SPR:n kerj... kerääjät esim. Helsingin Yliopiston metroasemalla, mitä ihmettä?
Onko noilla nykyään jokin provikkasysteemi? Ovat hirveän aggressiivisia. Ei tunnu ollenkaan että sopisi SPR:n tyyliin. Huudellaan ihan ohikulkijoille "Hey, buddy! Got a moment?" kovaan ääneen jne. mitä ihmettä?
Ei tulisi kuuloonkaan muissa maissa missä olen noita nähnyt. Pitäisi olla kohteliaita ja odottaa jos joku haluaa tulla antamaan.
Kommentit (156)
I only need half a minute of your time!
Hihi. Multa ainakaan ei liikene toisille senttiäkään enempää, mitä varastavat suorina ja välillisinä veroina. En haluaisi antaakaan.
Tampereella ovat alkaneet kiertää jo ovillakin! Kuluneella viikolla kävi oven takana yksi eikä millään uskonut, ettei ole varaa lahjoittaa. Lisäksi meillä on talossa alaovet aina lukossa ja ovipuhelimet käytössä, ihmettelen miten pääsi rappuun sisälle. Törkeää toimintaa.
ei ole provikka vaan kiinteä tuntipalkka
Nuo ovat feissareita. Heillä on kyllä tuntipalkka, mutta työsuhde loppuu muutamassa päivässä, jos ei saa hankittua tarpeeksi uusia tukijoita. Monelle nuorelle tuo on ensimmäinen työpaikka - se joka otetaan, kun ei päästä esim. siivoojaksi, puistotyöntekijäksi tai kaupan kassaksi. Oma nuorenikin oli yhtenä kesänä tuollaisessa työssä (tosin toisella järjestöllä), koska yksikään kymmenistä muista kesätyöhakemuksesta ei tärpännyt.
Vierailija kirjoitti:
I only need half a minute of your time!
Too much too much sorry
Olkoot vaikka "vain töissä" mutta minulta liikenee SPR:lle vain totuuden sanoja.
Tänään kävin samaisella asemalla. Oli yksi todella kovaääninen mies, ja yksi tyttö. Huomasi selvästi että tyttöä hävetti ja ei halunnut olla aggressiivinen, mies taas huusi ihmisten perään englanniksi, ja kohti käveleville niin että kaikui metrotunnelissa. Todella epämiellyttävää että SPR:llä tuollainen meininki...
Kiva, että joku muukin on ärsyyntynyt! Kävin eilen sille "buddyä" huutelevalle nuorelle miehelle (HY:n metroasemalla) sanomassa pari valittua sanaa. Ajattelin myös laittaa viestiä SPR:lle. Todella moukkamaisia feissareita.
Mistä SPR:lle saisi menemään palautetta nopeimmin? Tuo on todella asiatonta ja ahdistavaa!!! Hitto, muutenkaan en tykkää ihmisistä 🙄
SPR:n sivuilla on etusivulla linkki jota kautta voi antaa palautetta. Kävin jo eilen antamassa.
Yhdelle kerroin, että ei nyt pysty rahaa laittaan tollaseen. Kattoi mun Lindexin ja Tigerin (niitä pienimpikokoisia) muovipusseja ja tokas halveksuvasti ” c’mon, i can see you got money”?!?!? Jep. Olin ostanut lapselle kahdet sukat ja Tigeristä 2 pussia mausteita 😂😂 uin todellakin rahoissani 🙄
Vierailija kirjoitti:
Yhdelle kerroin, että ei nyt pysty rahaa laittaan tollaseen. Kattoi mun Lindexin ja Tigerin (niitä pienimpikokoisia) muovipusseja ja tokas halveksuvasti ” c’mon, i can see you got money”?!?!? Jep. Olin ostanut lapselle kahdet sukat ja Tigeristä 2 pussia mausteita 😂😂 uin todellakin rahoissani 🙄
Totaalisen asiatonta! Tuosta kuuluisi saada potkut välittömästi.
Ne on tottuneet nuo nykykerjääjät basaareissa että uhri väsytetään päällekäyvällä tyylillä. Tämän maan tavoissa tuo taas luokitellaan törkeäksi käytökseksi.
Ei mene liivijengien presidenttien rahoittamiseen minulta senttiäkään, oli hangaroudit ja prospect-jäsenet kuinka tungettelevia tahansa.
Olen miettinyt sen niin, että jos joku haluaa minulta rahaa, niin keskustelu käydään suomeksi. Se on ihan lähtökohta, josta en näiden feissareiden kohdalla jousta ollenkaan.
Mun lähikaupan sisäänkäynnin edessä on kans tällainen kaksikko, tosi häiritsevää että joka kerta kauppaan mennessään ja sieltä tullessaan täytyy kuunnella se sama "Hi, can I have a moment of your time". Alkaa tulla korvista ulos.
Noi on kyllä ärsyttäviä. Eka tulee spr vastaan ja seuraavan kulman takana wwf ja plan ja muita. Duunikaverin kanssa oltiin laittamassa sähkökaappia keskustassa, niin saman sähköyhtiön feissari tuli ehdottaa sähköä. Duunikaveri sano sille kai sä näet autosta ja vaatteista missä me ollaan töissä. EI menny jakeluun vaan se alko hokee mantraansa, meillä saatte sähköt ja siirrot samalta yhtiöltä ja teemme jäsenyyden teidän puolestanne ja se tarina jatku. Olin siellä ojassa se boxin kanssa ja sanoin vaan niiin. En mä tiedä tajusko se edes ikinä missä ollaan töissä.
Asiatin viesti, joka ei mitenkään liity aloitukseen. Poistakaa, olkaa hyvä!
Ovatko edes oikeita ker(j)ääjiä? Ei sillä että aitojakaan sietäisi..