SPR:n kerj... kerääjät esim. Helsingin Yliopiston metroasemalla, mitä ihmettä?
Onko noilla nykyään jokin provikkasysteemi? Ovat hirveän aggressiivisia. Ei tunnu ollenkaan että sopisi SPR:n tyyliin. Huudellaan ihan ohikulkijoille "Hey, buddy! Got a moment?" kovaan ääneen jne. mitä ihmettä?
Ei tulisi kuuloonkaan muissa maissa missä olen noita nähnyt. Pitäisi olla kohteliaita ja odottaa jos joku haluaa tulla antamaan.
Kommentit (156)
Kun spr alkoi jakaa avustuksia irakilaisille miehille 2015 ja väitti näitä härskisti vielä vainotuiksi sotapaakolaisiksi, silloin loppui minun spr:lle rahan jakaminen, on ruoka seuraavaksi ei ole oikein nälkä minulla mutta täytyyhän se jotain syödä. On joku lohiruoka Hannun mukaan eli minulla ja Hannulle tulee jotain muuta. Kinkku suikaleita tulee useasti kalan tilalle tulisi nyt jotain muuta tänään. Harmi kun ei ole kauppaankaan nyt rahaa mennä kun on laskuja niin paljon täytyy ne saada tasapainoon ensiksi. Kumma kun tästäkin tietokoneen näytöltä kuluu näppäimistä nuo kirjaimet ihmeellisesti vaikken paljon ole ehtinyt tätä konetta käyttää. Kun oli näppäimistä pois pelistä pitkään ja käytin ulkopuolista näppäimistöä. Ihme kun eivät stanssaa kunnolla kirjaimia ja numeroita näppäimiin kun tuntuu olevan perusvika koneissa niiden kuluminen. Harmittaa kun jurrissa ja mömmöissä olen konettani rikkonut Porvoossa tai stadissa on tuo virta johdon pohja vaurioitunut heiluu johto siinä onneksi toimii kumminkin löysä se on ja tosiaan heiluu mutta jos toimii niin mikä siinä. Helvetti on niin paljon minulla laskuja ettei enää pöytään mahdu pitää niitä laitella lattialle. olen kuullut että aika moni muukin lopetti niihin aikoihin kuukausiavustuksensa spr:lle.
Mitä ihmeen mielenvikaisia tähän ketjuun on tullut kirjoittelemaan asian vierestä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen mielenvikaisia tähän ketjuun on tullut kirjoittelemaan asian vierestä?
Ap
Melkein puolet viesteistä kadonnut ja välillä on kolme sivua peräkkäin palstahullun persupakkomielleviestejä... Olisiko koko ajan yksi ja sama sekopää? Onnistuu kohta poistattamaan ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Melkein puolet viesteistä kadonnut ja välillä on kolme sivua peräkkäin palstahullun persupakkomielleviestejä... Olisiko koko ajan yksi ja sama sekopää? Onnistuu kohta poistattamaan ketjun.
Ensin hän spammasi BC-jorinaansa, nyt hän false flagailee jollain agenda-altterin tekstipötköillä. Sitten hän vielä vastailee itselleen :(
Spammaaja: jos luet tätä, tiesithän että internet-liikennekin tuottaa hiilidioksidipäästöjä. Turha internetliikenne tuottaa turhia päästöjä jotka voit estää lopettamalla spammailun.
Vierailija kirjoitti:
Ap
On juurikin SPR:n työntekijä, joka pyrkii pilaamaan SPR:ää arvostelevan ketjun. Tyypillistä mediasodankäyntiä. Ilmoittakaa kaikki turhat viestit asiattomiksi, niitä on tänäänkin poisteltu kymmenittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun spr alkoi jakaa avustuksia irakilaisille miehille 2015 ja väitti näitä härskisti vielä vainotuiksi sotapaakolaisiksi, silloin loppui minun spr:lle rahan jakaminen, olen kuullut että aika moni muukin lopetti niihin aikoihin kuukausiavustuksensa spr:lle.
Kiitos tiedosta. Täytyypä aloittaa kuukausiavustus SPR:lle.
Moteratorin agendalle oli alkuperäinen viesti myrkkyä hehheh
Vierailija kirjoitti:
Lähettäkää palaute suoraan niille järjestöille. Feissarit itse on kumminkin vaan nuoria, jotka painostetaan päivittäin saamaan enemmän ja enemmän lahjoittajia (vaikka siitä luonnollisesti tulee vuosi vuodelta vaikeampaa) ja koko ajan on pelko siitä, että jos ei saa tarpeeksi lahjoittajia, niin työt loppuu ja sitten pääseekin ihmettelemään, millä vuokran saa maksettua. Ja jos haluatte että lähettämänne palaute toimii, niin pitäkää pää kylmänä ja ehdottakaa jotain järkevää.
Olkoon nuoria ja kuinka epätoivoisesti rahan tarpeessa, entä sitten? Huonosta käytöksestä saa antaa suoraa palautetta myös huonosti käyttäytyvälle feissarille itselleen.
Ei kukaan tervejärkinen ihminen postaa tollasta paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos haluatte että lähettämänne palaute toimii, niin pitäkää pää kylmänä ja ehdottakaa jotain järkevää.
Miksi alkaisin kehittää jonkun yrityksen toimintaa kun en ole sen palveluksessa. Eiköhän järkevämpien metodien keksiminen ja ehdottelu ole ihan SPR:n itsensä tehtävä, ei minun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos haluatte että lähettämänne palaute toimii, niin pitäkää pää kylmänä ja ehdottakaa jotain järkevää.
Miksi alkaisin kehittää jonkun yrityksen toimintaa kun en ole sen palveluksessa. Eiköhän järkevämpien metodien keksiminen ja ehdottelu ole ihan SPR:n itsensä tehtävä, ei minun.
