Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SPR:n kerj... kerääjät esim. Helsingin Yliopiston metroasemalla, mitä ihmettä?

Vierailija
15.03.2019 |

Onko noilla nykyään jokin provikkasysteemi? Ovat hirveän aggressiivisia. Ei tunnu ollenkaan että sopisi SPR:n tyyliin. Huudellaan ihan ohikulkijoille "Hey, buddy! Got a moment?" kovaan ääneen jne. mitä ihmettä?

Ei tulisi kuuloonkaan muissa maissa missä olen noita nähnyt. Pitäisi olla kohteliaita ja odottaa jos joku haluaa tulla antamaan.

Kommentit (156)

Vierailija
101/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko totta että SPR myy ilmaiseksi saadun veren eteenpäin?

Yksi punasoluyksikkö eli yksi pussi maksaa sairaalalle n. 250eur. En muista, mitä muut tuotteet (esim. trombosyytit) maksavat.

Anteeksi, muistin väärin. Yleensä aloitetaan tiputtamaan 2 yksikköä punasoluja ja tämän kahden pussin satsi on sen 250eur. 

159

Vierailija
102/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää kauppakäytävissä, siis jossain Prisman käytävässä olevat kaupustelijat. En todellakaan halua kauppaan mennessäni alkaa pohtia uutta sähkösopimusta, sanomalehtitilausta tai puhelinliittymää enkä lahjoittaa rahaa. Urpoimmat vielä kaupustelevat siinä kohtaa, kun ihmiset poistuvat kaupasta. Joo, kolmen kauppakassin ja parin lapsen kanssa haluankin jäädä jaarittelemaan jonkun elisan myyjän kanssa samalla kun ostokset mätänevät kassiin ja lapset odottavat vieressä. Not.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sen sitten äänissä näkee kuinka moni oikeasti uskoo perussuomalaisten eduskuntavaaliehdokkaan Ari ”Brother Christmas” Koposen kusetuksiin.

Valetileillä Facessa kun ei voi uurnilla äänestää.

Vierailija
104/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se erikoista, että kuitteja on hukassa 400000 euron edestä. Eri asia olisi, jos kuitit puuttuisivat muutamasta sipsipussista tai ilmapallosta, mutta nyt niitä puuttuu kahden uuden omakotitalon hinnan verran. Sehän on keskimäärin yli 1000 euroa päivässä.

Vierailija
105/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun spr alkoi jakaa avustuksia irakilaisille miehille 2015 ja väitti näitä härskisti vielä vainotuiksi sotapaakolaisiksi, silloin loppui minun spr:lle rahan jakaminen, olen kuullut että aika moni muukin lopetti niihin aikoihin kuukausiavustuksensa spr:lle.

60 tykkäystä, ja kaksi negaa ja yksinäinen kommentti sivulla 5. Ilmeisesti aika yleinen mielipide. Olen kommentin kirjoittaja. Tiedän etten ole yksin mutten tiennyt että näin yleinen mielipide.

Laittaisitko vielä viestisi numeron kun sitä ei sivulta 5 löytynyt. Olisin halunnut käydä peukuttamassa sitä ja lisäämässä viestin sisältämän mielipiteen yleisyyttä. :D

Sivulla 4

Vierailija
106/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hele, kohta on taas kesä ja nuo liivijengiläiset heräävät täälläkin. Mahtavaa mennä töihin tai asioille kun joku tulee vinkumaan tyttöjen koulutuksesta ja nälkiintyvistä lapsista. Kun yksi lopettaa seuraamisen niin edessä on jo toinen korppikotka valmiina iskemään :D 

Vierailija
107/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilkuttakaa niille avainnippua niinku siinä yhdessä videoissa neuvotaan tekemään ahdistelijalle

Vierailija
108/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma on ihmisellä, joka ei kestä markkinointia. Näyttää olevan ketju täynnä ihmisiä, joiden persoonaa on loukattu yrittämällä myydä jotain. Nyt ei eletä enää metsässä.

Nämäkin tyypit varmaan "matkustelevat" mielellään. Miten siellä Lontoossa tai New Yorkissa pärjäätte?

