Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SPR:n kerj... kerääjät esim. Helsingin Yliopiston metroasemalla, mitä ihmettä?

Vierailija
15.03.2019 |

Onko noilla nykyään jokin provikkasysteemi? Ovat hirveän aggressiivisia. Ei tunnu ollenkaan että sopisi SPR:n tyyliin. Huudellaan ihan ohikulkijoille "Hey, buddy! Got a moment?" kovaan ääneen jne. mitä ihmettä?

Ei tulisi kuuloonkaan muissa maissa missä olen noita nähnyt. Pitäisi olla kohteliaita ja odottaa jos joku haluaa tulla antamaan.

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla niin vaikeaa vaan kävellä ohi, jos ei kiinnosta? Ja aivan varmasti joka ikisellä täällä olisi varaa lahjoittaa, sanotte vaan ettette välitä kerta se on se totuus. Omat tuli huitelee 500e/kk ja halutessani pystyisin kyllä auttamaan, vaikka 20e/kk. Valitsisin kyllä jonkun muun järjestön kuin SPR:n.

Vierailija
122/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommasin Varustelekasta mustan nahkatakin. Enkä mitä tahansa nahkatakkia, vaan suomalaisen panssarijoukkojen asetakin m/36. Vaihdoin siihen myös leijonanapit, vaikken mikään kiitospaitaspede olekaan.

Ja katso! Kaiken maailman feissarien kontaktiyritykset käytännössä loppuivat kuin seinään. Ne muutamat harvat sitkeät jotka rohkenevat yrittää eivät pääse toisen lauseen alkua pidemmälle kun katson heitä inhoten.

Feissarin ääni vain vaimenee ja kuolee pois. Aah. Uuh.

Kiitti Varusteleka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun spr alkoi jakaa avustuksia irakilaisille miehille 2015 ja väitti näitä härskisti vielä vainotuiksi sotapaakolaisiksi, silloin loppui minun spr:lle rahan jakaminen, olen kuullut että aika moni muukin lopetti niihin aikoihin kuukausiavustuksensa spr:lle.

60 tykkäystä, ja kaksi negaa ja yksinäinen kommentti sivulla 5. Ilmeisesti aika yleinen mielipide. Olen kommentin kirjoittaja. Tiedän etten ole yksin mutten tiennyt että näin yleinen mielipide.

Ja nyt se on poistettu kun oli liikaa tykkäyksiä :)

Vierailija
124/156 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko totta että SPR myy ilmaiseksi saadun veren eteenpäin?

En tiedä, mutta ymmärräthän että vaikka itse veri saadaan ilmaiseksi, sen keräämisestä aiheutuu paljon kuluja: tilat, laitteet, henkilöstön palkkaaminen ja moni muu maksaa, ja jollainhan niistä aiheutuneet kulut on katettava.

Vierailija
125/156 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pienen ihmisen pitää olla, että alkaa keskittymään kirjoituksensa saamiin yläpeukkuihin.

Hämmästyttävää!

Jos noin saa hyvää mieltä, niin kannattaisi tulostaa sivu, ja laittaa seinälle, että voisi kokea onnenhetkiä:)

Vierailija
126/156 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tietää kuinka paljon rahaa menee "hyväntekeväisyysrahoista" hallinnon pyörittämiseen ja hyödyttömiin puuhaprojekteihin, loppuu monella halu tukea tuota BISNESTÄ. Tämä koskee kaikkia avustusjärjestöjä, ehkä Hurstin apua lukuunottamatta.

Vierailija
127/156 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feissareihin auttaa, kun hankkii pari huonosti koulutettua dobermannia (myös rotweiler tai erilaiset isot staffityyppiset koirat käyvät) ja liikkuu niiden kanssa kaikkialla. Eivät uskalla tulla lähelle, eivät feissarit eivätkä kerjäläiset.

Vierailija
128/156 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun spr alkoi jakaa avustuksia irakilaisille miehille 2015 ja väitti näitä härskisti vielä vainotuiksi sotapaakolaisiksi, silloin loppui minun spr:lle rahan jakaminen, olen kuullut että aika moni muukin lopetti niihin aikoihin kuukausiavustuksensa spr:lle.

Kiitos tiedosta. Täytyypä aloittaa kuukausiavustus SPR:lle.

Vierailija
129/156 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tiedosta. Täytyypä aloittaa kuukausiavustus SPR:lle.

Sama täällä!

Vierailija
130/156 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis puhuuko noikin nykyään englantia =D

Vierailija
131/156 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin ihmetellyt, miksi 80% ihmisistä kulkee jatkuvasti stadissa kuulokkeet korvilla. Nyt ymmärrän.

