SPR:n kerj... kerääjät esim. Helsingin Yliopiston metroasemalla, mitä ihmettä?
Onko noilla nykyään jokin provikkasysteemi? Ovat hirveän aggressiivisia. Ei tunnu ollenkaan että sopisi SPR:n tyyliin. Huudellaan ihan ohikulkijoille "Hey, buddy! Got a moment?" kovaan ääneen jne. mitä ihmettä?
Ei tulisi kuuloonkaan muissa maissa missä olen noita nähnyt. Pitäisi olla kohteliaita ja odottaa jos joku haluaa tulla antamaan.
Kommentit (156)
Mä olen laittanut palautetta näistä suoraan järjestöille. Laitoin myös eräälle kauppakeskukselle, jossa näitä pyöri. Ovat aina kimpussa, missään ei saa olla enää rauhassa. En lahjoita enää senttiäkään unisefille tai muille.
Haistakaa pska kaikki! Ei olis tarvinnut minun kommenttia alapeukuttaa! Mikä vika siinä muka oli? Ei muidenkaan kommentteja alapeukutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdelle kerroin, että ei nyt pysty rahaa laittaan tollaseen. Kattoi mun Lindexin ja Tigerin (niitä pienimpikokoisia) muovipusseja ja tokas halveksuvasti ” c’mon, i can see you got money”?!?!? Jep. Olin ostanut lapselle kahdet sukat ja Tigeristä 2 pussia mausteita 😂😂 uin todellakin rahoissani 🙄
Siis näillekö ahistelijoille pitäs vielä horista englanniks? eivät suomea puhu? ei hyvää päivää. Toivottavasti kukaan ei ruoki näitä maailmankansalaisia tai edes halua harjoitella kieltaitojaan kanssaan.
Yhdelle selitin suomeksi varmaan pari minuuttia mitä mieleen tuli ja siinä se kuunteli ihmeissään mun papatusta eli ei varmaan osannut suomea
eri
Vierailija kirjoitti:
Onko totta että SPR myy ilmaiseksi saadun veren eteenpäin?
Spr:n veripalvelu tuotti 2016 4,2 miljoonaa euroa voittoa
https://moreenimedia.uta.fi/2017/12/05/veren-luovuttamisella-ei-tavoite…
Itse jouduin Unicefin työntekijän hyökkäyksen kohteeksi.
Puhui sentään suomea, mutta kun totesin että minulla ei ole varaa lahjoittaa, akkoi tivata että enkö tumme huonoa omatuntoa siitä että en halua auttaa.
Tässä vaiheessa kilahti ja sanoin ukolle että en juurikaan välitä ihmisistä, eläinsuojeluyhdistykselle jo lahjoitan, muualle ei nyt liikene.
Tilanne jatkui vielä siten, että tämän jälkeen kerjääjä alkoi seurata minua, ei auttanut kun totesin että nyt on kiire, tämä keskustelu oli tässä.
Tämä tapahtui Porin kävelykadulla.
Noihinkin hommiin pitäisi saada jotkut psykologin testit.
Sanon yleensä aina noille päin naamaa että "sorry, but I'm a selfish bitch". Yleensä jättävät minut sen jälkeen rauhaan.
Täytyypä muistaa otta kolikoita mukaan tänään kun lähtee keskustaan, jos vaikka löytyisi SPRn tai UNISEFin kerääjä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyypä muistaa otta kolikoita mukaan tänään kun lähtee keskustaan, jos vaikka löytyisi SPRn tai UNISEFin kerääjä.
Niille on aina mukava antaa lahjoitus kun tietää sen menevän perille.
Vierailija kirjoitti:
Hyödylliset idiootit kerää rahaa, että spr:n pamppujen sadantonnin liksat saadaan maksettua.