Olen nyt asunut nelisen vuotta New Yorkissa. Liikun päivittäin kävellen ja metrolla pitkin kaupunkia. Kahden käden sormilla voin laskea ne kerrat kun hyväntekeväisyysjärjestöjen kerääjät on lähestyneet kadulla. Ja he ymmärtävät mitä ei kiitos tarkoittaa. Suomessa käydessä jaksan edelleen hämmästellä kerääjien käytöstä ja sitä että heitä on todella joka paikassa. Itse olen Planin kuukausilahjoittaja, ollut jo parikymmentä vuotta. Se riittäköön osaltani.

Vierailija
109/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri kun olin päässyt yliopiston metroaseman mehutestaajien ohi, romanikerjäläisnainen asettui ensin eteeni ja jäi vielä hihaan roikkumaan. Pari kertaa Elisan myyjät on myös yrittäneet fyysisesti blokata kulkureitin, todella ahdistavaa

Liittymämyyjille voi aina sanoa ”mulla on jo teidän liittymä” tai sitten ”mulla on firman puhelin ja liittymä” - toimii joka kerta :)

Juu kyllä mä niistä eroon pääsen, mutta mielestäni todella epäkohteliasta ja suomalaiseen kulttuuriin sopimatonta ensi töikseen koskea tai fyysisesti estää kulkeminen (varsinkin joltain isokokoiselta mieheltä, jollainen se Elisan myyjä oli)

Toki useimmiten riittää ihan vaan se ”ei kiitos” ja matkan jatkaminen hidastamatta

Vierailija
110/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kesällä keräysrumba alkaa niinkuin joku jo aikaisemmin sanoi.

Pari kesää sitten istuskelin kaupungilla ja joku nainen istui viereeni ja aloitti palopuheensa eli kuukausilahjoittajaksi halusi minua tyttöjen sukupuolileikkausten estämiseksi tai joku vastaava homma, eikä meinannut millään uskoa etteivät rahani riitä joka kk laittaa 10 euroa tähän (hyvällä asialla, mutta opiskelijana 10 euroakin on liikaa). Syyllisti kun minä en NAISENA välitä muista naisista. Siitähän olikin kyse.. Olen myös epäileväinen, että rahat menisivät oikeaan osoitteeseen.

Vierailija
111/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdelle kerroin, että ei nyt pysty rahaa laittaan tollaseen. Kattoi mun Lindexin ja Tigerin (niitä pienimpikokoisia) muovipusseja ja tokas halveksuvasti ” c’mon, i can see you got money”?!?!? Jep. Olin ostanut lapselle kahdet sukat ja Tigeristä 2 pussia mausteita 😂😂 uin todellakin rahoissani 🙄

Täällä Vantaalla Koivukylän suunnalla ei näe kuin näitä pahvimukikerjäläisiä, joten onneksi en ole joutunut SPR:n uhriksi (vielä).

Mutta tosiaanko nämä huutelevat englanniksi? Ovatko/tiedättekö ovatko he suomalaisia suomea puhuvia henkilöitä? Mä varmaan vastaisin, että mitä vitt**, puhukaa suomea kerta Suomessa olette. En ala kotimaassani jauhamaan englanniksi muille kuin turisteille, jos kysyvät jotain.

Ovat usein ulkomaalaisia opiskelijoita joiden on pakko tehdä töitä opintojensa rahoittamiseksi. Eivät osaa suomea.

Ei ole minun ongelmani. Ulkomaalaisilta opiskelijoilta pitäisi periä kunnon lukukausimaksut kuten muuallakin maailmassa. Amerikassa tai Englannissa heikompitasoisessakin yliopistossa on ulkomaalaisille ihan suolaiset maksut.

Vierailija
112/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wincapita Kailajärven ja BC Koposen puolustajat ovat erehdyttävän samankaltaisia. Urea kirvelee silmässä, mutta millään ei voi myöntää, että rahat meni kankkulan kaivoon. :D

BC rahoista osa edes meni sentään suomalaisille vähäosaisille. SPR ym rahat kannetaa 100% ulkomaalaisille. En anna lanttiakaan näille järjestöille ulkomaille jaettavaksi vaan mieluummin autan vaikka suomalaista yhäriä saamaan uudet talvirenkaat.

