:
Teidän huono omatunto ja paksunahkaisuus vain teitä soimaa, kun ette kestä SPR työntekijöiden kohtaamista. Pakenette kapakoihin ja ilotaloihin moraalista vastuutatanne auttaa. Hävetkää!
Suomessa ei ole näitä mainitsemiasi ilotaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereella oli kesällä röyhkeä brittienglantia puhuva feissari, joka juoksi perääni keräyslippaan kanssa. Olisi tehnyt mieli vetää kundia nokkaan.
Ennemmin tai myöhemmin joku kyllä hermostuksissaan vetäisee feissaria pataan.
Sellaiset voimafantasiat siellä sitten...
Laitoin juuri tilisiirtona lahjoituksen SPR:lle. :D
Vierailija kirjoitti:
Kun spr alkoi jakaa avustuksia irakilaisille miehille 2015 ja väitti näitä härskisti vielä vainotuiksi sotapaakolaisiksi, silloin loppui minun spr:lle rahan jakaminen, olen kuullut että aika moni muukin lopetti niihin aikoihin kuukausiavustuksensa spr:lle.
60 tykkäystä, ja kaksi negaa ja yksinäinen kommentti sivulla 5. Ilmeisesti aika yleinen mielipide. Olen kommentin kirjoittaja. Tiedän etten ole yksin mutten tiennyt että näin yleinen mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Nuo ovat feissareita. Heillä on kyllä tuntipalkka, mutta työsuhde loppuu muutamassa päivässä, jos ei saa hankittua tarpeeksi uusia tukijoita. Monelle nuorelle tuo on ensimmäinen työpaikka - se joka otetaan, kun ei päästä esim. siivoojaksi, puistotyöntekijäksi tai kaupan kassaksi. Oma nuorenikin oli yhtenä kesänä tuollaisessa työssä (tosin toisella järjestöllä), koska yksikään kymmenistä muista kesätyöhakemuksesta ei tärpännyt.
Onko siivooja, puistotyöntekijä tai kassa jotain nuorten ammatteja, joita ei voi tehdä vanhempana? Joo. Koulutus on, mutta kyllä olen noitakin tehnyt.
Juuri kun olin päässyt yliopiston metroaseman mehutestaajien ohi, romanikerjäläisnainen asettui ensin eteeni ja jäi vielä hihaan roikkumaan. Pari kertaa Elisan myyjät on myös yrittäneet fyysisesti blokata kulkureitin, todella ahdistavaa
Vierailija kirjoitti:
Laitoin juuri tilisiirtona lahjoituksen SPR:lle. :D
Niin sunkaltaisia tyhmiä höynäytettäviä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Juuri kun olin päässyt yliopiston metroaseman mehutestaajien ohi, romanikerjäläisnainen asettui ensin eteeni ja jäi vielä hihaan roikkumaan. Pari kertaa Elisan myyjät on myös yrittäneet fyysisesti blokata kulkureitin, todella ahdistavaa
Liittymämyyjille voi aina sanoa ”mulla on jo teidän liittymä” tai sitten ”mulla on firman puhelin ja liittymä” - toimii joka kerta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun spr alkoi jakaa avustuksia irakilaisille miehille 2015 ja väitti näitä härskisti vielä vainotuiksi sotapaakolaisiksi, silloin loppui minun spr:lle rahan jakaminen, olen kuullut että aika moni muukin lopetti niihin aikoihin kuukausiavustuksensa spr:lle.
60 tykkäystä, ja kaksi negaa ja yksinäinen kommentti sivulla 5. Ilmeisesti aika yleinen mielipide. Olen kommentin kirjoittaja. Tiedän etten ole yksin mutten tiennyt että näin yleinen mielipide.
Laittaisitko vielä viestisi numeron kun sitä ei sivulta 5 löytynyt. Olisin halunnut käydä peukuttamassa sitä ja lisäämässä viestin sisältämän mielipiteen yleisyyttä. :D
Nää perässäjuoksijat: Eikö se ole laiton uhkaus jos käyttäytyy fyysisesti uhkaavasti?
Olin nälkäpäiväkerääjänä SPR:llä ja meille ainakin ohjeistettiin, että tervehtiä voi, mutta ketään ei pysäytetä vaan odotetaan että ihmiset itse tulee luokse 🙄
Vierailija kirjoitti:
Olin nälkäpäiväkerääjänä SPR:llä ja meille ainakin ohjeistettiin, että tervehtiä voi, mutta ketään ei pysäytetä vaan odotetaan että ihmiset itse tulee luokse 🙄
Juu, se onkin eri asia tuo lipaskeräys. Ainoastaan feissarit saa siitä työstä palkan ja heidät on (ilmeisesti?) koulutettu olemaan aggressiivisia.
Lipaskeräys on 👍
Pitää kerjätä aika ahkerana, että saa maksettua spr:n johdon satojentuhansien vuosipalkat. Mä en anna euroakaan noiden pomojen palkkoihin.
Joo ne SPR:n kerääjät ärsyttää myös opiskelijoitakin ihan.
Itse nostan aina kämmenen eteen ja sanon "Talk to the hand" noille kerjääjille ja feissareille....
Kun kuljette lastenne/nuortenne kanssa kaupungilla, niin kouluttakaa heidätkin toimimaan näiden kerjäläisten kanssa. Minä koulutin kerran tyttöäni kun keskustassa käveltiin "kävele vain määrätietoisesti eteenpäin, älä ota mitään katsekontaktia" ja näin sivusilmällä kuinka feissaria hymyilytti.