Pamppujen bonuksia ei revitä SPR:n tapauksessa selkänahoista vaan verenlahjoittajien kyynärtaipeista :(
Yli kymmenen vuotta sitten sai vielä kävellä ja olla kaupungilla ihan rauhassa. Nykyään ei voi edes istua rauhassa odottamassa bussia Rauttiksella ilman että joku kerjääjä tulee häiritsemään. Tulee turvaton olo, kun ei saa olla rauhassa edes kaupungilla, aiemmin sai vain olla ilman, että kukaan tuli kyselemään mitään. Turistit on ok ja autan heitä mielelläni, tarkoitin tässä näitä rahankerjääjiä ja feissareita.
Täällä Oulussa on valkean edessä aina yksi todella aggressiivinen SPR:n feissari. Olen ruvennut suunnittelemaan jo reitit muuta kautta jotta en kohtaisi tätä tyyppiä enää.
Vierailija kirjoitti:
Yli kymmenen vuotta sitten sai vielä kävellä ja olla kaupungilla ihan rauhassa. Nykyään ei voi edes istua rauhassa odottamassa bussia Rauttiksella ilman että joku kerjääjä tulee häiritsemään. Tulee turvaton olo, kun ei saa olla rauhassa edes kaupungilla, aiemmin sai vain olla ilman, että kukaan tuli kyselemään mitään. Turistit on ok ja autan heitä mielelläni, tarkoitin tässä näitä rahankerjääjiä ja feissareita.
Itsekin autan, tai autoin turisteja mielelläni, kunnes nämä kerjäläiset alkoivat lähestyä englanniksi. Pari kertaa olin valmiina auttamaan mutta rahaa olivat vailla ja ei meinannut enää päästä eroon. Tämän jälkeen sitä suhtautuu epäilyksellä kaikkiin jotka lähestyvät englanniksi ja varmaan saattaa muutama turistikin jäädä ilman apua. :(
Kurjaa kaikinpuolin.
Teidän huono omatunto ja paksunahkaisuus vain teitä soimaa, kun ette kestä SPR työntekijöiden kohtaamista. Pakenette kapakoihin ja ilotaloihin moraalista vastuutatanne auttaa. Hävetkää!
On surullista olla suomalainen kun suomalaiset näyttää olevan niin itsekeskeisiä ja vain oma hyvinvointi huolenaiheena, vaikka ne hyvinvoinnin riskit on seurausta vaan liian suuresta elintasosta. Liikalihavuus jne.. surullista ja hävettävää! Hävetkää!
Vierailija kirjoitti:
Ja heittää kolikot maahan kun häirikkö tulee siihen jotain mussuttamaan -hyvä idea!
Ihan normaalia punaisen ristin meininkiä, nykyisin ovat vaan lopettaneet sen asiallisen linjan teeskentelemisen ja näyttävät todellisen verenimijän luonteensa.
Vierailija kirjoitti:
On surullista olla suomalainen kun suomalaiset näyttää olevan niin itsekeskeisiä ja vain oma hyvinvointi huolenaiheena, vaikka ne hyvinvoinnin riskit on seurausta vaan liian suuresta elintasosta. Liikalihavuus jne.. surullista ja hävettävää! Hävetkää!
Olet rohkea ihminen, kun sanot asiat niin kuin ne ovat! Totuutta ihmiset pelkäävät eniten! Jatka samalla linjalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko totta että SPR myy ilmaiseksi saadun veren eteenpäin?
Yksi punasoluyksikkö eli yksi pussi maksaa sairaalalle n. 250eur. En muista, mitä muut tuotteet (esim. trombosyytit) maksavat.
No tää tulee loppumaan kohta. Rasmuksessa joku A-taustainen riehuu kuinka afrikkalaisia lapsia esineellistetään kun heidän kuviaan käytetään mm. tällaiseen, se on ra...mia oikeen hirveimmän kautta. Pahimpia ra...teja on Madonna ja prinsessa Diana, jotka pääsi julkisuuteen ihan vaan afrikkalaisten lasten kautta. Eli näiden lasten kuviaaei kohta enää saa käyttää, menee nekin rahat sitten parempiin tarkoituksiin, vaikka aasialaisten köyhien lasten auttamiseen kun afrikkalaisille (siis länsimaissa asuville "rodullistetuille") ei kelpaa.