Vierailija
113/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen työhaastattelussa hakaniemessä. Uskomatonta, että muutaman sadan metrin matkalla metroon, oli näitä huutelijoita 5kpl. Lisäksi 2 maassa istuvaa " kerjäläistä". Hulluksi on mennyt touhu. Kyllä pääkaupungin kehitys on mennyt huonoon suuntaan. Milloin helsingistä on tullut tälläinen? Taidan jäädä tänne maalle.

Vierailija
114/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkua pienistä asioista, mutta ”what goes around, comes around”.

Vierailija
115/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdelle kerroin, että ei nyt pysty rahaa laittaan tollaseen. Kattoi mun Lindexin ja Tigerin (niitä pienimpikokoisia) muovipusseja ja tokas halveksuvasti ” c’mon, i can see you got money”?!?!? Jep. Olin ostanut lapselle kahdet sukat ja Tigeristä 2 pussia mausteita 😂😂 uin todellakin rahoissani 🙄

Täällä Vantaalla Koivukylän suunnalla ei näe kuin näitä pahvimukikerjäläisiä, joten onneksi en ole joutunut SPR:n uhriksi (vielä).

Mutta tosiaanko nämä huutelevat englanniksi? Ovatko/tiedättekö ovatko he suomalaisia suomea puhuvia henkilöitä? Mä varmaan vastaisin, että mitä vitt**, puhukaa suomea kerta Suomessa olette. En ala kotimaassani jauhamaan englanniksi muille kuin turisteille, jos kysyvät jotain.

Ovat usein ulkomaalaisia opiskelijoita joiden on pakko tehdä töitä opintojensa rahoittamiseksi. Eivät osaa suomea.

Ei ole minun ongelmani. Ulkomaalaisilta opiskelijoilta pitäisi periä kunnon lukukausimaksut kuten muuallakin maailmassa. Amerikassa tai Englannissa heikompitasoisessakin yliopistossa on ulkomaalaisille ihan suolaiset maksut.

Älä huoli, et sinä ole tuskasi kanssa yksin. Wincapitalla vedätetytkin vielä uskovat Kailajärven syyttömyyteen, kaikki on vain kateuden aiheuttamaa pahansuopuutta ja väärinkäsitystä.

Vierailija
116/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen työhaastattelussa hakaniemessä. Uskomatonta, että muutaman sadan metrin matkalla metroon, oli näitä huutelijoita 5kpl. Lisäksi 2 maassa istuvaa " kerjäläistä". Hulluksi on mennyt touhu. Kyllä pääkaupungin kehitys on mennyt huonoon suuntaan. Milloin helsingistä on tullut tälläinen? Taidan jäädä tänne maalle.

Keskuskadun läpikävely on myös hyvä. Aikamoista siksakkia saa vedellä ja silti epäonninen kulkija vetää kerjääjiä puoleensa magneetin lailla. Ensimmäisistä romanialaisista kupinkilistelijöistä kun pääsee eroon, tulee urpo kansion kanssa ääliömäisellä virneellä ulisemaan. Tästä kun pääsee eroon, kärkkyy jo isonumero-romani lehdykkä pystyssä. Karmeaa paskaa.

Vierailija
117/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
118/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun spr alkoi jakaa avustuksia irakilaisille miehille 2015 ja väitti näitä härskisti vielä vainotuiksi sotapaakolaisiksi, silloin loppui minun spr:lle rahan jakaminen, olen kuullut että aika moni muukin lopetti niihin aikoihin kuukausiavustuksensa spr:lle.

Ohhoh jo 97 tykkäystä postauksellani. Enkä vielä ole itse edes tykännyt. Laitetaan 100 rikki! 

Vierailija
119/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivijengiläiset 😂😂 no niitähän nää on 🙄

Vierailija
120/156 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja uit tai et, se ei kyllä niille mitenkään kuulu!