Se vaikuttaa kaikkien viihtyvyyteen, miten feissarit ja muut käyttäytyy kaduilla. Ja mitä enemmän noita päällekäyviä tyrkyttäjiä kaduilla pyörii, sitä helpommin muut ottaa niistä mallia ja alkaa häiriköidä ohikulkijoita milloin minkäkin syyn takia, jos ilmiön vastenmielisyyttä ei tuoda mitenkään ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Kun tietää kuinka paljon rahaa menee "hyväntekeväisyysrahoista" hallinnon pyörittämiseen ja hyödyttömiin puuhaprojekteihin, loppuu monella halu tukea tuota BISNESTÄ. Tämä koskee kaikkia avustusjärjestöjä, ehkä Hurstin apua lukuunottamatta.
Tämän vuoksi olen lopettanut Amnestyn, Greenpeacen ja SPR:n rahallisen tukemisen. Sitäpaitsi, veroillani maksan muutenkin tuota SPR:n toimintaa.
"
Suomen Punaisen Ristin toiminnan merkittävimmät rahoittajat ovat Suomen ulkoasianministeriö sekä Euroopan komission humanitaarinen apu (ECHO).
Euroopan unioni, eli jäsenvaltiot ja komissio yhdessä, rahoittaa 56 prosenttia koko maailman humanitaarisesta avusta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaikuttaa kaikkien viihtyvyyteen, miten feissarit ja muut käyttäytyy kaduilla. Ja mitä enemmän noita päällekäyviä tyrkyttäjiä kaduilla pyörii, sitä helpommin muut ottaa niistä mallia ja alkaa häiriköidä ohikulkijoita milloin minkäkin syyn takia, jos ilmiön vastenmielisyyttä ei tuoda mitenkään ilmi.
Tarkoitin että häiriköivät yritykset saavat itse kehittää paremmat ratkaisumallit. Siitä olen täysin yhtä mieltä että näitä firmoja ja heidän työntekijöitään täytyy todella kurmottaa siihen asti, sanoja säästämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nollatoleranssi häirinnälle, vaikka häirintä tulisi hyvää ajattelevalta taholta.
Miksi nämä SPR:n kerääjät puhuvat englantia? Eikö Suomessa pitäisi käyttää suomea tai ruotsia? Vai onko nämä kuskattu jostain ulkomailta? Joku markkinoi tuota homma aktiivisesti ulkomaalaisopiskelijoille hyvänä ansaintakeinona?
Vierailija kirjoitti:
Tampereella oli kesällä röyhkeä brittienglantia puhuva feissari, joka juoksi perääni keräyslippaan kanssa. Olisi tehnyt mieli vetää kundia nokkaan.
Tämä sama tyyppi kävi kerran kettuilemaan minulle, kun sanoin asiallisesti "ei kiitos" ja kävelin ohi. Olisi pitänyt laittaa työnantajalle palautetta.
Maksan jo verojen kautta ulkomaanapua ja se riittää. Jos ei suomenkielellä saa asiaansa sanottua niin en edes vastaa mitään.Syötiin Hannun kanssa vaan lihapiirakat ruokailussa ei lihakeitto maistunut meille. Söin myös omenan on se vatsan toiminnalle niin hyväksi parempaa minulle kun luumu. Ostin lihapiirakoita kaupasta kylillä ostin myös pähkinä jugurttia pari purkkia ja pähkinöitä ja voima maitoa proteiinia 50g. On se tehokas proteiinin lähde mikseivät taloommekin sitä tilaa kun ei hinnassa varmaan eroa tavalliseen. Kun proteiinia tarvitsee kroppa niin paljon ja vanhenevat vielä enemmänkin. Täytyy nyt yrittää saada nuo laskuni tasapainoon kun on ne nyt huonolla mallilla kaikki tuntuu lankeavan päälle. Miksihän sossusta kiusaavat niin paljon perkeleet pyörittävät vaan Paikasta toiseen Keravan ja kylän sossun väliä. Kun kuuluisi niiden tulla vastaan asioissani eivät voi syyttää huijaamisestaan kun panin kaikki rahani perinnöt hyväntekeväisyyteen. Voisihan kyllä pankista ottaa todistuksen että on nostettu neljä tonniakin kahden päivän aikana mitä en edes muista nostaneeni. Jokuhan minua on puhuttanut tai lainannut tai pitänyt niin tokkurassa etten muista mitään asioistani. Tuntuu hassulta että kahden päivän aikana kahteen erikertaan olisin ollut muisti pois ja käynyt pankissa. Ihmettelen kun eivät Keravan osuuspankissa lähteneet näyttämään nauhoja jos olin käynyt jonkun kanssa nostamassa. Sanoi nainen tiskin takana että eivät voi näyttää kun viranomaisille nauhat. Olisihan tuossa ollut Nyberin Hanski ulosottomiehenä jos se olisi lähtenyt vielä mukaan rahojeni metsästykseen. On Hanski kyllä jo eläkkeellä ja Löppösen Jaakosta en tiedä olisihan sekin noita vanhan liiton poliiseja. Liljelundin Kariakin näin useasti Keravalla mutta on sekin varmaan jo eläkkeellä. Niiden kanssa olisin varmaan saanut nähdä pankin turvakameran nauhat. Kun ottivat ne aikoinaan jo kuvat ettei tule saman näköistä nostelemaan rahojani. Olisi pitänyt mennä pankkiin sopimaan osake salkusta tai muuten keksiä jotain kannattavaa Businesta pankin kanssa. Pyysivät ne jo kerran minut sinne pankkiin keskustelemaan asioistani.