Itse teeskentelen olevani viiittomakielinen. Hymyilen ystävällisesti ja vähän huidon käsilläni jotain sinne päin.  Tämä toimii myös ulkomailla :)

Vierailija
132/156 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos ylläpidolle siivouksesta.

Vierailija
133/156 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäkää palaute suoraan niille järjestöille. Feissarit itse on kumminkin vaan nuoria, jotka painostetaan päivittäin saamaan enemmän ja enemmän lahjoittajia (vaikka siitä luonnollisesti tulee vuosi vuodelta vaikeampaa) ja koko ajan on pelko siitä, että jos ei saa tarpeeksi lahjoittajia, niin työt loppuu ja sitten pääseekin ihmettelemään, millä vuokran saa maksettua. Ja jos haluatte että lähettämänne palaute toimii, niin pitäkää pää kylmänä ja ehdottakaa jotain järkevää. 

Vierailija
134/156 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäkää lättyyy niitä, niin oppivat tavoille.

Vierailija
135/156 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän huono omatunto ja paksunahkaisuus vain teitä soimaa, kun ette kestä SPR työntekijöiden kohtaamista. Pakenette kapakoihin ja ilotaloihin moraalista vastuutatanne auttaa. Hävetkää!

Jee ja juosten.

Vierailija
136/156 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talmunoidiastanistinen järjestö koko SPR, muista ratakaisu on äänestää JH-a päämisnisteriksi!

Vierailija
137/156 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma noiden feissareiden palkat ei maksetaan kehitysyhreistyörahoista. Käytettäisiin nekin rahat nuorten työllistämiseen oikeisiin työpaikkoihin.

Sitä paitsi, mun mielestä feissareille ei edes pitäisi maksaa tuntipalkkaa, vaan sen pitäisi perustua vapaaehtoisuuteen, ja järjestön tarjota vaikka 5h työpäivästä ilmaiset bussiliput ja vaikka 5€ lahjakortti Heseen/lounasseteli.

Vierailija
138/156 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän käsilaukussa aina muutamia turhiksi jääneitä ulkomaisia kolikoita ja viskelen sellaisia näille kerjääjille. Maahan.

Vierailija
139/156 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60 tykkäystä, ja kaksi negaa ja yksinäinen kommentti sivulla 5. Ilmeisesti aika yleinen mielipide. Olen kommentin kirjoittaja. Tiedän etten ole yksin mutten tiennyt että näin yleinen mielipide.

Ja nyt se on poistettu kun oli liikaa tykkäyksiä :)

Ei siellä mitään kommenttia ollut. Taisi viesti ja tykkäyksiä olla siellä omassa päässäsi ja toivemaailmassasi. :D

Vierailija
140/156 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella ovat alkaneet kiertää jo ovillakin! Kuluneella viikolla kävi oven takana yksi eikä millään uskonut, ettei ole varaa lahjoittaa. Lisäksi meillä on talossa alaovet aina lukossa ja ovipuhelimet käytössä, ihmettelen miten pääsi rappuun sisälle. No nyt tuli asiaa taas tähän tälle aamulle sain purkaa itseäni mikä aina helpottaa. Nyt menen takasin nukkumaan kun väsyttää vieläkin niin paljon minua, ruokajonossa väsytti niin paljon että meinasi mennä silmät kiinni. Onneksi ei ole töitä minulla talossa saa nukkua niin paljon kun huvittaa. Toivotaan että lukee sukulaiset jossain välissä tekstejäni mitä asioita kirjoittelen ja mitkä vaivaavat minua ja paljon. Jos hekin ottaisivat kantaa asioihin ja panisi mietityttämään heitä miten minua kiusaavat. Oma poikani ei pidä yhteyksiä mitä todella ihmettelen miksei pidä. Luulisi että olisi kutsunut minut Espanjaan luokseen kun olen sille kertonut tämän maan paskoista miten minua kiusataan tässä saastassa maassa. Suomi sata mainostavat minä sanon Suomi on nolla ainakin pisteissä. Idiotismia niin paljon JUMALA vienyt järjen Suomen kansasta. Kun kirottuja ovat Suomalaiset eivätkä tunnu itse sitä vieläkään tietävän. Ruoka jonoissa kilometrittäin seisovat pöllöt eivätkä tajua ottaa sitä mikä heille kuuluu. Poliitikot ovat mitä ovat eivät mitään saa aikaiseksi sama paska jatkuu vuodesta toiseen ja jengi valittaa mutteivat osaa barrikadeille nousta.Törkeää toimintaa.

Olet ahne! Rikas ei luovu mistään kun köyhä antaa vähästään. Onko omatuntosi jo aivan karrelle palanut syntien liekeissä?